Μπαταρία αυτοκινήτου - πότε αλλάζουμε και με τι;

Varta-bosch ειναι ολοιδιες, οπως λεμε total-ingco στα εργαλεια, ή bosch-siemens στα ψυγεια.
Επισης η μπαταρια δεν φτανει να ειναι "καλη μαρκα" αλλα δεν πρεπει να ειναι πολυκαιρισμενη
στο ραφι οταν την αγοραζουμε. Σε μετρηση με πολυμετρο στο ραφι, πρεπει να ειναι τουλαχιστον 12,6 volt,
ιδανικα 12,7 - 12,8.
 
Στη θεση σου θα επαιρνα εναν φορτιστη / συντηρητή (μιας στις τόσες το βάζεις και να φορτίζει / έτσι μάλλον θα σου κρατήσει και περισσότερο το start / stop το οποίο θελει να βλεπει τη μπαταρία στο 85% περίπου για να δουλευει (αν και εξαρτάται και από άλλες παραμέτρους όπως θερμοκρασία κλπ)) και ενα starter σε περίπτωση ανάγκης.

Κλασικές λύσεις για τα 2 παραπάνω:



Για τα noco προσοχή στην τακτική φόρτιση γιατί πεθαίνουν εύκολα οι μπαταρίες (ειδικά στα καινιύργια (Χ) μοντέλα) - υπάρχει βέβαια τρικ να επανέλθουν αλλά ειναι λίγο μανούρα.

H Varta παλιά ήταν σοβαρή μάρκα (τουλάχιστον από σειρά Silver και πάνω) αλλά ειδικά μετα την καραντίνα (που προσπάθησαν να κρατήσουν τις τιμές) η ποιότητα έπεσε πολύ.

Από όσες έχω δοκιμασει (αυτοκίνητο, μηχανή, σκάφος), οι YASA ειναι μακράν οι καλύτερες (λίγο κάτω από 200 η τιμή Ελλάδα για SUV Diesel start stop).

Το Noco Genius 2 φαίνεται να προτείνεται γενικά, αλλά διάβασα ότι οι AGM batteries γενικά δε γουστάρουν τέτοια μαραφέτια. Υποτίθεται ότι αυτό είναι συμβατό, αλλά δεν ξέρω.

Βασικά το θέλω μόνο για τα μεγάλα ταξίδια όπου αφήνω το αμάξι στο γκαράζ (~0 βαθμοί το χειμώνα) για 2-4 βδομάδες. Αλλιώς θεωρώ απίθανο να μείνω, εκτός κι αν έχει παλιώσει η μπαταρία.
 
Το Noco Genius 2 φαίνεται να προτείνεται γενικά, αλλά διάβασα ότι οι AGM batteries γενικά δε γουστάρουν τέτοια μαραφέτια. Υποτίθεται ότι αυτό είναι συμβατό, αλλά δεν ξέρω.

Βασικά το θέλω μόνο για τα μεγάλα ταξίδια όπου αφήνω το αμάξι στο γκαράζ (~0 βαθμοί το χειμώνα) για 2-4 βδομάδες. Αλλιώς θεωρώ απίθανο να μείνω, εκτός κι αν έχει παλιώσει η μπαταρία.
Χτυπα το! Δεν εχω διαβασει για ζημιες σε AGM απο maintainers κ το συγκεκριμενο ειναι σχετικα γνωστη μαρκα.

Βεβαια εγω εψαχνα για μπαταρια μηχανης (επισης AGM) και δεν ειδα αναφορα για ζημιες απο chargers/maintainers. Πηρα ενα φθηνοτερο απο αυτο που κοιτας. Βεβαια δεν ετυχε να το δοκιμασω στη μηχανη γιατι με το που πηγα να βγαλω τη μπαταρια απο τη μηχανη χτυπησε ο συναγερμος, οποτε η ολη επιχειρηση ματαιώθηκε
 
Επειδή έχω περάσει από πολλά vag τελευταίας πενταετίας, η ενημερωση του εγκεφάλου είναι περιττή. Στο δικό μου το έκανα με vcds, αλλάζεις ένα ψηφίο από το serial no της μπαταρίας που έχει καταχωρημένο για να καταλάβει ότι άλλαξε η μπαταρία. Παραδίπλα έχει 4-5 τύπους μπαταριας, φαντάζομαι αυτό είναι πιο σημαντικό αν αλλάξει ο τύπος.

Σε 2 αλλά της δουλειάς που άλλαξα δεν το εκανα και δεν έγινε και κάτι, όλα δουλεύουν ρολόι.

VW golf 7 πάντως, Bosch S5 (η καλή τους), 110 ευρώ περυσι. 500+ δολάρια είναι κλοπη για εμενα, σε οποιαδήποτε χώρα. Σε 2 λεπτά την αλλάζεις μόνος σου.
 
Σήμερα έβαλα τον φορτιστή στην μπαταρία του αυτοκινήτου τώρα που πιάσαν τα κρύα. Πριν τον βάλω την μέτρησα στα 11.8V και μετά από 3,5 ώρες φόρτισης (μπορεί να τελείωσε και νωρίτερα) την μέτρησα στα 12.8V. Η μπαταρία είναι μια YBX 3027 Yuasa. Δεν θυμάμαι καν πόσα χρόνια την έχω πρέπει να είναι από το 2019.
 
Σήμερα έβαλα τον φορτιστή στην μπαταρία του αυτοκινήτου τώρα που πιάσαν τα κρύα. Πριν τον βάλω την μέτρησα στα 11.8V και μετά από 3,5 ώρες φόρτισης (μπορεί να τελείωσε και νωρίτερα) την μέτρησα στα 12.8V. Η μπαταρία είναι μια YBX 3027 Yuasa. Δεν θυμάμαι καν πόσα χρόνια την έχω πρέπει να είναι από το 2019.
Αν η μετρηση εγινε απλα με πολυμετρο δεν λεει κατι γιατι η μπαταρια δεν μετρατε στην ουσια ετσι ,θελει ειδικο οργανο για να μετρηθει
Μια απλη μεθοδος ειναι να την βαλετε στο αυτοκινητο και με ενα πολυμετο στους πολους τις μπαταριας να βαλετε μπρος το αμαξι και την στιγμη τις εκκινησεις να δειτε την βυθυισει τις τασης ,αν ειναι κατω απο 11 v τοτε ειναι σιγουρα για αλλαγη

τωρα εφοσον η μπαταρια ειναι του 2019 ισως να βρισκετε στο τελος τις λογο ετων
 
  • Like
Reactions: Paradice
Δεν έχει δείξει ακόμα βαριά σημάδια για αλλαγή, αλλά έχεις δίκιο θα πρέπει να την πάω κάποια στιγμή να την δεί κάποιος με ειδικό όργανο. Απλά το ανέφερα εδώ καθώς τα συζητάγαμε και δείχνει ότι μια ακριβή μπαταρία κρατάει χρόνια ακόμα και χωρίς κάποια ιδιαίτερη συντήρηση. Όλες μου τις μπαταρίες σε μηχανή και αμάξι τις έχω βάλει εδώ.
 
  • Like
Reactions: empola
Τελικά την άλλαξα προληπτικά, έβαλα μια Banner τώρα στα 103 ευρώ. Μου είπε στο κατάστημα ότι ήταν στο 50% η Yuasa. Τελικά την είχα 5 χρόνια πάνω, νομίζω και οι προηγούμενες τόσο άντεξαν.
 
Σε παλαιότερα οχήματα, συνήθως δίνουν σημάδια με δυσκολία να πάρουν για 1-3 μέρες πριν αφήσουν πνεύμα.
Σε πιο καινούργια συνήθως ξέρεις ότι από τη στιγμή που σταματά να λειτουργεί το start-stop έχει 6 μήνες με ένα χρόνο και ότι την ημέρα που θα αφήσει πνεύμα ίσως πάρει ίσως χρειαστείς καλώδια, δεν δίνει προειδοποίηση.
Στα πολύ καινούργια καλή τύχη γιατί έχω ακούσει παραδόξως τις πιο περίεργες ιστορίες...Αν και τυπικά σου έρχεται ενημέρωση στο κινητό ότι τα έχει παίξει.

103 ευρώ να φανταστώ δεν έχει start-stop το όχημα; Είχα βάλει Banner στο MG 15 χρόνια πίσω και ήταν μια χαρά!
 
Σε πιο καινούργια συνήθως ξέρεις ότι από τη στιγμή που σταματά να λειτουργεί το start-stop έχει 6 μήνες με ένα χρόνο

Αυτο ειναι σιγουρη ενδειξη ? Σε φορντ πουμα της συζυγου που κλεινει 2 χρονια τον Ιουνιο, εχει σταματησει να απενεργοποιει απο μονη της το σταρτ/στοπ, εδω και 2-3 μηνες γιατι λεει οτι δεν σβυνει πλεον σε στασεις μονο του.
Θεωρησα οτι κατι πειραξε στις ρυθμισεις, αλλα αν θυμαμαι καλα δεν υπηρχε δυνατοτητα μονιμης απενεργοποιησης.
Να εχει προβλημα η μπαταρια τοσο νωρις ?
 
Σε παλαιότερα οχήματα, συνήθως δίνουν σημάδια με δυσκολία να πάρουν για 1-3 μέρες πριν αφήσουν πνεύμα.
Ναι ναι, το ξέρω γιατί έχω μείνει αρκετές φορές στο παρελθόν. Δεν είχε δείξει σοβαρά σημάδια η YUASA αλλά κάποιες μέρες έπαιρνε αμέσως και κάποιες αργούσε λίγο. Την άλλαξα γιατί το παρκινγκ μου δεν έχει χώρο ούτε για άτομο αριστερά και δεξιά και αν έμενα θα έκανα παρκούρ πάνω από το αμάξι.

Ναι είναι το Golf V, 103 euro χωρίς start stop πρέπει να είναι η 510A. Την YUASA που κράτησε 5 χρόνια την είχα βάλει 85 ευρώ μου είπε χτες από το κατάστημα που ρώτησα γιατί δεν θυμόμουν.
 
Αυτο ειναι σιγουρη ενδειξη ? Σε φορντ πουμα της συζυγου που κλεινει 2 χρονια τον Ιουνιο, εχει σταματησει να απενεργοποιει απο μονη της το σταρτ/στοπ, εδω και 2-3 μηνες γιατι λεει οτι δεν σβυνει πλεον σε στασεις μονο του.
Θεωρησα οτι κατι πειραξε στις ρυθμισεις, αλλα αν θυμαμαι καλα δεν υπηρχε δυνατοτητα μονιμης απενεργοποιησης.
Να εχει προβλημα η μπαταρια τοσο νωρις ?
Στο focus που έχουμε την πρώτη φορά ήταν 1 χρόνο πριν παραδώσει το πνεύμα τη δεύτερη φορά ήταν κάτι παραπάνω από έτος. Και τις δύο φορές εργοστασιακή μπαταρία. Χοντρικά στην 5ετία έδωσαν πνεύμα και οι δύο, οπότε παράπονο δεν έχω.
Το Puma έχει σίγουρα εγγύηση και τους το πας να το φτιάξουν έτσι απλά και ας κάνουν ότι απαιτείται.
Βέβαια τα ford είναι πολύ επιλεκτικά. Συνήθως κάτω από 12-15 βαθμούς και πάνω από 25 δεν δουλεύει σε μένα το start-stop.
 
Βέβαια τα ford είναι πολύ επιλεκτικά. Συνήθως κάτω από 12-15 βαθμούς και πάνω από 25 δεν δουλεύει σε μένα το start-stop.
Κι αυτο καινουργιο... :p μονο στα φορντ το εχεις παρατηρησει αυτο της θερμοκρασιας, η γενικα στην υλοποιηση σταρτ - στοπ ? Γιατι οντως εδω που ειμαι εχει 9 μηνες το χρονο πολυ κατω απο 12 βαθμους.
 
Δεν έχουν περάσει πολλά αυτοκίνητα από τα χέρια μου με start-stop. To focus του 2013, το Peugeot 3008 του 2019 και το Kuga PHEV του 2024 που οκ έχει start stop αλλά σπάνια το βλέπεις να λειτουργεί.
Τόσο το Peugeot όσο και αυτοκίνητα που έχω νοικιάσει εξωτερικό το λειτουργούν γενικώς σε μεγαλύτερο θερμοκρασιακό εύρος το start-stop. Ίσως να φταίει και ότι μιλάμε για υλοποίηση πάνω από μια δεκαετία πριν στο focus και πια να δουλεύει σε μεγαλύτερο εύρος και στα ford.
 
  • Like
Reactions: ilias