Μπομπινόφωνα

............... το αρχειακό έργο μπορεί να γίνει τόσο από τα υφιστάμενα παλαιά
και καλοδιατηρημένα μηχανήματα, όσο και από άλλες μεθόδους ανάγνωσης των παλαιών ταινιών.
Ποιές μεθόδους εννοείς; Έχεις κάτι υπόψιν;
 
Ισως να έχει δίκιο ο Ντίνος καθώς και τα ψηφιακά μέσα εξελίσσονται και γίνονται καλύτερα. Υπάρχουν "χρυσά αυτιά" που ορκίζονται ότι η ψηφιακή κωδικοποίηση αναλογικής πηγής σε DSD stream είναι τόσο πιστή σε σχέση με το πρωτότυπο που κανένας δεν μπορεί να ξεχωρίσει τη διαφορά. Ισως αξίζει να ρίξετε μια ματιά στο website της Octave Records ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας που ανήκει στον όμιλο της αμερικάνικης PS Audio και ηχογραφεί με αναλογικά μέσα (κονσόλα μίξης, reverb, compressors) και στο τέλος κωδικοποιεί το stereo σήμα σε DSD stream από το οποίο παράγει SACD και δίσκους βινυλίου. Είναι μια ενδιαφέρουσα υβριδική προσέγγιση.
 
Ίσως είμαστε η τελευταία γενιά που θα ζήσει με τα ιερά τέρατα της μαγνητικής ταινίας.
Το μέσο θα τελειώσει μαζί μας, μια και δεν υπάρχει φως στην παραγωγή των ηλεκτρομηχανικών εξαρτημάτων.
Τα νέα μαγνητοφώνα προέρχονται από παλιά ανταλλακτικά (πιθανότατα NOS) είναι λογικό να κοστίζουν πολύ.
Σκεφτείτε πόσο θα κόστιζε ένα μπλοκ καινούργιων κεφάλων, έστω για το πολυκατασκευασμένο Revox B77.
Από την οπτική αυτή το όλο θέμα δεν αποτελεί πραγματική αναβίωση των μπομπινοφώνων
και για να είμαστε ειλικρινείς ποιός την χρειάζεται πλέον.
Οι παλαιές ηχογραφήσεις, όπως αυτές που παρουσιάστηκαν, είναι πραγματικά λαμπρά παραδείγματα της δυναμικής του μέσου
αλλά έχουν ξεπεραστεί από την σημερινή ψηφιακή τεχνολογία, ενώ το αρχειακό έργο μπορεί να γίνει τόσο από τα υφιστάμενα παλαιά
και καλοδιατηρημένα μηχανήματα, όσο και από άλλες μεθόδους ανάγνωσης των παλαιών ταινιών.
Για ηχογράφηση μόνο αναλογική… ούτε λόγος ή τουλάχιστον δεν έχω υπόψη μου κάποιον που το αποπειράται,
χωρίς την παράλληλη χρήση των ψηφιακών μέσων.
Άλλωστε τα μηχανήματα που απολαμβάνουμε στις μέρες μας, τα χρησιμοποιούσαν τα studio για ηχογράφηση πολύ συχνότερα από όσο σήμερα.

Υ.γ Είχα βάλει μια ταινία να παίξει ώστε να την δει η κόρη μου.
Ατάραχη έβγαλε τα ακουστικά από το κινητό της και της φάνηκε πως ακούγεται ωραία,
αλλά δείχνοντας τις μπομπίνες μου είπε……αυτά τα πράγματα πρέπει να γυρίζουν;
Αισθάνθηκα εντελώς αφύσικος…
Ντίνο "ξύνεις πληγές".
Ξυπνάω με τρόμο όταν στο όνειρό μου βλέπω το Ρομά να λέει:
"Να σε δώκω μανάρ'μου 500 ευράκια να στο αδειάσω";; Τι να τις κάνεις όλες τούτες τις παλιατζούρες;"
 
  • Haha
Reactions: vlad66 and dinos
Από την δεκαετία του 70 υπάρχει δυνατότητα απεικόνισης του σήματος της μαγνητοταινίας.
Παλιά κάτι είχα δει όσο αφορά την υλοποίηση της μεθόδου, πιστεύω να το βρω, σχετικό είναι το κατωτέρω pdf.


https://store.arnoldmagnetics.com/section/71/magnetic-green-viewing-paper

http://qicreader.blogspot.com/p/track-visualization.html

Πρακτικά είναι δυνατόν να γίνει μια γραμμική αποθήκευση της εικόνας του μαγνητικού ίχνους και εν συνεχεία με υπολογιστικές τεχνικές να γίνει η μετατροπή σε ακουστικό σήμα ή και η απευθείας μετατροπή σε ψηφιακό.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Υπάρχει αντίστοιχη μεθοδολογία εδώ και χρόνια (μάλιστα εντελώς αναλογική) για τα βινύλια με οπτική ανάγνωση.
Δυνητικά θα ήταν εφικτή η ανάγνωση της ταινίας με μη επεμβατική μέθοδο όσο αφορά το μηχανικό στρες της ταινίας.
Για μια βιβλιοθήκη ή σοβαρό αρχειακό υλικό η μέθοδος μπορεί να δουλέψει.
Φυσικά όσο υπάρχουν ακόμα άφθαρτες κεφαλές και η ταινίες έχουν μηχανική επάρκεια βασιζόμαστε στα καλά μηχανάκια του παρελθόντος. Άλλωστε η επικράτηση του ψηφιακού και η πολύ ικανοποιητική αναπαραγωγή, δεν έδωσε αφορμή για περεταίρω ενασχόληση.
 
Ακούστε εδώ μια από τις πρώτες στερεοφωνικές ηχογραφήσεις του 1944 που ηχογραφήθηκαν στο Βερολίνο και διασώθηκαν από τον καταστροφικό πόλεμο.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Το κονσέρτο αυτό ηχογραφήθηκε το Φθινόπωρο του 1944.
Ήταν μια πειραματική εγγραφή σε stereo από τον Helmut Kruger σε AEG Telefunken K7 stereo tape recorder που έγινε στο Studio 1 της ραδιοφωνίας του Βερολίνου.

Σε ανάλυση 24-96 και με ακουστικά ακούγονται σε ήσυχα μέρη π.χ στο 5.40 οι ομοβροντίες των Γερμανικών αντιαεροπορικών πυροβόλων λόγω των συμμαχικών βομβαρδισμών.
Ο ήχος και με τα σημερινά ακόμη δεδομένα, είναι εξαιρετικός.

Βάζω το οπισθόφυλλο του δίσκου (σε μεγάλη εικόνα για να διαβάζεται) με πληροφορίες για τις πρώιμες στέρεο εγγραφές.



Back.jpg
 
Last edited:
Πολυ ενδιαφέροντα τα link που έστειλε ο Ντίνος. Δυστυχώς το μαγνητικό ίχνος δεν είναι τόσο ισχυρό στις μαγνητοταινίες ήχου για να μπορείς να το ανιχνεύσεις με τα μικρά πράσινα φύλλα από πλαστικό που σου δείχνουν το οπτικό αποτύπωμα του μαγνητικού πεδίου. Το magnetic viewer της 3Μ είναι ειδικά φτιαγμένο για το σκοπό αυτό αλλά πλέον σχεδόν αδύνατον να το βρεις σε eBay ή αντίστοιχα website.

Κώστα πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου για τη συγκεκριμένη ηχογράφηση. Θα επανέλθω με περισσότερες πληροφορίες επί του θέματος.

Πάντως οι πειραματισμοί με στερεοφωνικό ήχο ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα από τα μέσα της δεκαετίας του 30. Η Φαντασία του Disney ήταν η πρώτη ταινία που παρουσιάστηκε με πολυκάναλο ήχο σε ευρύ κοινό το 1941. Νομίζω ότι το πανάκριβο σύστημα πολυκανάλου ήχου Fantasound εγκαταστάθηκε μόνο σε 10-12 κινηματογράφους εκείνης της εποχής. Η ηχογράφηση και η αναπαραγωγή έγιναν με οπτικό ήχο σε κινηματογραφικό φιλμ καθώς ή μαγνητική εγγραφή ήχου ήταν άγνωστη τότε στην Αμερική και σε πρώϊμο στάδιο εξέλιξης στη ναζιστική Γερμανία.

Δείτε εδώ το αποτέλεσμα μιας ακόμα πειραματικής stereo ηχογράφησης με την ορχήστρα του Glenn Miller. Η συγκεκριμένη ταινία δεν παίχτηκε ποτέ στους κινηματογράφους με στερεοφωνικό ήχο.

Chattanooga Choo Choo
 
Το μουσικό κομμάτι Chattanooga Choo Choo είναι από την κινηματογραφική ταινία του 1941 Sun Valley Serenade το πρώτο από τα δύο Musical παραγωγής 20th Century Fox με την ορχήστρα του Glenn Miller. Ακολούθησε το Orchestra Wives το 1942 με επιτυχία. O δίκός μας Σπύρος Σκούρας που ήταν τότε πρόεδρος της Fox εγκρίνει την παραγωγή και τρίτης ταινίας με την ορχήστρα του Glenn Miller η οποία δεν έγινε ποτέ καθώς το 1943 ο μουσικοσυνθέτης ως μέλος πληρώματος σε πολεμικό συμμαχικό αεροσκάφος χάθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 1943 μαζί με τα υπόλοιπα δύο άτομα στο αεροσκάφος.

Ενώ στο αρχείο της Fox φαίνεται να εχουν διασωθεί οι τετρακάναλες ηχογραφήσεις δυστυχώς ποτέ δεν έγινε εμπορική επανέκδοση των δύο ταινιών με στερεοφωνικό ήχο. Εδω θα ήθελα να κάνω μια αναφορά στο Σπύρο Σκούρα, πρόεδρο της Fox έως το 1962, ο οποίος στις αρχές της δεκαετίας του 50 πρωτοστάτησε στην τεχνολογική και αισθητική αναβάθμιση των κινηματογραφικών παραγωγών της εποχής με το νέο σύστημα ευρείας οθόνης Cinemascope και του πολυκάναλου μαγνητικού ήχου 4 καναλιών υψηλής πιστότητας.
 
Από την δεκαετία του 70 υπάρχει δυνατότητα απεικόνισης του σήματος της μαγνητοταινίας.
Παλιά κάτι είχα δει όσο αφορά την υλοποίηση της μεθόδου, πιστεύω να το βρω, σχετικό είναι το κατωτέρω pdf.


https://store.arnoldmagnetics.com/section/71/magnetic-green-viewing-paper

http://qicreader.blogspot.com/p/track-visualization.html

Πρακτικά είναι δυνατόν να γίνει μια γραμμική αποθήκευση της εικόνας του μαγνητικού ίχνους και εν συνεχεία με υπολογιστικές τεχνικές να γίνει η μετατροπή σε ακουστικό σήμα ή και η απευθείας μετατροπή σε ψηφιακό.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Υπάρχει αντίστοιχη μεθοδολογία εδώ και χρόνια (μάλιστα εντελώς αναλογική) για τα βινύλια με οπτική ανάγνωση.
Δυνητικά θα ήταν εφικτή η ανάγνωση της ταινίας με μη επεμβατική μέθοδο όσο αφορά το μηχανικό στρες της ταινίας.
Για μια βιβλιοθήκη ή σοβαρό αρχειακό υλικό η μέθοδος μπορεί να δουλέψει.
Φυσικά όσο υπάρχουν ακόμα άφθαρτες κεφαλές και η ταινίες έχουν μηχανική επάρκεια βασιζόμαστε στα καλά μηχανάκια του παρελθόντος. Άλλωστε η επικράτηση του ψηφιακού και η πολύ ικανοποιητική αναπαραγωγή, δεν έδωσε αφορμή για περεταίρω ενασχόληση.
Thanks Ντίνο! :)
Θα το ψάξω...
 
  • Like
Reactions: dinos
Πολυ ενδιαφέροντα τα link που έστειλε ο Ντίνος. Δυστυχώς το μαγνητικό ίχνος δεν είναι τόσο ισχυρό στις μαγνητοταινίες ήχου για να μπορείς να το ανιχνεύσεις με τα μικρά πράσινα φύλλα από πλαστικό που σου δείχνουν το οπτικό αποτύπωμα του μαγνητικού πεδίου. Το magnetic viewer της 3Μ είναι ειδικά φτιαγμένο για το σκοπό αυτό αλλά πλέον σχεδόν αδύνατον να το βρεις σε eBay ή αντίστοιχα website.

Chattanooga Choo Choo
Το Magnetic Green Viewing Paper έχει άλλη εφαρμογή.
Το κατάλληλο είναι το Magnetic Viewer B-1022 που παράγεται ακόμα.
https://store.arnoldmagnetics.com/product/284/magnetic-viewer-b-1022
Έχει ενδιαφέρον αυτό που αναφέρουν οι AudioRestauracion Labs στη κάτω υποσημείωση του link.
Το σκεφτόμουν για αγορά κυρίως για τον οπτικό έλεγχο του αζιμουθίου των εγγραφών.
Παρεμπιπτόντως η εταιρία που το κατασκευάζει δεν φαίνεται τυχαία.
https://www.arnoldmagnetics.com/
 
  • Like
Reactions: geovar
Σκέφτομαι πως αν ζητηθεί π.χ από ένα ινστιτούτο ιστορίας ηχογραφήσεων θα μπορούσε να κατασκευάσει μια αυτοματοποιημένη διάταξη ανάγνωσης.
Και μόνο το non invasive είναι πολύ σοβαρό. Σκεφτείτε να έχουμε μια ταινία με σοβαρό ιστορικό υλικό και αγνώστου κατάστασεως.
Με τι φόβο θα κάναμε το backing, την προετοιμασία τύλιγμα - ξετύλιγμα και τελικά την ανάγνωση με όσα αυτή συνεπάγεται,
(όσο καλή και να είναι η ταινία, θα υποστεί τριβή από τις κεφαλές, συμπίεση από το pinch roller,τάση έλξης από το uptake reel και κόντρα από το feed reel).
Απλά δεν υπάρχει το ενδιαφέρον, διότι ακόμα τα μπομπινόφωνα καλά κρατούν και οι ταινίες είναι μάλλον καλά διατηρημένες.
 
Αγαπητέ Ντίνο, είναι εύλογες οι παρατηρήσεις σου. Οι "non invasive" διαδικασίες είναι ένας στόχος που δεν είναι πάντα εφικτός. Για τη ψηφιοποίηση δίσκων 78 στροφών και LP βινυλίου υπάρχει η παρακάτω επιλογή εδώ και αρκετά χρόνια:

LASER TURNTABLE

Με τις μαγνητοταινίες είναι πιο δύσκολο. Συνήθως οι οργανισμοί με μεγάλο όγκο αρχειακού υλικού μετατρέπουν κάποιο Studer A80 ή νεώτερο και αφαιρούν τις κεφαλές διαγραφής και εγγραφής ώστε να περιορίζονται οι τριβές του μαγνητικού υλικού στις απολυτα αναγκαίες που προέρχονται από την επαφή του με τη κεφαλή αναπαραγωγής. Οι διαδικασίες rewind και fast forward γίνονται σε άλλο μηχάνημα με ειδικές ρυθμίσεις στο tension control.

Η συσκεύη στο παρακάτω link είναι κατασκευασμένη για την ανάγνωση των πρώτων φωνογραφικών κυλίνδρων του Edison.

END POINT AUDIO LABS
 
Το Magnetic Green Viewing Paper έχει άλλη εφαρμογή.
Το κατάλληλο είναι το Magnetic Viewer B-1022 που παράγεται ακόμα.
https://store.arnoldmagnetics.com/product/284/magnetic-viewer-b-1022
Έχει ενδιαφέρον αυτό που αναφέρουν οι AudioRestauracion Labs στη κάτω υποσημείωση του link.
Το σκεφτόμουν για αγορά κυρίως για τον οπτικό έλεγχο του αζιμουθίου των εγγραφών.
Παρεμπιπτόντως η εταιρία που το κατασκευάζει δεν φαίνεται τυχαία.
https://www.arnoldmagnetics.com/
Ενδιαφέρον το B-1022. Ντίνο θεωρείς πως ο οπτικός έλεγχος του αζιμουθίου θα δώσει κάτι παραπάνω από τον έλεγχο με παλμογράφο και Lissajous ?
 
Αγαπητέ Ντίνο, είναι εύλογες οι παρατηρήσεις σου. Οι "non invasive" διαδικασίες είναι ένας στόχος που δεν είναι πάντα εφικτός. Για τη ψηφιοποίηση δίσκων 78 στροφών και LP βινυλίου υπάρχει η παρακάτω επιλογή εδώ και αρκετά χρόνια:

LASER TURNTABLE

Με τις μαγνητοταινίες είναι πιο δύσκολο. Συνήθως οι οργανισμοί με μεγάλο όγκο αρχειακού υλικού μετατρέπουν κάποιο Studer A80 ή νεώτερο και αφαιρούν τις κεφαλές διαγραφής και εγγραφής ώστε να περιορίζονται οι τριβές του μαγνητικού υλικού στις απολυτα αναγκαίες που προέρχονται από την επαφή του με τη κεφαλή αναπαραγωγής. Οι διαδικασίες rewind και fast forward γίνονται σε άλλο μηχάνημα με ειδικές ρυθμίσεις στο tension control.

Η συσκεύη στο παρακάτω link είναι κατασκευασμένη για την ανάγνωση των πρώτων φωνογραφικών κυλίνδρων του Edison.

END POINT AUDIO LABS
Χρήστο η ΕΡΤ πως κάνει την ψηφιοποίηση των μαγνητικών ταινιών της,
 
Το εργαστήριο της ΕΡΤ για την ψηφιοποίηση του ραδιοφωνικού αρχείου είναι σχετικά μικρό. Αν θυμάμαι σωστά έχουν δύο Studer A80 και ένα Otari. Κοίτα φωτογραφία. Τον Νοέμβριο του 2023 εκδόθηκε ένα μουσικό CD με ανέκδοτες ηχογραφήσεις της Νάνας Μούσχουρη που βρέθηκαν στο αρχείο της ΕΡΤ. Οι ηχογραφήσεις αυτές έγιναν για το ραδιόφωνο του ΕΙΡ στα studio του Ζαππείου την εποχή που η Μούσχουρη δεν ειχε ακόμα ξεκινήσει τη καρίερα της στο εξωτερικό. Περισσότερα εδώ: ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ RADIO DAYS
 

Attachments

  • ERT_Audio_Studio.jpg
    ERT_Audio_Studio.jpg
    333.6 KB · Views: 31
Επιτρέψτε μου μια μουσική παρέμβαση στα όσα τεχνικά ενδιαφέροντα συζητάτε.

Στην Φαντασία οι Walt Disney και Leopold Stokowski ήθελαν να πειραματιστούν τόσο με τον ήχο όσο και με την εικόνα. Το όνειρο του Disney ήταν η προβολή wide screen κάτι σαν πρόδρομος του CinemaScope και (όπως έγραψε ο εξαιρετικά ενημερωμένος @AUDIOINSPECTOR) στον ήχο με multi track recording κάτι σαν ήχο surround που απαιτούσε μεγάλη επένδυση από τους κινηματογράφους . Προβλήθηκε 13 Νοεμβρίου 1940 στο Broadway Theater στη Νέα Υόρκη και οι καινοτομίες ήχου και εικόνας έκαναν τόσο μεγάλη αίσθηση που έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό Times.

Αυτό δεν σήμαινε και γρήγορη απόσβεση λόγω του πολέμου που έκανε αδύνατη την εξαγωγή σε τρίτες χώρες αλλά και λόγω της αντίδρασης του κοινού των ταινιών Disney σε αυτό που ως τότε άκουγαν. Φαντασθείτε πόσο ξένη ήταν για τους θεατές των καρτούν μουσικές σαν το the Sorcere’s Apprentice ή σαν το the Rite of Spring.

Η Fantacia ήταν ένα έργο μπροστά από την εποχή του αισθητικά, φιλμικά, ηχητικά.

ΥΓ. Το cd της Μούσχουρη από τα αρχεία της ΕΡΤ δεν μου άρεσε μουσικά.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Το εργαστήριο της ΕΡΤ για την ψηφιοποίηση του ραδιοφωνικού αρχείου είναι σχετικά μικρό. Αν θυμάμαι σωστά έχουν δύο Studer A80 και ένα Otari. Κοίτα φωτογραφία. Τον Νοέμβριο του 2023 εκδόθηκε ένα μουσικό CD με ανέκδοτες ηχογραφήσεις της Νάνας Μούσχουρη που βρέθηκαν στο αρχείο της ΕΡΤ. Οι ηχογραφήσεις αυτές έγιναν για το ραδιόφωνο του ΕΙΡ στα studio του Ζαππείου την εποχή που η Μούσχουρη δεν ειχε ακόμα ξεκινήσει τη καρίερα της στο εξωτερικό. Περισσότερα εδώ: ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ RADIO DAYS
Το πικάπ που φαίνεται στο βάθος είναι κάποιο μοντέλο της Audio Technica ή της Stanton ;;;

Screenshot_20241117-131755.png

Σόρυ για το off topic.....
 
Αγαπητέ Κώστα είναι πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου. Τα έσοδα από την πρώτη προβολή της Φαντασίας ήταν ελάχιστα σε σχέση με το κόστος παραγωγής και σε συνδυασμό με τον πανάκριβο ηχητικό εξοπλισμό που εγκαταταστάθηκε τότε με δαπάνη της Disney και όχι των αιθουσαρχών. Ορισμένοι κριτικοί κινηματογράφου έγραψαν δυσμενή σχόλια για την ταινία κάνοντας αναφορές για ευτελισμό της Κλασσικής Μουσικής.

Το χρέος που δημιουργήθηκε τότε κλόνισε τα θεμέλια της εταιρείας αναγκάζοντας τον Walt Disney να προχωρήσεις σε πιό εμπορικές και συντηρητικές επιλογές. Ομως σε βάθος χρόνου η καλλιτεχνική αξία της Φαντασίας εκτιμήθηκε από κοινό και κριτικούς και οι επανεκδόσεις του 1969, 1977 και η ψηφιακά αποκατεστημένη έκδοση του 1990 γέμισαν τα ταμεία της εταιρείας.

Στο εγχείρημα της Φαντασίας αξίζει ιδιαίτερης μνείας η συνδρομή του μαέστρου Leopold Stokowski που ως ένθερμος υποστηρικτής των τεχνολογικών εξελίξεων στα συστήματα αναπαραγωγής ήχου, συμμετείχε ενεργά στην τελειοποίηση του συστήματος ηχογράφησης και playback πολυκάναλου ήχου Fantasound.
 
Φαντασθείτε πόσο ξένη ήταν για τους θεατές των καρτούν μουσικές σαν το the Sorcere’s Apprentice ή σαν το the Rite of Spring.

Η Fantacia ήταν ένα έργο μπροστά από την εποχή του αισθητικά, φιλμικά, ηχητικά.
Αριστούργημα! Απόλαυση, όσες φορές κι' αν το δούμε και το ακούσουμε! 🙂
 
Το πικάπ που φαίνεται στο βάθος είναι κάποιο μοντέλο της Audio Technica ή της Stanton ;;;

View attachment 242080

Σόρυ για το off topic.....
Να σου πω, έχω κι' εγώ την ίδια περιέργεια. Τα μικρά Genelec monitors τα αναγνώρισα πάντως.

Προσπαθώ να αναγνωρίσω και ποια suite για restoration και mastering χρησιμοποιούν, αλλά δεν είμαι σίγουρος, διότι η φωτογραφία δεν έχει επαρκή ανάλυση. Έχω την εντύπωση πάντως ότι είναι DAW της Steinberg με plugins της Waves.
 
Να σου πω, έχω κι' εγώ την ίδια περιέργεια.
Από την βάση του βραχίονα για Stanton το κόβω..
Τα μικρά Genelec monitors τα αναγνώρισα πάντως.
Αυτό έλειπε...:LOL:
Προσπαθώ να αναγνωρίσω και ποια suite για restoration και mastering χρησιμοποιούν, αλλά δεν είμαι σίγουρος, διότι η φωτογραφία δεν έχει επαρκή ανάλυση. Έχω την εντύπωση πάντως ότι είναι DAW της Steinberg με plugins της Waves.
Άγνωστες λέξεις για μένα, αλλά αφού το λες εσύ.... :)
 
  • Haha
Reactions: Sonus Naturalis