Να σε πω....

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Να σε πω....

Μα και μόνο που το χαρακτηρίζεις "ιδίωμα" τι είναι;
Η ντοπιολαλιά ενέχει εξ ορισμού μία κάποια απόκλιση από την καθομιλουμένη, άρα ασυναίσθητα εμπεριέχει μια διόρθωση, μια υπόδειξη προς το ορθό, ο λόγος σου.

Ε όχι και "το χοντραίνω" πια, ούτε χιούμορ δεν μπορούμε να κάνουμε δίχως να το δηλώσουμε ρητώς και κατηγορηματικώς;

Εαν θες να μου κάνεις μαθήματα ελληνικής,ευχαρίστως.
Ως ιδίωμα αναφέρω λοιπον ,όλες τις ξεχωριστές διαλέκτους που -τονίζω-ομορφαίνουν την γλώσσα μας.
Ετσι έχουμε το Μακεδονικό (αλλά και πρώην Πολίτικο & Μικρασιατικό),το Κρητικό,το Επτανήσιο,το Αχαϊκο-κορινθιακό,το Κυπριακό κλπ.
Γιατί θίγεσαι προσωπικά?

Και χαρακτηρίζεις συλλήβδην σουσούδες όλους τους Νοτίους?
Αυτό δεν είναι βαρύτερο??
Και οχι,χιούμορ δεν είναι και αν το θεωρείς εσύ,εγώ δεν γέλασα..
 
Τη Μπιγιονσέ εμείς οι νότιοι πρέπει να τη λέμε Μπιγιονσού;
 
Χρονια τωρα ακουω τους νοτιους να ειρωνευωνται για το ΜΕ και το ΣΕ των βορειων ενω εσεις εχετε παραποιησει την μιση Ελληνικη γλωσσα.
Παραδειγματα πολα.
τριο
τεσσερο
τεσσαρους
Επηγα
Εγυρισα
ΕΤΩΡΑ??? ναι ναι μεχρι και αυτο εχω ακουσει.
την Αγαπαγα
εκολυμπαγα
δαυτους. και πολα και πολα αλλα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ.
 
Απάντηση: Re: Να σε πω....

Χρονια τωρα ακουω τους νοτιους να ειρωνευωνται για το ΜΕ και το ΣΕ των βορειων ενω εσεις εχετε παραποιησει την μιση Ελληνικη γλωσσα.
Παραδειγματα πολα.
τριο
τεσσερο
τεσσαρους
Επηγα
Εγυρισα
ΕΤΩΡΑ??? ναι ναι μεχρι και αυτο εχω ακουσει.
την Αγαπαγα
εκολυμπαγα
δαυτους. και πολα και πολα αλλα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ.

Όλοι έτσι τα προφέρουν;
 
Έλα μωρέ... δε τρέχει τίποτα... τσ τσ... Νότιοι και βόρειοι... σιγά τώρα...


Που είναι αυτός ο Τόλης το τεμέτερον να πιάσουμε τη σωστή τη διάλεκτο...
Στο πιθάρι τον βάλατε? Μπας και τον στεναχώρησε κανείς ρε σεις?
 
Απάντηση: Re: Να σε πω....

Χρονια τωρα ακουω τους νοτιους να ειρωνευωνται για το ΜΕ και το ΣΕ των βορειων ενω εσεις εχετε παραποιησει την μιση Ελληνικη γλωσσα.
Παραδειγματα πολα.
τριο
τεσσερο
τεσσαρους
Επηγα
Εγυρισα
ΕΤΩΡΑ??? ναι ναι μεχρι και αυτο εχω ακουσει.
την Αγαπαγα
εκολυμπαγα
δαυτους. και πολα και πολα αλλα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ.

Σκέψου να έγραφες κακοπροαίρετα, τι θ' ακούγαμε...
 
Χρονια τωρα ακουω τους νοτιους να ειρωνευωνται για το ΜΕ και το ΣΕ των βορειων ενω εσεις εχετε παραποιησει την μιση Ελληνικη γλωσσα.
Παραδειγματα πολα.
τριο
τεσσερο
τεσσαρους
Επηγα
Εγυρισα
ΕΤΩΡΑ??? ναι ναι μεχρι και αυτο εχω ακουσει.
την Αγαπαγα
εκολυμπαγα
δαυτους. και πολα και πολα αλλα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ.

Να σου πω και αλλα σαν νοτιοτερος:

- Διακα χαμ
- Σια παν (& σια κατ)
- Ευτου
- Επαεδουλια

και πολλα αλλα (παντα με σωστη ορθογραφια, αν με πιανς ;-) )

http://www.youtube.com/watch?v=k71OcnN05qI

Και προσοχη στην ... πιπερια !!!
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Να σε πω....

Και χαρακτηρίζεις συλλήβδην σουσούδες όλους τους Νοτίους?
Αυτό δεν είναι βαρύτερο??
Και οχι,χιούμορ δεν είναι και αν το θεωρείς εσύ,εγώ δεν γέλασα..

Ήταν βόρειο χιούμορ φαίνεται. Παγωμένο.
 
μπααα
αυτός είναι Strauss με γαλλικήν προφοράν...
ή χορέψτε κανα βαλσάκι ή του Ζαλόγγου
ή St 'raus ! από την ΕΕ
 
Άρθρο του Γ. Μπαμπινιώτη στο ΒΗΜΑ
"...Το όλο θέμα ξεκινά σε παλαιότερες εποχές, με την κατάργηση της δοτικής, οπότε και γεννιέται η ανάγκη να βρεθεί νέα λύση εκεί που μέχρι πρότινος χρησιμοποιούταν η συγκεκριμένη πτώση.
Έτσι, καθημερινές φράσεις όπως π.χ.. το "λέγεις μοι" παύουν να υφίστανται και η γλώσσα αναζητά έναν νέο τρόπο έκφρασης. Στην Βόρειο Ελλάδα προτιμήθηκε η αιτιατική ενώ στην Νότιο Ελλάδα η γενική για να δώσουν (σε νεώτερα ελληνικά) "με λες" και "μου λες", αντίστοιχα.
Και οι δύο αυτοί τύποι είναι σωστοί καθώς χρησιμοποιούνται κανονικότητα μέσα στους... αιώνες από τους Έλληνες. Κατά μίαν άποψη η αιτιατική είναι πιο κοντά στην δοτική οπότε, όσο παράξενο και να ακούγεται, ο βορειοελλαδίτικος τύπος (με λες) θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι πιο δικαιολογημένος.
Ο βασικότερος λόγος που σήμερα η σύνταξη με γενική θεωρείται ορθότερη (μου λες) είναι μάλλον επειδή η Νότιος Ελλάδα απελευθερώθηκε πρώτη και η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε στο νέο κράτος ήταν αυτή που μιλούσαν σε εκείνα τα μέρη.
Σήμερα, ειδικά μέσω των μέσων μαζική ενημέρωσης, έχει καθιερωθεί γενικότερα ο τύπος με την γενική. Το βέβαιο είναι πως έχει περάσει στο υποσυνείδητό μας ως ο ορθός τρόπος αν και αυτό όπως είδαμε δεν στέκει πραγματικά.
Παρεμπιπτόντως, δυο από τους λογοτέχνες που έχουν γράψει με τον συγκεκριμένο τρόπο είναι ο Κώστας Π. Καβάφης και ο Αθανάσιος Χριστόπουλος.
Ας μην ξεχνάμε το εξής σημαντικό: οι νοτιοελλαδίτες, που εκφράζουν τη δοτική μέσω γενικής λέγοντας "θα σου πω κάτι", "θα της δώσω κάτι", στον πληθυντικό διαπράττουν ακριβώς το "σφάλμα" που καταλογίζουν στα εκ Βορρά αδέλφια τους, και λένε: "θα σας πω κάτι", "θα τους δώσω κάτι". Χρησιμοποιούν δηλαδή αιτιατική! Επομένως, καθαρά από απόψεως ομοιογένειας, τα βόρεια ιδιώματα είναι πιο συνεπή διότι χρησιμοποιούν αιτιατική και στον ενικό και στον πληθυντικό..."

Ωραία όλα αυτά αλλά τσάμπα η κουβέντα...

Το άρθρο είναι μούφα, δεν έχει γραφτεί ΠΟΤΕ από τον Μπαμπινιώτη σε ΚΑΝΕΝΑ Βήμα. Αναπαράγεται στο διαδίκτυο τα τελευταία 2-3 χρόνια προφανώς από κάποιον φίλο Θεσσαλονικιό.

Κλασσική περίπτωση hoax (A hoax is a deliberately fabricated falsehood made to masquerade as truth.).

Μην το αναπαράγεις γιατί πρόκειται απλά για μια ασυναρτησία κάποιου για να κάνει πλάκα.

Τα ΜΕ, ΣΕ απλά είναι ασαφή στην καλύτερη των περιπτώσεων. "Να ΣΕ κάνω ΤΡΑΧΑΝΑ?", "όχι να ΜΕ κάνεις χυλοπίτες".

Πες σε αυτόν που στο έστειλε να σου πει σε ποιο φύλλο της εφημερίδας έχει γραφτεί. Μια ημερομηνία έστω, τον μήνα, τον χρόνο, κάτι. Αν σου απαντήσει, γράψε μου...


Υ.Σ. Νότια Ελλάδα, απελευθέρωση, κατάργηση δοτικής...Ευφάνταστος ο συντάκτης. Παρατηρώ ότι το κείμενο έχει τροποποιηθεί κάπως σε σχέση με το αρχικό. Το διαδίκτυο και οι μπούρδες που αναπαράγει. Όσο δυνατό και τόσο επικίνδυνο...
 
Last edited:
Ο πραγματικός συγγραφέας:

"Δημήτρης είπε
9 Μαρτίου, 2009 στο 16:30

Μόλις σήμερα πήρα χαμπάρι τί γίνεται στο διαδίκτυο με το συγκεκριμένο θέμα κι έχω πάθει πλάκα! Για τον απλό λόγο πως το συγκεκριμένο κείμενο είναι δικό μου αν κι η τελευταία παράγραφος ανήκει σε άλλον φίλο. Ναι, εγώ είμαι ο ψευδομπαμπινιώτης αν και αυτό δεν υπήρξε ποτέ στις διαθέσεις μου!

Το συγκεκριμένο κείμενο λοιπόν πράγματι δεν ανήκει στον Μπαμπινιώτη και μήτε έχει δημοσιευτεί σε έντυπη μορφή στο Βήμα ή αλλού. Πρωτοδημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο τον Οκτώβριο τού 2008 και συγκεκριμένα στο φόρουμ η «Λέσχη τού Βιβλίου» που βρίσκεται εδώ: http://www.λέσχη.gr. Αποτελεί μάλιστα συγκερασμό κειμένων από δύο διαφορετικά μέλη: τον Φαροφύλακα και τον Γλωσσολάγνο. Αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε στο σχετικό νημάτιο απ’ όπου αντλήθηκε το υλικό: http://www.λέσχη.gr/forum/showthread.php?t=12

Το φόρουμ «η Λέσχη τού Βιβλίου» ξεκίνησε έχοντας σαν κύριο θέμα την Λογοτεχνία αν και πολύ σύντομα πιαστήκαμε να μιλάμε και για την γλώσσα, πάντα από ένα ερασιτεχνικό και δίχως σκοπιμότητες ενδιαφέρον.

Δεν είμαι γλωσσολόγος, καθηγητής Πληροφορικής είμαι, και πράγματι θυμάμαι πως στην δεύτερη ανάγνωση που έκανα στο κείμενο μετά την ανάρτηση μου, είδα το ατόπημα για την “κατάργηση” τής δοτικής και ήδη τότε έσπευσα να το διορθώσω στο τέλος τού κειμένου λέγοντας πως “η δοτική εξέλειψε”, όπως όμως τελικά φαίνεται μου ξέφυγε εκεί στην αρχή του κειμένου (βλ. και πάλι την ανάρτηση στην Λέσχη).

Καταλαβαίνετε πως εάν είχα υποπτευθεί τις τεράστιες διαστάσεις που θα έπαιρνε το θέμα θα είχα χτενίσει καλύτερα το κείμενο και θα έμπαινα στον κόπο να τεκμηριώσω την θέση μου με πηγές αντί να γράψω βασιζόμενος στις γενικές μου γνώσεις.

Λυπάμαι γιατί σε μια από τις τελευταίες αναρτήσεις μου στην Λέσχη γράφω για μια δική μου προσωπική εμπειρία προσπαθώντας ακριβώς να συμβάλλω στην κατάρριψη ενός άλλου γλωσσικού μύθου, αυτόν τής “μίας ψήφου”, και δίνω μάλιστα και τον σύνδεσμο στο σχετικό άρθρο τού Σαραντάκου εδώ πέρα ( δείτε εδώ: http://www.λέσχη.gr/forum/showthread.php?t=218 ). Πού να φανταζόμουν ο έρμος πως θα γινόμουν εγώ ο ίδιος αιτία για την γέννηση ενός νέου γλωσσικού μύθου! :^D

Να σημειώσω πως είμαι βορειοελλαδίτης και καθόλου πληγωμένος. Επίσης, στο συγκεκριμένο φόρουμ δεν μοστράρουμε σαν αυθεντίες, απλά μας αρέσει να μιλάμε για τα βιβλία, την γλώσσα και την λογοτεχνία όπως σε άλλους αρέσει να μιλάνε για τις μηχανές μεγάλου κυβισμού, την μπάλα ή την μαγειρική. Επίσης, Σαραντάκος και Γιάννης Χάρης έχουν την συμπάθειά μας εκεί. Όμως καί ο Μπαμπινιώτης :^p

Ξέρω πως οι άνεμοι που αμολήθηκαν δύσκολα μαζεύονται,
είπα να αναλάβω τις ευθύνες μου όσο είναι αυτό δυνατόν!
Πολλούς χαιρετισμούς,
Δημήτρης"
 
"Δημήτρης είπε
9 Μαρτίου, 2009 στο 17:33

“Με το είπε ο Μπαμπινιώτης”

Χμ.. έγραψα ένα τόσο μεγάλο κείμενο και μάλλον δεν έκανα κατανοητό το πιο βασικό! Δεν έχω ιδέα πώς προέκυψε ο Μπαμπινιώτης. Προφανώς κάποιος Βορειοελλαδίτης, ενδεχομένως πληγωμένος όπως αναφέρθηκε παραπάνω (κι ίσως κάπου με το δίκιο του αν αναλογιστώ όλον τον Αθηναϊκό ελιτισμό) αντέγραψε τα κείμενα από την Λέσχη τού Βιβλίου, τα πέρασε από τον κοπτοράπτη, κότσαρε και το “Μπαμπινιώτης” από κάτω ώστε να ενισχύσει την συγκεκριμένη θέση που τον κάλυπτε και είτε το ανάρτησε σε κάποιο ιστολόγιο ή φόρουμ, είτε το έστειλε μέσω ηλ. ταχυδρομείου σε κάμποσους. Από εκεί και πέρα το μήνυμα άρχισε να ζει την δική του (τρελή) ζωή.

Το πιο ενδιαφέρον για εμένα είναι να δούμε γιατί η συγκεκριμένη ιστορία ευδοκίμησε και εξαπλώθηκε τόσο γρήγορα. Ζώντας στην Βόρεια Ελλάδα ξέρω πως ο Βορράς νοιώθει εγκαταλειμμένος, κι αυτός είναι ο βασικός λόγος π.χ. που η Θεσσαλονίκη, κάπως ακατανόητα για τους Αθηναίους, επιμένει να ψηφίζει Ψωμιάδη. Πιστεύω πως η συγκεκριμένη ψυχολογία είναι αυτή που έθρεψε και το συγκεκριμένο φαινόμενο.

Η συγκεκριμένη περίπτωση πάντως προσφέρεται για μελέτη καθώς είναι από τις λίγες φορές που υπάρχουν τόσα πολλά στοιχεία διαθέσιμα για την ιστορία της."
 
Πάντως είναι άριστο παράδειγμα για την δύναμη του διαδικτύου και πως μπορεί μια φάρσα, ένα ψέμα, ένα αστείο, να γίνει διαδικτυακό θέσφατο.

Πραγματικά εντυπωσιακό...