Νάχαμε να λέγαμε

18 June 2006
8,281
Θεσσαλονίκη
Ακούω συνεχώς τελευταία την φράση κάθε πέρσι και καλύτερα . Ακούω επίσης και το Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά αλλά αυτό είναι άσχετο με αυτό που θέλω να σας γράψω παρακάτω. Και όταν λέμε πως κάθε χρόνο και χειρότερα στον κινηματογράφο εννοούμε πως οι καλές ταινίες λιγοστεύουν χρόνο με το χρόνο . Ποιες όμως είναι οι υποτιθέμενες καλές ταινίες και γιατί εγώ έχω την εντύπωση πως κάθε χρόνο είναι και καλύτερα ? Και ποιο είναι το κριτήριο που θα κάνει μια ταινία καλή για τον πολύ κόσμο? Μήπως το πόσο στοίχισε? Μήπως η ποσότητα των starπου πρωταγωνιστούν σε αυτή? Μήπως το ότι βλέπουμε 50 – 60 ταινίες το χρόνο στο σινεμά και ουσιαστικά έχουμε δει 3 η 4 ? Αυτό το τελευταίο πιστεύω πως είναι και το σημαντικότερο πρόβλημα . Τα σενάρια φίλοι μου . Δεν υπάρχουν σενάρια κα έχουμε βαρεθεί να αναμασάμε ταινίες με καλούς μπάτσους , κακούς τρομοκράτες , καραγκιόζες να ξερνάνε, κοριτσάκια που αγαπάν , αγοράκια που αγαπιούνται κλπ. Θα μου πείτε υπάρχει και η λύση του ευρωπαϊκού η του μη αμερικανικού κινηματογράφου . Το πρόβλημα όμως είναι ότι θα μου το πείτε εμένα που το ξέρω και όχι στον εαυτό σας , στις εταιρίες διανομής , στους αιθουσάρχες , στα κανάλια κλπ. Έτσι δεν κάνουμε επανάσταση:flipout:, αλλά τι μ έπιασε πάλι και γκρινιάζω καταμεσής των αλκυονίδων ? .
Πάμε τώρα να δούμε μερικές αμερικανίες και όχι μόνο να έρθουμε στα ίσια μας .-bye-
 
Μήπως απ' όταν αρχίσαμε με το HD και τα πολυκάναλα, πάψαμε ν' ασχολούμαστε με την ουσία της ταινίας;
Μήπως το αξίζουμε;

Από την άλλη βέβαια, μπορούμε να κρίνουμε πλέον και ανούσιες ταινίες, βάσει της ποιότητας εικόνας, των εφέ, κλπ...
 
Για το θέμα των σεναρίων, θα διαφωνήσω. Σενάρια υπάρχουν, άσχετα αν συχνά υποφέρουν: Είδα πρόσφατα το Αστέρι του Βορρα, αμέσως αφού διάβασα το βιβλίο. Η ταινία δεν ήταν παρά ένα... trailer, εξιστορώντας τα γεγονότα χωρίς τίποτα από ατμόσφαιρα και τη φιλοσοφία του βιβλίου. Επίσης έχω διαβάσει εκπληκτικά βιβλία για το οποία έχουν αγοραστεί τα δικαιώματα: το Altered Carbon (και τις συνέχειές του βεβαίως) το θεωρώ πολύ καλό. Το Spares ήταν επίσης πολύ καλό, αλλά σε παρόμοια θεματολογία βγήκε το πιο "φωτεινό" και πολύ πιο απλοϊκό The Island, οπότε δε νομίζω να προχωρήσει.

Αλλά το παράπονό μου περιορίζεται στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας που μου λείπουν, και στον ελληνικό κινηματογράφο που ακόμα δε λέει να σταθεί στα πόδια του. Δεν μπορείς να κρίνεις μια ολόκληρη τέχνη χρόνο με χρόνο. Μια χρονιά μπορεί να είναι ατυχής, η επόμενη πολύ καλή. Οι τάσεις διαφαίνονται σε μεγαλύτερες περιόδους, 5ετίες τουλάχιστον. Και κατ' εμέ, ο 21ος αιώνας δεν έχει ξεκινήσει καθόλου άσχημα. Μήπως είναι αχαριστία να ζητάμε περισσότερους δημιουργούς σαν τον Christopher Nolan, τoν Darren Aronofski, τον Wong Kar Wai ή τoν Alfonso Cuaron;
 
Last edited:
Το πρόβλημα με τα σενάρια είναι ότι λίγο πολύ εχουν γυρίστει σχεδόν τα πάντα.Επίσης σχεδόν όλα τα καλά βιβλία έχουν γίνει ταινία άρα κάθε χρόνο υπάρχουν όλο και λιγότερα καλά βιβλία να γυριστούν. Οι καλές ταινίες βγαίνουν από λίγα πραγματικά εμπνευσμένα σενάρια και δημιουργούς.
Το 1962 ο Λωρενς (της Αραβίας) αφήνει πίσω του το To Kill a Mockingbird, το Mutiny on the Bounty, το Longest day για τα οσκαρ και 40 χρόνια μετά κερδίζει το οσκαρ το Beautiful Mind ! Οι συγκρίσεις δικές σας.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελυεταία χρόνια παρατηρείται τρελή αυξήση στα remake, στις μεταφορές κόμικ και videogames.
Βέβαια βλέπουμε θαυματα ποια όσον αφορά τον τεχνολογικό τομέα.
Οσα είπα βέβαια αφορούν κυρίως τον αμερικανικο κινηματογράφο γιατί στον αντίποδα στον ευρωπαικό και ασιατικό (αλλά και συχνά και από τον υπόλοιπο κόσμο) βλέπουμε πραγματικά καλές ταινίες.
Μου αρέσει και μου έχει λείψει να δω ταινίες που με 0 τεχνολογικά μέσα μόνο και μόνο απο το σενάριο και τη σκηνοθεσία να σε καθηλώσουν , να τελειώσει η ταινία και να τη σκέφτεσαι μέρες μετά (να ναι καλα το Das Leben der Anderen που μου το θύμησε για τα καλά αυτό).
 
Last edited: