Nakamichi CR-2E

Παρότι και εγώ λάτρης του αναλογικού, έχω προ πολλού δώσει τα κασετόφωνα μου, και το NAD Monitor 6300 και δυστυχώς και το καμάρι μου το Tandberg 3014A... τότε που τάχα βάλει δίπλα δίπλα... έπαιζε λίγο πιο καλά, ελάχιστα θα έλεγα, από το Nakamichi CR-7...αχχ... νοσταλγικές εποχές... αλλά να σας πω την αλήθεια δεν μου λείπει, παρά μόνο σαν φετίχ...

Τις παλαιές μου TDK MA-XG και ΜΑ-R τις φιλάω ακόμα... δεν έχω πολλές... αλλά είναι κυρίως ηχογραφήσεις με φωνές, και ζωντανά events από το σπίτι...

Αν κάποιος θέλει, έχω ακόμα 5 Basf, και 6 TDK (οι φτηνές απλές) των 60 λεπτών σφραγισμένες...δεν έχω ιδέα τι κοστίζουν...
 
Απάντηση: Re: Nakamichi CR-2E

Επειδή γουστάρω που γουστάρει ο κόσμος την αναλογικούρα του κασετοφώνου, ενός μέσου που για κάποιους ντιτζικοφρίκουλες ψηλομύτουλες έχει πεθάνει, αλλά για όλους τους υπόλοιπους νοσταλγούς της καλής ποιοτικής αναλογικής εγγραφής ζει, υπάρχουν και οι top κασέτες!

Το θέμα είναι οτι σφραγισμένες πλέον κάνουν μια περιουσία και ειδικά για όλους εμάς που μας αρέσει το φλερτάρισμα με την "ταινία" εγγραφής, είναι βαρύ το τίμημα...

Θα ήθελα πάντως να επισημάνω το εξής: Δεν είναι όλοι σαν τους Ελληνες αγοραστές. Υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που πληρώνουν αρκετά λεφτά για να αποκτήσουν ένα προιόν που για άλλους τους είναι παντελώς αδιάφορο. Να ξέρετε οτι μια τέτοια κασέτα μετά από 10 χρόνια, εαν είναι σφραγισμένη θα πωλείται μια περιουσία! Κι αυτό γιατί ένα σφραγισμένο προιόν πωλείται ίσως και στην εξαπλάσια αξία του απ' ότι είχε 10 χρόνια πριν σε street price!

Για παράδειγμα θα ήθελα κάποιος να μου πει, πόσο θα πλήρωνε το συγκεκριμένο προιόν, στην ειδική και εξαιρετικά σπάνια συσκευασία (αριστερά) και πόσο στην απλή (δεξιά)...

p1070232u.jpg


Να σημειωθεί οτι η συγκεκριμένη κασσέτα είναι με αριθμό σειράς παραγωγής σε συγκεκριμένα αντίτυπα. Κάθε κασσέτα έχει το νούμερο παραγωγής του εργοστασίου, χτυπημένο ανάγλυφα μπροστά (πάνω από την επιγραφή Metal Vertex που είναι πάνω από το παράθυρο)

Δηλαδή, αν εγώ βγάλω στο σφυρί - λέμε τώρα, δηλαδή - τις 90άρες Sony Metal Master που έχω σφραγισμένες, πρέπει να ζητάω π.χ. 80 ευρά τη μία; Και 70 ευρά τις 60άρες;

Έτσι για νάμαι και ανταγωνιστικός να' ούμε;
-
 
Επειδή γουστάρω που γουστάρει ο κόσμος την αναλογικούρα του κασετοφώνου, ενός μέσου που για κάποιους ντιτζικοφρίκουλες ψηλομύτουλες έχει πεθάνει, αλλά για όλους τους υπόλοιπους νοσταλγούς της καλής ποιοτικής αναλογικής εγγραφής ζει, υπάρχουν και οι top κασέτες!

Θα ήθελα να σε παρακαλέσω να προσέχεις λιγάκι τους επιθετικούς προσδιορισμούς σου....
Το ότι δεν ασχολούνται όλοι με τα κασσετόφωνα δεν είναι σνομπισμός..
 
Λοιπόν σήμερα προσπάθησα να γράψω σε μια απλή πάλι μια d-60 σε dolby c..
Δεν ξέρω έκανα δυο-τρείς εγγραφές και δεν μου άρεσε και πολύ έκανα και σε b και σε c και με κάποιο mpx (αν το λεω σωστά) φίλτρο...
Ήταν σαν να είσαι στην είσοδο μιας πολυκατοικίας χωρίς dolby,να μπαίνεις στο χώρο της πολυκατοικίας dolby b και σαν να μπαίνεις στο σπίτι σου με dolby c "υποθετικά σαν να ακούμε από τον δρόμο".
Δηλάδη με c σαν να κλείνω μια μπάντα σε ένα σπίτι μέσα να παίζει και εγώ να την ακούω έξω από το σπίτι..
Θα αλλάξει κάτι αν χρησιμοποιήσω μετάλου?
Με το bias έπεξα λίγο "στο ένα τικ αριστερά" αλλά σαν να ακουγόταν χειρότερα οπώτε και το άφησα ως έχει..
Οι δύο τελευταίες εγγραφές που ήταν το smooth operator της sade και το too close to the sun του alan parsons δεν μου άρεσαν καθόλου εβελπηστώ ότι όφηλοταν στο λάθος το δικό μου που ξέχασα να αλλάξω το selector της κασσέτας απο possition 2 σε 1...(άλλαζε,βάζε,βγάζε μπερδεύτικα) :)
Επίσης να πω ότι με τα dolby και με το b και με το c άκουγα περίσσοτερο από το δεξί ηχείο και λιγότερο από το αριστερό γιατί?
Ποία η δικιά σας εμπειρία με το dolby?γράφετε σε dolby ή το αφήνεται ως έχει.?
Βέβαια να πω ότι συνέχισα να πειραματίζομαι και δεν το άφησα γιατί η διαφόρα του απλού με το dolby στο hiss είναι από αισθητή μέχρι τεράστια δηλαδή και κουφός να σε το παρατηρής..
Για πείτε τίποτα να ξανακάνω καμιά δοκιμή το βράδυ..
 
Από αυτά που θυμάμαι, είναι ότι υπάρχει δραματική διαφορά στην απόκριση συχνοτήτων ιδιαίτερα στις υψηλές ανάμεσα στις απλές και στις μετάλλου...

Νομίζω ότι αυτό είναι που ακούς και όχι το dolby...

Επίσης το bias παίζει μεγάλο ρόλο στην απόκριση συχνοτήτων...

Ο απλούστερος τρόπος για να βρεις το bias, το οποίο είναι συγκεκριμένο για την κάθε μάρκα και τύπο κασέτας, είναι ο εξής...

Διαλέγεις την μάρκα και τύπο που θες να βρεις το bias, μηδενίζεις τον μετρητή και γυρνάς το bias τέρμα αριστερά.

Ξεκινάς να ηχογραφείς στατικό στα FM προσέχοντας να τον μετρητή... όταν πχ έχει γράψει στατικό (παράσιτα χωρίς σταθμό) για πχ 5 μονάδες μέτρησης, στρίβεις το bias κατά ένα τέταρτο δεξιά δηλαδή στη θέση παρά τέταρτο, και ηχογραφείς άλλες πέντε μονάδες, και ούτω καθεξής μέχρι να έχεις γράψει ανά τέταρτο 5 μονάδες μετρητή μέχρι τέρμα δεξιά...

κατόπιν πας φοράς ακουστικά, και παίζεις την κασέτα από την αρχή γυρνώντας και συγκρίνοντας το αυθεντικό σήμα, γυρνώντας στα FM και πότε ακούγοντας το κασετόφωνο... εκεί που ο ήχος είναι πιο πλησίον ή πανομοιότυπος είναι η σωστή ρύθμιση bias για την συγκεκριμένη μάρκα/τύπο κασσέτας.

Σε αυτό το σημείο μπορείς να κάνεις σημείωση οπότε να γνωρίζεις ότι πχ η TDK AD έχει bias στην θέση πχ ακριβός κέντρο δλδ 12 η ώρα, ή και τέταρτο κλπ...

Με αυτό τον τρόπο θα καταλάβεις ότι κάποιες απλές είναι πολύ χειρότερες από άλλες και κάποιες αποκρίνονται καλύτερα στο κασετόφωνο σου.

Το Tandberg μου το έκανε με ένδειξη στα VM και περιστρέφοντας μια μικρή βιδίτσα για κάθε κανάλι χωρίς να χρειάζεται να ακούς από FM...

Επίσης έχε bias και για χρωμίου και για μετάλλου, το CR2 μπορεί να έχει μόνο για απλές, δεν το γνωρίζω.

Πάντως την καλύτερη απόκριση υψηλών συχνοτήτων τις έχουν οι μετάλλου, και κάποιες χρωμίου, ανάλογα την μάρκα/τύπο.

Οι απλές όπως δηλώνει και το όνομά τους είναι για απλή χρήση και δεν μπορεί η ηχογράφηση να πλησιάσει την αρχική πηγή, αυτό μόνο με μετάλλου...

Εγώ προσωπικά αν ήθελα να ηχογραφήσω κάτι που με ενδιέφερε η χροιά οι δυναμικές και η πιστότητα, αλλά χωρίς με ενδιαφέρει το φύσημα, χωρίς dolby... για γενική χρήση πάντα με Dolby C, φυσικά αν το γράψεις με dolby πρέπει να το παίξεις με dolby, αλλιώς θα ακούς υπερτονισμένο το υψηλό άκρο των συχνοτήτων.
 
Last edited:
Να συμπληρώσω ότι ο καθαρισμός των κεφαλών είναι απαραίτητος για να αποκρίνεται σωστά το κασετόφωνο, αλλά και ο απομαγνητισμός, με ειδική κασέτα.

Είχα έναν απομαγνητιστή της TDK o οποίος έκανε θαύματα κυριολεκτικά.
 
Απάντηση: Re: Nakamichi CR-2E

Να συμπληρώσω ότι ο καθαρισμός των κεφαλών είναι απαραίτητος για να αποκρίνεται σωστά το κασετόφωνο, αλλά και ο απομαγνητισμός, με ειδική κασέτα.

Είχα έναν απομαγνητιστή της TDK o οποίος έκανε θαύματα κυριολεκτικά.

Συστήνω ανεπιφύλακτα έναν απομαγνητιστή κεφαλών, ως ξεχωριστή μονάδα, αντί για κασσέττα. Κάτι σαν αυτό:

http://www.ebay.com/itm/Tape-Deck-R...pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item5d26714bda

Υπάρχουν δεκάδες τέτοια και φτηνά. Μόνο προσοχή, να διαθέτει πλαστικό στο άκρο της κεφαλής, γιατί κυκλοφορούν και με μεταλλικό άκρο και υπάρχει φόβος να γδάρεις την κεφαλή.
-
 
Re: Απάντηση: Re: Nakamichi CR-2E

Συστήνω ανεπιφύλακτα έναν απομαγνητιστή κεφαλών, ως ξεχωριστή μονάδα, αντί για κασσέττα. Κάτι σαν αυτό:

http://www.ebay.com/itm/Tape-Deck-R...pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item5d26714bda

Υπάρχουν δεκάδες τέτοια και φτηνά. Μόνο προσοχή, να διαθέτει πλαστικό στο άκρο της κεφαλής, γιατί κυκλοφορούν και με μεταλλικό άκρο και υπάρχει φόβος να γδάρεις την κεφαλή.
-

Έχω μιά απορία πώς ακριβώς λειτουργεί.........γιατί έχω και εγώ απομαγνητιστή κεφαλών τύπου κασσέτας την οποία την βάζεις στο κασσετόφωνω για κάποιο χρονικό διάστημα και σου απομαγνητίζει της κεφαλές,αυτό με ποιό τρόπο το τοποθετούμε στις κεφαλές.
Συγνώμη για την ερώτηση που κάνω,με το να μου εξηγήσεις,σε ρωτάω γιατί ενδιαφέρομαι,κάνει καλήτερη δουλεία απο την κασσέτα?????????
 
Γιατί μπορείς να απομαγνητίσεις και όλα τα σημεία (capstan, erase head κλπ) από τα οποία περνάει η ταινία ενώ με την κασέτα απομαγνητίζεται μόνο η κεφαλή εγγραφής/ανάγνωσης.
 
Ναι αλλά πώς τοποθετήται ο εν λόγο απομαγνητιστής???το κρατάς στο χέρι και καθαρίζεις το χώρο που περικλείει την κασέτα???
 
Δεν τοποθετείται, απλά πλησιάζεις την "μύτη" κοντά στα σημεία που θέλεις να απομαγνητιστούν για κάποιο χρονικό διάστημα όσο λένε οι οδηγίες...
 
Σε ευχαριστώ,αυτός είναι και ένας λόγος για τον οποίο μπωρεί να είναι καλήτερο,επειδή μπωρείς να απομαγνητήσης όποιο σημείο θέλεις, φαντάζομαι είναι ποιό εύελικτο στη χρήση.
 
Λοιπόν σήμερα προσπάθησα να γράψω σε μια απλή πάλι μια d-60 σε dolby c..
Δεν ξέρω έκανα δυο-τρείς εγγραφές και δεν μου άρεσε και πολύ έκανα και σε b και σε c και με κάποιο mpx (αν το λεω σωστά) φίλτρο...
Ήταν σαν να είσαι στην είσοδο μιας πολυκατοικίας χωρίς dolby,να μπαίνεις στο χώρο της πολυκατοικίας dolby b και σαν να μπαίνεις στο σπίτι σου με dolby c "υποθετικά σαν να ακούμε από τον δρόμο".
Δηλάδη με c σαν να κλείνω μια μπάντα σε ένα σπίτι μέσα να παίζει και εγώ να την ακούω έξω από το σπίτι..
Θα αλλάξει κάτι αν χρησιμοποιήσω μετάλου?
Με το bias έπεξα λίγο "στο ένα τικ αριστερά" αλλά σαν να ακουγόταν χειρότερα οπώτε και το άφησα ως έχει..
Οι δύο τελευταίες εγγραφές που ήταν το smooth operator της sade και το too close to the sun του alan parsons δεν μου άρεσαν καθόλου εβελπηστώ ότι όφηλοταν στο λάθος το δικό μου που ξέχασα να αλλάξω το selector της κασσέτας απο possition 2 σε 1...(άλλαζε,βάζε,βγάζε μπερδεύτικα) :)
Επίσης να πω ότι με τα dolby και με το b και με το c άκουγα περίσσοτερο από το δεξί ηχείο και λιγότερο από το αριστερό γιατί?
Ποία η δικιά σας εμπειρία με το dolby?γράφετε σε dolby ή το αφήνεται ως έχει.?
Βέβαια να πω ότι συνέχισα να πειραματίζομαι και δεν το άφησα γιατί η διαφόρα του απλού με το dolby στο hiss είναι από αισθητή μέχρι τεράστια δηλαδή και κουφός να σε το παρατηρής..
Για πείτε τίποτα να ξανακάνω καμιά δοκιμή το βράδυ..

Το mpx το βάζεις όταν γράφεις από ραδιόφωνο.
Στις μετάλλου που προανέφερα γράφω και ακούω πάντα σε dolby c και το eq στο 70 όπως ορίζει η ίδια η κασσέτα και ο ήχος είναι κορυφαίος
είτε σε εγγραφή από pc είτε από βινύλιο.
Στις απλές και τις χρωμίου πειραματίζομαι συνεχώς ηχαγραφώντας συνήθως με dolby b αλλά όταν τις ακούω κάθονται
καλύτερα στα αυτιά μου με το dolby απενεργοποιημένο.
 
Εγώ που είχα τέτοιο απομαγνητιστή για το μπομπινόφωνο τελικά πήρα και την κασέτα της TDK. Είναι τόσο μεγάλη η δύναμη που ασκούσε που δύσκολα κρατούσα το κέρατο σταθερά να μην χτυπήσει την κεφαλή, πολύ περισσότερο να το κινήσω και με την αργή ταχύτητα προς και από το κασετόφωνο.