Naval Force Ships

9. To ΠΝ εννοείται ότι δεν είχε φάκελο για τις κορβέτες και ζήτησε χρόνο. Οι Γάλλοι αρνήθηκαν και είπαν υπογραφές ΤΩΡΑ με ότι έχετε έτοιμο - φόβος για τις 14/10 και πιθανή προσφορά από ΗΠΑ - αλλιώς...

Εγώ αυτό το βλέπω ως εκβιασμό.
Ίσως να έχω διαφορετική αντίληψη για το πως πρέπει να γίνονται οι συναλλαγές.
 
9. To ΠΝ εννοείται ότι δεν είχε φάκελο για τις κορβέτες και ζήτησε χρόνο. Οι Γάλλοι αρνήθηκαν και είπαν υπογραφές ΤΩΡΑ με ότι έχετε έτοιμο - φόβος για τις 14/10 και πιθανή προσφορά από ΗΠΑ - αλλιώς...

Εγώ αυτό το βλέπω ως εκβιασμό.
Ίσως να έχω διαφορετική αντίληψη για το πως πρέπει να γίνονται οι συναλλαγές.
Ακόμη δεν έχει υπογραφεί τίποτα, καμία σύμβαση, ακόμη και για τις FDI οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται και αναμένεται να ολοκληρωθούν τέλος του έτους. Για τις Gowind δεν υπήρξε καν επίσημη ανακοίνωση από τους αρχηγούς κρατών στο Παρίσι, οπότε αν δε μας κάνουν μπορούμε άνετα να την ακυρώσουμε και να πάμε γι άλλες πολιτείες.
 
Όπως έδειξε η Αυστραλία και παλαιότερα η ίδια η Γαλλία (αεροπλανοφόρο Mistral) μπορείς να φύγεις όποτε θέλεις. :)
Αρκεί φυσικά να σε παίρνει...
 


Το κώλυμα έγκειται στη ναυπήγηση των πλοίων. Η ελληνική πλευρά δικαίως επιζητά τη ναυπήγηση των πλοίων στη χώρα μας πλην όμως η κατάσταση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Τα ναυπηγεία βρέθηκαν για πολλά έτη σε παρακμή και μαρασμό με πολλαπλές συνέπειες: έμπειρο τεχνικό προσωπικό αποχώρησε ενώ ο εξοπλισμός και οι υφιστάμενες υποδομές δεν ανταποκρίνονται. Κατά τη παρούσα χρονική περίοδο τα ναυπηγεία έχουν ανάγκη από ανασυγκρότηση και αναδιοργάνωση ώστε να είναι σε θέση να πραγματοποιούν ναυπηγήσεις πλοίων. Αυτό απαιτεί χρόνο, χρόνος ο οποίος είναι εις βάρος του ΠΝ.

Την ίδια στιγμή, το ΠΝ έχει ως στόχο την είσοδο της πρώτης Gowind 2500 μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Άλλωστε οι Gowind επί της ουσίας εξαλείφουν τη λεγόμενη «ενδιάμεση λύση» καθώς προσφέρουν άμεσα στο ΠΝ ένα αξιόμαχο πλοίο με μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα αξιοποίησης και όχι μια βραχυπρόθεσμη λύση.

Μια λύση που εξετάζεται σοβαρά σύμφωνα με γαλλικές πηγές είναι η πρώτη Gowind να ναυπηγηθεί στη Γαλλία ώστε στο μεσοδιάστημα τα ναυπηγεία να οργανωθούν και να είναι σε θέση να αναλάβουν τη ναυπήγηση των υπολοίπων πλοίων. Ως εκ τούτων διασφαλίζεται πως και η πρώτη κορβέτα θα παραδοθεί άμεσα στο ΠΝ και τα τα ναυπηγεία θα λάβουν έργο στο κυριότερο πρόγραμμα του ΠΝ μετά από πολλά χρόνια. Όπως μετέδωσε πρώτη η ΕΡΤ χθες το πρωί, η πρώτη ελληνική κορβέτα αναμένεται να παραδοθεί στο ΠΝ σε 2 χρόνια και 8 μήνες.
 
  • Like
Reactions: protrudi


Οι 3 εκδοσεις της Gowind

1000
2500
3100
 


Η αγορά των 4 ελαφριών φρεγατών Gowind 2900 θα είναι όπως φαίνεται το ελληνικό Colpo Grosso για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Όπως η ΠΤΗΣΗ έγραφε από την αρχή της διαδικασίας, και δεν είχε κουραστεί να το λέει και το ξαναλέει, το ΠΝ δεν ήθελε απλά 4 φρεγάτες, ήθελε ένα Νέο Πολεμικό Ναυτικό. Αυτό το πρόσφεραν στην αρχή οι ΗΠΑ, κυρίως όμως μέσω υποσχέσεων για καταδρομικά ή αντιτορπιλικά, μετά πολύ πιο έξυπνα οι Ολλανδοί, με τις 11515ΗΝ και ενδιαμέσως 10514 αλλά και μεταχειρισμένες φρεγάτες κλάσης Μ.


Οι Γάλλοι όμως αποφάσισαν πως με αυτά τα πράγματα “δεν παίζουν”, και έριξαν την τελευταία στιγμή στο “παιχνίδι” τις Gowind. Η γαλλική επέλαση ξεκίνησε όταν στο ΠΝ είδαν πως ο Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής των ΜΕΚΟ έπρεπε να είχε ξεκινήσει το 2015. Τώρα πλέον, είναι αργά. Θα “πετούσαμε” ένα πολύτιμο δις ευρώ, για πλοία που έχουν ήδη 30 έτη στην πλάτη τους. Μα με τόσα μπορούμε να πάρουμε σχεδόν 3 κορβέτες!


Ο συνδυασμός έγινε έξυπνα. Οι Belh@rra μειώθηκαν κατά μία, οι κορβέτες έγιναν πλήρεις σε οπλισμό “ελαφρές φρεγάτες”, και το όλο πακέτο “έκλεισε” στα 4,6 δις ευρώ. 2,9 δις ευρώ οι 3 Belh@rra (που είναι τώρα αυτοί που “χτυπιόντουσαν” που δεν πήραμε πέρσι 2 μόνο πλοία με 3,4 δις), και 1,6 δις οι 4 Gowind. Στο συνολικό πακέτο περιλαμβάνονται τα όπλα (με συντελεστή μεγαλύτερο του 1), Follow On Support για αρκετά χρόνια, εκπαίδευση, υποδομές κοκ.


Δηλαδή, το ΠΝ με 4,6 δις, αποκτά νέο… ΠΝ. Αυτό που λέγαμε, τελικά το προσέφεραν οι Γάλλοι. Επτά πλοία, με ASTER 30, Exocet Block 3c, VL-MICA NG, RAM, STRALES κοκ δεν αποκτάς με 4,6 δις, και όλα μέσα να συμπεριλαμβάνονται στην τιμή. Οι Γάλλοι ήθελαν απελπισμένα αυτό το συμβόλαιο, κι εμείς θέλαμε τα πλοία τους. Απλά έπρεπε να τα βρούμε στα λεφτά, και τα βρήκαμε. Τα άλλα είναι ιστορία.

Οι Γάλλοι δεν σταματούν εκεί. Προσφέρουν ένα απίστευτο χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή της πρώτης Gowind από τη στιγμή που υπογραφεί το συμβόλαιο και μπει η προκαταβολή. Έτσι, η πρώτη ελληνική Gowind θα παραδοθεί σε 32 (!!!) μήνες, έτοιμη για δοκιμές από το ΠΝ. Αν αυτό δεν είναι χρόνος ρεκόρ (ανάλογο είχαν δώσει και οι Ολλανδοί για τις 10514) τότε, τι είναι;

Και οι 4 πρώτες Gowind, θα παραδοθούν μέσα σε 50 μήνες συνολικά, με διαστήματα λίγων μηνών η μια από την άλλη. Για όσους δεν το κατάλαβαν, το 2026 το ΠΝ θα έχει παραλάβει και τα 7 πλοία του, δηλαδή 3 FDI HN και 4 Gowind 2900 HN. Φυσικά και θα πρέπει πολλά να γίνουν, αλλά θα γίνουν προκειμένου τα πλοία να είναι άμεσα επιχειρησιακά.


Την ίδια στιγμή, το ΠΝ θα αποσύρει επιτέλους τις υπέργηρες Kortenaer, και θα μπορεί να βάζει στην θέση τους τις FDI και τις Gowind. Κάποιες από τις Kortenaer θα μείνουν σε υπηρεσία για αρκετά χρόνια ακόμη, πιθανολογούμε πως οι τελευταίες που θα αποχωρήσουν θα είναι η ΕΛΛΗ και η ΛΗΜΝΟΣ. Ταυτόχρονα θα αποσυρθεί και μια τουλάχιστον από τις ΜΕΚΟ200ΗΝ, καθώς όπως η ΠΤΗΣΗ αποκάλυψε, θα εκσυγχρονιστούν μόνο οι δυο από τις 4.

Καθώς οι Γάλλοι στις διαπραγματεύσεις έγιναν ιδιαίτερα ελαστικοί, το ΠΝ κατάφερε να αποσπάσει το σημαντικότερο όλων των ανταλλαγμάτων. Έτσι, η χώρα μας αποκτά τα δικαιώματα κατασκευής τουλάχιστον 3 σκαφών στην Ελλάδα (δηλαδή τα 7, 8 και 9 της κλάσης). Ελπίζετε έτσι πως με αυτό τον τρόπο, θα έχουν τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού τους, και να ξεκινήσουν τις διαδικασίες κατασκευής των νέων φρεγατών.


Η συμφωνία, που όλοι αναμένουν να υπογραφεί δεν είναι μόνο μια, είναι πολλές, πιθανότατα δεκάδες (NAVAL GROUP, MBDA, THALES, υποκατασκευαστές, διασφάλιση ποιότητας, Γαλλικό ΠΝ κοκ), και η δουλειά σε ΓΕΝ, ΔΕΞ και ΓΔΑΕΕ θα είναι … χορταστική προκειμένου να προετοιμαστούν. Την ίδια στιγμή, πρέπει να γίνουν δεκάδες ή εκατοντάδες πληρωμές προκαταβολών, δεσμεύσεις κονδυλίων, δημιουργία επιτροπών κοκ. Συνεπώς, μην περιμένει κανείς πως αυτά μπορούν να γίνουν “μαγικά” ή από τη μία μέρα στην άλλη.
 
  • Like
Reactions: Cicadelic Ranger
Μια αρκούντως γλαφυρή αφήγηση για το πως φτάσαμε στην προμήθεια των Βellhara/FDI (το ίδιο πλοίο είναι με διαφορετική εμπορική ονομασία) από ένα λογαριασμό twitter που (λέει ότι) έχει εσωτερική ενημέρωση (και συνήθως πέφτει μέσα)
....
3. Η Αυστραλία έφερε τα πάνω κάτω και θα έκλεινε τα κρατικά ναυπηγεία της Ναβάλ, τα οποία «ανήκουν» στο κόμμα του Μακρόν.
....

Στο σημειο 3 εχει τοσο λαθος που μετα απο αυτο με δυσκολευει να πιστεψω τα λεγομενα του ( "απο μεσα" )

Η Naval Group δεν ανηκει με κανενα τροπο στο κομμα του Μακρον, ουτε σε κανενα κομμα εξ'αλλου.
Ειναι μια εταιρια (τεραστεια 15 με ;6 χιλι;δων ατομων και ληντερ της Ναυπηγικης πολεμου στην Ευρωπη) ιδιωτικου δικαιου, που εξαρταται και συνδεεται βεβαια απο το Γαλλικο κρατος καθος αυτο ειναι κυριος μετοχος (με πανω απο 64%) και κυριος σχεδιαστης προοπτικων και αναφορας αναγκων που πρεπει να πραγματποιηθουν. Το κρατος ειναι μια συνεχεια ανεξαρτητα πιο κομμα ειναι στην εξουσια, οι Ρεπουμπλικανοι οι Σοσιαλιστες η οι του Μακρον, ασε που ουσιαστικα ο Μακρον δεν εχει κομμα. Η σχεση ειναι παντα η ιδια και αποβλεπει στα συμφεροντα του Εθνους.

Εχουν διαλυθει πολλα αλλα δωξα τω Θεο οχι τα παντα :devilish:
 
message-editor%2F1632863410462-ffg-62-versus-fremm-graphic.jpg



To παρολιγον μελλον μας .....η εξελιξη της αμερικανικης μελλουσας φρεγατας FFG απο την ιταλικη Fremm.

 
fregata-belharra.jpg

Τα χαρακτηριστικά των Belharra που οχυρώνουν το Αιγαίο​

Οι φρεγάτες FDI HN, γνωστές ως «Belharra», είναι το νέο απόκτημα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, μετά τις σημερινές επίσημες ανακοινώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από το Παρίσι.

Οι δύο πρώτες φρεγάτες θα παραδοθούν το 2025 ενώ η τρίτη το 2026.

Η FDI HN διαθέτει δυνατότητες συνεχούς ελέγχου του εναέριου και θαλάσσιου χώρου και αυτονομία δράσης για την υποστήριξη των αμυντικών και πολιτικών στόχων.

Εξοπλίζεται με προηγμένο ραντάρ SeaFire, αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30, πυροβόλο 76 χιλιοστών και σύστημα RAM 21 πυραύλων για την προστασία του σκάφους από αέρος, ξηράς και θαλάσσης. Παράλληλα, διαθέτει σόναρ Captas-4 καθώς και ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα MH-60R.

Αναφορικά με τα όπλα της φρεγάτας κατά πλοίων, το «οπλοστάσιο» της FDI HN περιλαμβάνει πυραύλους Exocet, που έχουν τη δυνατότητα να πλήξουν στόχους σε μεγάλη απόσταση.

Η κατασκευάστρια εταιρεία, Naval Group, τονίζει ότι οι ψηφιακές υποδομές της φρεγάτας «εγγυώνται μελλοντικές δυνατότητες εξέλιξης», ώστε να αντιμετωπιστούν απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου, όπως βαλλιστικοί πύραυλοι, πολυ-ηχητικοί πύραυλοι, απειλές Stealth αλλά και κυβερνο-επιθέσεις.

Τέλος, η φρεγάτα συνδυάζει πληθώρα υπερσύγχρονων τεχνολογιών, που εξασφαλίζουν οι συνεργασίες της Naval Group με τις εταιρείες Thales και MBDA.

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Eνας ακομα λογος που η πλαστιγγα εγειρε στην FDI και οχι σε αμερικανικα ή πλοια με αμερικανικο οπλισμο....


Kαι η επισημη απαντηση στο δημοσιευμα της La Tribune
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Cicadelic Ranger
Σκεψου να ειχαμε αγορασει αλλο πλοιο, απολυτα αξιολογο κατα τ'αλλα πχ το Ολλανδικο, και να περιέναμε να αποδεσμευσoυν οι Αμερικανοι ESSM η Τομαχωκ....

Οπως τα λεει η Τριμπυν ειναι, απο τοτε που εβαλε ο Σαρκοζυ την Γαλλια στην ολοκληρωτικη διοικηση του Νατο, εχουν παντα καποιο λογο να πουν (φιλικα σαν συμμαχοι βεβαιωςβεβαιως)... αυτο αλλαξε (μερικως αλλα αμεσα) μετα το στραπατσο με τα ΥΒ στην Αυστραλια.
(Μπαϊντεν δεν θελαν για ...περισσοτερο multilaterqlisme...ε τον βρηκαν ! Που τον βρηκαν δε θα πω για λογους ευγενεια; :D )

Και ελπιζω να αλαξει στις προσεχεις εκλογες τον Μαϊο ακομα περισσοτερο.
 
  • Like
Reactions: protrudi
Eνα ακρως ενδιαφερον βιντεο που μολις παρακολουθησα με μια αναλυση του Σταυρου Λυγερου επι του θεματος, για αυτ που ειπα παραπανω αλλα και για διαφορα που λεω εδω και μερες...βδομαδες.

Προσεξτε αναμεσα στ'αλλα τον ρολο της Γερμανιας της Μερκελ σε ολα αυτα (τα προηγουμενα) και την ανατροπη (την απροβλεπτη).

Λυπαμαι για δυο πραγματα, γιατι ο ηχος δεν ειναι καλος παρμενο με μικρφωνο καμερας απο μακρυα προφανως. Και γιατι η Αθηνα ειναι πολη αβασταχτα θορυβωδης.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Αξιζει να ειδωθει με προσοχη.
 
  • Like
Reactions: protrudi
Σκεψου να ειχαμε αγορασει αλλο πλοιο, απολυτα αξιολογο κατα τ'αλλα πχ το Ολλανδικο, και να περιέναμε να αποδεσμευσoυν οι Αμερικανοι ESSM η Τομαχωκ....
Μάλλον εννοείς SM-2, γιατί ESSM έχουμε. Οι SM-2 έχουν αποδεσμευθεί για την Ελλάδα από το 2008, σύμφωνα με δήλωση του τότε Αντιπρόεδρου της κατασκευάστριας Raytheon. Tomahawk τι να τους κάνουμε;
Οπως τα λεει η Τριμπυν ειναι, απο τοτε που εβαλε ο Σαρκοζυ την Γαλλια στην ολοκληρωτικη διοικηση του Νατο, εχουν παντα καποιο λογο να πουν (φιλικα σαν συμμαχοι βεβαιωςβεβαιως)... αυτο αλλαξε (μερικως αλλα αμεσα) μετα το στραπατσο με τα ΥΒ στην Αυστραλια.
Το δημοσίευμα της Tribune είναι άκυρο για πολλούς λόγους. Κατ αρχήν γιατί η Ελλάδα ήδη διαθετει SCALP, την αεροεκτοξευόμενη έκδοση απο το 2004/5. Δεύτερον, γιατι ηδη απο το 2019 οι SCALP έχουν απαλλαγεί απο όλα τα αμερικανικής προέλευσης εξαρτήματα όπως λέει και ο ίδιος ο συντάκτης του επίμαχου δημοσιεύματος: https://www.latribune.fr/entreprise...noeud-coulant-des-etats-unis-itar-812016.html Τέλος, οι δύο φρεγάτες θα μπορούσαν να φέρουν το πολύ 16 πυραύλους. Τι επίδραση θα είχαν σε έναν πιθανό ελληνοτουρκικό πόλεμο;

Γιώργο, οι παροικούντες την αμυντική Ιερουσαλήμ γνωρίζουν πολύ καλά γιατί απορρίφθηκε η γαλλική πρόταση το 2020: Γιατί ήταν εξωφρενικά ακριβή. Οι 2 Bellhara HN μας προσφέρθηκαν τότε προς 1,7 δις ευρώ η μία. Όσο κάνει και ένα Καταδρομικό Arleigh Burke με πλήρη οπλικό φόρτο. Τότε η Naval Group ζητούσε 3,4 δις για δύο πλοία, τώρα ζητάει 2,9 δις για 3 πλοία. Ακόμα και αν η συμφωνία ακυρώθηκε με επέμβαση των Αμερικάνων μαλλον τους χρωστάμε χάρη.
 
  • Like
Reactions: chocbhed
Επισης μια αλλη παραμετρος που υπηρχε στο μυαλο των κυβερνωντων ειναι - και το κλεινω γιατι μπαινω σε πολιτικες ατραπους- και το αν τα συμβολαια θα πανε σε ευρωπαικη χωρα αρα και λιγοτερη γκρινια μιας και αυτοι ειναι οι δανειστες μας θυμιζω.....


Και για να επανερθω στα του του νηματος


Χτες καπου πηρε το ματι μου μια αιγυπτιακη ΜΕΚΟ Α200 στο χτισιμο και διαβαζα τα spec της ......

Μου εκαναν εντυπωση οι 32 κομβοι ταχυτητα. Σαμπανιες θα ειχαν ανοιξει οι δικοι μας αν τα νεα μας πλοια ειχαν τετοια ταχυτητα.
 
"Τα ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι ούτε κάνε σε θέση να κόψουν και να συγκολλήσουν τις λαμαρίνες συναρμολογώντας το σκαρί;"

Ειπώθηκε από μη πολιτικά χείλη ότι τα ναυπηγεία μας δεν έχουν την δυνατότητα τόσο γρήγορης παραγωγής για να ανταποκριθούν στο χρονοδιάγραμμα και ο χρόνος είναι πολύ καίριος.

Αποτέλεσμα του "θα το ρισκάρουμε"...

Η αλήθεια είναι ότι η αγορά έπρεπε να έχει γίνει από καιρό και όχι στο +5.
 
  • Like
Reactions: Cicadelic Ranger
  • Like
Reactions: Cicadelic Ranger
Είναι εκνευριστικό αλλά προφανώς γίνεται σκόπιμα... Κανείς απ'αυτούς που τώρα γκρινιάζουν (ούτε ο Βερύκιος) δεν λέει πότε περίπου θα παραλάμβανε το ΠΝ, έτοιμη την πρώτη φρεγάτα αν κατασκευάζονταν σε ελληνικά ναυπηγεία... Ολοι θέλουμε να κατασκευαστούν στην Ελλάδα, αλλά να πρυτανεύει η λογική πρώτα... Εδώ οι Τούρκοι μας έχουν σφίξει και λέμε την βγάζουμε δεν την βγάζουμε μέχρι το 2025 - αν ήταν να έρθει το 2030, καλά κρασιά... Κατ'αρχήν... πρέπει να φτιάξουμε τα ναυπηγεία... Κατα δεύτερον, οι φρεγάτες έρχονται ήδη στο χαμηλότερο δυνατό κόστος - και το ξέρουμε αυτό, αν συγκρίνουμε την πρώτη-δεύτερη προσφορά με την τελική. Ας μην βγάλουμε απο την μύγα ξύγκι. Αυτήν την στιγμή μας καίει το χρονοδιάγραμμα...
 
Last edited:
Μάλλον εννοείς SM-2, γιατί ESSM έχουμε. Οι SM-2 έχουν αποδεσμευθεί για την Ελλάδα από το 2008, σύμφωνα με δήλωση του τότε Αντιπρόεδρου της κατασκευάστριας Raytheon. Tomahawk τι να τους κάνουμε;
......................

Ναι τους μπερδευω με τα S και τα M, εννοω το τελευταιο μοντελο το ενεργο του SM-2 το μπλοκ ΙΙΙc που ειναι πολυ ανωτερο απο τα προηγουμενα SM-2 κατασκευαζεται τωρα.
Αλλα και παλι δεν παιζει στο ιδιο επιπεδο με Aster 30 μετιποτα.

Τους Τομαχωκ τι να τους κανουμε ; Οχι βεβαια να στελνουμε δεκαδες μη τυχων και πετυχουμε κανα πολεμοφυλαρχο σε καμμια ερημο.

Για να χτυπησουμε σε βαθος σημαντικες υποδομες η αλυσιδες παραγωγης. Ναυσταθμους, εργοστασια κατασκευης πυραυλων, εργοστασια ντροουνς, ναυπηγεια, διυλιστηρια, υδροηλεκτρικα φραγματα, και αλλα....που δεν θα πω :)