Νέα Canon 50D

Πάντως πρόκειται για καλή μηχανή, πραγματικά καλή. Προσωπικά θεωρώ ότι οι βελτιώσεις που αξίζουν είναι η οθόνη, που σίγουρα είναι σε άλλη κλάση και το AF στο live view.

Το μειονέκτημά της, όπως και της NIKON D90, είναι τα πολλά μεγαπίξελς, τα οποία ζητούν φακούς, πραγματικά καλούς φακούς. Δηλ. ο 18-55 είναι χρήσιμος μόνο για καπάκι. Για τίποτε άλλο. Ακόμη και ο CANON 17-85 IS μου φαίνεται λίγος για τα 15 μεγα.


Πόσο δίκο έσεις Βλάση!........
Παράδειγμα η EOS 5D. Δέν τολμάς να της βάλεις φακό που να μήν είναι L.
Eίναι και FF άρα οι επιλογές είναι ακριβές οι άτιμες.
 
Καλυτερα να επενδυσεις σε φακους σημερα παρα σε ψηφιακα σωματα που περιθωριοποιουνται απο το μαρκετινγκ (δικαια η αδικα) σε χρονο dt........
 
Αυτό είναι το μόνο σίγουρο . Στους περισσότερους καλούς φακούς η τιμή είναι κολλημένη μέχρι πριν να αποσυρθούν.
 
Αυτό είναι το μόνο σίγουρο . Στους περισσότερους καλούς φακούς η τιμή είναι κολλημένη μέχρι πριν να αποσυρθούν.

Δεν συμφωνώ. Η CANON, σε αντίθεση με τη ΝΙΚΟΝ, έριξε τις τιμές τους L φακούς αρκετές φορές. Π.χ. ο 70-200 4.0 (εξαιρετικός φακός) ξεκίνησε με 850 ευρώ στην Ευρώπη και τέσσερα χρόνια μετά έπεσε στα 550-520. Ο 24-105 ξεκίνησε με πάνω από 1000 ευρώ (και 1250 δολάρια στις ΗΠΑ) και έπεσε στα 750-850 ευρώ. Ο 17-40 τιμολογήθηκε από την αρχή αρκετά χαμηλά και μάλλον γι αυτό και δεν πέφτει η τιμή του. Και φυσικά υπάρχουν και φθηνοί L φακοί. Ο 200 2.8 στοιχίζει 500-550 ευρώ.
 
και καποιοι φακοι της εξαιρετικης σειρας EX της Sigma εχουν πεσει πολυ.

Ο 70-200 EX ας πουμε εχει πεσει τουλαχιστον 150 ευρω τελευταια....
 
Τελικώς τα 15 μέγα στο μικρό φορμά είναι όντως αποκαλυπτικά για τους φακούς (το "απαιτητικά" δεν θεωρώ ότι ταιριάζει ακριβώς, γιατί με δεδομένο φακό δεν θα πάρουμε χειρότερη εκτύπωση σε σχέση με πχ τα 10 μέγα).

Στο 100% το αποτέλεσμα φαίνεται σαφώς πιο "μαλακό" και πιο έντονες οι χρωματικές εκτροπές, όπως πχ σε αυτό το δείγμα (προσοχή μεγάλο αρχείο) που τραβήχθηκε με τον 24-105/4Lis (δείτε το κόκκινο πάνω δεξιά στη σκεπή). (από τα δείγματα που ανέβασε το dpreview)

Κατά τα λοιπά ο σένσορας φαίνεται πολύ καλός, με καλό δυναμικό εύρος (εάν κρίνω από το παραπάνω δείγμα), σίγουρα "ξεζουμίζει" όση πληροφορία έχουν να δώσουν περίπου όλοι (με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις) υπάρχοντες φακοί της αγοράς.
 
Και εδώ δείγμα (επίσης μεγάλο αρχείο) σε iso6400.

Θορυβώδες, δεν λέω, αλλά μια χαρά αξιοποιήσιμο μου φαίνεται (υπόψιν δεν υπάρχει μετατροπέας raw, άρα λογικά μιλάμε για jpeg όπως το έβγαλε η μηχανή). Μην ξεχνάμε πως είναι και αρχείο 15 μέγα. Σίγουρα δεν θα δυσκολευόταν κανείς να πάρει μία καλή εκτύπωση Α4 από αυτό.
 
Καλυτερα να επενδυσεις σε φακους σημερα παρα σε ψηφιακα σωματα που περιθωριοποιουνται απο το μαρκετινγκ (δικαια η αδικα) σε χρονο dt........

Αυτό ξαναπές το να το καταλάβουν όσο περισσότεροι γίνετε.
Είναι μέγα σφάλμα να παίρνουμε μια μηχανή με το φακό του κιτ και μόνο αυτόν.
Ένα από τα καλά των πολλών μεγαπίξελ είναι ότι αρχίζει να έρχεται ξανά στο προσκήνιο ή ποιότητα των καλών φακών και η διαφορά που έχουν στο αποτέλεσμα όπως στην φιλμ εποχή.
Στα πρώτα χρόνια της ψηφιακής φωτογραφίας η ποιότητα των φακών είχε υποβαθμιστεί εντελώς, κατασκευάστηκαν και πωλήθηκαν φακοί πολύ χαμηλής ποιότητας.
 
Υπάρχει βέβαια και το άλλο άκρο:
Όλοι έχουμε βαλθεί να ψάχνουμε για την οξύτητα, και ξεχνάμε πως υπάρχουν και άλλα πράγματα που κρίνουν έναν φακό.
Η αντίσταση στη θάμβωση, για παράδειγμα, η ομαλότητα του φόντου, οι παραμορφώσεις, τα καλά άκρα, η έλλειψη χρωματικών εκτροπών, η απόδοση κοντά και μακρυά...
Όλα αυτά τα παραβλέπουμε εάν η ετυμηγορία μας κρίνεται από την εντύπωση οξύτητας που δίνει ο φακός όταν βλέπουμε την εικόνα στο 100%
 
Υπάρχει βέβαια και το άλλο άκρο:
Όλοι έχουμε βαλθεί να ψάχνουμε για την οξύτητα, και ξεχνάμε πως υπάρχουν και άλλα πράγματα που κρίνουν έναν φακό.
Η αντίσταση στη θάμβωση, για παράδειγμα, η ομαλότητα του φόντου, οι παραμορφώσεις, τα καλά άκρα, η έλλειψη χρωματικών εκτροπών, η απόδοση κοντά και μακρυά...
Όλα αυτά τα παραβλέπουμε εάν η ετυμηγορία μας κρίνεται από την εντύπωση οξύτητας που δίνει ο φακός όταν βλέπουμε την εικόνα στο 100%

Σωστα. Η οξύτητα στην ψηφιακή εποχή έχει την τιμητική της, επισκιάζει όλα τα άλλα.
 
Δεν συμφωνώ. Η CANON, σε αντίθεση με τη ΝΙΚΟΝ, έριξε τις τιμές τους L φακούς αρκετές φορές. Π.χ. ο 70-200 4.0 (εξαιρετικός φακός) ξεκίνησε με 850 ευρώ στην Ευρώπη και τέσσερα χρόνια μετά έπεσε στα 550-520. Ο 24-105 ξεκίνησε με πάνω από 1000 ευρώ (και 1250 δολάρια στις ΗΠΑ) και έπεσε στα 750-850 ευρώ. Ο 17-40 τιμολογήθηκε από την αρχή αρκετά χαμηλά και μάλλον γι αυτό και δεν πέφτει η τιμή του. Και φυσικά υπάρχουν και φθηνοί L φακοί. Ο 200 2.8 στοιχίζει 500-550 ευρώ.

Εγώ τον 24-70 , 17-40 , 70-200/4is όσο τους πήρα σε διάστημα 2.5 ετών τόσο έχουν παραμείνει οι τιμές τους, ενώ σε ψηφιακό σώμα έχουν αλλάξει 2 μοντέλα.
 
Ήδη στο idealo.de εμφανίζονται οι πρώτες τιμές της 50D (προπαραγγελία, ασφαλώς). Από 1123 ευρώ. Όσο ξεκίνησε πέρισυ η 40D.

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1137568_-eos-50d-gehaeuse-canon.html

Στα ίδια καταστήματα, η 40D σήμερα κινείται 400 ευρώ πιο κάτω (μάλλον ξεστοκάρισμα).

Επίσης, η νέα Nikon D90 βγαίνει στην αγορά από τα 900 ευρώ (αντίστοιχα η D300 από τα 1300)
 
Θα δείξει... αν και δεν το νομίζω.

Η 40D βελτίωσε την 30D κυρίως
- στο σκόπευτρο (μεγέθυνση 0.95 από 0.90 και εμφάνιση ένδειξης iso-επιτέλους)
- στο AF (όλα τα 9 σημεία έγιναν σταυροειδή και υψηλής ευαισθησίας)
- στο drive (6.5 fps αντί 5)
- στην προσθήκη lifeview
- στον μετατροπέα a/d (14 bit αντί 12)
- στον μηχανισμό του καθρέπτη (χρησιμοποίηση μηχανισμού οδήγησης αντί ελατηρίου, αισθητά πιο ήσυχος και γρήγορος)
- στην προσθήκη συστήματος antidust (τώρα για την αποτελεσματικότητα γενικώς τέτοιων συστημάτων...)
- στη βελτιωμένη (περίπου 2/3 του στοπ, θα έλεγα) συμπεριφορά σε ψηλά iso
και φυσικά στα mp (25% αύξηση, ήδη νομίζω ανέβασε της απαιτήσεις στο όριο να παροπλίζουμε τους υπάρχοντες φακούς μας).


Η 50D πέραν της προφανούς (50%!) αύξησης των mp (η χρησιμότητα της οποίας μπορεί και να αγγίζει το επουσιώδες, εάν δεν έχουμε κορυφαίους φακούς) και της διαφαινόμενης καλύτερης συμπεριφοράς σε ψηλά iso (να είναι 1 στοπ τελικώς? Αμφίβολο και αυτό) δεν δείχνει να έχει βελτιώσεις τόσο σημαντικές όπως οι προαναφερθείσες για 30D-40D
 
O καθένας με τις ανάγκες του.
Εμένα όλες οι αλλαγές από 30->40d ήταν ελάχιστα ουσιώδες εκτός του live view. Αντίθετα τα 15mp , το 1mp της οθόνης και to καλύτερο έστω και ενός στοπ iso είναι λόγος για αναβάθμιση. Πλέον σε συστήματα όχι ff πιστεύω η canon έπιασε ταβάνι.
 
Ta 15 mega δεν μου ακουγονται πολλά. Μην ξεχνούμε ότι έχουμε εδώ και αρκετούς μήνες 14,5 μέγα από δυο κατασκευαστές (PENTAX/SONY) και δεν μας ενόχλησαν.


Πάντως ένας λόγος που η CANON αύξησε πολύ σημαντικά την ανάλυση του αισθητήρα είναι η κριτική που είχε δεχθεί από φωτογράφους που συνεργάζονται με φωτοπρακτορεία όπως το ΜAGNUM και το ALAMY . Το μεν πρώτο έκοβε σιωπηρά τις φωτογραφίες που προέρχονταν από την 40D ενώ δεχόταν κανονικά τις φωτο από την 5D, ενώ το δεύτερο με το όριο των 5100Χ3300 ήταν πολύ μακριά από την ανάλυση που πρόσφερε η 5D.
 
http://www.digitaldreams.com.sg/eos50dsamples/ISO12800-01.JPG

Ένα από τα πρώτα δείγματα σε iso12800 (!)
Πρόκειται για jpeg της μηχανής λογικώς, μια και μετατροπείς για το cr2 της 50D δεν έχουν βγει ακόμη.
Εντυπωσιακότατη λεπτομέρεια (βλ. στις τρίχες από τα πινέλα), εάν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για μηχανή 15mp και τόσο ψηλά iso! Σίγουρα αξιοποιήσιμο αρχείο ακόμη και για σχετικά μεγάλη εκτύπωση.

Εδώ δείγματα σε διάφορα iso. Ο φακός βλέπω πως είναι ο 28-105, καλός σε οξύτητα αλλά όχι κορυφαίος, σίγουρα υποδεέστερος των δυνατοτήτων της μηχανής. Κατά πώς συζητείται, η επίδοση είναι σαφώς ανώτερη της D300 και πάνω από 1 στοπ ανώτερη της 40D, και μάλιστα παρά την αύξηση 50% στα mp.

Δείγμα του τι θα μας φέρει ο αντικαταστάτης της 5D.
 
Last edited:
Τα δειγματα είναι εντυπωσιακά αλλά φαντάζομαι έβαλαν ότι καλύτερο εμφανίστηκε μετά από πολλές λήψεις.
Πάντως περιμένω με αισιοδοξία και τις δύο νέες μηχανές.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Νέα Canon 50D

Ta 15 mega δεν μου ακουγονται πολλά. Μην ξεχνούμε ότι έχουμε εδώ και αρκετούς μήνες 14,5 μέγα από δυο κατασκευαστές (PENTAX/SONY) και δεν μας ενόχλησαν.


Πάντως ένας λόγος που η CANON αύξησε πολύ σημαντικά την ανάλυση του αισθητήρα είναι η κριτική που είχε δεχθεί από φωτογράφους που συνεργάζονται με φωτοπρακτορεία όπως το ΜAGNUM και το ALAMY . Το μεν πρώτο έκοβε σιωπηρά τις φωτογραφίες που προέρχονταν από την 40D ενώ δεχόταν κανονικά τις φωτο από την 5D, ενώ το δεύτερο με το όριο των 5100Χ3300 ήταν πολύ μακριά από την ανάλυση που πρόσφερε η 5D.


Δηλαδή αυτά τα πρακτορεία από ποιές μηχανές δεχόντουσαν φωτογραφίες?? Μόνο από την 1ds iii ή όλοι κανουν upscaling??
 
Re: Απάντηση: Re: Νέα Canon 50D

Δηλαδή αυτά τα πρακτορεία από ποιές μηχανές δεχόντουσαν φωτογραφίες?? Μόνο από την 1ds iii ή όλοι κανουν upscaling??


Το πρώτο κάνει verify το exif της μηχανής. Αν το έχεις αλλάξει (ακόμη και για να επεξεργαστείς αρχεία .raw π.χ. από d700 μετατροπή σε d3) τότε κινείται νομικά εναντίον σου με πρώτη αγωγή 50.000 δολάρια. Φυσικά έχεις υπογράψει συμβόλαιο ότι θα είσαι απόλυτα ειλικρινής με το πρακτορείο.

Το ALAMY είναι η χαρά του upsizing.