Νέα μοντέλα slr από Canon-Pentax

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Λίγες ημέρες πριν την έκθεση PMΑ 2008, οι εταιρίες δείχνουν τα δόντια τους...
Και παρουσιάζουν νέα μοντέλα, και μάλιστα με ενδιαφέροντα και μάλλον μη αναμενόμενα χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα:

Η Canon ανακοίνωσε, σύμφωνη στο "χρονοδιάγραμμα" αντικατάστασης των μοντέλων στην εισαγωγική και μεσαία της κατηγορία, την αντικαταστάτρια της 400D, η οποία καλείται 450D.
Παρά τις "προβλέψεις", οι οποίες μιλούσαν για αισθητήρα 10mp (να μην ξεπερνάει δηλαδή την όλως καινούργια 40D), η 450D έχει 12mp, και πολλές ακόμη βελτιώσεις, όπως μεγάλη (3 ιντσών!) οθόνη, lifeview, autoiso, digicIII και A/D 14bit, όπως η 40D, iso 3200, και φυσικά antidust όπως η 400D. Α, και πλέον παίρνει κάρτες SD, όχι compact flash...

Η Pentax ανακοίνωσε τις Κ20D & K200D, σε αντικατάσταση των K10D & K100Ds.
Η μεν πρώτη έχει αισθητήρα 14.6mp cmos (!!!!), lifeview (αρχίζει και γίνεται στάνταρ σιγά-σιγά), οθόνη 2,7'', iso3200 και μέχρι 6400 και ένα κάρο ακόμη βελτιώσεις.
Η δεύτερη έχει αισθητήρα 10mp ccd (τεράστια αύξηση από τα 6mp της προκατόχου της).


Περισσότερα στο dpreview.com

Η μάχη στις dslr's γίνεται πιο σκληρή από ποτέ.
 
Μ' αρεσει που ολοι οι επαγγελματιες στην αρχη κοροιδευαν τις compact για το life view kai τον νεο τροπο σκοπευσης, και τωρα τον υιοθετουν ϴολες οι εταιρειες .
Αντε να δουμe και βιντεο απο Dslr !!!
 
To lifeview μπορεί να είναι πολύ μα πολύ χρήσιμο στο μάκρο.
Αλλά για κανονική σκόπευση όχι μόνο δεν βοηθάει, αλλά πιστεύω πως κάνει κακό. Και εάν παρακολουθείς τα πράγματα, η Canon σχεδόν δικαιολογήθηκε που το προσέθεσε στη 40D, αναφέροντας ως παραδείγματα χρήσης του τη λήψη από περίεργες γωνίες κλπ.
Όπως είπαμε, στο μάκρο το lifeview μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Αντί για το σκοτεινιασμένο -ειδικώς σε μεγάλες μεγεθύνσεις- σκόπευτρο της μηχανής μας, να έχουμε μία χορταστική οθόνη 3'' με μεγέθυνση του κέντρου 5 ή και 10 φορές! Εξαιρετική βοήθεια (φαντάζομαι, τουλάχιστον) στην εστίαση, η οποία ούτως ή άλλως γίνεται χειροκίνητα.
 
μωρέ ας είχε ένα μεγάλο εικονοσκόπιο, όπως πχ ή αναλογική pentax μου και ποιός θα νοιαζότανε γιά το life view...
 
εκ των πραγμάτων το τελευταίο δύσκολο να γίνει... το μεγάλο και καλύτερο πεντάπρισμα είναι πολύ ακριβότερο από λίγες γραμμές κώδικα που επιτρέπουν το σήκωμα του καθρέπτη και ενεργοποίηση του αισθητήρα και πριν τη λήψη!
 
αυτό δεν έχει και καθυστέρηση όμως ?
του στυλ, άλλο θές να πάρεις και άλλο παίρνεις ?
 
Κανονικά η canon θα έπρεπε να στραφεί προς τη βελτίωση του πρίσματος. Η ΝΙΚΟΝ πώς το έκανε δηλ. με τη D40? Διότι αυτό που βλέπεις από τη D40 είναι πιο καθαρό και μεγαλύτερο από αυτό που βλέπεις μέσα από μια 350/400d.

Είχα την 350d και ξέρω... αυτό και η έλλειψη γκριπ ήταν οι δυο βασικές αιτίες που άλλαξα σύστημα.
 
λογικώς η μόνη καθυστέρηση που έχει είναι εάν επιλέξει ο χρήστης αυτόματη εστίαση, οπότε και κατεβαίνει ο καθρέπτης (γιατί οι αισθητήρες του AF λειτουργούν μέσω του καθρέπτη). Αλλιώς δεν βλέπω λόγο. Στο μάκρο όμως δεν μας χρειάζεται η αυτόματη εστίαση, αφού θα εστιάζουμε με βάση το μεγενθυμένο είδωλο που βλέπουμε.
 
Κανονικά η canon θα έπρεπε να στραφεί προς τη βελτίωση του πρίσματος. Η ΝΙΚΟΝ πώς το έκανε δηλ. με τη D40? Διότι αυτό που βλέπεις από τη D40 είναι πιο καθαρό και μεγαλύτερο από αυτό που βλέπεις μέσα από μια 350/400d.

Είχα την 350d και ξέρω... αυτό και η έλλειψη γκριπ ήταν οι δυο βασικές αιτίες που άλλαξα σύστημα.

το γκριπ ποτέ δεν με πείραξε, και εάν με πείραζε πια, υπάρχει και το BG3 που βελτιώνει κάπως την κατάσταση...
Όμως το πρώτο είναι όντως πρόβλημα. Γιατί δεν έπαιρνες όμως μία 30D? Έχει πολύ φωτεινότερο σκόπευτρο από την 350D.

Τώρα εγώ το σκέφτομαι τι να πάρω....
Μία 450D είναι μια όλως οικονομική λύση, και μία πολύ καλή λύση για λήψεις μάκρο και κοντινές με το lifeview, το οποίο μπορεί πέρα από αυτό να αποτελέσει και ένα καλό βοήθημα εστίασης σε δύσκολες καταστάσεις (πχ στην ακριβή εστίαση με έναν 50/1.4 ή έναν 200/2.8, όπου ενδιαφέρουν και τα χιλιοστά).
Η 40D είναι ένα καινούργιο και σίγουρα πιο αξιόπιστο και πιο φιλικό στη χρήση σώμα, και με άριστες επιδόσεις σε ψηλά iso (υποψιάζομαι πως θα τα πάει αισθητώς καλύτερα με τον θόρυβο σε σχέση με την 450D).

Από την άλλη, έχω σχεδόν 30 φακούς σε μοντούρα Pentax K και Μ42, τους οποίους θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω εάν έπαιρνα μία Κ20D... η οποία μου φάινεται άκρως ελκυστική!

Και η Canon καθυστερεί το θέμα με το εισαγωγικό full frame μοντέλο της, και η 5D, η οποία όπως και να το κάνουμε δεν είναι καθόλου φθηνή μηχανή όσο και εάν έχει μειωθεί η τιμή της, ήδη μετράει 3 1/2 χρόνια.

Φυσικά δεν θα φύγω από το σύστημα της Canon, λόγω φακών (Canon, αλλά ακόμη και Nikkor, που δεν μπορούν να προσαρμοστούν σε Pentax) και φλας.
 
το γκριπ ποτέ δεν με πείραξε,

εμένα μου έλειπε ένα δάχτυλο έξω από το γκριπ.


Και η Canon καθυστερεί το θέμα με το εισαγωγικό full frame μοντέλο της, και η 5D, η οποία όπως και να το κάνουμε δεν είναι καθόλου φθηνή μηχανή όσο και εάν έχει μειωθεί η τιμή της, ήδη μετράει 3 1/2 χρόνια.

Η 5d παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2005, άρα 2,5 κι όχι 3,5 χρόνια. Αλλιώς θα ήταν ρεκόρ για ψηφιακή μηχανή. :ears:
 
Ωχ, λάθος μέτρημα. Το 2004 είχε παρουσιαστεί η 20D, σωστά. Πάλι όμως, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή μακροβιότερο ψηφιακό μοντέλο σε παραγωγή.
 
Από την άλλη, έχω σχεδόν 30 φακούς σε μοντούρα Pentax K και Μ42, τους οποίους θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω εάν έπαιρνα μία Κ20D... η οποία μου φάινεται άκρως ελκυστική!

Αναπόφευκτο το βλέπω να πάρεις και μια dSLR Pentax! Ποιά και πότε είναι το ερώτημα! ;)

Η K20D λέει ότι έχει ενδιαφέρον ccd φτιαγμένο απ' τη Samsung σε συνεργασία με την Pentax, με μικρότερη απόσταση μεταξύ των pixels λόγω πιο λεπτής μάσκας πράγμα που μοιάζει να λέει ίδια επίπεδα θορύβου με ccd λιγότερων megapixels. Για να δούμε πως θα τα πάει και στα τεστ.

Φέτος φαίνεται ότι θα δούμε πολλά σχετικά και με την διεύρυνση της δυναμικής περιοχής των JPG, η κάθε εταιρεία με την προσέγγισή της φυσικά...
 
Καλά, εγώ προς το παρόν ξεζουμίζω την 350D μου, εν αναμονή...

Δεν θα μου μείνει ποτέ από κλείστρο? Αλλά πάλι, δεν βαράω στα κουτουρού, οπότε με 14.000 λήψεις, μάλλον θα κρατήσει αρκετά ακόμη...
 
Καλά, εγώ προς το παρόν ξεζουμίζω την 350D μου, εν αναμονή...

...εν αναμονή μιας ποικιλίας full frame να έχουμε να διαλέγουμε;

Δεν θα μου μείνει ποτέ από κλείστρο? Αλλά πάλι, δεν βαράω στα κουτουρού, οπότε με 14.000 λήψεις, μάλλον θα κρατήσει αρκετά ακόμη...

Αν δεν σε εμποδίζει σε πράγματα που θα ήθελες να κάνεις διαφορετικά, γιατί να μπλέξεις με κάτι άλλο;
 
ε πώς, όσο να ναι....

Βασικά δεν είμαι ευχαριστημένος από σκόπευτρο, και ξέρω ότι υπάρχει καλύτερο στον τομέα της δυναμικής περιοχής και πλέον και του θορύβου. Και με spot metering (πλέον έχει ακόμη και η 450D). Βέβαια το ιδανικό θα ήταν με αισθητήρα πλήρους καρέ.
 
ε πώς, όσο να ναι....

Βασικά δεν είμαι ευχαριστημένος από σκόπευτρο, και ξέρω ότι υπάρχει καλύτερο στον τομέα της δυναμικής περιοχής και πλέον και του θορύβου. Και με spot metering (πλέον έχει ακόμη και η 450D). Βέβαια το ιδανικό θα ήταν με αισθητήρα πλήρους καρέ.

Οι Pentax λένε ότι τα πάνε καλύτερα στο σκόπευτρο, αλλά μόνο το μάτι σου θα κρίνει αν η διαφορά είναι αυτή που θέλεις. Για κράτα κατά νου την Κ20D που λέει ότι και δυναμική περιοχή βελτίωσε και θόρυβο δεν ανέβασε παρά τα παραπάνω megapixels. Από τα ελάχιστα δείγματα φωτογραφιών της που είδα μέχρι τώρα δεν βγαίνει άκρη.
Για αισθητήρα πλήρους καρέ, μένω με την εντύπωση ότι αρχίζουν και μπλέκουν τα πράγματα μιας και κάποιοι νέοι φακοί σχεδιάζονται έχοντας υπ' όψη τους μικρότερους αισθητήρες. Οπότε όταν κάποιος έχει επενδύσει ήδη σε τέτοιους αρχίζει να δεσμεύεται...
Πάντως απ' ότι φαίνεται οι εταιρείες δεν βιάζονται για πλήρες καρέ, τουλάχιστον στην μικρή κατηγορία.

Υ.Γ. Για δυναμική περιοχή πάντως ότι κι αν είδα, δεν με κάλυψε. Μόνο με τεχνική HDR μοιάζει να γίνεται αποτελεσματική δουλειά προς το παρόν...
 
Last edited:
Αυτός ο ανταγωνισμός μόνο καλό κάνει σε μας τους υποψηφιους αγοραστές, μακάρι να ήταν και άλλες εταιρίες στο χώρο.
Κρίμα που η minolta δεν υπάρχει πια και η olympus δεν βγάζει τόσο καλές μηχανές όπως παλιά.
 
η Μινόλτα δεν υπάρχει, αλλά υπάρχει η Σόνυ. Όσο για την Ολύμπους, σίγουρα κάνει πιο γερό τον ανταγωνισμό, με την κάτω κατηγορία να πιέζει την από πάνω της. Δεν ξέρω μήπως τελικώς δούμε σχετικά σύντομα anti-shake στο σώμα των βασικών Canon και Nikon. Είναι οι μόνες πλέον που δεν το έχουν.
Σίγουρα, η σταθεροποίηση στον φακό δίνει σχεδόν 1 ακόμη στοπ, αλλά και το ενάμιση με δύο στοπ σε κάθε φακό μας, που προσφέρουν οι άλλες, δεν είναι καθόλου άσχημα!
 
Αυτός ο ανταγωνισμός μόνο καλό κάνει σε μας τους υποψηφιους αγοραστές, μακάρι να ήταν και άλλες εταιρίες στο χώρο.
Κρίμα που η minolta δεν υπάρχει πια και η olympus δεν βγάζει τόσο καλές μηχανές όπως παλιά.

Τολμώ να πω ότι η Ε3 είναι εξαιρετική μηχανή συγκρίσιμη με τη ΝΙΚΟΝ D300, SONY A700. Βελτιώθηκε πρώτα από όλα εκεί που πονούσαν όλες οι OLYMPUS ( στο σύστημα AF).

Μάλιστα αν η SIGMA βγάλει στη μοντούρα 4/3 τους ακριβούς τηλεφακούς της, τότε θα γίνει η αγαπημένη των απανταχού παπαράτζι και φωτογράφων πουλιών και άγριων ζώων. Φανταστείτε ένα σώμα με 1500 ευρώ + 200 το μπούστερ και +2500 ευρώ είτε ο SIGMA 300/2.8 HSM, είτε ο SIGMA 120-300 2.8. Μιλάμε για εστιακή απόσταση 600 με φωτεινότητα 2,8 με οπτική σταθεροποίηση. Και αν θέλει κανείς και περισσότερο βάζει και TC και αποκτά 800άρη φακό 4.0 με σταθεροποίηση και πολύ καλό σύστημα AF. καταλάβατε;;