Nelson Pass:"Leaving Class A".

Ο Nelson Pass αναφέρει ότι οι μετρήσεις της αρμονικής παραμόρφωσης που δίνει το συγκεκριμενο στάδιο εξόδου συμπληρωματικής συμμετρίας ισχύουν χωρίς την εφαρμογή ανάδρασης. Με την εφαρμογή αρνητικής ανάδρασης η συνολική αρμονική παραμόρφωση μειώνεται δραματικά. Για την παραμόρφωση ενδοδιαμόρφωσης ουδέν σχόλιο, γιατί αυτό είναι ένα άλλο θέμα που τιμά αποκλειστικά τον κ. Matti Ottala.
 
Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

" Twice the bias current makes for twice the heat...."

Δεν τα λεει καλα.Για διπλασιο ρευμα εχουμε τετραπλασιες απωλειες(και heat).Για τριπλασιο ρευμα εχουμε εννιαπλασιες απωλειες!!

Ο κ. Nelson Pass μετράει την αύξηση της θερμοκρασίας επάνω στις ψύκτρες του ενισχυτή. Η μεταβολή της θερμοκρασίας επάνω στην ψύκτρα σε σχέση με το ρεύμα πόλωσης δεν είναι γραμμική. Υποθέτω ότι ήταν απλώς ένα σχήμα λόγου αλλά πολύ κοντά στην πραγματικότητα για τα δικά του ψυγεία.
 
Last edited:
Εχουν μετρησει με πειραματα,δεν καταλαβα ακριβως πως,οτι το εσωτερικο του αυτιου παραγει αρμονικη παραμορφωση της ταξης του 10% στα 1kHz.

Κατι που ερμηνευεται οτι οι ηχοι οπως τους αντιλαμβανομαστε δεν εχουν σχεση με την πραγματικοτητα,και οτι ηχοι με ορισμενη συγκεκριμενη παραμορφωση αντιλαμβανεται ως "τελειο ημιτονο",και το αντιστροφο
 
Re: Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Ο κ. Nelson Pass μετράει την αύξηση της θερμοκρασίας επάνω στις ψύκτρες του ενισχυτή. Η μεταβολή της θερμοκρασίας επάνω στην ψύκτρα σε σχέση με το ρεύμα πόλωσης δεν είναι γραμμική.

Ακομα και αν τα ρευματα/απωλειες αυξανονται γραμμικα,η θερμοκρασια δεν αυξανεται γραμμικα.Το φαινομενο ελευθερης απαγωγης θερμοτητας δεν ειναι καθολου γραμμικο φαινομενο

Edit:τωρα ειδα το edit σου.
Παντως εχουμε 4πλασιασμο των απωλειων(σε Watt).Τωρα αν στα ψυγεια του η θερμοκρασια διπλασιαζεται ειναι μαλλον τυχαιο.Αν μαλιστα τα ρευματα τριπλασιαστουν,και οι απωλειες γινουν 9 φορες μεγαλυτερες,οι θερμοκρασια δεν θα ανεβει αναλογα αλλα λιγοτερο απο οσο καποιος θα υπολογιζε.(εκτος αν ειναι εκτος των δυνατοτητων του ψυγειου).Η μεταφορα θερμοτηταςεξαρταται απο την διαφορα θερμοκρασιας με το περιβαλλον,και πολλα μηχανηματα εχουν καει λογω ακριβως του "γραμμικου" υπολογισμου των απωλειων(υποεκτιμηση).
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Εχουν μετρησει με πειραματα,δεν καταλαβα ακριβως πως,οτι το εσωτερικο του αυτιου παραγει αρμονικη παραμορφωση της ταξης του 10% στα 1kHz.

Κατι που ερμηνευεται οτι οι ηχοι οπως τους αντιλαμβανομαστε δεν εχουν σχεση με την πραγματικοτητα,και οτι ηχοι με ορισμενη συγκεκριμενη παραμορφωση αντιλαμβανεται ως "τελειο ημιτονο",και το αντιστροφο

Ο,τι και να κάνει ο εγκέφαλος του ανθρώπου, το κάνει εδώ και μερικά εκατομμύρια χρόνια. Ετσι έχει μάθει να αναγνωρίζει τους ήχους. Μπορεί τα δελφίνια να ακούνε διαφορετικά από εμάς τη φωνή του βαρκάρη ή το τραγούδι της γοργόνας ...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Ακομα και αν τα ρευματα/απωλειες αυξανονται γραμμικα,η θερμοκρασια δεν αυξανεται γραμμικα.Το φαινομενο ελευθερης απαγωγης θερμοτητας δεν ειναι καθολου γραμμικο φαινομενο

Αυτό λέω κι εγώ, ότι δεν είναι γραμμικό. Αν έχεις π.χ. μια τεράστια ψύκτρα και διπλασιάσεις το ρεύμα πόλωσης στα τρανσιστορς τότε η θερμοκρασία της ψύκτρας ούτε θα διπλασιαστεί ούτε θα τετραπλασιαστεί όπως είπες εσύ σε προηγούμενο post.
 
Re: Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Ο,τι και να κάνει ο εγκέφαλος του ανθρώπου, το κάνει εδώ και μερικά εκατομμύρια χρόνια. Ετσι έχει μάθει να αναγνωρίζει τους ήχους. Μπορεί τα δελφίνια να ακούνε διαφορετικά από εμάς τη φωνή του βαρκάρη ή το τραγούδι της γοργόνας ...

Ακριβως...:ernaehrung004:

Και εμεις παιδευομαστε να μειωσουμε το 0.5% να το κανουμε 0.05%...
Αν ακουγεται ωραια,αστο ησυχο....σημαινει ετσι το θελει το αυτι.Εμεις θα του πουμε οχι αυτο πρεπει να ακους?:damnyou:


Εννοουσα τις απωλειες σε Watt και οχι θερμοκρασιες.Βασικα λεμε το ιδιο πραγμα τοση ωρα....:)
 
Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

" Twice the bias current makes for twice the heat...."

Δεν τα λεει καλα. Για διπλασιο ρευμα εχουμε τετραπλασιες απωλειες (και heat). Για τριπλασιο ρευμα εχουμε εννιαπλασιες απωλειες!!

ξαναδές τι έγραψε ο κ. Nelson Pass και πως το μετέφρασες εσύ.
heat= θερμοκρασία, ζέστη, καυτά κορίτσια σε βαριά πολωμένη τάξη Α,...
 
Last edited:
Ενα επίσης πολύ σημαντικό στοιχείο είναι αυτό που επίσης αναφέρει ο κ. Nelson Pass για την μη-γραμμική συμπεριφορά των τρανσίστορς όταν αυτά λειτουργούν πολύ κοντά στο σημείο αποκοπής τους (πιο κοντά στο Β παρά στο Α).
Νομίζω ότι αυτό είναι και το σημαντικότερο στοιχείο που πραγματικά ακούγεται και κάνει την βαρια πολωμένη τάξη ΑΒ να ξεχωρίζει. Βέβαια αυτό εξαρτάται κάθε φορά και από τον συγκεκριμένο τύπο τρανσίστορ που χρησιμοποιείται. Η ρύθμιση του bias δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση.
Επίσης πολύ καλή και η πατέντα της δεύτερης συμπληρωματικής πόλωσης στην έξοδο του τελικού σταδίου. Μου θυμίζει αρκετα την αντίστοιχη πόλωση μετά την έξοδο των τελεστικών, όταν θέλουμε να τους φορτσάρουμε για λειτουργία σε τάξη Α (???)
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Δεν πειράζει, όλοι κάνουμε λάθη :ernaehrung004:

:ernaehrung004:

Σωστος ο ΙΚ.Αλλα αν μας ενδιαφερουν οι ενεργειακες απωλειες,καλα ειναι να εχουμε αυτα υποψη μας και οχι να ακουμπαμε τις ψυχτρες για να συγκρινουμε:2thumb22sup:

Στο τελευταιο που λες ειναι πολυ σημαντικο.Για αυτο πολλοι απο τους καλυτερους ενισχυτες κουρδιζονται(δοκιμαζουν διαφορα bias σημεια)με το αυτι.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Ακομα και αν τα ρευματα/απωλειες αυξανονται γραμμικα,η θερμοκρασια δεν αυξανεται γραμμικα.Το φαινομενο ελευθερης απαγωγης θερμοτητας δεν ειναι καθολου γραμμικο φαινομενο

Edit:τωρα ειδα το edit σου.
Παντως εχουμε 4πλασιασμο των απωλειων(σε Watt).Τωρα αν στα ψυγεια του η θερμοκρασια διπλασιαζεται ειναι μαλλον τυχαιο.Αν μαλιστα τα ρευματα τριπλασιαστουν,και οι απωλειες γινουν 9 φορες μεγαλυτερες,οι θερμοκρασια δεν θα ανεβει αναλογα αλλα λιγοτερο απο οσο καποιος θα υπολογιζε.(εκτος αν ειναι εκτος των δυνατοτητων του ψυγειου).Η μεταφορα θερμοτηταςεξαρταται απο την διαφορα θερμοκρασιας με το περιβαλλον,και πολλα μηχανηματα εχουν καει λογω ακριβως του "γραμμικου" υπολογισμου των απωλειων(υποεκτιμηση).

(Για να βρουμε ενα σημειο αναφορας!)

Λεει ο Pass: "For a given amplifier circuit, the idle dissipation is proportional to the bias current. Twice the bias current makes for twice the heat."

Εγω αυτο που καταλαβαινω ειναι οτι μιλαει για τα ρευμα ηρεμιας και την καταναλωση πανω στους ημιαγωγους ισχυως στην εξοδο!
Δηλαδη αν το σταδιο εξοδου ενος τελικου συμπληρωματικης συμμετριας (για αυτην την τοπολογια μιλαει) ειναι στα +/- 20 βολτ και το ρευμα ηρεμιας ειναι 1 αμπερ, τοτε η καταναλωση θα ειναι 20 βατ. Αν διπλασιαστει το ρευμα ηρεμιας θα διπλασιαστει και η καταναλωση στα τρανζιστορ εξοδου.
Ειναι σωστο αυτο η λαθος?
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

(Για να βρουμε ενα σημειο αναφορας!)

Λεει ο Pass: "For a given amplifier circuit, the idle dissipation is proportional to the bias current. Twice the bias current makes for twice the heat."

Εγω αυτο που καταλαβαινω ειναι οτι μιλαει για τα ρευμα ηρεμιας και την καταναλωση πανω στους ημιαγωγους ισχυως στην εξοδο!
Δηλαδη αν το σταδιο εξοδου ενος τελικου συμπληρωματικης συμμετριας (για αυτην την τοπολογια μιλαει) ειναι στα +/- 20 βολτ και το ρευμα ηρεμιας ειναι 1 αμπερ, τοτε η καταναλωση θα ειναι 20 βατ. Αν διπλασιαστει το ρευμα ηρεμιας θα διπλασιαστει και η καταναλωση στα τρανζιστορ εξοδου.
Ειναι σωστο αυτο η λαθος?

Ναι σαφώς είναι σωστό απο τήν πλευρά τής κατανάλωσης , βεβαίως και θα διπλασιαστει η κατανάλωση (βεβαια μέσα στα πλαίσια τής διαφοροποίησης τής RDS on , γιατί και εκεί υπάρχει μιά διαφορά που αλλάζει λιγο τήν σχέση )

(μονο Γιώργο με +/-20V DC και 1A idle η κατανάλωση είναι 40W και οχι 20W που απο βιασύνη έγραψες , γιατί ξέρω οτι γνωρίζεις ..)
Επομένως με ιδια τάση και 2A idle θα έχουμε 80W κατανάλωση

Βέβαια εδώ ο Κος Pass μιλάει για ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ και υπο αυτή τήν έννοια έχει δίκιο , αλλά οπως είδες ολοι μιλούν για Θερμοκρασία , πράγμα που δέν στέκει
Η Θερμοκρασια είναι μιά άλλη κατάσταση που θα εξαρτηθεί απο διάφορες παραμέτρους , ακομα και ξένες πρός το κύκλωμα και τίς ψύκτρες του
Και οσο πιο δύσκολο φορτίο και σε σχετικά μέσες πρός υψηλές εντάσεις ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ

Αλλο η Θερμότητα και άλλο η Θερμοκρασία , προφανώς
 
Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να υπολογίσουμε τη θερμοκρασία επαφής του πυρήνα με το κέλυφος (transistor junction temperature) όταν ήδη γνωρίζουμε την κατανάλωση (dissipation σε Watts) του transistor.
Aν υποθέσουμε ότι το transistor έχει θερμική αντίσταση =1,7 και η ισχύς που καταναλώνει εκείνη τη στιγμή είναι 40W τότε χοντρικά η αύξηση της θερμοκρασίας (στο junction του transistor) είναι 1,7 Χ 40 = 68 βαθμοί Κελσίου.
Εάν προσθέσουμε και τη θερμοκρασία του χώρου (π.χ. 30 βαθμοί) τότε η συνολική θερμοκρασία στο junction = 30 + 68=98 βαθμοί.
Η μέγιστη ισχύς που μπορεί να αποδώσει ένα transistor με ασφάλεια εξαρτάται από τη θερμοκρασία στο junction. Στα διαγράμματα του κατασκευαστή του τρανσιστορ φαίνεται η σχέση ισχύος και θερμοκρασίας. Για κάποια περιοχή λειτουργίας μπορούμε με ασφάλεια να θεωρήσουνε ότι η εξίσωση είναι σχεδόν γραμμική.
Γενικώς, η απόδοση σε Watts μειώνεται με την αύξηση της θερμοκρασίας και για αυτό το λόγο πρέπει οπωσδήποτε να τοποθετούνται ψήκτρες ικανών διαστάσεων και χαρακτηριστικών.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Ναι σαφώς είναι σωστό απο τήν πλευρά τής κατανάλωσης , βεβαίως και θα διπλασιαστει η κατανάλωση (βεβαια μέσα στα πλαίσια τής διαφοροποίησης τής RDS on , γιατί και εκεί υπάρχει μιά διαφορά που αλλάζει λιγο τήν σχέση )

(μονο Γιώργο με +/-20V DC και 1A idle η κατανάλωση είναι 40W και οχι 20W που απο βιασύνη έγραψες , γιατί ξέρω οτι γνωρίζεις ..)
Επομένως με ιδια τάση και 2A idle θα έχουμε 80W κατανάλωση

Λαθος μου. Εχεις δικιο φυσικα!

Βέβαια εδώ ο Κος Pass μιλάει για ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ και υπο αυτή τήν έννοια έχει δίκιο , αλλά οπως είδες ολοι μιλούν για Θερμοκρασία , πράγμα που δέν στέκει
Η Θερμοκρασια είναι μιά άλλη κατάσταση που θα εξαρτηθεί απο διάφορες παραμέτρους , ακομα και ξένες πρός το κύκλωμα και τίς ψύκτρες του
Και οσο πιο δύσκολο φορτίο και σε σχετικά μέσες πρός υψηλές εντάσεις ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ

Αλλο η Θερμότητα και άλλο η Θερμοκρασία , προφανώς

Συμφωνω 100% με ολα οσα εγραψες.:award:
 
Αυτό που θα ήταν πραγματική είδηση θα ήταν η διαθεση στην αγορά ενισχυτών class D του Nelson Pass.
Aν το ζήσουμε κι αυτό. τότε θα τα έχουμε δει όλα σε αυτό τον κόσμο.
 
Re: Απάντηση: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Αυτό που θα ήταν πραγματική είδηση θα ήταν η διαθεση στην αγορά ενισχυτών class D του Nelson Pass.
Aν το ζήσουμε κι αυτό. τότε θα τα έχουμε δει όλα σε αυτό τον κόσμο.
Ετσι.....Να σπασει και λιγο το μονοπωλειο(ICE)
 
Αυτό που δεν σχολίαστηκε επαρκώς μέχρι τώρα, και κατά τη γνώμη μου είναι το σημαντικότερο ΟΛΩΝ, είναι το πως μεταβάλλεται η σχέση των αρμονικών (2ης, 3ης, 4ης κλπ) όσο ανεβαίνει η πόλωση.

Αυτό που συμβαίνει, είναι πως σε υψηλή πόλωση υπάρχει κυρίως η 2η αρμονική ενώ οι μεγαλύτερης τάξης αρμονικές σχεδόν εξαφανίζονται.
Αυτό συμβαίνει λόγω της μη γραμμικότητας του στοιχείου (εδώ Mosfet) όταν διαρρέεται από χαμηλά ρεύματα.