Nikon Χρώματα

Άραγε σε αστικό τοπίο πώς τα πάει η μηχανή με τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις;

ρωτώ γιατί φεύγω αύριο για Ισπανία και με ενδιαφέρει...

Bλασση εγω θα σου ελεγα να κανεις στα γρηγορα ενα νεο προφιλ με τις ρυθμισεις που λεει ο pixelfun πιο πανω και σωσε το σαν standard nx (η κατι τετοιο).
Περασε και ολο μενου για τα picture settings στο mymenu (τελευταιο υπομενου) για να το εχεις αμεσα προσβασιμο και να μπορεις να επιλεγεις γρηγορα.
Μετα βεβαια θα πρεπει να τις ανοιξεις με το viewnx λογικα.
 
Paul αυτο δεν το ειχα προσεξει (για την ωρα). Και πραγματι παιζει σπουδαιο ρολο. Αλλο το φως οταν ο ηλιος ειναι χαμηλα και αλλο το μεσημερι.

Σακη εμενα στο imac η επιδερμιδα ειναι οπως πρεπει...ηλιοκαμμενη.
Οσον αφορα για τα κοκκινα ή τελος παντων για χρωματα πανω σε επιφανειες δεν υπαρχουν φυσικα ή αφυσικα. Ο χρωματοπωλης μπορει να σου φτιαξει παπαδες και κανεις μας δεν ξερει κοιτωντας μια φωτο αν αυτο που βλεπουμε ειναι το πραγματικο. Μπορει και να ειναι, μπορει και οχι.
Το αν μας αρεσουν ή οχι ειναι αλλο θεμα.
 
Πάντως εγώ, κάπου την ψάχνω με τα Jpegs...
Κάπου βρίσκομαι στην αρχή κάποιας άκρης του νήματος που μου λέει οτι... δέν είναι δυνατόν η ταπεινή D80 να έχει μεγαλύτερες δυνατότητες απεικόνισης JPEG απο την κραταιά, πλήρως παραμετροποιήσιμη και πολυδιαφημισμένη D300.

Ετοιμαζόμουν ν' ανοίξω ιδιαίτερο νήμα ρυθμίσεων για τη D300. Ρυθμίσεις δοκιμασμένες, που βρήκα και ήδη χρησιμοποιώ αλλά... με πρόλαβε ο pixelfun.
 
Λοιπόν, δοκιμή του αρχείου του pixelfun με τρείς διαφορετικούς raw converters

CS3 adobe raw

attachment.php


Raw Therapee

attachment.php


Silkypix 3

attachment.php


Βλέπουμε με πόσο διαφορετικό μάτι το βλέπουν οι τρείς μετατροπείς.
Με δεδομένο το ότι το CaptureNX είναι το dedicated converter της Nikon, θεωρούμε ότι βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα.(Δεν έχω την έκδοση που υποστηρίζει την D3 δυστυχώς)
 

Attachments

  • boston_adobe.jpg
    boston_adobe.jpg
    231.9 KB · Views: 236
  • boston_rt.jpg
    boston_rt.jpg
    210.4 KB · Views: 234
  • boston_silky.jpg
    boston_silky.jpg
    211.5 KB · Views: 236
Βασιλη τι εχεις να πεις ομως για το πως ανοιγει το αρχειο το viewNX? ειδες στην προηγουμενη σελιδα που το ανοιξα με viewnx και μετα με cs4?
καμια σχεση.
Κανε download το viewnx (free) και δες ιδιοις ομασι.
 
Φίλτατοι, διαβάζοντάς σας μου δημιουργήθηκε μια απορία τεχνικής φύσης για τα RAW.
Έχω κατά τύχη μια D70 για μια εβδομάδα και θα πάρω κάποια RAW.

To forma RAW τι περιέχει στην περίπτωση της Nikon?
Να φανταστώ κάτι σαν το παρακάτω(?):
{
Photo_data: CCD recorded data (actual photo / actual sensor data)
More_Data: Settings, όπως date time user options for brightness etc
}

Δε φαντάζομαι οι ρυθμίσεις brightness color κ.τ.λ. να επηρεάζουν τα photo_data. Δηλαδή ανεξάρτητα από τα όποια User settings λογικά τα photo_data είναι πάντοτε τα πραγματικά σοιχεία που καταγράφει το CCD.



Συνεχίζοντας το συλλογισμό…

Τα προγράμματα που ανοίγουν το raw λογικά κάνουν τις παρακάτω ενέργειες.
Ι. Διαβάζουν τα Photo_data
II. Διαβάζουν τα More_Data

Στη συνέχεια *εάν* γνωρίζουν το πώς να χρησιμοποιήσουν τα More_Data εφαρμόζουν τα όποια settings είχαμε κατά τη φωτογράφιση. (περίπτωση viewNX)
Εάν δε γνωρίζουν απλά δείχνουν τα photo_data (λ.χ. CS4) και ο χρήστης θα πρέπει να κάνει τα όποια φιλτραρίσματα.


Όπως είπα είμαι άσχετος… οπότε μη βαράτε… γενικά έχω αρχίσει να απορώ εάν το πραγματικό χρώμα ήταν κόκκινο ή καφέ.
 
Το ενδιαφέρον είναι ότι το Irfanview "διαβάζει" το συγκεκριμένο nef όπως περίπου το βλέπει και το viewnx. Έκανα επίσης μία μετατροπή του από nef σε dng, και αυτή τη φορά το βλέπει όπως το βλέπει και το camera raw! Οπότε μάλλον αυτό που λέει ο tmjuju πρέπει να συμβαίνει, τα nef περιέχουν κάποια παραπάνω στοιχεία για τις ρυθμίσεις της μηχανής, που τα διαβάζουν μόνο ορισμένοι μετατροπείς...

Τα δύο captures από το irfanview (κάπου χάνουν, γιατί το φόρουμ τα κάνει αυτόματα resize)...

attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • irfanview.jpg
    irfanview.jpg
    94.7 KB · Views: 245
  • irfanview2.jpg
    irfanview2.jpg
    97.4 KB · Views: 245
Τmjuju, οποσο ξερω οι κατασκευαστες δεν δινουν πληροφοριες στις 3rd party εταιριες για το πως ακριβως να αποκωδικοποίουν τα RAW αρχεια, οποτε τα βρισκουν μονοι τους (h ADOBE και οι αλλοι), για αυτο και οι διαφορες στο τελικο αποτελεσμα...
το RAW ειναι το DATA κατευθειαναπο το sencor χωρις να εχει επεξεργαστει
 
Η ίδια η (ετυμολογική τουλάχιστο) έννοια του RAW καταργείται αυτομάτως εάν τα user-settings επεμβαίνουν πριν την αποθήκευση της φωτογραφίας, και αλλάζουν τα όποια δεδομένα καταγράφει το CCD.

Το να αποθηκεύονται σε ένα ‛raw αρχείο’ και user settings είναι φυσικά πρακτικό. Στην ουσία σαν να έχουμε προαποφασίσει κάποιο ελάχιστο post-processing .

Θα πόνταρα ότι με τις κατάλληλες ρυθμίσεις στο Photoshop μπορείτε να αναπαράγετε το χρώμα της αρχικής δημοσίευσης. Και μάλιστα να βρείτε και την σχέση μεταξύ τιμών Nikon και τιμών CS4 – e.g σε τι ρύθμιση αντιστοιχεί το +1 Brightness.
 
Λίγο off topic, αφού η συζήτηση αφορά τα raw των nikon, αλλά και με τα orf των olympus κάτι παρόμοιο γίνεται. Δείτε τη διαφορά ανάμεσα στο camera raw 5.4, και το olympus studio (οι φωτό είναι στο 100% και στις δύο περιπτώσεις, κυρίως για να φαίνεται η διαφορά στο κόκκινο, κι όχι μόνο),

olympus-st1.jpg


cmr1.jpg
 
Η ίδια η (ετυμολογική τουλάχιστο) έννοια του RAW καταργείται αυτομάτως εάν τα user-settings επεμβαίνουν πριν την αποθήκευση της φωτογραφίας, και αλλάζουν τα όποια δεδομένα καταγράφει το CCD.

Να αγιασει το στομα σου Τασο.


Ειναι για να το πουμε πιο απλα σαν να εχεις την δυνατοτητα οταν τραβουσες με μηχανη φιλμ να επεμβαινεις λιγο στην εμουλσιον κατα την ληψη !!

Ετσι συμπερασματα δεν βγαινουν ομως.

Οσον αφορα τους αισθητηρες τουλαχιστον και την χρωματικη συλληψη καθε εταιρειας.
 
sotos στην περίπτωσή σου δεν αλλάζει μόνο ο μετατροπέας, αλλάζουν και οι ρυθμίσεις πάνω στο αρχείο. Π.χ. το Olympus studio δίνει θερμοκρασία χρώματος 5300 Κ και το Camera raw 4950. Και μόνο αυτό είναι πολύ μεγάλη διαφορά.
 
Σωστό, είναι στις αυτόματες (default) ρυθμίσεις και των δύο προγραμμάτων όμως. Αν και δεν το κοίταξα ακόμα, υποθέτω ότι κάτι ανάλογο γίνεται και με τα nef. Παρεμπιπτόντως, μια διαφορά που πρόσεξα στα nef, ανάμεσα στο viewxn και τα υπόλοιπα, είναι ότι αυτόματα περιορίζεται στο viewxn ένα ελαφρό βινιετάρισμα που φαίνεται στη φωτό του pixelfun στo camera raw, και στο raw therapy. Δεν ξέρω αν αυτό έχει σχέση με πληροφορίες που δίνει ο ίδιος ο φακός...

Edit. Για δοκιμή έβαλα τη θερμοκρασία χρώματος στο camera raw στα 5300Κ, αλλά και πάλι υπάρχει αρκετή διαφορά από το olympus studio...

cmr2.jpg
 
Last edited:
Mισό λεπτό χωριανοί!!
Αυτό που βλέπετε στο irfanview και στοο viewnx ειναι το αρχείο jpeg που περιέχεται στο nef.
Oταν κανεις export το αρχείο σε tiff απο το viewnx ορίστε τι παίρνεις

Viewnx

attachment.php


Πάντως σε κάθε περίπτωση με όλους τους converters το χρώμα του ξύλου είναι το καφέ "ξυλί" και όχι το κόκκινο.

H τελευταία εκδοχή με το viewnx μου αρέσει περισσότερο.
 

Attachments

  • boston_viewnx.jpg
    boston_viewnx.jpg
    236.1 KB · Views: 244
Re: Απάντηση: Nikon Χρώματα

Πάντως σε κάθε περίπτωση με όλους τους converters το χρώμα του ξύλου είναι το καφέ "ξυλί" και όχι το κόκκινο.

Και ειναι και πιο ωραιο αντι του αφυσικου κοκκινου .
 
το αρχειο που εχω σηκωσει παντως στην 1η σελιδα με το viewnx, λεει πανω αριστερα nef και 14,5 ΜΒ. Δεν φαινεται να εχει ανοιξει το .jpg thumbnail. Τι να πω...
 
Στο link του imageshack έχω ανεβάσει την φωτό σε πλήρη ανάλυση, μετά από μετατροπή σε tiff και μετά σε jpg (για μικρότερο μέγεθος) από την δοκιμαστική έκδοση του capture nx-2 (για κάποιο λόγο το viewnx δεν μου δίνει τη δυνατότητα να κάνω μετατροπή του nef σε tiff ή jpg). Σ' αυτό το jpg βλέπω τα ίδια χρώματα, όπως φαίνονται στα δύο αυτά προγράμματα, όπως και στη φωτό που ανέβασε ο Νίκος...

 
Αγαπητέ Pixelfun φαντάζομαι οτι ισχύουν και στην D90 αυτά που αναφέρεις στον φιλο παραπάνω (με την D80) η οχι ;

Και εγώ συνηθως απλά αφαιρώ 0,3 ή 0,7 EV και τα βασικά (οριζοντιωση αν χρειαζεται παρότι το grid βοηθαει αρκετά , και cropping - αντε και λιγο sharpening)

Oι φωτογραφίες σου άριστες οπως πάντα

Το πιο ουσιαστικοτερο για πλουσια χρωματα ειναι να πιασεις τον φωτισμο ακριβως στον τονο του και φυσικοτατα με ρυθμιση EV σε - η + εχουμε τελιοτατα αποτελεσματα.
Θα ξανα τονισω και θα το ξαναπω ενας αλλος σημαντικος παραγοντας ειναι παντα να ρυθμιζουμε το κοντραστ πανω κατω αναλογα την περιπτωση.
Κατα 60 με 80 % οταν αφηνουμε το κοντραστ στο default ειναι οτι χειροτερο μπορουμε να κανουμε .
 
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ.
Κατεβασα την φωτο απο το λινκ του pixelfun και την ανοιξα με viewnx και photoshop CS4. Δειτε την διαφορα. Το κοκκινο χρωμα μεσα στην βαρκα που φαινεται στο viewnx εξαφανιστηκε στο photoshop. Που πηγε το κοκκινο ρε παιδια :BDGBGDB55:

attachment.php


attachment.php


Για να μην τρελαθουμε τελειως. Σκεφτομαι χαμηλοφονως. Η D3 του pixelfun ειναι σεταρισμενη με τις ρυθμισεις που μας περιεγραψε παραπανω. Το viewnx τις διαβαζει σωστα και τις απεικονοζει. Το photoshop δεν διαβαζει σωστα τις αλλαγες που εχει κανει εντος μηχανης ο pixelfun και δινει το δικο του αποτελεσμα.
Τι λες Γιωργο? Στην D3 εχεις τις ρυθμισεις που αναφερεις? Δηλ saturation +1 or +2 , contrast -1, brightness -0.7??


ps)Σ αυτην την φαση δεν με ενδιαφερει πολυ αλλα φανταζομαι οτι το πραγαμτικο χρωμα της βαρκας πρεπει να γερνει προς την βερσιον του viewnx. Σωστα?

Ασφαλως και γερνει προς το viewnx και οι ρυθμισεις ειναι αυτες ακριβως που ανεφερες και αν θυμαμε καλα εδωσα και λιγο το μαυρο παραπανω στο ACR .
 
Εγω βλεπω οτι πεφτει πολυς κορεσμος στο χρωμα....

Ειναι το πιο ευκολο κολπο για να κανεις την φωτογραφια θελκτικη αλλα μην λεμε για χρωματα μετα...

Δεν σε καταλαβα που το πας και τι εννοεις τα χρωματα αυτα ειναι μανισια οτι εχει δωσει η νικον και οπως εχει ρυθμισει το firmware δεν υπαρχει πειραγμα για να το λες αυτο.
Αν βαλω την φωτο στο φωτομαγαζο εκει θα δεις μαγικα πραγματα και εκει μπορεις να μου πεις τα ιδια που ειπες εδω .