Nikon Χρώματα

φίλοι είδα δείγμα χρωμάτων της νέα olympus pen σε PINHOLE MODE και ξετρελάθηκα
 

Attachments

  • olympus pen.jpg
    olympus pen.jpg
    65.2 KB · Views: 76
Εγω πάντως δεν είμαι πολυ της αποψης οτι τα χρωματα τα κανει τοσο πολύ η μηχανή. Θελω να πω οτι απο την στιγμή που ειναι εξαρχής ψηφιακο, το χρωμα ειναι μια συγκεκριμένη πληροφορία/τιμή. Την οποία μπορώ να αλλάξω στην επεξεργασία. Σε όποιο σταδιο και αν είναι αυτη. Ακόμα και με χρωματικά προφίλ μέσα στην μηχανη...

Οπότε θεωρώ λίγο άστοχη όλη την πρεμούρα για τα χρώματα της μιας μηχανής και τις άλλης, με εξαιρεση την SD14 που έχει αλλη φιλοσοφία. Οχι οτι δεν υπάρχει διαφορα στο πως καταγράφει ο καθε αισθητηρας την ιδια εικόνα και το τί επεξεργασία παίρνει το πρωτογενές raw αρχείο της μηχανής (ακόμα και το iso ειναι ενα πρωτογενές metadata), αλλά αυτές δεν είναι το πόσο ωραιο είναι το πρασινο της Νικον σε σχεση με το πρασινο της Κανον...
 
τελικά την έκανα την αποκοτιά. Ρύθμισα τη μηχανή όπως προτείνει ο Pixelfun κι έφερα 14 GB σε raw φωτογραφίες από την Ισπανία, όλες με αυτές τις ρυθμίσεις. Αύριο θα πάρω μαζί μου τον φορητό ΗΥ και το view nx και θα αρχίσω το ξεσκαρτάρισμα.

Πάντως τα αποτελέσματα δεν θα είναι σαν του Pixelfun, αφού η χαμηλότερη θερμοκρασία που είδαμε ήταν 37 κελσίου και η υψηλότερη 43 (!!!!), άρα και ο ουρανός ήταν χάλια.

Καλώς ξανάλθες Βλαση.

Οσον αφορά τα χρώματα NIKON (by Pixelfun) απορώ με το χρώμα του ουρανού. Πιό πολύ σε RAF μου φέρνει παρά σε "ουρανί". Θα ήθελα να δώ τι θα σου βγάλει εσένα με δεδομένες και τις ακαταλληλες ατμοσφαιρικές συνθήκες.

Υ.Γ Θα ήθελα να ξέρω αν και οι υπόλοιποι το βλέπουν έτσι διότι έπαθα ένα πατατρακ μετα απο update σε Catalyst 9.5 (απο 8.4) που μου ανακάτεψε τα χρώματα και ακόμη δεν τα έχω συνεφέρει.

Και κατι ακομη ...

Βλέποντας τα exif (με το exiftoolgui) φαίνεται σαν να περνάει τα NEF αρχεία απο το Capture NX 2.1.1 και στη συνέχεια ανοίγει το εξαγώμενο TIFF με AdobeCameraRaw 5.3 οπου πειράζει έντονα τον κορεσμό συγκεκριμένων χρωμάτων (βάσει κάποιου προφιλ ισως).

Συγκεκριμένα στο κροπ με το καραβι που δημιούργησε μια αναστάτωση όσον αφορά το ξυλινο χρώμα της καμπίνας οι τιμές που φαίνονται είναι

SaturationAdjustment : Red +32, Orange -27, Blue +13
LuminanceAdjustment : Orange +5, Yellow -16
 
Διαφορετικης φιλοσοφιας αισθητηρα τον Foveon σε σχεση με τους bayer που καταγραφουν μερος μονο καθε χρωματικου καναλιου και μαντευουν τα υπολοιπα βαση αλγοριθμων και φιλτρων.
Αλλα εσυ τα ξερεις καλυτερα βρε, δεν την εχεις?
 
Alex να μου επιτρέψεις μια διόρθωση ... οι αισθητήρες bayer καταγράφουν σε κάθε φωτοστοιχείο μέρος του ορατου φάσματος (με άλλα λόγια μέρος της φωτεινότητας) οχι μέρος του κάθε χρωματικού καναλιου. Τα κάθε R, G, B φωτοστοιχεία καταγράφουν πλήρως τις αντίστοιχες (και μόνο) R,G,B συνιστώσες .

Αντίθετα με ότι είναι στον πολύ κόσμο πιστευτό το σημείο υπεροχής του αισθητήρα Foveon είναι η πολύ πιστή καταγραφή της φωτεινότητας (luminance) και αδύνατο σημείο η μη πιστή καταγραφή του χρώματος σε μη "ιδανικές" συνθήκες.
Ο λόγος είναι οτι βασίζει τον διαχωρισμό των R,G,B συνιστωσων στο πόσο βαθια μέσα στο φωτοστοιχείο δημιουργεί ηλεκτρόνια το κάθε φωτόνιο. Αυτό το βάθος εξαρτάται ευθέως ανάλογα απο το μήκος κύματος αλλά και άλλες παραμέτρους οπως η ένταση της φωτεινης ροης η θερμοκρασία του αισθητήρα και κυρίως η γωνία προσπτωσης.
Αν συνυπολογίσει κανείς οτι α)το ορατό φάσμα είναι συνεχές και οχι R,G,B ζώνες β) υπάρχει εξ ορισμού θόρυβος στο φως λόγω της σωματιδιακης του φύσης ... γ) ... κλπ .... είναι φανερό οτι είναι πολύ δύσκολη η πιστή αντιστοίχιση του ηλεκρικου φορτιου σε R,G,B κανάλια ανάλογα με το layer (βάθος) στο οποίο καταγράφεται. Τα layers είναι συγκεχυμένα.
Χρειάζονται και εδω αλγόριθμοι με πολλές παραμέτρους και στατιστική ανάλυση δεδομένων. Γιαυτό είναι απαραίτητο το μεγάλο δείγμα δηλ. πολλά ηλεκτρόνια (εκ φωτονίων προερχόμενα) δηλ. καλή έκθεση (δηλ. σχεδόν ιδανικές συνθήκες).
Αυτός είναι και ο λόγος που οι Foveon ... δεν τα καταφέρνουν καλά σε ψηλά ISO (κυρίως χρωματικό είναι το πρόβλημα ... σε απρόμαυρο μια χαρα), ... παρουσιάζουν χρωματική εκτροπή στη βινιέτα ..., είναι δύσκολο να δουλέψουν καλά σε μεγάλες διαστάσεις αισθητήρα, είναι δύσκολο να δουλέψουν καλα σε μικρές διαστάσεις φωτοστοιχείου.

Οταν όμως η έκθεση είναι καλή .... τότε ναι foveon (και ξερό ψωμί θα λέγαν μερικοί).
 
Αντίθετα με ότι είναι στον πολύ κόσμο πιστευτό το σημείο υπεροχής του αισθητήρα Foveon είναι η πολύ πιστή καταγραφή της φωτεινότητας (luminance) και αδύνατο σημείο η μη πιστή καταγραφή του χρώματος σε μη "ιδανικές" συνθήκες.


Οταν όμως η έκθεση είναι καλή .... τότε ναι foveon (και ξερό ψωμί θα λέγαν μερικοί).

Ετσι ακριβως ειναι Ηλια.

Προσωπικα μεχρι 100-200asa σε καλοφωτισμενα θεματα εχω δει καταπληκτικα captures.

Απο εκει κει περα το χαος...Για αυτο προτιμησα να συμπληρωσω το οπλοστασιο με μια μαρκ ΙΙ . Για τις υπολοιπες δουλειες.
 
Απο το γάμο της μεγάλης κόρης μου προχθές.

DSC_5836.jpg


Jpg όπως βγήκε απ' τη μηχανή. Καμμία επεξεργασία.
Υπάρχει και η αδελφή RAW που προορίζεται να υποστεί επεξεργασία με το Capture NX και το PS.
 
Γρηγόρη να σου ζήσουν!Υγεία,ευτυχία και ό,τι καλύτερο!

Νομίζω πως τα χρώματα είναι αρκετά πετυχημένα παρά τη δυσκολία φωτομέτρησης(μαύρα σε δέρμα, χρώματα, αντιθέσεις)

Περιμένω να δω την επεξεργασία
 
Γρηγόρη να σου ζήσουν.

Κι απορώ με τη διάθεσή σου...πάντρευες κόρη, κι ασχολιόσουν με τις φωτογραφίες της; ή πολύ ψύχραιμος είσαι, ή η κόρη ζήτησε από τον μπαμπά τις καλύτερες φωτογραφίες...


Αλήθεια, γι αυτό έκανες αναβάθμιση;;;
 
Σας ευχαριστώ όλους για τις ευχές.
Εϋχομαι σε σάς και στα παιδιά σας ό,τι καλύτερο.

Βλάση, η φωτογράφηση του γάμου της φατσούλας μου αποκλειστικά απο μένα, ήταν δική της απαίτηση. Συνεπώς η αναβάθμιση απ' τον 28-70 στον 24-70 ήταν μονόδρομος, κυρίως λόγω της ευρύτερης γωνίας θέασης του δεύτερου.

Τον τελευταίο καιρό επίσης, μπήκα σ' έναν αγώνα δρόμου να βρώ τις καταλληλότερες ρυθμίσεις απόδοσης των χρωμάτων της μηχανής, γνωρίζοντας οτι αρκετές εξ αυτών επηρεάζουν τα RAW αρχεία.

Θέλω να πιστεύω οτι τα κατάφερα αρκετά καλά, εκτός ίσως απ' το φώς, που εσωτερικά θα το ήθελα κάπως περισσότερο. Αυτό όμως, μάλλον διορθώνεται ευκολώτερα απ' τα υπόλοιπα.

Τί λέτε; Τα κατάφερα με τα "Nikon Χρώματα" ;

Όλες οι λήψεις είναι όπως ακριβώς βγήκαν απ' τη μηχανή. Καμμία απολύτως διόρθωση, ούτε κάν σε καδράρισμα - κροπάρισμα.

DSC_5816.jpg


DSC_5823.jpg


DSC_5824.jpg


DSC_5843.jpg


DSC_5846.jpg


DSC_5887.jpg


DSC_5888.jpg


DSC_5890.jpg


DSC_5922.jpg


DSC_5923.jpg
 
Last edited:
Να σου ζησουν τα παιδια....
Νομιζω πως ναι τα πηγες ΠΟΛΥ καλα
(λιγο τα πρασινα ξεφυγανε στις εξωτερικες)
πολυ καλες οι φωτο.
Τι ρυθμισεις ειχες?
 
Απάντηση: Re: Nikon Χρώματα

Γρηγόρη μήπως είναι καλύτερα να τις μεταφέρουμε στο φωτογραφία γάμου;
Θα έλεγα οτι εκεί ταιριάζουν καλύτερα.
Τις έβαλα όμως εδώ για να δείξω τα χρώματα που πέτυχα.

Βλάσση, μετέφερέ τες κατά πώς κρίνεις.
Με αντίτιμο βέβαια, να έχω απο σένα τα εκτενέστερα σχόλια.
Θα πρέπει να ξεπεράσεις όλο το "βαρύ πυροβολικό" που έχουμε εδώ.
:flipout:
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Nikon Χρώματα

Να σου ζησουν τα παιδια....
Νομιζω πως ναι τα πηγες ΠΟΛΥ καλα
(λιγο τα πρασινα ξεφυγανε στις εξωτερικες)
πολυ καλες οι φωτο.
Τι ρυθμισεις ειχες?

Ευχαριστώ. Αντεύχομαι τα καλύτερα.

Όντως, οι εξωτερικές πάσχουν λίγο στο WB. Μέσα στην ταραχή της ευτυχίας μου και στην αγωνία για το αποτέλεσμα, ξέχασα ν' αλλάξω μενού που το είχα ήδη έτοιμο.

Για τις ρυθμίσεις, μάλλον χρειάζεται ιδιαίτερο νήμα ώστε, να υπάρχει αυτόνομο για όλους που θα το χρειασθούν.
Κάτι έχω ετοιμάσει αλλά... θέλει πολλή δουλειά ακόμη για να δημοσιευθεί.