NIKON D300 Review (Camera of the year 2007 by PopPhoto)

μέχρι τα 3200 τα αποτελέσματα τα βλέπω ως εξαιρετικά, αν και το δείγμα δεν έχει την απαιτούμενη για λεπτές συγκρίσεις οξύτητα. Να φταίνε τα 12 μέγα; Να φταίει η προσέγγιση στο θόρυβο σε βάρος της οξύτητας που έχουν οι Νίκον?
Από εκεί και πάνω ο θόρυβος (βλ σκιερά) σίγουρα θα φανεί στην εκτύπωση, στα 6400 σίγουρα θα φανεί ακόμη και σε εκτύπωση 10χ15.
Αλλά μιλάμε για "τρελές" ευαισθησίες
 
πιστευω οτι με το noise reduction (NR) στο Normal που ειναι το default setting της μηχανης, η nikon μειωνει τον θορυβο αλλα μειωνεται και η οξυτητα. Λογικα αν μειωσεις το ΝR σε low or off θα εχεις περισσοτερη οξυτητα με περισσοτερο θορυβο. Δεν ξερω ακομα ποιος συνδυασμος θα ειναι καλυτερος.

Δεν ξερω επισης αν μ ενα πιο στιβαρο τριποδο και μ ενα cable release θα ειχα ακομα πιο καλα αποτελεσματα.
 
Κοίταξε, τόσα που φαντάζομαι έχεις δώσει για σώμα και φακούς, σίγουρα αξίζει να δώσεις 200 πάνω-κάτω ευρώ για ένα καλό τρίποδο και μια καλή κεφαλή μπίλιας.
 
δεν εχεις αδικο. θα περιμενω τον Βλασση οταν κατεβει Αθηνα να παμε παρεα.
 
πιστευω οτι με το noise reduction (NR) στο Normal που ειναι το default setting της μηχανης, η nikon μειωνει τον θορυβο αλλα μειωνεται και η οξυτητα. Λογικα αν μειωσεις το ΝR σε low or off θα εχεις περισσοτερη οξυτητα με περισσοτερο θορυβο. Δεν ξερω ακομα ποιος συνδυασμος θα ειναι καλυτερος.
.

Κοίτα, πάνω σ'αυτό, πολλοί λένε ότι αν σώζεις σε RAW, καλύτερα soft kai low noise, γιατί με edit αργότερα της προσθέτης οξύτητα πανεύκολα... Αντίθετα, αν σου γράψει θόρυβο, δυσκολεύουν τα πράγματα...
 
ακουγεται λογικο αν και εχω διαβασει οτι υπαρχουν και προγραμματα που αφαιρουν τον θορυβο με επιτυχια .

τωρα εβαλα την καμερα στο τραπεζι για καλυτερη στηριξη (απ οτι στο ψευτοτριποδο) και εβαλα σε συγκριση και τον nikkor 70-200 f/28. Νομιζω οτι εκτος του οτι μου δινει λιγο διαφορετικες αποχρωσεις μου δινει μαλλον και περισσοτερη οξυτητα. βεβαια και η θεση στο αρκουδακι ειναι μαλλον περισσοτερη ευνοικη στην περιπτωση τπυ 70-200 (λιγοτερη σκιερη επιφανεια).


nikkor 105 at 3200

attachment.php



nikkor 70-200 at 3200
attachment.php


105 at 3200 crop
attachment.php



70-200 at 3200 crop
attachment.php
 
και στα 6400 και οι δυο φακοι.


ο 105 στα 6400
attachment.php


ο 70-200 στα 6400
attachment.php


ο 105 στα 6400 crop
attachment.php


o 70-200 στα 6400 crop
attachment.php



τελικα η σταθερη στηριξη εχει πολυ μεγαλη σημασια.

επισης ο 70-200 μου φαινεται οξυτερος.


Τωρα γιατι οι φωτο με τον 70-200 φαινονται να εχουν λιγοτρο θορυβο?... υποθετω επειδη το θεμα εχει περισσοτερο κομματι του εκτεθειμενο στο σφως. ...Μαλλον.
 
nilo, μιά σημείωση : πέρα από τον φακό και τα iso που αναφέρεις, για να μπορούμε κι εμείς από εδώ να κάνουμε υπολογισμούς και συγκρίσεις, πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρεις το τρέχον διάφραγμα και ταχύτητα... Καθώς και τα + - στο EV compensation (γιατί γιά παράδειγμα η D300 είναι 200-3200 iso και κατεβαίνει στα 100 ή ανεβαίνει στα 6400 με boosts - ή + στο EV comp...)
H μηχανή είναι ακριβή και σαν τέτοια περιμένουμε φυσικά την ανάλογη ποιότητα και "κόλπα"...
Θα ήθελα (μιά και σε πετύχαμε αυτές τις μέρες "φτιαγμένο" και ορεξάτο), να τραβήξεις και να μας παρουσιάσεις μερικές φωτογραφίες με σκηνές, αντικείμενα και χρώματα γνώριμα σε όλους μας (συν τις παραπαπάνω παραμέτρους), ώστε να μπορούμε να βγάλουμε ευκολότερα συμπεράσματα. Μη ξεχνάς ότι κάποιοι μπορεί να τρέξουν να αγοράσουν την μηχανή (λέμε τώρα...) και για φαντάσου τελικά ο τοίχος πίσω απο το αρκουδάκι από κιτρινοπρασινομουσταρδί (κάπως έτσι τον βλέπω στο μόνιτορ) να είναι στην πραγματικότητα πορτοκαλί ή λαχανί (λέμε παλι...) LOL
 
...και για φαντάσου τελικά ο τοίχος πίσω απο το αρκουδάκι από κιτρινοπρασινομουσταρδί (κάπως έτσι τον βλέπω στο μόνιτορ) να είναι στην πραγματικότητα πορτοκαλί ή λαχανί (λέμε παλι...) LOL

Και μια και το ανέφερα, οι πρώτες φωτογραφίες με τον αρχικό φακό δεν έχουν καμμία σχέση στα χρώματα με αυτές που έβγαλες με τον δεύτερο. Πρόκειται για διαφορετικά χρώματα... Πολύ μεγάλη διαφορά και θα έλεγα οτι προτιμάω τις πρώτες... Επείγον να επισυνάψεις κάτι γνώριμο σε όλους μας...
 
λοιπον να διευκρινισω καποια πραγματα.

Ολες οι φωτογραφιες τραβηχθηκαν με τις ιδιες παραμετρους στην μηχανη. Σε ολες το μονο που αλλαζα ηταν τα iso και αναλογα και η μηχανη αλλαζε την ταχυτητα. Σε καθε ανεβασμα του iso η ταχυτητα κλειστρου γινοταν και πιο γρηγορη (1/6, 1/13 κλπ).

Το διαφραγμα ηταν παντα 5.6 οπως γραφω και στην αρχη και το ΕV παντα στο 0. Το mode ηταν neutral.

Τωρα ο λογος για τις διαφορετικες αποχρωσεις στο δευτερο σετ.

Τραβηχτηκαν σε διαφορετικο σημειο του σπιτιου απο οτι το πρωτο σετ με διαφορετικο φωτισμο.
Αναγκαστηκα να αλλαξω θεση για να νπορεσω να στηριξω την καμερα στο τραπεζι και να ειναι πιο σταθερη. Πανω απο το θεμα. ελαφρως διαγωνια (εξ ου και λιγη σκια) υπηρχε διαφορετικη ειδους λαμπα (λαμπα εξοικονομησης ενεργειας νομιζω λεγεται - 70w) απ οτι στο πρωτο σετ. Η αποσταση λαμπας- θεματος ηταν περιπου 2 μετρα.

Στο πρωτο σετ η λαμπα ηταν κανονικη (120w), αρκετα πιο διαγωνιος ο φωτισμος (εξ ου κ η περισσοτερη σκια) και αποσταση λαμπας-θεματος περιπου 4,5 μετρα.

Αυτα οσον αφορα στην αποκλιση των χρωματων μεταξυ 1ου και 2ου σετ.

Τελικα παντως το ηλεκτρικο φως μπορει να δωσει διαφορετικα αποτελεσματα αναλογως με την θεση και το ειδος του λαμπτηρα το πιο σωστο μαλλον ειναι να τραβας εσωτερικα κατα την διαρκεια της ημερας με το φυσικο φως (κοντα σ ενα παραθυρο).

Αν βρω χρονο θα κανω αλλο ενα μικρο σετακι.
 
ολες ειναι στο vivid mode. σε καθε mode μπορεις να αλλαξεις παραμετρους οπως sharpness, saturation, hue, contrast, brightness.

Αλλαξα το sharpness απο το 4 (default στο vivid) στο 5. (η κλιμακα ειναι απο 0 εως 9).

ηθελα να δω αν τραβαω jpeg ποιο ειναι ενα καλο sharpening. Μου φαινεται οτι το 5 (που εχω σε ολες τις φωτο) μερικες φορες αν και δινει τρομερη ευκρινεια ειναι λιγο too much. Eννοειται σε portraits πας χαμηλοτερα.


nikkor 70-200 με extension 1.7 στο full δηλ 340mm f4.8 ev=-0.33
attachment.php


nikkor 70-200 x 1.7 στα 340mm f4.8 ev=-0.67
attachment.php


nikkor 70-200 στα 120mm f6.3 ev=-0.67
attachment.php



sigma 17-70 με φλας στα 60mm f5.0 ev=0
attachment.php


nikkor 105mm macro f3.2 ev=0
attachment.php
 

Attachments

  • DSC_70200340b.jpg
    DSC_70200340b.jpg
    84.1 KB · Views: 172
  • DSC_70200340.jpg
    DSC_70200340.jpg
    115 KB · Views: 173
  • DSC_70200120.jpg
    DSC_70200120.jpg
    108.4 KB · Views: 172
  • DSC_1770.jpg
    DSC_1770.jpg
    123.8 KB · Views: 170
  • DSC_105.jpg
    DSC_105.jpg
    59.6 KB · Views: 173
Πολύ ωραίες φωτογραφίες... Ειδικά αυτή με τα ποδήλατα είναι όλα τα λεφτά... Προσωπικό μου γούστο, να φύγεις από το vivid (ή οποιες άλλες ρυθμίσεις δίνουν vivid αποτέλεσμα)... Η μηχανή είναι εξαιρετικά καλή και δεν το χρειάζεται... Θα χάσεις λίγο σε χρώμα και ζωντάνια (σε σχέση με τις φωτογραφίες που μας δείχνεις), αλλά θα κερδίσεις σε αληθοφάνεια και αμεσότητα...
 
Last edited:
και το τελευταιο τεστ για τα iso. Διαφορετικο θεμα, απογευματινο φως στο σπιτι (απο πλαινο παραθυρο), σταθερο f στα 5.6, ev=0 και ο sigma 17-70 στα 60mm. To mode ειναι Νeutral.

το θεμα στα 200 iso

attachment.php


200 iso crop
attachment.php


1600 iso crop
attachment.php


3200 iso crop
attachment.php


6400 iso crop.
attachment.php
 

Attachments

  • DSC_6400c.jpg
    DSC_6400c.jpg
    67 KB · Views: 168
  • DSC_3200c.jpg
    DSC_3200c.jpg
    60.2 KB · Views: 164
  • DSC_1600c.jpg
    DSC_1600c.jpg
    53.2 KB · Views: 160
  • DSC_200c.jpg
    DSC_200c.jpg
    54.9 KB · Views: 163
  • DSC_200.jpg
    DSC_200.jpg
    52.4 KB · Views: 163
Εξαιρετικό 1600iso. Πρέπει να τον αναζητήσεις τον θόρυβο, και δεν χάνει σοβαρά και σε ευκρίνεια. Νομίζω μπορείς να ανεβάζεις μέχρι εκεί δίχως δεύτερη σκέψη.
Στα 3200 σίγουρα φαίνεται ο θόρυβος, αλλά μας δείχνεις και πώς θα είναι σε μία δύσκολη περιοχή (κάτω από το καπάκι). Βέβαια είναι προφανής μία μείωση της ευκρίνειας, αλλά αμφιβάλω εάν θα το ξεχωρίσει κανείς, σε σχέση με χαμηλότερες ρυθμίσεις, σε μία εκτύπωση 15x21.
Το 6400 έχει άσχημο χρωματικό θόρυβο, και μεγάλη πτώση ευκρίνειας, καλύτερα να το αποφεύγεις.
Με φακούς f/2.8 δύσκολα θα το χρειαστείς ακόμη και σε σχετικώς δύσκολες συνθήκες (πχ κακοφωτισμένοι εσωτερικοί χώροι), με iso3200 θα είσαι μια χαρά.
 
Κοίτα, πάνω σ'αυτό, πολλοί λένε ότι αν σώζεις σε RAW, καλύτερα soft kai low noise, γιατί με edit αργότερα της προσθέτης οξύτητα πανεύκολα... Αντίθετα, αν σου γράψει θόρυβο, δυσκολεύουν τα πράγματα...

Υπάρχει και η προσέγγιση να σώζεις σε RAW χωρίς καμία αφαίρεση θορύβου ή άλλη επεξεργασία απ' την μηχανή και μετά στο photoshop (ή ότι άλλο) αφαιρείται ο θόρυβος ή προστίθεται οξύτητα, χρωματικός κορεσμός κλπ. ανάλογα με το θέμα. Δουλεύοντας σε layers μπορούμε να επιλέξουμε περιοχές που θα αφαιρεθεί περισσότερο ή λιγότερο ο θόρυβος και περιοχές που δεν θα πειραχτούν καν ή και θα γίνει sharpening.
Φυσικά θέλει δουλίτσα, αλλά κανένα έτοιμο πρόγραμμα δεν θα το κάνει με την ίδια ακρίβεια και ποιότητα. Ίσως ούτε καν κι εμείς στην επόμενη προσπάθεια! ;-)
 
Last edited:
Επι τέλους η πρώτη μου dslr είναι γεγονός, μια ολοκαίνουρια d300.
Η αλήθεια είναι είναι ότι τόσα πράγματα στη μηχανή μου φαίνονται καινούρια σε σχέση με τις παλιές φιλμάτες που χρησιμοπιοώ που θέλει πολύ διάβασμα. Το βιβλιαράκι όμως είναι πολύ κατατοπιστικό.

Όσο για εντυπώσεις, τι να πω, είναι η πρώτη μου dslr και δεν υπάρχει το μέτρο σύγκρισης αλλά έχω ενθουσιαστεί.
Όταν διάβασα για αυτή τη μηχανή πρίν μήνες τα χαρακτηριστικά που θα είχε, το τελευταίο που έδωσα σημασία ήταν η υψηλής ανάλυσης οθόνη. Τώρα που την πήρα μου φαίνεται πολύ χρησιμο, μπορείς να τσεκάρεις πλήρως αν η λήψη είναι καλή χωρίς να θέλεις υπολογιστή.

Η αληθοφάνεια και η πιστότητα των χρωμάτων μου φαίνεται πολύ καλή, το vivid το απέριψα μετά από τρεις τέσσερις δοκιμές αλλά και στο standar το κόκινο με προβλημάτισε σε κάποιες λήψεις (close up σε λουλούδια και άλλα κόκκινα αντικείμενα), το neutral τελικά μου μοιάζει πιο αληθοφανές σε κάποιες περιπτώσεις αλλά έχουμε δρόμο ακόμα να κάνουμε δοκιμές και να δούμε.

Αυτό που μου φάνηκε λίγο παράξενο είναι ότι έχει μια τάση να υποφωτίζει στα λίγα κλικ που έχω ως τώρα. Μου φαίνεται παράξενο γιατι όλοι στα φορουμ που παρακολουθώ μιλάνε για μια τάση υπερέκθεσης. Είναι όμως νωρίς ακόμα για συμπαιράσματα. Εσύ Νικο που την έχεις τι λες;

Τέλος το Capture NX λένε ότι έχει μεγάλες δυνατότητες αλλά εμένα μου φάνηκε δύσχρηστο σε σχέση με το photoshop που έχω συνηθίσει να δουλεύω. Θέλει και αυτό το χρόνο του...
 
Μπραβο Ηλια. Καλοριζικη. Πηρες φοβερο εργαλειο.

Εχει τοσες πολλες επιλογες και παραμετρους να παιξεις που ακομα και μετα απο τοσο καιρο δεν εχω καταληξει για πολλα πραγματα. Βεβαια δεν την χρησιμοποιω και καθε μερα.

εγω γενικα ειμαι των πιο ζωντανων χρωματων και επειδη δεν δουλευω ακομα raw, το neutral (εκτος ισως απο πορτρετα) το εχω εγκαταλειψει. Σουταρω στο standard or vivid και μ ενα τονο ισως πανω το sharpness. βεβαια ακομα πειραματιζομαι. Αλλα ως γνωστον ...περι ορεξεως...κολοκυθοπιτα.

Γενικα εχω την εντυπωση οτι σε μερικες συνθηκες ελαφρως υπερεκθετει αλλα απο την αλλη εχω ρυθμισει το burst mode να μου δινει 3 ληψεις με διαφορετικη εκθεση. Συνηθως σε εξωτερικες ληψεις με πολυ φως κραταω το -0.3 η το -0.7. Σε jpeg παντα. Αλλα κ γι αυτο ακομα δεν ειμαι πεπεισμενος.

Γενικα εχει τοσα πραγματα να κανεις που την φερνεις εκει που θελεις. Τωρα φευγω παω προς μαιναλο, βυτινα, να ξανατραβηξω.

και παλι καλοριζικη.
 
Μερικες απο την κυριακατικη μου βολτα σε Βυτινα, Ελατη, Στεμνιτσα, Δημητσανα κλπ.

Ειναι με τον 12-24 σε vivid mode και ανεβασα και λιγο sharpness, contrast, temperature μπας και πιασω λιγο απο τον σκωτσεζο αλλα τζιφος. Ειπαμε αυτος εκει δεν εχει ατμοσφαιρα :fahne90:


καρδαρας (στους προποδες του μαιναλου)

attachment.php



μετα την ελατη προς στεμνιτσα

attachment.php



Δημητσανα (με ενα ωραιο καλωδιο στη μεση)

attachment.php


γωνια με παραδοσιακα φαγωσιμα απο Βυτινα (τσεκαριζα τα χρωματα)

attachment.php


με φλας (μεσημερι)

attachment.php
 

Attachments

  • DSC_1581.jpg
    DSC_1581.jpg
    80.1 KB · Views: 102
  • DSC_1633.jpg
    DSC_1633.jpg
    80.9 KB · Views: 103
  • DSC_1708.jpg
    DSC_1708.jpg
    54.4 KB · Views: 103
  • DSC_1596b.jpg
    DSC_1596b.jpg
    92.1 KB · Views: 105
  • DSC_1607.jpg
    DSC_1607.jpg
    113 KB · Views: 99
Last edited:
Μερικες απο την κυριακατικη μου βολτα σε Βυτινα, Ελατη, Στεμνιτσα, Δημητσανα κλπ.

Όμορφα αγαπημένα μέρη! Μας ανοίγεις την όρεξη για εκδρομές...!

Ειναι με τον 12-24 σε vivid mode και ανεβασα και λιγο sharpness, contrast, temperature μπας και πιασω λιγο απο τον σκωτσεζο αλλα τζιφος. Ειπαμε αυτος εκει δεν εχει ατμοσφαιρα :fahne90:

Δες μήπως με πολωτικό και neutral density θα μπορούσες να σκουρήνεις λίγο τον ουρανό και να κερδίσεις περισσότερους τόνους στα υπόλοιπα, ακολουθώντας το Σκωτσέζικο παράδειγμα!
Με sharpness και contrast δεν γίνεται δουλειά, για να μην σου πω ότι μπορεί να γίνει και περισσότερη ζημιά... Η ανάλυση του Σκοτσέζου έρχεται από αρκετά μεγαλύτερο φακό σε αρκετά μεγαλύτερο φιλμ. Το ισοδύναμο τέτοιου φιλμ μπορεί να είναι 50 megapixels ή και παραπάνω...

Στα φαγώσιμα δεν είναι λίγο οριακά τα χρώματα;
Αυτή με το φλας δείχνει πιο ισορροπημένη!
 
H αληθεια ειναι οτι ουτε η μερα ουτε η ωρα ηταν η καταλληλη. Με τα sharpness, contrast κλπ λιγη δουλεια γινεται και οπως λες και εσυ πολλες φορες κανουν και ζημια. Και φυσικα αλλο το φιλμ και αλλα τα megapixels.

Δυστυχως δεν εχω photoshop και τις οποιες αλλαγες τισ κανω στο iphoto του imac. Θ αγορασω παντως καποιο απο τα aperture, adobe lightroom ή θα περιμενω λιγο για το νεο photoshop elements για mac. Αν εχεις καποιο suggestion....


Τωρα ειμαι σε φαση που την ψαχνω για φιλτρα. Εχεις να προτεινεις καποια συγκεκριμενα? ΝD σιγουρα αλλα ποιο? 0.3, 0.6, 09? Καποιο αλλο ακομα? Μιλαω για τοπιο παντα.


Nαι οντως τα χρωματα στα φαγωσιμα τα εσπρωξα στα ορια. Στα δικα μου ματια δεν τα ξεπερασα αλλα σιγουρα ειναι οριακα. Hθελε μαλλον φλας και η πρωτη με τα φαγωσιμα γιατι κατα τ αλλα η δευτερη ειναι πιο πουσαρισμενη.