send
AVClub Fanatic
Η ανάλυση του Σκοτσέζου έρχεται από αρκετά μεγαλύτερο φακό σε αρκετά μεγαλύτερο φιλμ. Το ισοδύναμο τέτοιου φιλμ μπορεί να είναι 50 megapixels ή και παραπάνω...
είμαι βέβαιος ότι σε σμικρύνσεις 700*465 δεν είναι η μεγαλύτερη ανάλυση του μεσαίου φορμά που κάνει τη διαφορά.
Καταρχάς οι παραπάνω φωτογραφίες έχουν γίνει απλό resize -δίχως δηλαδή sharpening- και το απλό resize εάν δεν το προσέξουμε δίνει γενικώς θαμπή αίσθηση, και επίσης έχουν συμπιεστεί σε 2πλάσιο βαθμό από του Σκωτσέζου (μας έχει κάνει ζημιά ο τύπος τελικώς, ε?
Και υποψιάζομαι ότι δεν έχουν τραβηχθεί με πραγματικά κλειστά διαφράγματα (να είναι γύρω στο 5.6, άντε 8? Αμφιβάλω. Του Σκωτσέζουν ακόμη και αυτές με τη Contax είναι λήψεις σε f16).
Σε λήψεις με έντονη αντίθεση, όπως οι πρώτες με τον συννεφιασμένο ουρανό, ο Σκωτσέζος χρησιμοποιεί, εάν προσέξατε, συχνά 2 φίλτρα ND, το ένα υπό γωνία όπου θέλει να εκτεθεί σωστά κάτι. Εδώ υπάρχουν λάθη στην έκθεση, λόγω των σχετικώς δύσκολων (για έναν ψηφιακό αισθητήρα, τουλάχιστον) συνθηκών, και το λιγότερο που θα μπορούσε να γίνει στις παραπάνω φωτογραφίες, είναι πείραγμα στο φωτομάγαζο στις σκιές, τους ανοικτούς τόνους και τα highlights. Επίσης θα μπορούσε να είχαν πειραχθεί μεμονωμένα χρώματα (πχ τα πράσινα), σάμπως και ο Σκωτσέζος την πραγματικότητα απεικονίζει με το Velvia?