NIKON D300 Review (Camera of the year 2007 by PopPhoto)

Η ανάλυση του Σκοτσέζου έρχεται από αρκετά μεγαλύτερο φακό σε αρκετά μεγαλύτερο φιλμ. Το ισοδύναμο τέτοιου φιλμ μπορεί να είναι 50 megapixels ή και παραπάνω...

είμαι βέβαιος ότι σε σμικρύνσεις 700*465 δεν είναι η μεγαλύτερη ανάλυση του μεσαίου φορμά που κάνει τη διαφορά.

Καταρχάς οι παραπάνω φωτογραφίες έχουν γίνει απλό resize -δίχως δηλαδή sharpening- και το απλό resize εάν δεν το προσέξουμε δίνει γενικώς θαμπή αίσθηση, και επίσης έχουν συμπιεστεί σε 2πλάσιο βαθμό από του Σκωτσέζου (μας έχει κάνει ζημιά ο τύπος τελικώς, ε? -bye- ).

Και υποψιάζομαι ότι δεν έχουν τραβηχθεί με πραγματικά κλειστά διαφράγματα (να είναι γύρω στο 5.6, άντε 8? Αμφιβάλω. Του Σκωτσέζουν ακόμη και αυτές με τη Contax είναι λήψεις σε f16).

Σε λήψεις με έντονη αντίθεση, όπως οι πρώτες με τον συννεφιασμένο ουρανό, ο Σκωτσέζος χρησιμοποιεί, εάν προσέξατε, συχνά 2 φίλτρα ND, το ένα υπό γωνία όπου θέλει να εκτεθεί σωστά κάτι. Εδώ υπάρχουν λάθη στην έκθεση, λόγω των σχετικώς δύσκολων (για έναν ψηφιακό αισθητήρα, τουλάχιστον) συνθηκών, και το λιγότερο που θα μπορούσε να γίνει στις παραπάνω φωτογραφίες, είναι πείραγμα στο φωτομάγαζο στις σκιές, τους ανοικτούς τόνους και τα highlights. Επίσης θα μπορούσε να είχαν πειραχθεί μεμονωμένα χρώματα (πχ τα πράσινα), σάμπως και ο Σκωτσέζος την πραγματικότητα απεικονίζει με το Velvia?
 
Ενα πείραγμα σαν αυτο που λέει ο Send στο φωτοσιοπ** (copyright Μπέλλος)

attachment.php
 

Attachments

  • DSC_1581-SH.jpg
    DSC_1581-SH.jpg
    120.7 KB · Views: 92
Last edited:
Έτσι είναι σημαντικώς καλύτερα.

Τώρα, προσέξτε το κάδρο του Σκωτσέζου, και πώς λειτουργεί ιδίως το πρώτο πλάνο στη σύνθεση. Είναι ιδίως η ύπαρξη του πρώτου πλάνου αυτή που δημιουργεί το θαυμασμό για το βάθος πεδίου, και φυσικά δίνει μια άλλη δυναμική στη σύνθεση. Πώς θα ήταν η πιο πάνω φωτογραφία, εάν φέρναμε κάποιες χορταριασμένες πέτρες (θα υπήρχαν, φαντάζομαι) σε πρώτο πλάνο, τονίζοντας και την προοπτική του δρόμου και του σημείου φυγής; Για σκεφτείτε το....
 
για εμενα καμια απο τις φωτο μου δεν ειναι ιδιαιτερα αξιολογη. Η συγκεκριμενη την οποια εδουλεψε και ο Ηλιας στο φωτοσιοπ**:2thumb22sup: εχει πολλα στοιχεια που θα επρεπε να ηταν διαφορετικα.

Κατ αρχην το καδραρισμα δεν ειναι σωστο (την τραβηξα απο το αμαξι γιατι βιαζομουν). Αλλα τα σπιτια αριστερα επρεπε να ειναι ή μεσα ή εξω (εγω τα εκοψα).
Συμφωνω 100% με οσα λεει ο send για το πρωτο πλανο και την δυναμικη του. Θεωρω ομως οτι επρεπε να κατεβω πιο χαμηλα με την μηχανη ετσι ωστε να αποκτησει μια μεγαλυτερη δυναμικη και ο δρομος, να και να φερω πιο κοντα το δεντρο, ως πρωτο πλανο μαζι με το δρομο, μιας και δεν υπηρχε κατι αλλο πιο πριν. Επισης το δεντρο επρεπε να ειναι λιγο δεξιοτερα γιατι μου ερχεται ψιλοκεντρικα.


Οσον αφορα την επεξεργασια , δυστυχως δεν ερχεται κοντα στο προσωπικο μου γουστο. Προσεξτε δεν μιλαω περι σωστου ή λαθους αλλα περι της γενικοτερης αισθησης που σου προκαλει μια εικονα. Θεωρω οτι στη δευτερη εικονα τα χρωματα μπορει για καποιους να ειναι πιο αληθοφανη αλλα για μενα ειναι πιο ατονα, ανευρα, πιο washed out. Και αυστηρα η αληθοφανεια δεν ειναι το ζητουμενο μου. H ολη εικονα εχει χασει σε δραμα και για μενα δεν κανει πια γκελ.

Θα μου πεις γιατι η πρωτη ειχε δραμα? Μαλλον οχι αλλα προς αυτην την κατευθυνση ηθελα να την στειλω. Αν επιδεχεται τετοια τροποποιηση πολυ θα ηθελα να την δω...Ηλια.

Λοιπον περιμενω εξειδικευμενες προτασεις για φιλτρα. Οχι απλα ND.

Eχει κανεις δουλεψει το aperture (mac) να μου πει αποψη?
 
Για κεφαλές τριπόδου πάντως, και το ebay δεν είναι άσχημο... έτσι πήρα 2 κεφαλές. Μία Gitzo, μία Benro. Αρκεί να έχεις κάνει το διάβασμά σου πριν.
 
για σκέψου την παραπάνω φωτο με ένα κροπάρισμα και πείραγμα των χρωμάτων κάπως έτσι (οκ, το μέγεθος είναι μικροσκοπικό, για ιδέα και μόνο)

attachment.php
 

Attachments

  • DSC_1581.jpg
    DSC_1581.jpg
    128.5 KB · Views: 85
:SFGSFGSF::SFGSFGSF::SFGSFGSF:

bravo και στους δυο.

Οταν το ζητησα ειχα στο μυαλο μου τα χρωματα που εβγαλε ο Ηλιας. Βεβαια η φωτο αδικειται απο λαθη δικα μου στο καδραρισμα. αν ηταν κροπαρισμενη και αυτη θα ειχε ακομα μεγαλυτερη δυναμικη. Πολυ καλυτερη απο την πρωτη αποπειρα παντως.(τουλαχιστον για μενα).

Ο send με εξεπληξε. καταρχην το κροπαρισμα ειναι οπως ακριβως το ηθελα, τα δε χρωματα φιλε, τα πηγες σε αλλη κατευθυνση και κυριολεκτικα την απογειωσες την φωτο. Μπραβο.
 
Δύο από τις πρώτες φωτό που τραβηξα με τη d300,
και οι δύο είναι μόνο με φυσικό φωτισμό (ήλιος αργά το απόγευμα)
τρίποδο, με φακό NIKON MF 55mm 2.8 και το διάφραγμα στο 8
 

Attachments

  • _DSC022.jpg
    _DSC022.jpg
    104.5 KB · Views: 41
  • _DSC026.jpg
    _DSC026.jpg
    73.8 KB · Views: 46
Δύο από τις πρώτες φωτό που τραβηξα με τη d300,
και οι δύο είναι μόνο με φυσικό φωτισμό (ήλιος αργά το απόγευμα)
τρίποδο, με φακό NIKON MF 55mm 2.8 και το διάφραγμα στο 8

Εξαιρετικές φωτογραφίες και η απόδοση του φακού επίσης. Εδώ φαίνεται η αξία ενός πραγματικά ξεχωριστού φακού ´πάνω σε μια μηχανή αξίώσεων.
 
παρα πολυ καλες Ηλια!!!

Φοβερη επιδοση ο 55αρης αλλα και εξαιρετικο φως!!!
 
και 2 τραβηγμενες στο χερι αλλαζοντας λιγο την θερμοκρασια. Με τον nikon 105 , η πρωτη με φιαφραγμα 3.2 και η δευτερη με 9.
 

Attachments

  • DSC_1174_2.jpg
    DSC_1174_2.jpg
    36.9 KB · Views: 25
  • DSC_1180_2.jpg
    DSC_1180_2.jpg
    90.5 KB · Views: 25
H αληθεια ειναι οτι ουτε η μερα ουτε η ωρα ηταν η καταλληλη. Με τα sharpness, contrast κλπ λιγη δουλεια γινεται και οπως λες και εσυ πολλες φορες κανουν και ζημια. Και φυσικα αλλο το φιλμ και αλλα τα megapixels.

Δεν μας είναι πάντα εύκολο να επιλέγουμε μέρες και ώρες, αλλά μαθαίνουμε να φέρνουμε τις ρυθμίσεις της μηχανής και της τραβηγμένης φωτογραφίας πιο κοντά σε αυτό που θέλουμε. Ο τρόπος εξαρτάται από την κάθε φωτογραφία φυσικά...

Δυστυχως δεν εχω photoshop και τις οποιες αλλαγες τισ κανω στο iphoto του imac. Θ αγορασω παντως καποιο απο τα aperture, adobe lightroom ή θα περιμενω λιγο για το νεο photoshop elements για mac. Αν εχεις καποιο suggestion....

Δεν έχω ιδέα από mac, αλλά φαντάζομαι έχεις κι εκεί πλήθος επιλογών. Μπαίνοντας στην λογική της επεξεργασίας εικόνας, μπορεί και το iphoto να μπορεί να κάνει αυτά που χρειάζεσαι... Κυρίως πρέπει να ξέρεις τι χρειάζεσαι να κάνεις.
Και η μηχανή σου φαντάζομαι θα συνοδεύεται με προγράμματα για ρύθμιση RAW οπότε ίσως έχεις ήδη εκεί την λύση σχετικών ρυθμίσεων.

Τωρα ειμαι σε φαση που την ψαχνω για φιλτρα. Εχεις να προτεινεις καποια συγκεκριμενα? ΝD σιγουρα αλλα ποιο? 0.3, 0.6, 09? Καποιο αλλο ακομα? Μιλαω για τοπιο παντα.

Από φίλτρα κλασσικό ξεκίνημα είναι με πολωτικό, κυκλικό.
Μετά θα συνέχιζα με μισό ND 0.6 αν ήταν να πάρω μόνο 1, για να σκουραίνω ουρανό. Στην ουσία όλα μπορούν να χρειαστούν ανάλογα την φωτογραφία...
Αλλά θα τα δεις καλύτερα στην πράξη με τον Βλάση σίγουρα.

Nαι οντως τα χρωματα στα φαγωσιμα τα εσπρωξα στα ορια. Στα δικα μου ματια δεν τα ξεπερασα αλλα σιγουρα ειναι οριακα. Hθελε μαλλον φλας και η πρωτη με τα φαγωσιμα γιατι κατα τ αλλα η δευτερη ειναι πιο πουσαρισμενη.

Δεν ξέρουμε σίγουρα αν τα χρώματα είναι οριακά... Κανονικά θα έπρεπε να έχουμε ρυθμίσει όλοι τα monitors με τον ίδιο τρόπο για να μπορούμε να κρίνουμε. Κι ακόμα κι έτσι δεν έχουμε όλοι τα ίδια μάτια! Οπότε το θέμα χρώμα μπορεί να είναι και ψιλο-υποκειμενικό. Μην δένεις και κόμπο ότι λέμε σχετικά με χρώμα...
 
και 2 τραβηγμενες στο χερι αλλαζοντας λιγο την θερμοκρασια. Με τον nikon 105 , η πρωτη με φιαφραγμα 3.2 και η δευτερη με 9.

Θες ακόμα πιο κλειστό διάφραγμα, απ' ότι καταλαβαίνεις, για να μεγαλώσει το βάθος πεδίου και να βγει όλη καθαρή. Αλλά μετά θα ήθελες μάλλον και τρίποδο...

Στην πρώτη μ' αρέσει περισσότερο το καδράρισμα. Στην δεύτερη ίσως μπορούσες να απομακρύνεις λίγο το πάνω λουλούδι ώστε να είχε πλήρες σκούρο περίγραμμα και να αναδειχθεί η φόρμα του βασικού σου πρώτου θέματος.
(θέμα γούστων φυσικά...)
 
Θες ακόμα πιο κλειστό διάφραγμα, απ' ότι καταλαβαίνεις, για να μεγαλώσει το βάθος πεδίου και να βγει όλη καθαρή. Αλλά μετά θα ήθελες μάλλον και τρίποδο...

μα η δεύτερη φαίνεται πως ήδη ήθελε τρίποδο. Η οξύτητά της είναι απλώς αποδεκτή. Για απόλυτη οξύτητα χρειάζονται πολύ μεγάλες ταχύτητες ή πιο εύκολα, τρίποδο.
 
μα η δεύτερη φαίνεται πως ήδη ήθελε τρίποδο. Η οξύτητά της είναι απλώς αποδεκτή. Για απόλυτη οξύτητα χρειάζονται πολύ μεγάλες ταχύτητες ή πιο εύκολα, τρίποδο.

Όταν είχα μείνει με ένα λειτουργικό χέρι και χρησιμοποιούσα κατ' ανάγκη τρίποδο παντού, ήταν μεγάλη έκπληξη όταν είδα πόσο καθαρότερα ήταν τα πάντα ακόμα και σε ταχύτητες που λογικά δεν έπρεπε να υπάρχει διαφορά!
Και ακόμα καλύτερα όταν τραβάμε και με 2 sec. καθυστέρηση ώστε το πάτημα του κουμπιού να μην κουνάει το τρίποδο. Τηλεχειρισμοί κλπ. ευπρόσδεκτοι αλλά σπανίζουν...
Άβολο μεν το τρίποδο, αλλά αποζημιώνει με το παραπάνω...
 
κάπου είχα διαβάσει, ότι έγινε κάποτε δοκιμή, κατά την οποία έμπειρος φωτογράφος τράβηξε στο χέρι με μηχανή μεσαίου φορμά με φακό 250mm (150ρη για τα δεδομένα του φιλμ 35mm) και ταχύτητα 1/500. Η φωτογραφία εμφάνιζε 20% μειωμένη οξύτητα σε σχέση με την ίδια λήψη (σε 1/500) με τρίποδο.