NIKON D300 Review (Camera of the year 2007 by PopPhoto)

α το βρήκα που το διάβασα.
Πέρα από το παραπάνω, σε ένα τεύχος του Popular Photo, λέει, έκαναν δοκιμές σε κανονική μηχανή 35mm με φακό 50mm, φωτογραφίζοντας εφημερίδες. Σε ταχύτητα 1/15 τα αποτελέσματα ήταν, λέει, "περίπου αποδεκτά". Χρειάστηκε όμως ταχύτητα 1/125 για να φτάσουμε σε "επαρκή οξύτητα" και ταχύτητα 1/250 (με φακό 50mm!) για κανονική οξύτητα! Το αντίστοιχο λέει αποτέλεσμα σε φακό ζουμ 210mm, ήταν 1/500 για να έχουμε "αποδεκτά" αποτελέσματα !!!

Είναι μεγάλο κεφάλαιο η σταθερότητα και ταχύτητα της λήψης, και η στήριξη φυσικά. Πόσοι το ψάχνουμε επαρκώς?
 
α το βρήκα που το διάβασα.
Πέρα από το παραπάνω, σε ένα τεύχος του Popular Photo, λέει, έκαναν δοκιμές σε κανονική μηχανή 35mm με φακό 50mm, φωτογραφίζοντας εφημερίδες. Σε ταχύτητα 1/15 τα αποτελέσματα ήταν, λέει, "περίπου αποδεκτά". Χρειάστηκε όμως ταχύτητα 1/125 για να φτάσουμε σε "επαρκή οξύτητα" και ταχύτητα 1/250 (με φακό 50mm!) για κανονική οξύτητα! Το αντίστοιχο λέει αποτέλεσμα σε φακό ζουμ 210mm, ήταν 1/500 για να έχουμε "αποδεκτά" αποτελέσματα !!!

Συμφωνώ απόλυτα, κι έχω κάνει παρόμοιες δοκιμές καταλήγοντας σε παρόμοια συμπεράσματα όταν δοκίμασα την οπτική σταθεροποίηση της fz-7. Δουλεύει πολύ καλά μεν, αλλά όχι σαν τρίποδο.
Όποιος δοκιμάσει και δει σε επίπεδο pixel τι χάνει, μπορεί εύκολα να πεισθεί για την ανάγκη τριπόδου.
Σκέψου τώρα ότι στα 100mm και πάνω χρειάζεσαι τέτοιες ταχύτητες που σπάνια είναι εφικτές δεδομένων των συνθηκών!

Είναι μεγάλο κεφάλαιο η σταθερότητα και ταχύτητα της λήψης, και η στήριξη φυσικά. Πόσοι το ψάχνουμε επαρκώς?

Όταν μου είχαν κάνει μια φωτογράφηση στο μαγαζί, μου έκανε εντύπωση ότι δεν χρησιμοποιούσαν φλας (περίμενα να έχουν φέρει μερικά!) και διαρκώς η μηχανή σε βαρύ τρίποδο. ISO στο ελάχιστο απ' ότι μου είπαν και φυσικά white balance και μετά δουλειά στο photoshop.
 
Απάντηση: Re: NIKON D300 Review (Camera of the year 2007 by PopPhoto)

Συμφωνώ απόλυτα, κι έχω κάνει παρόμοιες δοκιμές καταλήγοντας σε παρόμοια συμπεράσματα όταν δοκίμασα την οπτική σταθεροποίηση της fz-7. Δουλεύει πολύ καλά μεν, αλλά όχι σαν τρίποδο.
Όποιος δοκιμάσει και δει σε επίπεδο pixel τι χάνει, μπορεί εύκολα να πεισθεί για την ανάγκη τριπόδου.
Σκέψου τώρα ότι στα 100mm και πάνω χρειάζεσαι τέτοιες ταχύτητες που σπάνια είναι εφικτές δεδομένων των συνθηκών!



Όταν μου είχαν κάνει μια φωτογράφηση στο μαγαζί, μου έκανε εντύπωση ότι δεν χρησιμοποιούσαν φλας (περίμενα να έχουν φέρει μερικά!) και διαρκώς η μηχανή σε βαρύ τρίποδο. ISO στο ελάχιστο απ' ότι μου είπαν και φυσικά white balance και μετά δουλειά στο photoshop.



πφφφφφφφφ..... :flipout::flipout:

......η δικια σου μηχανη ειχε χαλασει ;;;;;; :flipout::flipout:
 
Καλά, άφησες άλλον και έκανε φωτογράφηση στο μαγαζί σου? Σαν να παίρνω δικηγόρο για υπόθεσή μου είναι!

:flipout::flipout::flipout:

Από περιοδικό ήταν για κάποιο "ρεπορτάζ αγοράς". Μου έρχονται και φωτογραφίζουν διάφοροι κατά καιρούς... Τσάμπα διαφήμιση! ;)
 
Re: Απάντηση: Re: NIKON D300 Review (Camera of the year 2007 by PopPhoto)

πφφφφφφφφ..... :flipout::flipout:

......η δικια σου μηχανη ειχε χαλασει ;;;;;; :flipout::flipout:

Η δικιά μου μηχανή είναι πια μόνο για χόμπι! ;)

Την τελευταία μου επαγγελματική φωτογράφιση πρέπει να την έκανα κάπου στο '87! Ίσως ξαναρχίσω όμως! Ποτέ δεν ξέρεις τι επιφυλάσσει το μέλλον...
 
Ηλια με τον AFS nikon 105 macro ηταν.

και μερικες ακομα απο τις δοκιμαστικες. Ειναι δυσκολο οταν εισαι εξω εστω και με λιγο αερα να πετυχεις κατι καλο. Οι 4 απο τις επομενες ειναι ξανα με τον 105 και η τελευταια με τον nikon 70-200.

οι ταχυτητες μου ηταν γυρω στο 1/60 1/80 γιατι ειχα κλεισει λιγο διαφραγμα (δοκιμαζα το βαθος) αλλα δεν ανεβασα τα iso.

υγ) γιατι αφου τις κανω resize γυρω στα 100kb για να χωρανε, οταν τις ανεβαζω, το site μου τις κανει 40 και 50kb ?
 

Attachments

  • DSC_0856.jpg
    DSC_0856.jpg
    36.7 KB · Views: 25
  • DSC_1814.jpg
    DSC_1814.jpg
    56.6 KB · Views: 27
  • DSC_1827_2.jpg
    DSC_1827_2.jpg
    46.4 KB · Views: 21
  • DSC_1086.jpg
    DSC_1086.jpg
    141.3 KB · Views: 29
  • DSC_0927.jpg
    DSC_0927.jpg
    98.1 KB · Views: 24
Ή φυσούσε όταν τράβηξες ή δεν έχεις χρησιμοποιήσει τρίποδο, η οξύτητα δεν είναι αυτή που θα πρεπε. Τα iso καλά έκανες και δεν τα ανέβασες, στο close up ρίχνουν και αυτά την οξύτητα αν και μεχρι τα 800 ίσως να μην φαίνεται διαφορά, δεν το δοκίμασα ακόμα.
Έχε υπόψη σου ότι η χρήση τρίποδου βελτιώνει το αποτέλεσμα περισσότερο από έναν καλό φακό, δεν έχει νόημα να πληρώνουμε λεφτά για καλούς φακούς (ειδικά τηλεφακούς) και να τραβάμε στο χέρι.
Όσο για το resize υπάρχει περιορισμός και στις διαστάσεις της εικόνας, βάλε 900χ600 pixel. Η επεξεργασία πάντα με το captureNX που μας δίνουν με τη μηχανή, είναι πολύ δυνατό εργαλείο.
 
Ε και φυσουσε λιγο και τριποδο δεν εχω ακομα...οποτε αναμενομενο οτι δεν μπορουν να γινουν και θαυματα.

Τριποδο θα παρω αλλα θ ανεβασω κ ενα αρθρο σχετικο για να δουμε και μια αλλη αποψη.

το resize το κανω παντα γυρω στο 900χ600 και με medium quality μου δινει απο 90 - 140 kb. Αλλα οταν τις ανεβαζω ο ογκος πολλες φορες πεφτει στα 30-40kb. Περιεργο.

To capture δεν το εχω περασει στα νεα mac με τον leopard λογω ασυμβατοτητας. Νομιζω βεβαια οτι πριν λιγες ημερες λυθηκε το προβλημα.
 
το resize το κανω παντα γυρω στο 900χ600 και με medium quality μου δινει απο 90 - 140 kb. Αλλα οταν τις ανεβαζω ο ογκος πολλες φορες πεφτει στα 30-40kb. Περιεργο.

ίσως είναι χαζό που ρωτάω, αλλά επιλέγεις save for web?
 
oxι εχει αλλη επιλογη για web page.

Eγω παω

file export-->kind=jpeg-->jpeg quality= medium or high -->size=custom. Εδω μου δινει επιλογη σε max (width, height or dimension). Διαλεγω dimension και συνηθως βαζω 900 px.

με mac εννοειται.
 
Μέχρι πριν λίγες μέρες φωτογράφιζα με μια Nikon F3,
ένα μοντέλο 25 ετών για όσους δεν το ξέρουν, η καλύτερη χειροκίνητη μηχανή που έφτιαξε η ΝΙΚΟΝ (ΙΜΗΟ πάντα)

Με την D300 (που έχω εδώ και ένα μήνα) μάλλον δε μπορώ να κάνω περισσότερα πράγματα από ότι με την F3. Τώρα όμως τα κάνω ΠΟΛΥ πιο εύκολα.

Για του λόγου το αληθές παραθέτω δύο νυχτερινές φωτογραφίες. Για να βγούν αυτές με φιλμ πρέπει να κουβαλάς οποσδήποτε τριπόδι, ίσως και φίλτρα για χρωματική διόρθωση.

Εδώ αντίθετα τραβήχτηκαν στο χέρι, 1600iso, με τον NIKON ΜF 28/f2.8, διάφραγμα σtο 4.
Η ταχύτητα στην πρώτη με το άγλαμα είναι 1/15 και στη δευτερη 1/45. Πώς σας φαίνονται;
 

Attachments

  • palaia_vouli.jpg
    palaia_vouli.jpg
    131 KB · Views: 35
  • panepisthmio.jpg
    panepisthmio.jpg
    142.2 KB · Views: 37
Μέχρι πριν λίγες μέρες φωτογράφιζα με μια Nikon F3,
ένα μοντέλο 25 ετών για όσους δεν το ξέρουν, η καλύτερη χειροκίνητη μηχανή που έφτιαξε η ΝΙΚΟΝ (ΙΜΗΟ πάντα)

Με την D300 (που έχω εδώ και ένα μήνα) μάλλον δε μπορώ να κάνω περισσότερα πράγματα από ότι με την F3. Τώρα όμως τα κάνω ΠΟΛΥ πιο εύκολα.



Για του λόγου το αληθές παραθέτω δύο νυχτερινές φωτογραφίες. Για να βγούν αυτές με φιλμ πρέπει να κουβαλάς οποσδήποτε τριπόδι, ίσως και φίλτρα για χρωματική διόρθωση.

Εδώ αντίθετα τραβήχτηκαν στο χέρι, 1600iso, με τον NIKON ΜF 28/f2.8, διάφραγμα σtο 4.
Η ταχύτητα στην πρώτη με το άγλαμα είναι 1/15 και στη δευτερη 1/45. Πώς σας φαίνονται;


Πολύ ωραίες, αλλά το τριπόδι θα βελτιώσει την κατάσταση ακόμη περισσότερο. Μήπως σου χρειάζεται λίγο παραπάνω κορεσμός;

Πάντως τη φωτο του πανεπιστημίου θα τη χτυπήσω κι εγώ.... τώρα που θα ξανάρθρω. Ωραία γωνία, μπράβο!!!!
 
πολυ ωραιες και οι δυο Ηλια. Δεν ξερω αν η "digital killed your tripod" (μαλλον οχι) αλλα σου εδωσε νεες επιλογες (πιο ξεκουραστες:2thumb22sup:).

Απουσια θορυβου και sharp. WB auto και neutral ??
 
Ευχαριστώ για τη συμβουλή, πράγματι ανέβασα τον κορεσμό και η φωτογραφία βελτιώθηκε.

Να ρωτήσω και κάτι για κάτι άλλο που θα θελα να κάνω σε αυτή τη φωτογραφία αλλά δεν ξέρω πως,
γίνεται να ανεβάσεις τη λεπτομέρεια στους σκούρους τόνους χωρίς όμως να μεταβλήθούν οι ανοιχτοί;

Όσο για το τρίποδο, φυσικά θα έβγαζε πολύ καλύτερη τη φωγραφία, δεν το συζητάμε. Άσε που θα είχα άλλες δυνατότητες κατά τη λήψη,
αν είχα τρίποδο θα έβαζα το διάφραγμα στο 8 με 11 και θα κατέβαζα iso τουλάχιστον στο 800, ίσως και πιο κάτω. Νομίζω θα ήταν πολύ καλύτερη.

Νίκο, το WB είναι auto και στο picture control στο standard
αλλά μάλλον δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία η ακρίβεια αυτών των ρυθμίσεων.
Τα ρυθμίζεις όλα εύκολα στο captureNX.
 
Απάντηση: Re: NIKON D300 Review (Camera of the year 2007 by PopPhoto)

Ηλια με τον AFS nikon 105 macro ηταν.

και μερικες ακομα απο τις δοκιμαστικες. Ειναι δυσκολο οταν εισαι εξω εστω και με λιγο αερα να πετυχεις κατι καλο. Οι 4 απο τις επομενες ειναι ξανα με τον 105 και η τελευταια με τον nikon 70-200.

οι ταχυτητες μου ηταν γυρω στο 1/60 1/80 γιατι ειχα κλεισει λιγο διαφραγμα (δοκιμαζα το βαθος) αλλα δεν ανεβασα τα iso.

υγ) γιατι αφου τις κανω resize γυρω στα 100kb για να χωρανε, οταν τις ανεβαζω, το site μου τις κανει 40 και 50kb ?

και τριποδο να εχεις αμα φυσαει...........:slapface:


απλα διαλεγεις μερα με πολυ φως για να ανεβασεις ταχυτητα κλειστρου !

αυτο ειναι το δικο μου κολπο οταν παω να φωτογραφισω λουλουδια ....

σχεδον παντα ψιλοκουνιουνται απο αερακι.......
 
Hlia αν και δεν χρησιμοποιω το capture γιατι επι του παροντος το mac (leopard) δεν υποστηριζει raw from nikon D300, εχω ενα βιβλιο (real world capture nx) κ εριξα μια ματια.

Μαλλον αυτο που θες γινεται απο το adjusting curves.

you add additional control points to "lock down" part of your curve.
Remember each part of the curve represents a different range of tones. Where the curve goes downward those tones are darkened. where it bends upwards, tones are lightened.

το κομματι της καμπυλης που πεφτει στα φωτεινα του ιστογραμματος το κρατας και αλλαζεις το κομματι της καμπυλης που πεφτει πανω στα σκοτεινα.

κατι τετοιο τελος παντων. Δεν το εχω κανει απ αυτα που διαβαζω σου λεω.


@Ευαγγελος

Οπως τα λες. Τον αερα δεν τον νικας. Και αφου δεν τον νικας ... ε τον κανεις συμμαχο σου. Κατεβαζεις ταχυτητα και αφηνεις τον αερα να κανει την δουλεια του. (τα λουλουδια να αφηνουν trails της κινησης τους) . Artistic:2thumb22sup:...αμα πιασει.
 
Να ρωτήσω και κάτι για κάτι άλλο που θα θελα να κάνω σε αυτή τη φωτογραφία αλλά δεν ξέρω πως,
γίνεται να ανεβάσεις τη λεπτομέρεια στους σκούρους τόνους χωρίς όμως να μεταβλήθούν οι ανοιχτοί;

Υπάρχουν τρόποι.
Ο πιο εύκολος είναι με κάποιο απ' τα τελευταία photoshop.
Image > Adjustments > Shadow/Highlight
Στην ουσία κάνει αυτό που λέει ο Nilo με τα curves, αλλά πιο εύκολα.
 
Οπως τα λες. Τον αερα δεν τον νικας. Και αφου δεν τον νικας ... ε τον κανεις συμμαχο σου. Κατεβαζεις ταχυτητα και αφηνεις τον αερα να κανει την δουλεια του. (τα λουλουδια να αφηνουν trails της κινησης τους) . Artistic:2thumb22sup:...αμα πιασει.

φαντάζομαι πως ο Βαγγέλης εννοεί ότι και το ίδιο το τρίποδο είναι ευπαθές στον αέρα, εκθέσεις αρκετών δευτερολέπτων μπορεί να βγουν κουνημένες εάν φυσάει (ακόμη και εάν φωτογραφίζονται κτίρια). Θέλει σταθερό τρίποδο και καλή κεφαλή, αλλά πάλι οι λήψεις με τηλεφακό σε πολύ αέρα είναι προβληματικές.