Nikon D7200

Έχω μια D5200 που θερίζει, βγάζει και μαμώ τις φωτογραφίες.
Να σου δώσω την D5200 και να μου δώσεις την σαβουριάρα την D7200 σου ?

Τι να σου πούμε παραπάνω.

Σου είπα να πάμε μαζί σε κάποιο μέρος να σου δείξω τι μπορεί να κάνει η μηχανή σου.

Πώς θα μπορούσα να έκανα σωστότερα focus;
Περιμένω ρυθμίσεις.


Δεν θυμάμαι να είχε ομίχλη. Εγώ θυμάμαι να βλέπω καθαρότερα το τοπίο από την μηχανή. Είναι μια εκτίμηση που βγήκε με βάση την στάθμη
του μαύρου. Δεν μπορώ ούτε να το αντικρούσω, ούτε να το επιβεβαιώσω.



Το τι μπορεί να κάνει κανείς με επεξεργασία το θεωρώ εντελώς άλλο θέμα. Το θέμα είναι τι τράβηξε η μηχανή.

Επειδή θεωρώ ότι δεν μπορούσα να κάνω κάτι καλύτερο, περιμένω τον αντίλογο.
Και ναι, αυτή την στιγμή θεωρώ ότι ο συνδυασμός δεν έχει την λεπτομέρεια που διάβαζα ότι θα είχε.
Θα πρέπει να βγάλει έστω και μια φορά μια φωτογραφία αυτός ο συνδυασμός που να την δω και να πω είναι καλή.
 
..... Ρε παιδιά εγώ με την D90 και είμαι μια χαρά. Απλά θέλω την D7200 για τέρμα δυναμικό εύρος, ανάλυση - λεπτομέρεια και θόρυβο πάτωμα που θα με υπερκαλύπτουν για αυτό που μπορώ εγώ να κάνω. Τι στο καλό είναι στην D7200; Διάβαζα της μετρήσεις στο DXO και τα γραφήματα όπως και στο dpreview και εντυπωσιάστηκα. Το ίδιο και με τα photo samples 'as is'. Ακόμα κι ο kenrockwel δεν είχε κάτι επί της ουσίας να πει. Εκτός αυτού όλη η γραμμή 7000 ήταν πολύ καλή


Και σκέψου να την πάρω και να αρχίσω κι εγώ την γκρίνια. :flipout:
 
Μια μέρα δούλεψα με μια Canon EOS 1D Mark IV και έναν canon 24-70f2,8 φίλου....τα αποτελέσματα που πήρα?? Μετριότατα και χειρότερα από ότι πήρα την ίδια μέρα από την D300 και τον Nikon 16-85 Που είχα μαζί μου. Φταίει η μηχανή? είναι καλύτερη η Nikon? Φυσικά και όχι, απλά λόγω ασχετοσύνης και έλλειψη εμπειρίας τα έκανα μαντάρα. Αυτό που θέλω να πω είναι δούλεψε την μηχανή σου, βγες έξω και φωτογράφισε ατελείωτα, παίξε με τις ρυθμίσεις...90% των περιπτώσεων φταίει ο φωτογράφος για μια κακή φωτογραφία και όχι ο εξοπλισμός....ότι δεν σου βγήκε καλή μια φωτογραφία δεν σημαίνει ότι καταδικάζουμε όλο το σύστημα και όπως σου ξαναείπα, πάρε και άλλους φακούς ή δοκίμασε και κάποιον άλλο, ο συγκεκριμένος που έχεις είναι πολύ δύσκολος φακός....πάρε έστω έναν φτηνό και ταπεινό Nikon 18-140 και έναν πάφτηνο nikon 35mmf1.8 και δούλεψέ τους...ότι πήρες καλή μηχανή δεν σημαίνει ότι θα βγάζεις και καλές φωτογραφίες με το Καλημέρα...αν ήταν έτσι όλοι θα αγοράζαμε μια Nikon D4 και θα το παίζαμε επαγγελματίες φωτογράφοι....
To Atmospheric Haze δεν είναι ακριβώς ομίχλη άλλα δυνατές ακτίνες του ηλίου που σε δυσκολεύουν να δεις ένα αντικείμενο σε μεγάλη απόσταση, δεν είμαι ειδικός και δεν ξέρω πως να στο εξηγήσω, πάντως όταν έχεις αυτό το φαινόμενο, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να πάρεις ''καθαρή'' φωτογραφία από θέματα σε μεγάλη απόσταση...το παθαίνω και εγώ πολύ συχνά και εκει απλά παλεύεις με το phtoshop και ότι βγει....

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

..... Ρε παιδιά εγώ με την D90 και είμαι μια χαρά. Απλά θέλω την D7200 για τέρμα δυναμικό εύρος, ανάλυση - λεπτομέρεια και θόρυβο πάτωμα που θα με υπερκαλύπτουν για αυτό που μπορώ εγώ να κάνω. Τι στο καλό είναι στην D7200; Διάβαζα της μετρήσεις στο DXO και τα γραφήματα όπως και στο dpreview και εντυπωσιάστηκα. Το ίδιο και με τα photo samples 'as is'. Ακόμα κι ο kenrockwel δεν είχε κάτι επί της ουσίας να πει. Εκτός αυτού όλη η γραμμή 7000 ήταν πολύ καλή


Και σκέψου να την πάρω και να αρχίσω κι εγώ την γκρίνια. :flipout:

Η μηχανή είναι εξαιρετική, στην D7100 που έχω ακόμα και σε ''καμένα'' αρχεία στα 6400iso μπορώ να τα σώσω κάπως και να ''βγάλω'' αποτελέσματα που στην D300 που είχα (ίδιος αισθητήρας με την D90 που είχες) δεν μπορούσα ούτε σε iso 1600...είμαι σίγουρος ότι θα εντυπωσιαστείς από τον αισθητήρα της D7200...1,5 χρόνο που έχω την D7100 δεν σταματάει να με εκπλήσσει ευχάριστα και να εντυπωσιάζομαι από τα αρχεία της, ακόμα και τα ooc jpeg....
 
Γιώργο, χεράτη + liveview (με τα χέρια προτεταμένα ) ήταν οι δυο φωτο που ανέβασες ?

Ναι, δυστυχώς σας απασχολώ μόνο με φωτογραφίες με live view, λόγω των θεμάτων εστίασης του φακού. Θα ανεβάσω και μια με σκόπευτρο για σύγκριση.

Στο liveview η d7200 πως δουλεύει το κλέιστρο ?. Εχει ηλεκτρονική κουρτίνα ?.

Τα ρωτάω γιατί πέρα απο τις ατμοσφαιρικές συνθήκες παίζει και

- το κούνημα και για 100% θέαση σε 24Mp θέλεις κάπου 5 Χ εστ.μήκος X crop factor για κανονική λαβή και πολλαπλασίασε με ακόμα ενα συντελεστή για την χεράτη liveview
- ο κραδασμός του κλείστρου που επιπλέον ίσως συντονίζει σε κάποιες ταχύτητες. Μάλιστα σε liveview επειδή μερικές μηχανές κάνουν διπλή κίνηση (κλείσιμο κουρτίνας και ξαναάνοιγμα ) αποδεικνύεται και χειρότερο απο την κλασική με τον καθρέπτη.

Δεν γνωρίζω. Το έχεις αναφέρει ξανά το θέμα με το κούνημα λόγω κλείστρου.
Αυτό εγώ θα το μεταφράσω όμως όπως με βολεύει: ότι η μηχανή δεν δίνει την αναμενόμενη λεπτομέρεια που διάβασα στα reviews. :flipout:
Αν χρειάζεται να την βιδώσω στο πάτωμα για να βγάλω φωτογραφία... :flipout:

Το λάθος εστίασης το βγάζω απο τον λογαριασμό εφόσον εστίασες στα βράχια (αν εστιάσεις με f/7.1 στα 350μ είναι σίγουρο οτι και στα 400m όλα βγαίνουν εστιασμένα)
.. αλλά δες το μάνιουαλ .. οταν σημαδεύεις σε σημείο εστίασης που είναι μακρυά (τα 350 περίπου μέτρα που ήταν τα βράχια) μήπως εστιάζει στην υπερεστιακή (η οποία αναλόγως των παραδοχών μπορεί να είναι στα 20 μέτρα) αντί για το συγκεκριμένο σημείο. Το λέω γιατί τα δυο exif σου δίνουν την ίδια απόσταση εστίασης* παρόλο που μια εστίασες στα βράχια και την άλλη στο απέναντι νησί ..

* δεν είμαι σίγουρος αν είναι σωστή η ένδειξη του exif .. και υποψιάζομαι οτι μάλλον αυτο το 4,5 μ που δείχνει είναι το κοντινό οριο του DOF ..

Δεν νομίζω να υπάρχει στο εγχειρίδιο τέτοια πληροφορία.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Έχω μια D5200 που θερίζει, βγάζει και μαμώ τις φωτογραφίες.
Να σου δώσω την D5200 και να μου δώσεις την σαβουριάρα την D7200 σου ?

Τι να σου πούμε παραπάνω.

Σου είπα να πάμε μαζί σε κάποιο μέρος να σου δείξω τι μπορεί να κάνει η μηχανή σου.

Άρα δεν υπήρχε κάτι καλύτερο που θα μπορούσα να κάνω για την συγκεκριμένη φωτογραφία. Το είχα καταλάβει, δεν μπορείς να πεις... :a0210:
 
Αφού είσαι αποφασισμένος πως εσύ κάνεις τα πάντα σωστά και η μηχανή είναι μια αποτυχία, τι μας ζαλίζεις τον έρωτα ?
Σαν 13χρονο παιδάκι συμπεριφέρεσαι.
 

DSC_2411 by George Petasis, on Flickr

Βάζω μια ακόμα φωτογραφία (που πάλι δεν με ενθουσιάζει όταν την βλέπω σε 100%).
Αυτή είναι με εστίαση από το σκόπευτρο. Έχω χρησιμοποιήσει AF fine tune +8, μέσος όρος που έβγαλα από το focal με στόχο στα 5μ.
f/8, 1/250s, εστίαση στο μέσο που χωρίζει το άγαλμα από την βάση του.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αφού είσαι αποφασισμένος πως εσύ κάνεις τα πάντα σωστά και η μηχανή είναι μια αποτυχία, τι μας ζαλίζεις τον έρωτα ?
Σαν 13χρονο παιδάκι συμπεριφέρεσαι.

Περιμένω να μου πείτε έκανες λάθος αυτό.
 

DSC_2411 by George Petasis, on Flickr

Βάζω μια ακόμα φωτογραφία (που πάλι δεν με ενθουσιάζει όταν την βλέπω σε 100%).
Αυτή είναι με εστίαση από το σκόπευτρο. Έχω χρησιμοποιήσει AF fine tune +8, μέσος όρος που έβγαλα από το focal με στόχο στα 5μ.
f/8, 1/250s, εστίαση στο μέσο που χωρίζει το άγαλμα από την βάση του.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Περιμένω να μου πείτε έκανες λάθος αυτό.

Δεν το καταλαβαίνω τι δεν σου αρέσει σε αυτή την φωτογραφία από άποψης ποιότητας αρχείου? Επίσης η μηχανή σου είναι 24mp...και σχεδόν κανένας φακός πουθενά δεν μπορεί να αποδώσει 100% την ανάλυση του αισθητήρα, οπότε σε επίπεδο pixel θα δεις εκτροπές, θολούρες κλπ....αν κοιτάς σε επίπεδο pixel χάνεις το νόημα και ποτέ ότι και αν πάρεις δεν θα είσαι ικανοποιημένος. Εμένα στην οθόνη Dell 27in σχεδόν 4Κ ανάλυση που έχω σε πλήρη θέαση μου φαίνεται μια χαρά, όχι άψογη άλλα πολύ καλή....ναι θέλει διορθώσεις εδώ και εκεί, παραμορφώνει/λασπώνει στα άκρα άλλα όσον αφορά το sharpness ειδικά στο κέντρο είναι σε πολύ καλά επίπεδα....είναι ooc jpeg?
 
Και εδώ το 100% crop στο σημείο εστίασης:


DSC_2411-crop by George Petasis, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Δεν το καταλαβαίνω τι δεν σου αρέσει σε αυτή την φωτογραφία από άποψης ποιότητας αρχείου? Επίσης η μηχανή σου είναι 24mp...και σχεδόν κανένας φακός πουθενά δεν μπορεί να αποδώσει 100% την ανάλυση του αισθητήρα, οπότε σε επίπεδο pixel θα δεις εκτροπές, θολούρες κλπ....αν κοιτάς σε επίπεδο pixel χάνεις το νόημα και ποτέ ότι και αν πάρεις δεν θα είσαι ικανοποιημένος. Εμένα στην οθόνη Dell 27in σχεδόν 4Κ ανάλυση που έχω σε πλήρη θέαση μου φαίνεται μια χαρά, όχι άψογη άλλα πολύ καλή....ναι θέλει διορθώσεις εδώ και εκεί, παραμορφώνει/λασπώνει στα άκρα άλλα όσον αφορά το sharpness ειδικά στο κέντρο είναι σε πολύ καλά επίπεδα....είναι ooc jpeg?

Εμένα που η οθόνη μου είναι 27άρα αλλά 2K, στο 100% μου φαίνεται θολή. Και στο 0.5 δεν μου φαίνεται ικανοποιητική. Γενικά είναι πολύ "επίπεδη".
Το jpeg το βγάζω από το πρόγραμμα της νίκον σε υπολογιστή, με το quality στο 100%. Δεν είναι από την μηχανή.
 
RAW Files NEED SHARPENING...

Ντροπή όμως να θέλουν sharpening.

Σου δίνω 500 για την κωλομηχανή αν θες.
 
RAW Files NEED SHARPENING...

Ντροπή όμως να θέλουν sharpening.

Σου δίνω 500 για την κωλομηχανή αν θες.

Ισχύει.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

..... Ρε παιδιά εγώ με την D90 και είμαι μια χαρά. Απλά θέλω την D7200 για τέρμα δυναμικό εύρος, ανάλυση - λεπτομέρεια και θόρυβο πάτωμα που θα με υπερκαλύπτουν για αυτό που μπορώ εγώ να κάνω. Τι στο καλό είναι στην D7200; Διάβαζα της μετρήσεις στο DXO και τα γραφήματα όπως και στο dpreview και εντυπωσιάστηκα. Το ίδιο και με τα photo samples 'as is'. Ακόμα κι ο kenrockwel δεν είχε κάτι επί της ουσίας να πει. Εκτός αυτού όλη η γραμμή 7000 ήταν πολύ καλή


Και σκέψου να την πάρω και να αρχίσω κι εγώ την γκρίνια. :flipout:

Μιλώντας απολύτως ειλικρινά θα σου πρότεινα να κάνεις ένα ακόμη βήμα και να πας κατευθείαν στην d610.
 
Και εδώ το 100% crop στο σημείο εστίασης:


Εμένα που η οθόνη μου είναι 27άρα αλλά 2K, στο 100% μου φαίνεται θολή. Και στο 0.5 δεν μου φαίνεται ικανοποιητική. Γενικά είναι πολύ "επίπεδη".
Το jpeg το βγάζω από το πρόγραμμα της νίκον σε υπολογιστή, με το quality στο 100%. Δεν είναι από την μηχανή.

Γιώργη, κατι δεν πάει καλά και έχει δίκιο να γκρινιάζεις.

- Σε όλες τις φωτο σου στο exif το "focus distance" είναι κολημένο στο 4,22μ !!. Επιπλέον η υποψία οτι η ένδειξη είναι λανθασμένη αδυνατίζει καθώς ανακάλυψα οτι υπολογίζει και βαθος πεδίου σωστα (με την παραδοχή οτι βλέπουμε την φωτο απο απόσταση μιας διαγωνίου) δηλ. 6,70μ 2,72-9,42μ ..

Τσεκάρισα με τα δείγματα απο το Imaging Resource (φακος Νικον 35/f1.8) και εκεί βλέπω να μεταβάλεται ανάλογα με το σημείο εστίασης .. επομένως κατι δε πάει καλά στην συνεργασία με τον 18-35 .. ανέφερέ το αυτό εκεί που την έστειλες για καλιμπράρισμα ..

- Οι πέτρες ειδικα στο κροπ που ανέβασες δείχνουν σαν πλαστικές !!. Δες μηπως έχεις ενεργοποιημένη αποθορυβοποίηση στο View-ΝΧ και αφαίρεσέ την .. Επίσης λίγο δύσκολο να είναι 100% η ποιότητα του jpeg και να έχει μέγεθος 10ΜΒ

Aν ανέβαζες και το raw θα είχαμε καλύτερη εικόνα ..
 
Ισχύει.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Μιλώντας απολύτως ειλικρινά θα σου πρότεινα να κάνεις ένα ακόμη βήμα και να πας κατευθείαν στην d610.

Η D610 είναι πολύ μακριά από τις οικονομικές μου δυνατότητες αυτήν την στιγμή... Αλλά θα ήθελα να μου πεις τι θα κέρδιζα παραπάνω εκτός από τον full ftame αισθητήρα. Κι εγώ θα προτιμούσα full frame αλλά τρέχουν και υποχρεώσεις...

Επίσης με προβλημάτισε το σχόλιο RAW files need sharpening. Είναι κάτι που ισχύει γενικά; Ίσως έτσι να εξηγείται η τάση που έχω για κάνω sharpening στις φωτογραφίες μου.
 
διαβάζω διαβάζω και αναρωτιεμαι αν καποιοι γνωρίζουν εστω κατι απο αυτα που γράφουν.
Σιγα την δυσκολια να απαθανατίσει ενα μερος.απλα φαίνεται χαλια για άλλους λόγους.
BUT,
το τοπίο το τραβας maniual αν θες να εισαι σίγουρος.ναι Δυστυχώς έτσι ειναι.live view kai manual ΜΟΝΟ.
επισης,μη περιμένεις Καλή ποιότητα σε 100% κροπ σε dx μηχανή σε σχεση με μια FF.Ο φακος εμενα δε μου κανει για καλης ποιότητας.φωνάζει απο μακρια δλδ.ΑΝ θες να σιγουρευτείς εστιασε σε μανιουαλ να δεις την ποιότητα του φακου.Αλλα όχι ομως ΜΑΚΡΙΝΟ αντικειμενο.

πεπα τι φοκους στακινγκ να κανει σε τοπιο μου λες; εμαθες κάτι και το λες?:p
πιστεύεις οτι και με 2.8 να τράβαγε τα βράχια η θάλασσα θα ηταν φλου;

Υ.Γ Αν θες μεταβαση σε φφ και σκέφτεσαι σοβαρα για δ610 πες μου γιατί θα μου δωσει η νικον σφραγισμενη απο αντικατάσταση.
 
Επίσης με προβλημάτισε το σχόλιο RAW files need sharpening. Είναι κάτι που ισχύει γενικά; Ίσως έτσι να εξηγείται η τάση που έχω για κάνω sharpening στις φωτογραφίες μου.

Δεν θα βρεις εύκολα απάντηση σε αυτό. Κανονικά η εφαρμογή sharpening δεν πρέπει να γίνεται. Δεν υπάρχει οτιδήποτε που θα σου δώσει περισσότερη λεπτομέρεια πέρα από αυτό που κατέγραψε ο αισθητήριας.
Από την άλλη, υπάρχει και η τάση που θέλει το τι τράβηξε ο αισθητήρας βάση για επεξεργασία, θα εφαρμόσουν ένα σωρό φίλτρα, θα εφαρμόσουν sharpening μέχρι τα περιγράμματα να βγάζουν μάτι, και θα παραμορφώσουν τα χρώματα.

Η όλη συζήτηση θυμίζει αν πρέπει να καλιμπράρεις την τηλεόρασή σου, ή να βλέπεις στο δυναμικό. Κάποιοι θα θέλουν καλιμπραρισμένη, κάποιοι θα θέλουν το δυναμικό.
 
Δεν θα βρεις εύκολα απάντηση σε αυτό. Κανονικά η εφαρμογή sharpening δεν πρέπει να γίνεται. Δεν υπάρχει οτιδήποτε που θα σου δώσει περισσότερη λεπτομέρεια πέρα από αυτό που κατέγραψε ο αισθητήριας.
Από την άλλη, υπάρχει και η τάση που θέλει το τι τράβηξε ο αισθητήρας βάση για επεξεργασία, θα εφαρμόσουν ένα σωρό φίλτρα, θα εφαρμόσουν sharpening μέχρι τα περιγράμματα να βγάζουν μάτι, και θα παραμορφώσουν τα χρώματα.

Η όλη συζήτηση θυμίζει αν πρέπει να καλιμπράρεις την τηλεόρασή σου, ή να βλέπεις στο δυναμικό. Κάποιοι θα θέλουν καλιμπραρισμένη, κάποιοι θα θέλουν το δυναμικό.

μα τι θεωρία είναι αυτή?????
Με συγχωρείς αλλά διαφωνούμε κάθετα. Δεν έχει σχέση ούτε καν η παρομοίωση που έκανες. Το RAW δεν σημαίνει δυναμικό όπως στην τηλεόραση. Σημαίνει φλατ, επίπεδο, άχρωμο, βασικά άχρηστο. Είναι απλά ένας καμβάς που πρέπει να βάλεις το χρώμα εσύ.
RAW σημαίνει "ωμό. Είναι σαν να λες ότι προτιμάς την χοιρινή μπριζόλα σου ωμή αντί μαγειρεμένη.
Υποβαθμίζεις την μηχανή σου κατά πολύ έτσι.

Αν αφήσεις την μηχανή να φτιάξει το jpeg κάνει sharpenning. Εσύ επιλέγεις όταν το φτιάχνεις εσύ, να μην κάνεις;

Δυστυχώς δεν μπορώ να ανοίξω το RAW αρχείο σου με την έκδοση lightroom που έχω.Μπορεί κάποιος να το μετατρέψει σε DNG για να το ανοίξουμε και οι υπόλοιποι?
Πιστεύω ότι με κατάλληλη επεξεργασία για haze θα φτιάξει. Βλέπω πολλά highlights γενικότερα να έχουν μπει στην εικόνα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

πάρε εδώ ένα tutorial με κάποια βήματα για lightroom.
http://vhbelvadi.com/landscape-photography-removing-haze-lightroom/
 
Δεν θα βρεις εύκολα απάντηση σε αυτό. Κανονικά η εφαρμογή sharpening δεν πρέπει να γίνεται. Δεν υπάρχει οτιδήποτε που θα σου δώσει περισσότερη λεπτομέρεια πέρα από αυτό που κατέγραψε ο αισθητήριας.
Από την άλλη, υπάρχει και η τάση που θέλει το τι τράβηξε ο αισθητήρας βάση για επεξεργασία, θα εφαρμόσουν ένα σωρό φίλτρα, θα εφαρμόσουν sharpening μέχρι τα περιγράμματα να βγάζουν μάτι, και θα παραμορφώσουν τα χρώματα.

Η όλη συζήτηση θυμίζει αν πρέπει να καλιμπράρεις την τηλεόρασή σου, ή να βλέπεις στο δυναμικό. Κάποιοι θα θέλουν καλιμπραρισμένη, κάποιοι θα θέλουν το δυναμικό.

Χμμ... Πάντως όταν τραβάω φωτογραφίες προτιμώ native ρυθμίσεις χωρίς ADL και ρύθμιση στο standard. Προτιμώ να πάρω ένα αρχείο πιο flat και να κάνω post processing παρά να το πάρω πειραγμένο από την αρχή.
 
Καλή ποιότητα σε 100% κροπ σε dx μηχανή σε σχεση με μια FF.Ο φακος εμενα δε μου κανει για καλης ποιότητας.φωνάζει απο μακρια δλδ.ΑΝ θες να σιγουρευτείς εστιασε σε μανιουαλ να δεις την ποιότητα του φακου.Αλλα όχι ομως ΜΑΚΡΙΝΟ αντικειμενο.

Η αλήθεια είναι ότι κάτι με ενοχλεί στο σύστημα που έχω. Από την μία έχω ότι σε crop δεν θα έχω ποτέ καλή ποιότητα σε 100% που αναφέρεται συχνά, από την άλλη έχω το dxomark που λέει ότι είναι ο φακός με την μεγαλύτερη λεπτομέρεια που έχουν τεστάρει σε 7100, με 17 Mpx perceptual ανάλυση.
Αυτό που δεν μπορώ να εκτιμήσω είναι που βρίσκονται οι φωτογραφίες που τραβά ο συνδυασμός μου. Είναι κοντά στα 17 Mpx που λέει το dxomark (οπότε δεν μπορώ να ελπίζω σε οτιδήποτε καλύτερο με οποιοδήποτε άλλο φακό και γκρινιάζω τσάμπα), ή υπάρχει θέμα ασυμβατότητας π.χ. επειδή κάτι άλλαξε στην 7200 από την 7100 και έχω πέσει στα 13 Mpx που σκοράρει ο φακός στην 5300;

Υπάρχει η άποψη που διαβάζω συχνά ότι δεν φταίει το σύστημά μου και είμαι άσχετος, αλλά από την άλλη νομίζω ότι δεν έχω καταφέρει
να πάρω από το σύστημά μου μια φωτογραφία σαν αυτή:

http://avclub.gr/forum/showthread.p...graphy?p=1057399919&viewfull=1#post1057399919
14609758730_6fd200153e_b.jpg


Δεν ξέρω αν έχει υποστεί επεξεργασία, αλλά και αυτή στο αυτόματο έχει τραβηχθεί. (Μου φαίνεται πολύ πλατιά για να είναι μια φωτογραφία, αλλά μόνο αυτός που την δημοσίευσε ξέρει τι έχει κάνει...)
 
Δεν υπάρχει οτιδήποτε που θα σου δώσει περισσότερη λεπτομέρεια πέρα από αυτό που κατέγραψε ο αισθητήριας.

Βασικά το κυριότερο λάθος σου είναι αυτό!!!
Ο αισθητήρας έχει καταγράψει πολύ περισσότερη πληροφορία από αυτό που βλέπεις στο απείραχτο RAW στην οθόνη σου.
Αυτό που βλέπεις στην οθόνη σου ουσιαστικά άλλο ένα JPEG είναι με βάση κάποιον μέσο όρο (που και αυτό δεν είναι σωστή έκφραση) της πληροφορίας.

Βλέπεις έναν κιμά, ένα χυμαριό, ένα κιβώτιο με σκόνη. Είναι στο χέρι σου να κάνεις τις ρυθμίσεις στο post-processing που θα εμφανίσουν τι κρύβεται εκεί μέσα.
Διαφορετικά μην τραβάς RAW. Δεν έχει νόημα.

Αν λύσουμε το πρώτο εμπόδιο της μη επεξεργασία του RAW, τότε πάμε και στο δεύτερο εμπόδιο που είναι η συνεργασία του φακού με το σώμα.
 
μα τι θεωρία είναι αυτή?????
Με συγχωρείς αλλά διαφωνούμε κάθετα. Δεν έχει σχέση ούτε καν η παρομοίωση που έκανες. Το RAW δεν σημαίνει δυναμικό όπως στην τηλεόραση. Σημαίνει φλατ, επίπεδο, άχρωμο, βασικά άχρηστο. Είναι απλά ένας καμβάς που πρέπει να βάλεις το χρώμα εσύ.
RAW σημαίνει "ωμό. Είναι σαν να λες ότι προτιμάς την χοιρινή μπριζόλα σου ωμή αντί μαγειρεμένη.
Υποβαθμίζεις την μηχανή σου κατά πολύ έτσι.

Αν αφήσεις την μηχανή να φτιάξει το jpeg κάνει sharpenning. Εσύ επιλέγεις όταν το φτιάχνεις εσύ, να μην κάνεις;

Ναι διαφωνούμε. :smile:
Εγώ δεν είπα ότι το raw είναι όπως το δυναμικό της τηλεόρασης, είπα ότι το αποτέλεσμα της επεξεργασίας μπορεί να γίνει το δυναμικό της τηλεόρασης. Και συχνά γίνεται. Το raw δεν είναι άχρηστο, φλατ, επίπεδο, άχρωμο, είναι όσο πιο πιστή αποτύπωση του πραγματικού μπορεί να πετύχει η τεχνογνωσία της κάθε εταιρίας.