Nikon Z9

Στη fw wishlist Hogan & Hill, αρκετές παραλείψεις διαβάζω και παράλογες επιλογές.
Μακάρι να τα διορθώσουν.
 
Μια όχι πολύ "επιστημονική", αλλά αρκετά πειστική σύγκριση του Lossless compressed RAW και των νέων φορμά High Efficiency και High Efficiency*.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Like
Reactions: Kosh
Καλορίζικη η Ζ9 φίλε NassosT.Πήρες κορυφαίο μηχάνημα, αλλα μια ερώτηση.Πως θα σηκώνεις τα 1.4 κιλά ήθελα να ήξερα.
 
Καλορίζικη η Ζ9 φίλε NassosT.Πήρες κορυφαίο μηχάνημα, αλλα μια ερώτηση.Πως θα σηκώνεις τα 1.4 κιλά ήθελα να ήξερα.
Ίδιο βάρος με την D5 και σχεδόν ίδιο με την gripped D850 έχει, αλλά με καλύτερη αίσθηση στο χέρι μου και από τις δύο, λόγω πιο μαζεμένου μεγέθους. Προφανώς θα ήθελα να είναι ελαφρύτερη, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

edit: Ως γνωστόν, ο 24-70 2.8 S και ακόμα περισσότερο ο 14-24 S είναι αισθητά ελαφρύτεροι από τους αντίστοιχους F-mount και από τον ανταγωνισμό. Δυστυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο με τον 70-200 2.8 που είναι το βασικό μου εργαλείο.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: gkpapad
διαβάζοντας το αρθράκι και ειδικά το σημείο αυτο :

Freezing a bullet in a photograph is usually done with the help of special triggers that expose the photo at precisely the correct moment or high-speed cameras that can create ultra-slow-motion footage, but the $5,500 Nikon Z9 can capture 120 frames per second at a resolution of 11 megapixels per image........................................................The first step was to nail down the timing — the goal is to capture the moment the gun is fired with as short a burst as possible due to the sheer volume of photos the Z9 can create.“I tried to get the rhythm of [Oberg] shooting since I didn’t want to hold the shutter release button down too long,” Strand says. “At 120 fps you get lots of photos to look for a bullet in.

μου δόθηκε η εντύπωση ότι η Ζ9 δεν εχει την ηλεκτρονική ευκολία pro-capture , δηλ. την ικανότητα να τραβάει συνεχόμενη υψηλή ριπή π.χ. 120fps και να την αποθηκευει προσωρινά στο buffer πριν πατηθεί μέχρι κάτω το κλείστρο και στη συνέχεια εφόσον πατηθεί να κρατήσει τα τελευταία π.χ. 30 - 60 καρέ .

οντως ισχυει κάτι τέτοιο ή ο αρθρογράφος δεν το ξέρει ?

δεν το συμπεριιλαμβάνει στα specs ή τυχόν υπάρχει αλλά σε χαμηλότερη ταχυτητα ριπής με περισσότερα ισως Mpx γιατί τα κουτσουρεμένα 11Mpx κατά τη γνώμη μου ειναι και ανεπαρκή για FF συγχρονη μηχανή
 
διαβάζοντας το αρθράκι και ειδικά το σημείο αυτο :

Freezing a bullet in a photograph is usually done with the help of special triggers that expose the photo at precisely the correct moment or high-speed cameras that can create ultra-slow-motion footage, but the $5,500 Nikon Z9 can capture 120 frames per second at a resolution of 11 megapixels per image........................................................The first step was to nail down the timing — the goal is to capture the moment the gun is fired with as short a burst as possible due to the sheer volume of photos the Z9 can create.“I tried to get the rhythm of [Oberg] shooting since I didn’t want to hold the shutter release button down too long,” Strand says. “At 120 fps you get lots of photos to look for a bullet in.

μου δόθηκε η εντύπωση ότι η Ζ9 δεν εχει την ηλεκτρονική ευκολία pro-capture , δηλ. την ικανότητα να τραβάει συνεχόμενη υψηλή ριπή π.χ. 120fps και να την αποθηκευει προσωρινά στο buffer πριν πατηθεί μέχρι κάτω το κλείστρο και στη συνέχεια εφόσον πατηθεί να κρατήσει τα τελευταία π.χ. 30 - 60 καρέ .

οντως ισχυει κάτι τέτοιο ή ο αρθρογράφος δεν το ξέρει ?

δεν το συμπεριιλαμβάνει στα specs ή τυχόν υπάρχει αλλά σε χαμηλότερη ταχυτητα ριπής με περισσότερα ισως Mpx γιατί τα κουτσουρεμένα 11Mpx κατά τη γνώμη μου ειναι και ανεπαρκή για FF συγχρονη μηχανή
Δεν εχει κάποια τέτοια λειτουργία η Z9. Δεν έχει και χρησιμότητα κατά τη γνώμη μου, γιατί μπορεί το κρίσιμο καρέ να είναι πριν από αυτά που θα κρατούσε αυτόματα η μηχανή. Ας κάνει κι ο φωτογράφος τίποτα :p

Τα 11 mp είναι ανεπαρκή για FF σύγχρονη μηχανή, πράγματι. Και σε jpeg, ακόμα χειρότερα.
Από την άλλη, 120fps, έστω με αυτούς τους περιορισμούς, δεν δίνει καμμία άλλη κάμερα της αγοράς αν δεν κάνω λάθος.
 
Οπλοπολυβόλο η "μικρή".
Ελπίζω σύντομα να έχω δείγμα για δοκιμή.
( είναι και η μόνη μηχανή που με ψήνει να φύγω από D850 )
 
Δεν εχει κάποια τέτοια λειτουργία η Z9. Δεν έχει και χρησιμότητα κατά τη γνώμη μου, γιατί μπορεί το κρίσιμο καρέ να είναι πριν από αυτά που θα κρατούσε αυτόματα η μηχανή. Ας κάνει κι ο φωτογράφος τίποτα :p

Τα 11 mp είναι ανεπαρκή για FF σύγχρονη μηχανή, πράγματι. Και σε jpeg, ακόμα χειρότερα.
Από την άλλη, 120fps, έστω με αυτούς τους περιορισμούς, δεν δίνει καμμία άλλη κάμερα της αγοράς αν δεν κάνω λάθος.
Κοίτα αυτό δεν είναι σωστό γιατί την επιλογή δεν την κάνει αυτόματα η μηχανή , ο φωτογράφος την κάνει πάλι όταν επιλέγει και παταει το κλείστρο από την θέση στη μέση που γράφει στο buffer μέχρι τη θέση κάτω τελειως που γράφει στην μνήμη μια σειρά από καρέ πριν και μετά , η μηχανή άντε ανάλογα με τα specs να καθορίζει λίγα ή πολλά κλικ πριν και μετά ανάλογα την επεξεργαστικη της ισχύ , το buffer της , την ταχύτητα της κάρτας της κλπ

αλλα εκεί σε αυτά τα επιμέρους στοιχεία δεν νομίζω να υστερεί κάπου η Ζ9 ,

ειναι πολύ καλά μελετημενη και χρήσιμη λειτουργία γιατί είναι σίγουρο οτι από την στιγμή που το μάτι μας δώσει εντολή στον εγκέφαλο να πατήσει το κλείστρο υπάρχει ελάχιστη χρόνοκαθυστέρηση και ο κινούμενος στόχος έχει εξαφανιστεί απο εκεί που στοχεύσαμε

στην ΕΜ1.3 μου έχει δυο υπό λειτουργίες και οι δυο σε φουλ ανάλυση 20Mpx, μην ξεχάσω να πω Jpeg +RAW

αν θυμάμαι καλά διαλέγω σε Low mode Procapture ριπή έως και 35 καρέ πριν και απεριόριστα μετά με χαμηλή ταχύτητα 18fps και συνεχή εστίαση / φωτομέτρηση και σε High mode με ταχύτητα 60fps δίνει 35καρέ πριν και 99 μετά αλλά κλειδώνει την εστίαση στο πρώτο καρέ (ιδανικη για το τεστ που έγινε πιο πάνω με την Ζ9)

φοβερα χρησιμη λειτουργία για σπορ κατά τη γνώμη μου και θεωρώ οτι θα έπρεπε να υπαρχει στην ναυαρχιδα της Νικον για σπορ αφού την είχε η ΕΜ1.2 μου πριν 5 χρόνια

αν κανεις θέλεΙ αναλυτικά να δει την λειτουργία

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: billpeppas
Δεν τον πολυπηγαινα κ δεν τον εβλεπα, αλλά είδα αυτό το βιντεάκι κ έχει ανεβάσει επίπεδο παραγωγής σε άλλο επίπεδο.
 
Ένα review με αρκετές πληροφορίες για το AF...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Μια χαρά τα πουλάκια και τα ζωάκια, αλλά ας πάμε και στο... real thing. Φυσικά περιμένουμε τόνους υλικού τις επόμενες ημέρες από το Πεκίνο και τους χειμερινούς Ολυμπιακούς, όπου θα αποκτήσουμε και καλύτερη εικόνα για το πόσο σοβαρό είναι το θέμα του banding στις led πινακίδες που περιγράφεται από τον Mark Pain στη συνέντευξή του στο dpreview για την Z9.

 
Δύο δικές μου παρατηρήσεις σε σχέση με τα της παραπάνω συνέντευξης:

1)

How does the Z9 compare in terms of performance against your DSLRs?​

I think it’s revolutionary, in terms of 3D tracking with face detection. It’s a stunning improvement over the D5 and D6. With sport of course, it’s horses for courses, and i’m discovering that even with the the best systems, it’s all very well if you’ve only got two or three faces in the frame, but as soon as you shoot rugby or a fast-moving sport like netball, you can’t always rely on it.
Πράγματι - και όπως αναμενόταν άλλωστε - το Auto-area AF είναι πρακτικά άχρηστο όταν υπάρχουν πολλά πρόσωπα στο κάδρο. Η κάμερα όντως εντοπίζει ακαριαία σχεδόν το κοντινότερο πρόσωπο, αλλά ακόμα κι αν είναι το σωστό, μπορεί την αμέσως επόμενη στιγμή να αλλάξει σε κάποιο άλλο. Αυτό το unreliability θίγεται και στο video στο αμέσως προηγούμενο από τη συνεντευξη ποστ.
Για παράδειγμα, εδώ η μηχανή επέλεξε καταρχήν σωστά - τον αριστερό αναβάτη, παγκόσμιο πρωταθλητή XC Marathon 2012 Περικλή Ηλία - όμως σε άλλα καρέ της ριπής, το πρόσωπο άλλαξε καναδυο φορές.

Kronos 1.jpg


2)

With the Z9 you get almost complete autofocus coverage, across the frame. Is that useful to you?​

Not really, because every part of my experience and learning as a photographer is geared towards keeping my subject in the frame, as centrally as possible.
Διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως, και θεωρώ ότι η κάλυψη ολου του κάδρου από το AF είναι ίσως το μεαλύτερο selling point των mirrorless για τους φωτογράφους σπορ.
Αυτή η φωτο με τον 400άρη FL + τον 1.4 TC (δλδ 560mm φ/4) θα ήταν αδύνατο (ή τέλος πάντων πιο δύσκολο) να βγει ακροπάριστη και εστιασμένη στα μάτια του surfer, που βρίσκονται σχεδόν στην άκρη του κάδρου.

Nissakia 1.jpg
 
Φυσικά περιμένουμε τόνους υλικού τις επόμενες ημέρες από το Πεκίνο και τους χειμερινούς Ολυμπιακούς, όπου θα αποκτήσουμε και καλύτερη εικόνα για το πόσο σοβαρό είναι το θέμα του banding στις led πινακίδες που περιγράφεται από τον Mark Pain στη συνέντευξή του στο dpreview για την Z9.


Δεν θα ανησυχουσα για αυτο .

Λογικα ειναι μια απλη ρυθμιση των συχνοτητων του φωτοφρακτη καθε φορα αλλα σιγουρα με ενα firmware θα λυθει για πλακα.
 
  • Like
Reactions: NassosT