νοθευμένη βενζίνη ..

Απ'όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω μέχρι πριν δύο χρόνια τουλάχιστον, η Shell 100 racing γινόταν εισαγωγή από Αγγλία. Αποθηκεύονταν στα εδώ διυλιστήρια.

Το ίδιο γνωρίζω κι εγώ.
 
Μπορεί. Δεν είμαι και 100% σίγουρος.
Πληροφορίες μου έχει δώσει ένα φιλαράκι Χημικός Μηχανικός που κάνει ελέγχους σε πρατήρια πάντως...
Η Shell Racing μπορεί πράγματι να είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα :smile:
 
Αν βαλω shell v power racing στο ford focus 1.4 75 hp μοντελο 2002 που οδηγω,τοτε παρατηρω οτι ελλατωνεται σημαντικα ο θορυβος που πολλοι λενε "πυρακια" (?) (αυτα τα μεταλλικα μπιχλιμπιδια που ακουγονται ωρες ωρες απο τον κινητηρα),και ο κινητηρας λειτουργει καπως πιο "σφιχτοδεμενα" και γεματα.(συγγνωμη για την περιγραφη δε μου'ρθε κατι καλητερο),αρα πρεπει να υπαρχει καποια διαφορα οντως.Οστοσο το βιβλιο της ford λεει οτι οι βενζινες παραπανω οκτανιων,αν και μπορουν να χρησιμοποιηθουν,δεν προσφερουν τιποτα παραπανω.

Την εχω παθει και εγω με την αντλια βενζινης παντως,παλι καλα που ηταν το αμαξι στην πυλωτη,και απλα δεν επαιρνε μπρος.
 
Προσωπικά ποτέ δεν το γεμίζω από βενζινάδικο που δεν ξέρω, βάζω πάντα λιγότερο απ' το μισό, έτσι ώστε να μπορώ να συμπληρώσω από αλλού αν ψιλορετάρει. Αυτό δε βοηθάει στα κατάλοιπα, αλλά γι' αυτά υπάρχει το φίλτρο βενζίνης. Το πολύ πολύ να βουλώσει, το ανοίγουμε, το καθαρίζουμε με πετρέλαιο ή έχουμε μαζί μας ένα extra. Τα φίλτρα θα έπρεπε να είναι (συνήθως είναι) matched με τα εκάστοτε μπεκ...
 
Last edited:
Αν βαλω shell v power racing στο ford focus 1.4 75 hp μοντελο 2002 που οδηγω,τοτε παρατηρω οτι ελλατωνεται σημαντικα ο θορυβος που πολλοι λενε "πυρακια" (?) (αυτα τα μεταλλικα μπιχλιμπιδια που ακουγονται ωρες ωρες απο τον κινητηρα),και ο κινητηρας λειτουργει καπως πιο "σφιχτοδεμενα" και γεματα.(συγγνωμη για την περιγραφη δε μου'ρθε κατι καλητερο),αρα πρεπει να υπαρχει καποια διαφορα οντως....

Λογικό.... Οσο περισσότερα είναι τα οκτάνια του μίγματος τόσο περισσότερη πίεση αντέχει το καύσιμο στον κύλινδρο πριν αναφλεγεί. Αν δεν αντέχει στην σωστή πίεση τότε αναφλέγεται νωρίτερα απ' τη στιγμή που έχει ορίσει ο κατασκευαστής, με αποτέλεσμα δυσλειτουργία του κινητήρα που γίνεται αντιληπτή με την χαρακτηριστική εμφάνιση αυτών των μεταλλικών χτυπημάτων (πειράκια).


Οστοσο το βιβλιο της ford λεει οτι οι βενζινες παραπανω οκτανιων,αν και μπορουν να χρησιμοποιηθουν,δεν προσφερουν τιποτα παραπανω.

Εφόσον ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί για ανάφλεξη στο σημείο πίεσης που αντέχει ένα μίγμα π.χ. 95 οκτανίων, και βενζίνη παραπάνω οκτανίων να βάλεις, θεωρητικά δεν κερδίζεις κάτι.
 
Last edited:
Εφόσον ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί για ανάφλεξη στο σημείο πίεσης που αντέχει ένα μίγμα π.χ. 95 οκτανίων, και βενζίνη παραπάνω οκτανίων να βάλεις, θεωρητικά δεν κερδίζεις κάτι.
Μάλλον δεν είναι έτσι. Ο κινητήρας έχει knock sensor που αντιλαμβάνεται την προανάφλεξη της βενζίνης και ρυθμίζει το αβανς αναλόγως. Από εκεί κερδίζεις σε απόδοση καυσίμου. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στο δικό μου κινητήρα που είναι άμεσου ψεκασμού (FSI). Την 95άρα την "καταπίνει" σαν φίδι. Ισως να παίζει ρόλο που είναι άμεσου ψεκασμού.
 
Αν βαλω shell v power racing στο ford focus 1.4 75 hp μοντελο 2002 που οδηγω,τοτε παρατηρω οτι ελλατωνεται σημαντικα ο θορυβος που πολλοι λενε "πυρακια" (?) (αυτα τα μεταλλικα μπιχλιμπιδια που ακουγονται ωρες ωρες απο τον κινητηρα),.

Πειρακια ειχα και εγω αφθονα εδω και χρονια με φοκους 1,6 2002.
Αλλαξα 3-4 πρατηρια, μηπως στρωσει η λειτουργια της μηχανης αλλα δεν....
Με power racing βεβαια βελτιωνοταν η κατασταση.
Ειχα και ρυπους.
Υδρογονανθρακες 200 και βαλε στο ρελαντι. (ουτε κτεο δεν περνουσε)

Μεχρι που πριν εξι μηνες εγινε το θαυμα.
Αλλαξε η διευθυνση του βενζιναδικου που εβαζα βενζινη.
Απο τοτε ουτε ενα πειρακι.
Οι υδρογονανθρακες πεσανε στο 14 απο 200.

Προφανως εβαζα μερικα χρονια εν αγνοια μου βενζινη με τολουολη (διαλυτικο χρωματων) και εγω εψαχνα να βρω τι βλαβη εχει ο κινητηρας. Παλι καλα που δεν χαλασε δλδ.
Επισης ποιος ξερει και τι αλλο ειχε μεσα η βενζινη (πετρελαιο?) και χτυπουσε πειρακια ο κινητηρας.

Συμπερασμα: Αν εχουμε προβληματα ευρυθμης λειτουργιας της μηχανης καλα ειναι να δοκιμαζουμε φουλαρισματα απο πολλα διαφορετικα βενζιναδικα.

Καποιος μου ειπε οτι καλο ειναι ο βενζινας μας, να παιρνει καυσιμα απο βυτιοφορα των εταιριων.
 
Μάλλον δεν είναι έτσι. Ο κινητήρας έχει knock sensor που αντιλαμβάνεται την προανάφλεξη της βενζίνης και ρυθμίζει το αβανς αναλόγως. Από εκεί κερδίζεις σε απόδοση καυσίμου. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στο δικό μου κινητήρα που είναι άμεσου ψεκασμού (FSI). Την 95άρα την "καταπίνει" σαν φίδι. Ισως να παίζει ρόλο που είναι άμεσου ψεκασμού.

Δεν ειναι ακριβως ετσι.
Οι κινητηρες εχουν την μοναδα ελεγχου που παιρνουν ολες τις παραμετρους απο τους διαφορους αισθητηρες αλλά αυτη η μοναδα δεν κανει θαυματα.
Κανει διορθωσεις πανω στην βασικη ρυθμιση που εχει ορισει το εργοστασιο.
Αυτο χονδρικα μιας και δεν ειμαι ειναι μια η ρυθμιση αλλά πολλες (χαρτογραφηση - ρυθμισεις ανα συνθηκη).
Σε καθε μια κανει και τις μικροδιορθωσεις λογω του μικροτερου αριθμου οκτανιων.
Συν τις αλλες μικροδιορθωσεις που κανει λογω αλλων συνθηκων (φθορα ενος κυλινδρου, κτλ, εκτος των "προγραμματισμενων" "φυσιολογικων συνθηκων", οπως θερμοκρασια αερα, υψομετρο, κτλ).

Αν λοιπον ο κινητηρας εχει σχεδιαστει για 98 οκτανια (οι περισσοτεροι τσιτωμενοι -με πολλα αλαγα ανα λιτρο- κινητηρες) τοτε βαζοντας 95 οκτανια ειναι σαν να του λες οτι θα λειτουργει σχεδον στο οριο της ασφαλης λειτουργιας. Mε αποτελεσμα τα μπεκ να ψεκαζουν πιο πολυ ωρα, η αναφλεξη να μην γινεται στο ιδεατο για τον συγκεκριμενο κινητηρα και να καταπονειται.
Προκαλωντας αλλες φθορες μακροχρονα.

Μπορει να μην ακουγονται πειρακια, στο δικο μου ακουγονται σε χαμηλες στροφες αν πατησω το γκαζι ακομα και ελαφρια, μπορει να κοβει λιγο ο κινητηρας αλλά αυτο το λιγο ειναι πολυ για την καταπονηση που εχει.
Απο κει και περα ζυγιζεις το κερδος απο την τιμη βενζινης σε σχεση με το κοστος φθορων και αναλογα βεβαια την χρηση που κανεις.

Εγω προτιμω να βαζω 1/3 "100αρα" και 2/3 95 οκτανιων.
Η διαφορά ακομα και με αυτη την αναλογια ειναι εμφανεστατη σε οποιαδηποτε μοτοσυκλετα και σε πολλα αυτοκινητα.
 
Επίσης να προσθέσω πως αν βάζετε περισσότερα οκτάνια στο κινητήτα με άλλη βενζίνη, πολύ απλά αποδίδει καλύτερα και χρειάζεται για να πιάσετε ας πούμε τα 100χλμ/ώρα να πατάτε λιγότερο γκάζι (χαμηλότερες στροφές) που σημαίνει με άλλα λόγια οικονομία, λιγότερο καύσιμο.

Για αυτό αν γουλάρεις με 100άρα πας πιο πολλά χιλιόμετρα σε αυτονομία.

Ακόμα με 100άρα το αυτοκίνητο "τσιμπάει" πιο εύκολα και η απόκριση στο γκάζι είναι πιο ακαριαία.

Ειδικά οι μηχανές (δίτροχα) "απογειώνονται" !!!
 
Προσφατα ανακαλυψα οτι το πρατηριο που πηγαινα εδω και χρονια "εκλεβε" , βαζοντας 50 ευρω σε αλλο βενζιναδικο ο δεικτης ανεβαινε ορατα πιο πανω.

Απο τοτε αλλαξα πρατηριο.

Οποτε προσοχη και στις "πειραγμενες" αντλιες.
 
Προσφατα ανακαλυψα οτι το πρατηριο που πηγαινα εδω και χρονια "εκλεβε" , βαζοντας 50 ευρω σε αλλο βενζιναδικο ο δεικτης ανεβαινε ορατα πιο πανω.

Απο τοτε αλλαξα πρατηριο.

Οποτε προσοχη και στις "πειραγμενες" αντλιες.
 
Απάντηση: Re: νοθευμένη βενζίνη ..

Προσφατα ανακαλυψα οτι το πρατηριο που πηγαινα εδω και χρονια "εκλεβε" , βαζοντας 50 ευρω σε αλλο βενζιναδικο ο δεικτης ανεβαινε ορατα πιο πανω.

Απο τοτε αλλαξα πρατηριο.

Οποτε προσοχη και στις "πειραγμενες" αντλιες.

Έδώ είναι το ζουμί!
Όταν λές στον βενζινά 'βάλε μου 30 ευρώ" και αυτός χτυπά 30 στο μηχανάκι πάνω στην αντλία θέλει προσοχή.
Είναι καλύτερα να του πείς "βάζε μέχρι να σου πώ" και μολις πλησιάσει τα 30 του λές "σταμάτα στα 30"
Οι προρυθμισμένες -για ευκολία- αντλίες είναι οι πλέον ύποπτες για κλοπή!..
 
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τα αυτοκίνητα δεν έχουν κι αυτά κάποιο είδος πιο ακριβούς μετρητή...
 
Έδώ είναι το ζουμί!
Όταν λές στον βενζινά 'βάλε μου 30 ευρώ" και αυτός χτυπά 30 στο μηχανάκι πάνω στην αντλία θέλει προσοχή.
Είναι καλύτερα να του πείς "βάζε μέχρι να σου πώ" και μολις πλησιάσει τα 30 του λές "σταμάτα στα 30"
Οι προρυθμισμένες -για ευκολία- αντλίες είναι οι πλέον ύποπτες για κλοπή!..

μπορείς να του λες γέμισε το, αλλά και πάλι δεν έχετε δει που έχουν ασύρματα μηχανάκια όπως αυτά που ανοίγουν οι γκαραζόπορτες και τα πατάνε από τις τσέπες; τα είχε δείξει ο Ευαγγελάτος στην εκπομπή του!

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τα αυτοκίνητα δεν έχουν κι αυτά κάποιο είδος πιο ακριβούς μετρητή...

φαντάσου τι ξύλο θα έπεφτε, μόνο αυτό !
 
Υπολογιζω οτι ο συγκεκριμενος στα 30 λιτρα (περιπου 50 ευρω) εκλεβε γυρω στα 3 λιτρα!!!

Το παρατηρησε και ο Πατερας μου και μου το ειπε και αυτος.

ΥΓ. Οταν βλεπετε ιδιοκτητη βενζιναδικου με αυτοκινητο 60,000 ευρω και αλλα τοσα ο αδερφος του κατι δεν παει καλα.
 
ΥΓ. Οταν βλεπετε ιδιοκτητη βενζιναδικου με αυτοκινητο 60,000 ευρω και αλλα τοσα ο αδερφος του κατι δεν παει καλα.

LOL! Βάλε και κανένα smilie γιατί κόντεψα να το πάρω στα σοβαρά! :ADFADF1:
 
Εγώ και πολύ κόσμος γνωρίζουμε βενζινά με Ferrari, η κόρη του το ίδιο, κάτι Cayene και είχαν βγει και σε εκπομπή αυτοκινήτου να τα διαφημίσουν.

Απορώ γιατί βάζει από εκεί ο κόσμος βενζίνη !!!
 
Εγώ και πολύ κόσμος γνωρίζουμε βενζινά με Ferrari, η κόρη του το ίδιο, κάτι Cayene και είχαν βγει και σε εκπομπή αυτοκινήτου να τα διαφημίσουν.

Απορώ γιατί βάζει από εκεί ο κόσμος βενζίνη !!!

Φαντάζομαι αντιλαμβάνεστε οτι μπορεί να υπάρχει βενζινάς με 5 ή 6 ή 10 βενζινάδικα της τάξης των (πάλαι ποτέ έστω, γιατί οι μειώσεις των καταναλωσεων τα τελευταια 2 χρόνια αγγίζουν και το 50%) 300+ κυβικών μηνιαίως! Γιατί να μην έχει Φεράρι δηλαδή ο συγκεκριμένος; Και γιατί κάτι τέτοιο αποτελεί τεκμήριο απάτης;
 
Ο συγκεκριμένος έχει μόνο αυτό το βενζινάδικο.

Εγώ δεν είπα ότι νοθεύει ή κλέβει, απλά μου φαίνεται περίεργο και για αυτό δεν πατάω το πόδι μου εκεί.