Νυχτερινή φωτογραφία

Δοκιμασα χτες το "exposure to the right" που μου προτεινε ο send.

Δεν μου κανε τον ουρανο που μου κανε εδω και ισως να μην ειναι τοσο σωστο timing οσο τοτε, αλλα το κολπο επιασε και ο θορυβος αγνοειτε! Ενταξει ειναι η πρωτη προσπαθεια με τον τροπο αυτον, οποτε την επομενη φορα πιστευω θα την βγαλω ακομα καλυτερα.

Να πω επισης οτι τελικα βρηκα ρυθμηση στην μηχανη για sharpness και το πηγα στο +2 (τερμα)

P6172232.jpg


Send για αλλη μια φορα σε ευχαριστω πολυ! :ernaehrung004:


υγ. εβγαλε λιγο θορυβο απο το ανεβασμα στο site.. στο pc μου δεν βλεπω θορυβο..
 
Last edited:
Δεν κάνει τίποτα.... όσο για τη σύγκριση των δύο φωτογραφιών, είναι περισσότερο θέμα καθαρότητας της ατμόσφαιρας. Στην πρώτη είναι πολύ πιο καθαρή, ενώ στη δεύτερη, η θολούρα και το χρώμα σου χαλάει, αφού σου κόβει από τα χρώματα της δύσης, και δημιουργεί μια φωταύγεια διαχέοντας το φως της πόλης.
 
Μηπως ηθελε ενα τσακ μικροτερη εκθεση ωστε να μην ανεβουν τα φωτα της πολης τοσο? Εγω αυτο σκεφτομουν.. Βεβαια χτες υπηρχε αυτη η γκριζαδα εξω, οποτε μαλλον εχεις δικιο..

Παντως το μοβ αγνοειτε και αυτο μαζι με τον θορυβο, οποτε ή η ατμοσφαιρα φταιει, ή λαθος timing.
 
Last edited:
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όχι, γιατί δεν είναι η λεπτομέρεια στα σκοτεινά του ουρανού που κυνηγάς.
Στην αστροφωτογραφία υπάρχει μέγιστη (βέλτιστη) έκθεση πάνω από την οποία ο περισσότερος χρόνος έκθεσης κάνει ζημιά γιατί τονίζει περισσότερο την φωτορύπανση της ατμόσφαιρας και δεν προσφέρει τίποτε παραπάνω για την εμφάνιση των ουρανίων σωμάτων.
Αλλά και εντελώς άλλη περίπτωση είναι και πιο περίπλοκο το θέμα και η λύση του.
Κάπου είχα ένα link, αν το βρω θα το βάλω.
 
Μα η φωτορυπανση δεν ειναι αυτο που παει λαθος στην συγκεκριμενη φωτο? Αυτο λεω, δλδ οτι ισως να ηθελε λιγο μικροτερη εκθεση ωστε τα φωτα να μην διαχεοταν τοσο πολυ.. Λαθος?
 
Με μικρότερη έκθεση θα σου βγαίνανε άλλα στοιχεία του θέματος (αρκετά σημαντικά στοιχεία) σκοτεινά.
Εδώ η φωτορύπανση δεν κάνει ιδιαίτερη ζημιά όπως στην αστροφωτογραφία όπου θέλεις να μαζέψεις και το τελευταίο διαθέσιμο φωτόνιο.
 
Tool for limiting magnitude estimation
to find your night's naked eye limiting magnitude there is only one reliable way - the star count method of the International Meteor Organization (IMO). the method is simple, precise and easy to apply, but it has one major drawback: the documentation found on the web is practically useless for field work. that is why we generated our own modified map of star count fields. it is based on the original IMO fields, although we took the freedom of making some selections to increase usability. the map is a handy two-page document you can download (0.3MB PDF) for free for non-commercial personal use, print and take out into the field. clear skies!

tests005.jpg


pdf: http://www.project-nightflight.net/limiting_mag.pdf


upper limit for deep sky subframe exposures
in our light polluted skies, deep sky subframes often cannot be exposed as long as desireable. experience tells that the sky background should not exceed one third of the camera's dynamic range. otherwise, too much detail gets washed out by the sky background and nothing is gained from the longer exposure time. to find the applicable exposure time, the visual naked eye limiting magnitude can be used. the graph below is based on testframes shot with a (Baader) modified Canon EOS 350D DSLR. it approximates the usable exposure time before the sky background reaches 33% of the camera's dynamic range. the graph is valid for 800ASA and f/4. use the correction table for your preferred ISO setting and your given f/stop. note that your personal graph may deviate a little, mainly because the naked eye limiting magnitude is a somewhat subjective matter.

tests002.jpg
 
Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη δεν είναι η φωτορύπανση καθ' εαυτή, καθώς τα ίδια φώτα υπήρχαν και στην άλλη φωτογραφία, αλλά η θολούρα της ατμόσφαιρας, που αντανακλά και διαχέει τα φώτα της πόλης, ενισχύοντας το φαινόμενο. Όπως ακριβώς στη φωτογραφία από τη λίμνη Ζηρού που ανέβασα χθες, ήταν τα σύννεφα αυτά που έδιναν το φως, ανακλώντας και διαχέοντας το φως της μακρινής δύσης και τα φώτα από τον άξονα Ιωαννίνων-Άρτας. Με τον τρόπο αυτό μπόρεσε και φωτίστηκε το κάδρο, σε μια κατασκότεινη και αφέγγαρη νύχτα. Εμείς, όπως θα θυμάται ο Χρήστος, με φακό φέγγαμε πού θα πατήσουμε. Το μάτι δεν την έπιανε αυτή την ανεπαίσθητη διάχυση που έκαναν τα σύννεφα (μιλάμε για έκθεση 5 λεπτών με iso 1000!!).
Ιδίως στις νυχτερινές σε πόλεις πρέπει να προσέχεις πολύ πώς είναι ο ουρανός, καθώς αντί για μπλε όσο περνάει η ώρα μπορεί να πάρεις τελικά ένα θολό κόκκινο.

Πχ εάν δεις τις παρακάτω, που έχουν ληφθεί με κάποια λεπτά διαφορά, θα προσέξεις πως στη δεύτερη που έχει πέσει το φως, φαίνεται εντονότερο το πώς τα σύννεφα ανακλούν τα φώτα της πόλης και γίνονται κόκκινα.


blue hour by S_end, on Flickr


dusk by S_end, on Flickr
 
Ακριβώς!
Η φωτορύπανση εξάλλου είναι δεδομένη σε αστικό τοπίο. Αυτό που παίζει ρόλο είναι η ώρα και οι ατμοσφαιρικές συνθήκες.
Η φωτορύπανση παίζει τεράστιο (καταστροφικό) ρόλο σε τέτοια θέματα: https://flic.kr/p/fvQ4WR
 
Κατανοητο.. Δεν ηξερα οτι μπορει να κανει τετοια παιχνιδια η ατμοσφαιρα.. Πλεον θα κοιταω και αυτο. Θα περιμενω να πεσει λιγο η θολουρα αυτων των ημερων και θα ξαναπροσπαθησω με τον ιδιο τροπο. Τουλαχιστον εχω πιασει το know how, οποτε θα τα καταφερω, που θα παει.

Ευχαριστω για τις πολυτιμες συμβουλες σας. :ernaehrung004:
 
Μπορείς να προσπαθήσεις και μια νυκτερινή χωρίς απαραίτητα να είναι αστικό τοπίο με ουρανό κλπ.
Βγάλε ένα κοντινό θέμα και κάνε πειράματά σου για την όξυνση που σε ενδιαφέρει & την έκθεση.. και ότι άλλο θες να δοκιμάσεις


Enjoy toys
by Costas S. T., on Flickr


Twist
by Costas S. T., on Flickr
 
Re: Απάντηση: Νυχτερινή φωτογραφία

Αντί να λες καλά που υπάρχει η φωτορύπανση και βλέπουμε μην πέσουμε σε καμιά χαράδρα... :flipout:

Καλά μερικοί μερικοί είμαστε ... πως να το πω.... ντιπ για ντιπ καμένοι!

Έπρεπε να δεις το μονδέλο να χάνει για πρώτη φορά την ψυχραιμία του, όταν στο παρατηρητήριο στο Βίκο (το χωριό) βγήκα έξω από το προστατευτικό κάγκελο και κατέβηκα 1-2 μέτρα στο γκρεμό (ναι με φακό) για να βγάλω αυτές τις φωτογραφίες:
https://www.flickr.com/photos/chrisbrn/6203089601/
https://flic.kr/phttps://www.flickr.com/photos/chrisbrn/6203089601//asfiuS
https://www.flickr.com/photos/chrisbrn/6204385186/in/photostream/


Μέχρι να τελειώσω, αντιλαλούσαν οι γκρεμοί! :flipout:
 
Κατανοητο.. Δεν ηξερα οτι μπορει να κανει τετοια παιχνιδια η ατμοσφαιρα.. Πλεον θα κοιταω και αυτο. Θα περιμενω να πεσει λιγο η θολουρα αυτων των ημερων και θα ξαναπροσπαθησω με τον ιδιο τροπο. Τουλαχιστον εχω πιασει το know how, οποτε θα τα καταφερω, που θα παει.

Ευχαριστω για τις πολυτιμες συμβουλες σας. :ernaehrung004:

Να μην ευχαριστείς για τίποτε!
Και εμείς έτσι μάθαμε ρωτώντας και σιγά σιγά!
Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να μη χάσεις τον ενθουσιασμό σου και να απολαμβάνεις όλη τη διαδρομή!
Ακόμη και τις "αποτυχίες"
 
Μωρε το κακο ειναι οτι παλευω το θηριο (νυχτερινες φωτο) με σφεντονα (xz-2), αλλα ενταξει, δεν χανω το κουραγιο μου.. Η ποιοτητα των φωτογραφιων που βγαζω ειναι πολυ ανωτερη απο οσο τραβαγα πριν αγορασω την oly, οποτε ενθουσιαζομαι ολη την ωρα και ας μην ειναι τελειες.. Παντως πιστευω πως μου κανω το μεγαλυτερο καψονι, να προσπαθω να κανω παπαδες με ταπεινη premium compact.. Πιστευω θα κερδισω αρκετα σε τεχνικη και μονο απο αυτο.. Του χρονου (να μαστε καλα), ισως επενδυσω καποια λεφτα για μια mirrorless με καναν σοβαρο φακο, ωστε να παιξω μπαλα οπως πρεπει..

Ωραιο πραγμα η φωτογραφια.. Οι αποτυχιες δεν μας ξενερωνουν, μας πεισμωνουν, αλλα μαλλον θα μας ξεφραγκιασουν ασχημα! :guitarist:


υγ. το οτι το φορουμ εχει τετοιο επιπεδο στην φωτογραφια και μαλιστα ανθρωπους που δεν βαριουντε να βοηθανε σε οτι και αν ρωτησω, με κανει να νιωθω υποχρεως πολλες φορες.. Δεν γινετε να μην ευχαριστεις λοιπον.. :ernaehrung004:
 
Μια χαρά νυχτερινές μπορείς να βγάλεις και με κόμπακτ, και δη με σοβαρή όπως η XZ-2. Αρκεί να γνωρίζεις ότι η κόμπακτ δεν μπορεί να κάνει τα πάντα (πχ αστροφωτογραφία θα ήταν μάλλον μάταιο να προσπαθήσεις), ότι πρέπει να χρησιμοποιείς raw για να μπορείς να ελέγξεις το αρχείο της όπως θέλεις, και ότι δεν συγχωρεί το ίδιο εύκολα λάθη στην έκθεση: ενώ δηλαδή με μια καλή full frame μηχανή θα μπορέσω να σηκώσω στην επεξεργασία την έκθεση -κατά περίπτωση- ακόμη και δύο ή και παραπάνω στοπ ή το ανάποδο, να σώσω μια τραγική υπερέκθεση, με την κόμπακτ δεν έχω τα ίδια περιθώρια, και είναι πρωταρχικής σημασίας η σωστή έκθεση. Ομοίως και για το δυναμικό εύρος, δεν μπορείς να βγάλεις ακραίες σκηνές. Τώρα, εάν πάρεις το τρίποδό σου, και ιδίως εάν χρησιμοποιήσεις φιλτράκια (nd και ντεγκραντέ) για την εξισορρόπηση της έκθεσης, μπορείς και με κόμπακτ να κάνεις παπάδες. Το ζήτημα είναι, ότι εάν κουβαλάς τα παραπάνω, γιατί αν προτιμήσεις μια κόμπακτ και όχι μια πιο σοβαρή μηχανή. Άλλο αυτό....
 
Για τριποδακι χρησιμοποιω ενα τυπου gorilla το οποιο ειναι παντα στο τσαντακι μου (ακομα και αν λειπει η μηχανη απο μεσα) χωρις να ενοχλει κοθολου.. Ολο και καπου βρισκω να το γαντζωσω και να κανω την δουλεια μου.

Τα φιλτρακια που λες, εχω ψαξει και εγω αλλα λογο των mm του φακου της, δεν ειχα δει κατι σοβαρο να υπαρχει για αγορα.. Αν γνωριζουμε καποια σειρα φιλτρων αξιοπρεπη για την xz-2, ας μου τα πειτε μπας και τα αγορασω..

Ο λογος για να προτιμησεις την xz-2, δεν ειναι αλλος απο την διαφορα των χρηματων στην επενδυση.. αλλο 300ευρο, και αλλο απο 1000ρικο και πανω για μηχανη και καναν αξιοπρεπη φακο.. Ειναι μεγαλο το χρηματικο gap! Βεβαια θα το ξεπερασω και αυτο σιγα σιγα :P
 
Φιλτράκια εννοώ σύστημα φίλτρων, όχι βιδωτά. Πχ ένα σύστημα τύπου cokin A, για το μέγεθος της μηχανής σου. Αλλά με κόμπακτ, θα έλεγα να μην πολυασχολείσαι.

Η τιμή είναι σίγουρα ένας παράγων, ωστόσο γύρω στα χρήματα αυτά παίζουν -ιδίως εάν πετύχεις καμιά προσφορά- και οι εισαγωγικές slr και mirrorless. Το βασικό με τις κόμπακτ είναι ότι τις έχεις εύκολα μαζί σου. Από τη στιγμή που αρχίζεις τρίποδα, και στήσιμο φωτογραφιών και να πετύχω το κατάλληλο φως κλπ, πηγαίνεις σε φωτογραφικό σύστημα.
 
Κατάλαβα... Της xz2 το nd είναι built-in παντως, πρεπει να βρω χρονο να το δοκιμασω και αυτο.