Νυχτερινή φωτογραφία

μαλιστα ..ελεγα αν υπαρχουν εντρυ λεβερ μηχανες που να εχουν τετοια ιζο με μικρο θορυβο γυρω στα 1000 ευρο?
 
..παγιδευτηκε στον φακο μιας ταπεινης sony dsc-w7 και παλεψε με το f-2,8 και το iso100 για 10sec πριν παραδοθει για ενα γρηγορο επιφανειακο μονταρισμα στο picasa..(παρα πολυ καλο το club,με χρησιμες συμβουλες και καταπληκτικες φωτογραφιες!!!Εχω ξεχασει ηδη να κοιμηθω και ακομα ειμαι στην αρχη...Ευχαριστω ολους σας για την φιλοξενεια!:a0210:!!!!)
 

Attachments

  • DSC08018.jpg
    DSC08018.jpg
    32.9 KB · Views: 82
Εάν θέλεις νυχτερινή φωτογράφηση, με το τυπικό φως των οδών (δεν μιλάμε δηλαδή για ιδιαίτερα καλοφωτισμένες καταστάσεις), και με τις απαιτήσεις που έθεσες, τέτοια μηχανή χρειάζεσαι, δυστυχώς. Οι παραπάνω φωτιστικές συνθήκες αντιστοιχούν σε περίπου EV 4 (οι καλοφωτισμένοι δρόμοι μπορεί να είναι και 2EV παραπάνω, οι κακοφωτισμένοι, αρκετά παρακάτω), άρα για σωστή έκθεση, σε iso100 και διάφραγμα f/2.8, απαιτείται ταχύτητα 1/2s (δες εδώ το πινακάκι). Εάν τώρα θελήσουμε ταχύτητα 1/30s, θα χρειαστεί να ανεβάσουμε την ευαισθησία σε iso1600, εάν θελήσουμε ταχύτητα 1/60s, θα πρέπει να ανεβάσουμε στα iso3200. Εάν τώρα κλείσουμε το διάφραγμα 2 στοπ όπως λες (f/5.6) θα χρειαστεί να ανεβάσουμε ευαισθησία σε iso6400 για ταχύτητα 1/30s, και 12800 για ταχύτητα 1/60s.

Άρα μόνες επιλογές σου είναι, δυστυχώς, οι επαγγελματικές Nikon D3/s & Canon 1D mkIV. H Κ-x έχει μεν καλή επίδοση στο θόρυβο, και σίγουρα ανεκτό αποτέλεσμα σε iso3200, αλλά η σταθεροποίηση που ενσωματώνει στον αισθητήρα της, στα ευρυγώνια ή ημι-ευρυγώνια πλάνα τουλάχιστον, δεν θα σου δώσει παραπάνω από 1 στοπ κέρδος, χώρια που έτσι θα πέσεις σε ταχύτητες, και όλες οι κινήσεις στο κάδρο θα βγουν φλουταρισμένες.
 
επειδη βγαζω φωτο δρομου την νυχτα..χωρις φλας, θελω ταχυτητες πανω απο 50 ,αλλα οσο γινεται χωρις θορυβο, με ανοικτο μεγιστο, το διαφραγμα χανω βαθος πεδιου κια υπερεστιαση,,δεν 8ελω επισης να χρησιμοποιω το οφθαλμοσκοποιο,
ο θορυβος ειναι παντα προβλημα...!δεν ξερς αν αναβαθμισω την ψαμερα με cmos θα εχει μεγαλη διαφορα , αυτο αναζητς σε νεα καμερα..και οχι βιντεα και ταχυτητες ριψης

Σταύρε, ναι θα έχει μεγάλη διαφορά, σύμφωνα με τις μετρήσεις της DxO ο θόρυβος της Κ-x (ίδιος αισθητήρας/συμπεριφορά με nikon D90/D5000) είναι σε σχέση με την K100D περίπου 1 stop καλύτερος στου μεσαίους τόνους και 2 stop στα σκοτεινά (που είναι και το ενδιαφέρον στην δικιά σου περίπτωση).
Δηλ. θα έχεις ίδιο θόρυβο με 4 φορές μικρότερη έκθεση.

*Τα παραπάνω ισχύουν θεωρώντας οτι συγκρινόμενες φωτο θα παρουσιαστούν σε ίδιο μέγεθος.

Βέβαια όπως γράφει και ο Send το θέμα σου είναι πολύ απαιτητικό και και με την απαίτηση για μεγάλο βάθος πεδίου ίσως χρειαστεί και ISO 12800 !! Και μάλιστα ούτε οι D3/D700 θα είναι πιο αποτελεσματικές ακριβώς λόγω DOF. Εννοώ ότι ένα συγκεριμένο κάδρο που θα το τραβήξεις με την K-x π.χ. με ISO 3200, f/4.0, 1/50sec για να έχεις ίδιο κάδρο και βάθος πεδίου τραβώντας με την D3 θα χρειαστείς f/6.0 (1.5x) δηλ. ISO 4800, f/6.0, 1/50. To αποτέλεσμα είναι οι δυο αισθητήρες να δεχθουν τον ίδιο ακριβώς αριθμό φωτονίων και επομένως να έχουν περίπου ίδιο σημα/θόρυβο στην παραγόμενη φωτο με μικροδιαφορές λόγω διαφορετικής ποιότητας των 2 αισθητήρων.

Το άν θα είναι αποδεκτό το τελικό αποτέλεσμα εκτός απο την έκθεση εξαρτάται και απο την ποιότητα/σωστές ρυθμίσεις του RAW converter, το πόσο αποτελεσματική αποθορυβοποίηση θα γίνει, πόση ευκρίνεια θα θυσιάσει κανείς/σε τί μέγεθος θα παρουσιάσει (εκτυπώσεί) και με πόσο κορεσμένα χρώματα. Μεγάλα ευκρίνεια/κορεσμός/μέγεθος παρουσίασης => πιό εμφανής θόρυβος. Οποιοσδήποτε υποδιπλασιασμός των ανωτέρω μας δίνει σχεδόν 1 στοπ κέρδος. Και σε ασπρόμαυρη εκδοχή μεγέθους <= Α4 ακόμα και ISO 12800 (ή καλύτερα για την K-x ISO 1600 & -3Ev) περιποιημένο κατάλληλα θεωρώ οτι μπορεί να είναι αποδεκτής ποιότητας.
 
βεβαια παντα μεσα σε ερασιτεχνικα πλαισια, αγορασα την κ100 πριν 3 χρονια επιδη την βρηκα σε πολυ καλη τιμη , σταματωντας τις αντιρρησεις που ειχα για αγορα ψηφιακης ,φωτογραφιζοντας παντα με 4 μηχανες αναλογικες που ειχα και εχω και χρησιμοποιω ακομη
..μονο για θεματα ευχρηστιας χρησιμοποιω την ψηφιακη,
παντως η πενταχ εχει συγκριτικα καλη θεση στην διαχειριση του θορυβου
θα το δω με την Κχ
δεν ξερω αλλα διστασα ημουν αρνητικος με την αγορα της Κ20 στην προσφορα που ειχαν τα μουλτιραμα..δεν ξερω αν ακανα καλα
παντως και στα μελλοντικα μοντελα ,νομιζω πως δεν θα εχουν προταιρεοτητα στη μειωση του θορυβου , αλλα στο ντιζαιν και στο 4/3 στην μειωση του βαρους και των διαστασεων, και θα προσφερουν λγα μοντελλα φουλ φραμε για επαγγελματικη χρηση
 
Αλήθεια, με τις αναλογικές πώς φωτογραφίζεις και έχεις τέτοιες δυσθεώρητες απαιτήσεις από ένα ψηφιακό σώμα; Εννοώ, φωτογραφίζεις στις φωτιστικές συνθήκες που περιέγραψες παραπάνω; Γιατί επί φιλμ, μια φορά φόρτωσα ένα 800asa και δεν το ξαναδοκίμασα. 100ρια και 200ρια τραβούσα συνήθως, σε εξαιρετικές περιπτώσεις 400ρια.
 
Σε έγχρωμο και εγώ μία φορά τράβηξα ενα superia 800 και ορκίστηκα να μην ξανασπαταλήσω καρέ με τέτοιο τρόπο.
Αλλα σε Α/Μ τραβάω σε 3200 συνεχώς και μάλιστα με 400αρι πουσαρισμένο. Το ΤΜΖ (Tmax3200) και το Tri-X έχω δεί να το πουσάρουν και στα 12800 και πιό πάνω με αποδεκτά αποτελέσματα υπο συγκεκριμένες συνθήκες. Βέβαια μιλάμε για πολύ κόκκο και κόντραστ με ελαχιστοποιήση των μεσαίων τόνων...

Γενικά αυτό που θες φίλε μου, λίγο δύσκολο το κόβω. Θα πρέπει να κάνεις κάποιον συμβιβασμό είτε στην ποσότητα του θορύβου, είτε στο βάθος πεδίου και στην ταχύτητα, ή το πιθανότερο λίγο απο όλα.
Πριν αγοράσεις τίποτα, θα έλεγα δοκίμασε κάποιο καλύτερο πρόγραμμα αποθορυβοποιήσης είτε στο raw είτε στο jpeg μετά. Το Pentax Photo Laboratory, είναι απλό και εύχρηστο αλλα δεν είναι και το καλύτερο πρόγραμμα που κυκλοφορεί. Ειδικά σε αυτό το θέμα.
 
δεν φωτογραφιζω σε τετοιες συνθηκες ..γιαυτο θελω ψηφιακα εκει..
περισσοτερο σαν φωτογραφια δρομου, να μην εχω φλουταρισμα και θορυβο,
οταν μερικες φωτο τις μετατρεπω σε απρομαυρο , θελω να μην ενοχλει ο κοκκος,
μεχρι 400 φιλμ χρησιμοποιω και λιγο πους στο ιζο στην αναλογικη , και με ..φορητο τριποδα
ειδα σε ενα ξενο σιτε , μια ιδιοκατασκευει . κερδιζεις μερικα στοπ. δενεις σε μια βιδα που να ταιριαζει στη βαση της μηχανης ενα σκληρο ανθεκτικο σχινι, με μια μεταλικη βαση στο αλλο ακρο...προσαρμοζεις την αποσταση που θελεις . πατώντας το κατω ακρο του σχινιου , ακινητοποιεις σε ενα επιπεδο τις κινησεις της μηχανης και οχι στο χωρο
...!
 
ναι se ΡΑW αυτο εχω ,αλλα δεν το πολυ καταλαβαινω ειδικα εκει στην επεξεργασια κοκκου , εχει δυο μπαρες η μια τερμα αριστερα που αρχιζει απο το μηδεν και η αλλη 3/4 αριστερα που αρχιζει απο 80
προσαρμοζω την δευτερη στα τερμα αριστερα....ετσι ειναι το σωστο?
παντως διαφορες στον κοκκο δεν βλεπω..δεν τα παω και πολυ καλα βεβαια με τα προγραμματα επεξεργασιας , αλλα αυτο το εχω μαθει σχετικα
προσαρμοζω γαιτ μπαλανς-φωτεινοτητα .μεχρι και διωρθωση γεωμετριας φακου καμια φορα ,
 
Στο χέρι...και απ ότι είδα η μηχανή θέλει σοβαρό καθαρισμό....μάλλον πάει στο σέρβις


mmm-1.jpg
 
Βαζω αυτη γιατι μολις διαπιστωσα οτι ειναι με ταχυτητα 1/10. Στο χερι με τον ΤΑΜΡΟΝ 17-50 τον απλο. Αρκετα καθαρη.

4446710295_87111f6cea_b.jpg


κι αυτη γιατι μ αρεσει

4447485942_eb6c302205_b.jpg


Αεροδρομιο Αλεξανδρουπολης, Νοεμβριος 09