Ο αρχιεπισκοπος Χριστοδουλος απεβιωσε

ο Αλβανιας ειναι ο μητροπολιτης Σπάρτης? ΟΚ
και ο Αναστασιος? που ειναι?
 
Εδώ παπάς ............. εκεί παπάς ........... που 'ναι ο παπάς?

Μην μας μπερδεύεται ρε παιδιά .....

Πάντως πιστεύω ότι θα παίξει μεγάλο ξεκατίνιασμα
μετά την αυριανή κηδεία.:BDGBGDB55:
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο αρχιεπισκοπος Χριστοδουλος απεβιωσε

Eπειδή τά πάντα είναι πολιτική,δυστυχώς ή ευτυχώς, έγραψα το παραπάνω, ακριβώς επειδή υπάρχει σε μερίδα τού τύπου και μερίδα τών Μ.Μ.Ε.μια υποκριτική στάση..Ολοι επιτρέπεται να εχουν πολιτική γνώμη πλήν τού εκάστοτε Αρχιεπισκόπου.
Εάν ο κάθε δημόσιος λειτουργός ή παράγων καταλάβει ποιά θέση κατέχει και τι σημαίνει αυτή η θέση τότε σαφώς και να διαφωνήσω και εγώ με την έκφραση πολιτικής γνώμης.
Πάντως η επίσημη Εκκλησία είναι κατ´εξοχήν οργανισμός παραγωγής ιδεολογίας εδώ και πολλά -πολλά χρόνια(απο τότε που δημιουργήθηκε το λεγόμενο Αυτοκέφαλον της Ελληνικής Εκκλησίας από τούς Βαυαρούς γιά να ´υποβιβαστεί´το Πατριαρχείο τής Κωνσταντινουπόλεως).
Ως εκ τούτου έχει αποκτήσει κοσμικό χαρακτηρα(αξιζει τον κόπο να δεί κανείς τήν καταιγιστική κριτική τού Χρήστου Γιανναρά στο τελευταίο βιβλίο του)δυστυχώς.
Τα παραπάνω δεν τα γράφω γιά τον θανόντα ειδικά,αλλά με αφορμή τήν απώλειά του.
Υ.Γ.
Προσωπικά 3 μεγάλες μορφές θεωρώ στον 20ο αιώνα απο Ιεράρχες...
Τον Σμύρνης Χρυσόστομο,που έμεινε και κατεσφάγη με το ποίμνιό του στα 1922 τον Μητροπολίτη Κοζάνης που ηγήθηκε τής Εθνικής Αντίστασης τό 44 και τον Αλβανίας Αναστάσιο που βρίσκεται ακόμα εν ζωή.

Το όνομα του Μητροπολίτη Κοζάνης είναι Ιωακείμ. Για να μη μείνει παραπονεμένος. Και μια φωτογραφία από το άγαλμα στην κεντρική πλατεία της Κοζάνης. Η δεύτερη είναι του Χρυσόστομου Σμύρνης από την πλατεία Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς ο Αναστάσιος δεν μου επέτρεψε να τον φωτογραφίσω όταν μας επισκέφθηκε στη Φλώρινα, το ίδιο και ο Βαρθολομαίος.
 

Attachments

  • DSC01926_1.jpg
    DSC01926_1.jpg
    89.9 KB · Views: 11
  • Dscn0158_1.jpg
    Dscn0158_1.jpg
    162.1 KB · Views: 7
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο αρχιεπισκοπος Χριστοδουλος απεβιωσε

Το όνομα του Μητροπολίτη Κοζάνης είναι Ιωακείμ. Για να μη μείνει παραπονεμένος. Και μια φωτογραφία από το άγαλμα στην κεντρική πλατεία.

Ευχαριστώ πολύ Βλάσση.Εκ παραδρομής το ξέχασα.
 
εχω ακουσει απο κυκλους μη θρησκευτικους οτι ο Σπαρτης ειναι ενς ιερεας που σέβεται τα ρασα του και ενδιαφερεται πρωτιστα για τον ποιμνιο του
 
off topic αλλά να θυμήσω και τον Γερμανό Καραβαγγέλη και το ρόλο που έπαιξε στο Μακεδονικό Αγώνα ως μητροπολίτης Καστοριάς και αργότερα στη Σαμψούντα ως μητροπολίτης Αμάσειας; Αυτός κι αν ήταν ηγέτης του Έθνους.
 
Το «Ηταν ο μεγαλύτερος Ελληνας που υπήρξε», αν αφορά την ιερατική δραστηριότητα του εκλιπόντος, είναι βλάσφημο. Πρώτον, διότι βάζει σε δεύτερη μοίρα άλλους Ελληνες ιερωμένους που είτε η εκκλησία αναγνώρισε ως αγίους είτε ήταν κατά πολύ σημαντικότεροι στην Ιστορία. Ο τελευταίος άγιος που αναγνώρισε η εκκλησία, ο Αγιος Νεκτάριος, όχι μόνο διέπρεψε ως διευθυντής της Ριζάρειου Σχολής, αλλά όταν δεν μπορούσε πλέον να διδάξει αποσύρθηκε στην Αίγινα για να μονάσει. Πέθανε το 1920 στη νοσοκομειακή πτέρυγα των απόρων.

Σε πολιτική δράση ο Μακάριος ήταν από τους πρωτεργάτες του κινήματος για την κυπριακή ανεξαρτησία, εξορίστηκε από τους Αγγλους στις Σεϊχέλες και διαφύλαξε την κυπριακή ανεξαρτησία ως Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας μέχρι να ανατραπεί από τον Σαμψών με καταστροφικά αποτελέσματα. Κι αν οι Κύπριοι δεν μετράνε για τον τίτλο του μεγαλύτερου Ελληνα ιεράρχη, ας μου επιτραπεί να πιστεύω ότι ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Δαμασκηνός, που το 1945 πήρε τη θέση του αντιβασιλέως μέχρι να γίνει το δημοψήφισμα για την παλινόρθωση της βασιλείας, είχε πολύ σημαντικότερη θέση στην ελληνική πολιτική ιστορία από τον Χριστόδουλο.

Ο οποίος θα περάσει στην ελληνική ιστορία ως τι; Ως ο ιεράρχης που έφερε την εκκλησία κοντά στη νεολαία; Εχετε πάει ποτέ σε εκκλησία; Εχετε δει πολλούς νέους ανάμεσα στα 18 και τα 25 να παρακολουθούν τη λειτουργία; Τις σπάνιες φορές που έχω πάει, η πλειονότητα αυτών που παρακολουθούν τη λειτουργία είναι συνταξιούχοι και οι ελάχιστοι νέοι που πηγαίνουν στην εκκλησία είναι αυτοί που μπαίνουν για να ανάψουν ένα κεράκι και βγαίνουν. Κάτι ανάλογο με τE57ν ελληνική συνήθεια του σταυρώματος έξω από τις εκκλησίες. Μια κίνηση πρόληψης, της λογικής «να μας φυλάει ο Θεός», αντίστοιχη της κίνησης να φοράς τη ζώνη όταν μπαίνεις σε αυτοκίνητο και να κλειδώνεις δύο φορές την πόρτα όταν βγαίνεις «για να μην μπουν οι Αλβανοί». Εκτός αν το «κοντά στη νεολαία» σημαίνει την απαγγελία δύο μέτριων ανεκδότων σε μπαγλαρωμένα σε μια τάξη παιδάκια που θα γέλαγαν με ό,τι να τους πεις.

Είναι αλήθεια ότι ο Χριστόδουλος λατρεύτηκε από ένα κομμάτι του πληθυσμού. Από το κομμάτι που όνειρό του είναι μια θεοκρατική κοινωνία, με μεγαλύτερη εμπλοκή της εκκλησίας στην καθημερινή ζωή. Είναι οι άνθρωποι που θέλουν να λογοκρίνουν τις ταινίες και στήθηκαν έξω από τις κινηματογραφικές αίθουσες που έπαιζαν τη ζωή του Χριστού, το κομμάτι που κρατάει μόνιμα ένα κουτί σπίρτα στο χέρι για να κάψει τα βιβλία που δεν γουστάρει, έστω κι αν δεν το υποχρεώνει κανένας να διαβάσει, το κομμάτι που όνειρό του είναι να μας κυβερνήσει ένας Χομεϊνί με σταυρό.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πω ότι το κομμάτι που θαύμασε την προσπάθεια του Χριστόδουλου, να βάλει ξανά την εκκλησία στην πολιτική, είναι μικρό. Είναι όσοι οι ψηφοφόροι του Παναγιώτη Ψωμιάδη και βάλε. Πιθανότατα είναι πλειοψηφία. Μία πλειοψηφία όμως που μισεί τον τρόπο της ζωής της μειοψηφίας, που δεν έχει τα ίδια πιστεύω με την ίδια. Είναι οι άνθρωποι που όνειρό τους είναι να κάνουνε κουμάντο στη ζωή όλων, από τη στιγμή που γεννιούνται, όταν τους βαφτίζουν μέχρι και όταν πεθαίνουν που -τσαμπουκά- δεν τους αφήνουν να κάψουν το σώμα τους άμα γουστάρουν, αλλά θέλουν να τους θάβουν.

Είναι οι «religioso fanatico» που είχε πει και ο Πάολο Σόουζα, όταν είχε συναντήσει τον Αγγελο Αναστασιάδη και κατάλαβε ότι η διατροφή μιας ποδοσφαιρικής ομάδας στην Ελλάδα μπορεί να εξαρτάται από τις θρησκευτικές επετείους. Οι άνθρωποι που επεμβαίνουν στην καθημερινή μας ζωή χωρίς καν να το αντιλαμβανόμαστε, επειδή με την καταπίεση χρόνων το έχουμε συνηθίσει.

Στην Ελλάδα, αν ένα εκκλησάκι έχει χτιστεί πριν από 200 χρόνια σε μια περιοχή όπου έβοσκαν πρόβατα και σήμερα πρέπει να περάσει δρόμος, ο δρόμος θα κάνει ζιγκ ζαγκ για να περάσει γύρω από το εκκλησάκι. Εάν διαπιστωμένα το εκκλησάκι έχει χτιστεί πάνω από αρχαίο ναό, ακόμα και αν είναι μηδαμινής ιστορικής σ%%Fμασίας και ο ναός μοναδικός, το εκκλησάκι θα νικήσει. Μία ιστορία που σύντομα την κατάλαβαν πονηροί… Αν πάτε στην Τήνο θα δείτε τριώροφα κτίρια με ένα πλυσταριό στην ταράτσα με σταυρό. Αυτό είναι το «ξωκλήσι» που κάποιοι επιτήδειοι έπαιρναν άδεια να χτίσουν, γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί να κατεδαφιστεί ως αυθαίρετο. Ποιοι έδιναν την άδεια για το ξωκλήσι; Ιερείς.

Δεν ανήκω σε αυτούς που πιστεύουν ότι η εκκλησία πρέπει να εκμοντερνιστεί. Το έκανε η αγγλικανική εκκλησία και δημιούργησε ένα εξάμβλωμα που για να ικανοποιήσει τις προοδευτικές τάσεις του κόσμου ο Θεός έγινε «το Θεός» ώστε να μη φωνάζουν οι φεμινίστριες και η μεγαλύτερη στιγμή κατάνυξης είναι στο σαββατιάτικο εκκλησιαστικό μπίνγκο. Είτε θέλεις να είσαι χριστιανός, είτε όχι και τελειώνεις. Λίγο χριστιανός είναι αντίστοιχο του λίγο έγκυος. Από την άλλη, τρομάζω στην παραχώρηση πολιτικής εξουσίας σε κάποιους που για νόμο έχουν τις εντολές μιας μεσανατολικής μεταφυσικής σέκτας στην ακμή της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Πιστεύοντας βαθύτατα στον ρωμαϊκό σεβασμό στον πολιτικό νόμο είμαι πρόθυμος να αγωνιστώ για την αρχή «Τα του Θεού τω Θεώ και τα του Καίσαρος τω Καίσαρι». «Τα του αρχιεπισκόπου τω αρχιεπισκόπω, τα της δημοκρατίας τω προέδρω ταύτης».


Στα αγγλικά υπάρχει η λέξη «bathos». Είναι η φτηνή εκδοχή του πάθους και συνήθως χρησιμοποιείται σε μπαλαφάρικες θεατρικές ερμηνείες «Ω Νταϊάνα, η ζωή μου είναι ένα έρεβος χωρίς την παρουσία σου». Αν η ανάγκη της ελληνικής δημοσιογραφίας ήταν το «bathos» με την κοίμηση του μακαρίστου, και δώσαμε, και πήξαμε. Επειδή η δημοσιογραφία δεν είναι επίδειξη σαβουάρ βιβρ στη γιορτή της θείας μου της Μαριάννας, καιρός δεν είναι να εγκαταλείψουμε την ανθρώπινη διάσταση του θανάτου του Χριστόδουλου και να κρίνουμε την πολιτική πλευρά τού αρχιεπισκόπου χωρίς πάθος και «bathos»;



SportFm.gr
 
εχω ακουσει απο κυκλους μη θρησκευτικους οτι ο Σπαρτης ειναι ενς ιερεας που σέβεται τα ρασα του και ενδιαφερεται πρωτιστα για τον ποιμνιο του

Λάρρυ? καί να μην ξεχνάμε εκτός από τα προτερήματα που ανέφερες είναι καί Σπαρτιάτης!