Απάντηση: Re: Οδηγός ακροάσεων ...
...
4. Αντικειμενικά κριτήρια απλά δεν υπάρχουν... Το θέμα είναι εσένα τι σου αρέσει. Για παράδειγμα εγώ δίνω βάση στη στερεοφωνική εικόνα ενός ηχείου σχεδόν περισότερο και από τις χροιές.
...
Αντικειμενικά κριτήρια υπάρχουν αφού πρόκειται για μηχάνημα και είναι αυτά που λέμε 'τεχνικά χαρακτηριστικά' και αναγράφονται στο manual (ευαισθησία, watt, όγκος, υλικά, τεχνολογία, τύπος, κτλ)
Πολλοί βέβαια δεν θεωρούν το ηχείο ως τέτοιο αλλά ως μουσικό όργανο και από μια πλευρά , το καταλαβαίνω.
Δεν πρέπει όμως να μπερδεύουμε την ακουστική εντύπωση με τις δυνατότητες μιας συσκευής.
Το πρώτο είναι υποκειμενικό και ίσως μας οδηγήσει σε λάθος εκτίμηση αφού είναι κάτι που μεταβάλλεται από πολλούς και διάφορους λόγους. (συνοδά, χώρος, τοποθέτηση, μουσική/ηχογράφηση/είδος)
Σημαντικό ρόλο παίζει να βρούμε τις δυνατότητες της συσκευής, τις ιδιαιτερότητες, τις απαιτήσεις (οδήγηση-χώρος), κτλ.
Αν πάρουμε ένα χαρακτηριστικό και προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε θα δούμε και την εφαρμογή του στην μουσική.
Ας πούμε την "ταχύτητα" ή την "ανάλυση" ή την "μουσικότητα" , την "απόκριση", . . . .
Κάποια από αυτά είναι μεταξύ τους αντίθετα και δεν μπορεί ένα ηχείο να είναι πολύ αναλυτικό και μουσικό, ταυτόχρονα.
Ανάλογα με την μουσική που ακούμε και τα
αντικειμενικά χαρακτηριστικά της, επιλέγουμε ένα ηχείο που να τα πάει καλά σε αυτό τον τομέα.
Άλλο διαλέγεις για την κλασσική μουσική και άλλο για H.Metal αφού ο φυσικός ήχος μεταξύ των δύο, είναι διαφορετικός.
Δεν υπάρχει ένα ηχείο που να τα κάνει όλα καλά.
Είναι θέμα ισορροπίας και χαρακτήρα που θέλει να δώσει ο κατασκευαστής (tuning).