Οδηγός ακροάσεων ...

Re: Απάντηση: Οδηγός ακροάσεων ...

Μα για unplugged μιλάω. ;)
Απλά λέω το ότι το να ακούσεις και να νοιώσεις τον παλμό μίας συναυλίας χρειάζεσαι ένα στερεοφωνικό σαν τη μικροφωνική της. :music-smiley-005:
Δε 'ν κακό...
Μαζί με την μικροφωνική θα χρειαστείς και ένα στάδιο!!
Και συμφωνώ ότι δεν είναι κακό. Αλλά αυτό που δεν καταλαβαίνω από κάποιους είναι το γιατί τους ξίνησε τα όσα ανάφερα. Δηλαδή ότι ένα σωστό ηχείο, όπως και ένα σωστό σύστημα, παίζει σωστά ολα τα είδη μουσικής. Και μιλάμε για ακρόαση από ένα οικιακό σύστημα ή και από ένα σύστημα που χρησιμοποιείται σε στούντιο. Δεν νομίζω να κόπτεται κανείς από τους συνομιλητές για τα κακόηχα και απαράδεκτα μηχανήματα που καλύπτουν στάδια!!!!
Τα μηχανήματα για τα οποία εμείς μιλάμε δεν είναι αυτά, αλλά αυτά που έχουμε στα σπίτια μας για οικιακή χρήση.
Ελπίζω να έγινα από όλους κατανοητός. Λ.Σ.
 
Ίσως λίγο off-topic...
Μπορείτε να μου δώσετε το link κάποιου site όπου επεξηγούνται όροι όπως "μουσικότητα", "εστίαση", "στερεοφωνική εικόνα" κτλ γιατί προσπαθώ να παρακολουθήσω την συζήτηση και χάνω την μπάλα!:chinscratch::nounder:
 
Απάντηση: Re: Οδηγός ακροάσεων ...

Ίσως λίγο off-topic...
Μπορείτε να μου δώσετε το link κάποιου site όπου επεξηγούνται όροι όπως "μουσικότητα", "εστίαση", "στερεοφωνική εικόνα" κτλ γιατί προσπαθώ να παρακολουθήσω την συζήτηση και χάνω την μπάλα!:chinscratch::nounder:

Με απλά λόγια.
Οταν λέμε μουσικότητα εννοούμε να σε βάζει μέσα στην μουσική,να μην είναι αποστασιοποιημένο-κρύο το αποτέλεσμα,να προκαλεί συναισθήματα.Οι χροιές των οργάνων να θυμίζουν τα πραγματικά όργανα κι οι χροιές των τραγουδιστών να είναι ανθρώπινες φωνές των τραγουδιστών που έχουμε ακούσει και ζωντανά.
Η εστίαση έχει την έννοια του να ξεχωρίζεις τους συμμετέχοντες και τα όργανα σε σταθερές θέσεις πάνω στην διαγραφόμενη σκηνή.Αυτό για να εκτιμηθεί χρειάζεται ζωντανή και καλή ηχογράφηση-άν την έχουμε ακούσει κι εμείς ζωντανά ή τουλάχιστον έχουμε δεί και το dvd της συναυλίας ακόμα καλύτερα.
Στερεοφωνική εικόνα,έχει την έννοια της άληθοφάνειας της σκηνής της ηχογράφησης,που αναπαριστά το σύστημα,σ' όλες της τις διαστάσεις και παράμετρους(πλάτος,βάθος,σταθερότητα,ευκρίνεια ίσως και κάποια στοιχεία ύψους).
 
Re: Απάντηση: Re: Οδηγός ακροάσεων ...

Με απλά λόγια.
Οταν λέμε μουσικότητα εννοούμε να σε βάζει μέσα στην μουσική,να μην είναι αποστασιοποιημένο-κρύο το αποτέλεσμα,να προκαλεί συναισθήματα.Οι χροιές των οργάνων να θυμίζουν τα πραγματικά όργανα κι οι χροιές των τραγουδιστών να είναι ανθρώπινες φωνές των τραγουδιστών που έχουμε ακούσει και ζωντανά.
Η εστίαση έχει την έννοια του να ξεχωρίζεις τους συμμετέχοντες και τα όργανα σε σταθερές θέσεις πάνω στην διαγραφόμενη σκηνή.Αυτό για να εκτιμηθεί χρειάζεται ζωντανή και καλή ηχογράφηση-άν την έχουμε ακούσει κι εμείς ζωντανά ή τουλάχιστον έχουμε δεί και το dvd της συναυλίας ακόμα καλύτερα.
Στερεοφωνική εικόνα,έχει την έννοια της άληθοφάνειας της σκηνής της ηχογράφησης,που αναπαριστά το σύστημα,σ' όλες της τις διαστάσεις και παράμετρους(πλάτος,βάθος,σταθερότητα,ευκρίνεια ίσως και κάποια στοιχεία ύψους).
Δεν είναι απαραίτητο να είναι ζωντανή η ηχογράφηση ούτε μπορεί ο καθένας να είναι παρών σε κάθε [μάλλον σε καμία δεν μπορεί] ηχογράφηση!!!

Με το "ζωντανή ηχογράφηση" ή "ζωντανή μουσική" πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτό έχει νόημα ΜΟΝΟ για ζωντανή μουσική ακουστικών οργάνων όπου ακούμε απ' ευθείας από τα όργανα χωρίς την παρεμβολή μικροφώνων, μικτών, κονσολών, ηχείων και δε συμμαζεύεται.

Επίσης στην προκειμένη περίπτωση η ηχογράφηση θα πρέπει να γίνει με τον πιο απλό στερεοφωνικό τρόπο.

Σε μία συναυλία που ακούμε από μικρόφωνα, ηχεία κλπ. για ποια στερεοφωνική εικόνα μπορούμε να μιλάμε, για ποια τοποθέτηση, μουσικότητα και εστιασμό!!!!!

Πώς μπορεί αυτό να έχει σχέση με την πραγματικότητα και το αληθινό και μάλιστα χρειάζεται και η **επιβεβαίωση** από DVD η και να είμαστε παρόντες.
Αν συμβεί το τελευταίο νομίζω ότι θα απογοητευτούμε, ειδικά αν είμαστε άπειροι, και πιθανόν να αποκτήσουμε λανθασμένη εντύπωση για τη σωστή αναπαραγωγή της μουσικής από ένα σύστημα στο χώρο μας και να βγάλουμε λάθος συμπεράσματα και καθόλου απίθανο να θεωρούμε περίεργους τους όσους ισχυρίζονται ότι πχ τα καλώδια παίζουν ρόλο ή ότι υπάρχει ύψος στη στερεοφωνική εικόνα [για να ανφέρω μόνο λίγα].´Λ.Σ.
 
Να τωρα ομως μπαινουμε στα δυσκολα και στα ακατανοητα και σε σημεια διαμαχης. Η λεξη μουσικοτητα τι σημαινει; τι μετραει και ποια η κλιμακα μετρησης της; το ιδιο και η εστιαση. Ειναι καθορισμενα; λεμε οτι οταν ενα συστημα κανει αυτο και αυτο και ... ειναi μουσικο; αν δεν τα κανει τι ειναι αμουσικο; η ποσα μετρα, κιλα, watt μουσικο ειναι το α συστημα και ποσο το β; Υπαρχουν σημεια συγκρισης η αναφορας η εστω κοινως παραδεκτα; Το στερεοσκοπικο φαινομενο ειναι ποιο καθορισμενο (δεν εχει πεσει βεβαια στην αντιληψη μου καποια νορμα η συγκεκριμενες παραμετροι που πρεπει να πληρουνται για να ονομαστει ενα ακουσμα στερεοσκοπικο, οποιος το ξερει ας απαντησει). Πρεπει πρωτα να καθορισθει επακριβως η εννοια και τα χαρακτηριστικα των λεξεων και μετα να χρησιμοποιειται απο του διδοντες συμβουλες η αποψεις αν θελουμε να εχουμε καποια χρησιμοτητα. Αλλοιως δοξα τω θεω η ελληνικη γλωσσα ειναι πολυ πλουσια για να χρησιμοποιηθει στην καθημερινοτητα.
 
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν διαβαθμίσεις-κλίμακες σ' όλους αυτούς τους προσδιορισμούς.Προσωπικά έχω ακούσει απο κρύα μέχρι κλινικά συστήματα κι απο ζεστά μέχρι σοροπιαστά.Συστήματα που δεν μπορούσες να πείς ποιός παίζει τι και πού και συστήματα που αμέσως προσδιόριζες θέσεις κι όργανα.
Εχω ακούσει τεράστιες μέχρι αφύσικες σκηνές και συστήματα με σκηνή σαν "τοίχο".

Οπως όλες οι λέξεις,έτσι κι αυτές στην περίπτωσή μας έχουν νόημα και περιεχόμενο,αλλά όχι απόλυτο-ακριβώς γιατί είναι γενικού χαρακτήρα προσδιορισμοί.Ελλείψει κοινής εμπειρίας για συγκεκριμένο σύστημα-μηχάνημα,είναι το ίδιο σαν να του έλεγες η Μαρία είναι πολύ γλυκιά κοπέλλα,χωρίς να την ξέρει και να την έχει δεί ποτέ.Αν εμπιστεύεται το γούστο σου,πιθανό να θελήσει να την γνωρίσει-χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα συμφωνήσει μαζί σου,ότι πράγματι είναι γλυκιά...
 
Re: Απάντηση: Οδηγός ακροάσεων ...

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν διαβαθμίσεις-κλίμακες σ' όλους αυτούς τους προσδιορισμούς.Προσωπικά έχω ακούσει απο κρύα μέχρι κλινικά συστήματα κι απο ζεστά μέχρι σοροπιαστά.Συστήματα που δεν μπορούσες να πείς ποιός παίζει τι και πού και συστήματα που αμέσως προσδιόριζες θέσεις κι όργανα.
Εχω ακούσει τεράστιες μέχρι αφύσικες σκηνές και συστήματα με σκηνή σαν "τοίχο".

Οπως όλες οι λέξεις,έτσι κι αυτές στην περίπτωσή μας έχουν νόημα και περιεχόμενο,αλλά όχι απόλυτο-ακριβώς γιατί είναι γενικού χαρακτήρα προσδιορισμοί.Ελλείψει κοινής εμπειρίας για συγκεκριμένο σύστημα-μηχάνημα,είναι το ίδιο σαν να του έλεγες η Μαρία είναι πολύ γλυκιά κοπέλλα,χωρίς να την ξέρει και να την έχει δεί ποτέ.Αν εμπιστεύεται το γούστο σου,πιθανό να θελήσει να την γνωρίσει-χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα συμφωνήσει μαζί σου,ότι πράγματι είναι γλυκιά
...

Δεν διαφωνω, μα πρεπει να χρησιμοποιουμαι ενα κοινο κωδικα και συστημα μετρησης-αξιολογησης για να καταλαβαινωμαστε, διοτι σκεψου οτι η μονη γνωριμια μας ειναι μεσω ιντερνετ. Τι σημαινει κλινικο; σοροπιαστo; κλπ.
 
Δεν είναι δυνατό να δώσεις επακριβή-μαθηματικά προσδιορισμένη ερμηνεία σε προσλαμβανόμενα αισθήματα-συναισθήματα διαφορετικών ανθρώπων.
 
Όλοι αυτοί είναι όροι με τους όποιους !παίζουμε!
Το ότι είναι «μουσικό» ένα ηχείο άλλοι το θεωρούν καλό άλλοι κακό.
Η ορολογία πλάθετε εδώ και χρόνια στον ειδικό τύπο κυρίως και προσφάτως και στα φόρα.

Τουλάχιστον δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να αξιολογούμε ένα ηχείο με αυτές τις υποκειμενικές άνοιες. Σκεφτείτε τι θα γινόταν αν ένα περιοδικό άρχιζε και έγραφε:

Για το Ηχείο :QWERTYUI….
Μουσικότητα: 7/10
Ατάκα: 3/10
Σκηνική παρουσία: 6/10
Χρεία σε Γυναικείες Φωνές: 5/10

Σύνολο: 6/10



Τότε είναι που θα τρελαινόμασταν….
 
Συγνώμη αλλά αυτό δε γίνεται?? Απλά όχι τόσο αναλυτικά. Τί σημαίνει δλδ γενική βαθμολογία ηχείου 7/10? Δεν περιλαμβάνει και όλα αυτά που ανέφερες?
 
Απάντηση: Re: Οδηγός ακροάσεων ...

Όλοι αυτοί είναι όροι με τους όποιους !παίζουμε!
Το ότι είναι «μουσικό» ένα ηχείο άλλοι το θεωρούν καλό άλλοι κακό.
Η ορολογία πλάθετε εδώ και χρόνια στον ειδικό τύπο κυρίως και προσφάτως και στα φόρα.

Τουλάχιστον δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να αξιολογούμε ένα ηχείο με αυτές τις υποκειμενικές άνοιες. Σκεφτείτε τι θα γινόταν αν ένα περιοδικό άρχιζε και έγραφε:

Για το Ηχείο :QWERTYUI….
Μουσικότητα: 7/10
Ατάκα: 3/10
Σκηνική παρουσία: 6/10
Χρεία σε Γυναικείες Φωνές: 5/10

Σύνολο: 6/10



Τότε είναι που θα τρελαινόμασταν….

Δηλαδή εσύ τι προτείνεις;Πως να περιγράφεται το πώς παίζει ένα ηχείο;
Εχεις άλλους όρους και λέξεις;
 
Σιγά μην έχω να προτείνω σύστημα «αντικειμενικής» μέτρησης – δεν υπάρχει κάτι τέτοιο :-)
Πάντως εάν έβγαζα δική μου βαθμολογία θα την ονόμαζα κλίμακα νια-νια λα-λα κοθ-κοθ κ.ο.κ.


Απλά θεώρησα απαραίτητο να προειδοποιήσω οποιονδήποτε αρχίζει και διαβάζει εδώ ή αλλού περί «μουσικότητας» κ.τ.λ. ότι: (επαναλαμβάνω)
Α. Όλοι αυτοί είναι όροι με τους όποιους !παίζουμε!
Β. Το ότι είναι «μουσικό» ένα ηχείο άλλοι το θεωρούν καλό άλλοι κακό.
Γ. Η ορολογία πλάθετε εδώ και χρόνια στον ειδικό τύπο κυρίως και προσφάτως και στα φόρα.

Τώρα το ότι δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να βαθμολογούμε με τυποποιημένα
Μουσικότητα: 7/10, Ατάκα: 3/10, Σκηνική παρουσία: 6/10, Χρεία σε Γυναικείες Φωνές: 5/10
Είναι καλό!


Καλύτερα ΜΙΑ υποκειμενική βαθμολογία – 3/10 μπαμ και κάτω – μετεξεταστέος – τέρμα!
Παρά μια βαθμολογία που και καλά είναι «αντικειμενική» γιατί προκύπτει από 5-6 υποκειμενικές βαθμολογίες!

Γενικά πάντως το ερώτημα ποσοτικό ´η ποιητικό ένια λυμένο θέμα για τον ήχο κατά την άποψή μου./ Ποιοτικό …και άρα υποκειμενικό!
 
Δεν θα ήταν πιο ασφαλές να είναι σε στυλ:

Χαμηλό
Έκταση:
Ατάκα:
Λεπτομέρεια:
Έλεγχος:

Μεσαίες
Έκταση: (λέμε τώρα)
Ατάκα:
Λεπτομέρεια:

Πρίμα
Έκταση:
Ατάκα:
Λεπτομέρεια:

Γενικά
Στερεοφωνική εικόνα:
Ευαισθησία:
Ευκολία στην τοποθέτηση:
Maximum/minimum αντίσταση:
 
Και μετά θα βάζαμε και:
Βαθμολογία από κορνακιδες (3% του συνολικού)
Βαθμολόγια από SETακιδες (3 ή 5% να το κάνουμε αυτό?)
Βαθμολογία από Monitorακιδες (αααα αυτό να το βάλουμε 4%)

Choice of colors (σημαντικό … να του δώσουμε κανα 5%)
Latin WAF (δυο τα εκατό τουλάχιστον)
L.A. WAF (επειδή το L.A. μαρέσει να του δώσουμε 16%)
Child Safety ( ένα 10% όταν ο μπόμπιρας δεν μπορεί να χώσει το μολύβι στο ηχείο)



Θα γινόταν το ίδιο μπάχαλο που γίνεται και στα computer-games δηλαδη: Tetris, χαλιά γραφικά ουτε καν 3D, χάλια ήχος μόνο midi, πολύ δύσκολο μετα το level 10, δεν παίζει στο internet.
Μέσος όρος… χάλια το Tetris. Άστο καλύτερα βάλε κανα παιχνίδι που να αξίζει..

Γιαυτό λέω:
ΜΙΑ υποκειμενική βαθμολογία είναι αρκετή. Είναι αυτό που λέμε «εμένα μου αρέσει έτσι».
Μην προσπαθούμε να βγάλουμε μέσους όρους υποκειμενικών βαθμολογιών.
 
Τα πράγματα, μετά από 50 χρόνια και πλέον ύπαρξης των μηχανών αναπαραγωγής ήχου στο σπίτι μας και την ενασχόληση της επιστήμης με αυτό το αντικείμενο, κατά την άποψή μου έχουν κατασταλάξει.
1. Τα ηχεία, οι ενισχυτές, οι πηγές κλπ παραφερνάλια είναι μηχανές που μετριούνται, ακόμα και τα καλώδια, άρα ένα σωστό άρθρο πρέπει να τα μετρά εξονυχιστικά και να δημοσιεύει τα πάντα, δηλ. και αυτά που δεν δημοσιεύει ο κατασκευαστής και προσοχή σε ολόκληρο το ακουστικό φάσμα.
2. Η σωστή ερμηνεία των μετρήσεων από τον μηχανικό και η επισήμανση των ιδιαιτεροτήτων των μηχανών, η συμβουλή με ποια συνοδευτικά ταιριάζει τεχνικά και θα αποδώσει τα μέγιστα τεχνικά είναι η μεγάλη προσφορά του άρθρου στον χομπίστα που δεν είναι μηχανικός ηλεκτροακουστικής και δεν θυμάται την φυσική από το γυμνάσιο, έχει όμως το ελάττωμα να του αρέσει η μουσική και μάλιστα να απαιτεί πληρώνοντας να έχει σωστή αναπαραγωγή στο χώρο του και διέπραξε το μέγα λάθος να είναι φιλόλογος, γεωπόνος, οικονομικός κλπ μη ηλεκτρολογικά και ηλεκτρονικά επαγγέλματα. Και φυσικά έχει και την απαίτηση να μην του την λέει και τον προσβάλει ο κάθε ειδικός και να μην αποτελεί το σύστημά του αντιπροσωπευτικό δείγμα του iq του χρήστη. Και εάν το περιοδικό έχει ιστορία στον χώρο θα μπορούσε να αναφέρει και συγκεκριμένους τύπους συνοδευτικών. Πράγμα το οποίο ήδη γίνεται στο stereophile. Και ξεκίνησε και στο ελληνικό high fidelity(μακάρι να έχει και την ανάλογη συνέχεια και εξέλιξη και μάλιστα ο μόνος λόγος που πλήρωσα συνδρομή ήταν για να είναι οικονομικά ανεξάρτητο το περιοδικό και να μην έχει την τύχη του avextreme) και δειλά-δειλά ξαναεμφανίζεται και στον Hχο.
3. Άλλος ο δημοσιογράφος του άρθρου και άλλος ο μηχανικός που κάνει τις μετρήσεις της συσκευής.
4. Ε στο τέλος ας βάλει και ο δημοσιογράφος την προσωπική του πινελιά με περιγραφικό τρόπο.
Με αυτό τον τρόπο δεν χρειάζονται ούτε βαθμολογίες ούτε ωδές και έπαινοι, ούτε και μισόλογα για μια δύστροπη μηχανή ή να γράφεται η αλήθεια ανάμεσα στις γραμμές. Και φυσικά δεν θα είχαν και καμιά αξία άρθρα ειδικών που αναφέρουν ότι ο σχεδιαστής είναι παπάρας, ο τάδε ακριβός κατασκευαστής είναι κλέφτης κλπ που γράφονται κατά κόρον από ειδικούς του διαδυκτίου. Αν ο δημοσιογράφος είναι έμπειρος και έχει αρχείο (η και ο μηχανικός) τότε θα μπορούσε να προτείνει και συγκεκριμένες μηχανές (εφόσον υπάρχουν) με τις οποίες συνεργαζόμενες οι αντίθετες ατέλειες θα παρηγαγαν ένα σωστό αποτέλεσμα.
 
Last edited:
Ίσως λίγο off-topic...
Μπορείτε να μου δώσετε το link κάποιου site όπου επεξηγούνται όροι όπως "μουσικότητα", "εστίαση", "στερεοφωνική εικόνα" κτλ γιατί προσπαθώ να παρακολουθήσω την συζήτηση και χάνω την μπάλα!:chinscratch::nounder:

Τελικά δεν ήταν και τόσο off-topic όσο νόμιζα, κρίνοντας απ' τον ουσιαστικό και χρήσιμο (τουλάχιστον για έναν αδαή σαν κι εμένα) διάλογο που ακολούθησε. Σας ευχαριστώ πολύ, πραγματικά με βοηθήσατε!:aktion033:

Μιας και το thread έχει τίτλο "οδηγός ακροάσεων", θα ήθελα να θέσω ένα ακόμα ερώτημα.

Έστω ότι κάποια στιγμή καταλήγω στα ηχεία ΤΑΔΕ, τα οποία έχω ακούσει με έναν στερεοφωνικό ενισχυτή ΑΛΦΑ.
Εάν τα ίδια ηχεία, στον ίδιο χώρο, τα ακούσω με έναν ενισχυτή ΒΗΤΑ με τεχνικά χαρακτηριστικά παρόμοια του ΑΛΦΑ (στερεοφωνικός, ίδια ισχύς κτλ.) θα υπάρξουν διαφορές στον ήχο?
Αν ναι, σε ποια σημεία εντοπίζονται και πόσο δραματικές μπορεί να είναι?

Ευχαριστώ και πάλι!
 
Εξαρτάται σε τι επιπέδου μηχανήματα θα κινηθείς.

Σε κάθε περίπτωση,πρέπει να δοκιμάσεις διαφορετικά μηχανήματα κι ηχεία με δισκάκια που ξέρεις καλά,για να διαπιστώσεις τι σου αρέσει περισσότερο.
 
Re: Απάντηση: Οδηγός ακροάσεων ...

Εξαρτάται σε τι επιπέδου μηχανήματα θα κινηθείς.

Εγώ προσωπικά αναφέρομαι σε low budget μηχανήματα, της τάξης των 500 ευρώ.


Σε κάθε περίπτωση,πρέπει να δοκιμάσεις διαφορετικά μηχανήματα κι ηχεία(...)

Αυτή σίγουρα είναι η ιδανική και ασφαλέστερη διαδικασία αλλά έθεσα το ερώτημα ακριβώς για την περίπτωση όπου δεν θα μπορέσω να το κάνω.
Εάν αγοράσω δλδ. ενισχυτή διαφορετικό από αυτόν της δοκιμής (και δεν έχω την δυνατότητα να τον δοκιμάσω πρώτα στα συγκεκριμένα ηχεία) ενδέχεται το αποτέλεσμα να είναι τόσο απογοητευτικό που να κλαίω τα λεφτά μου???:bigcry::bigcry::bigcry:
 
Στα φθηνά μηχανήματα,οι διαφορές περιορίζονται βασικά στην αξιοπιστία-ποιότητα κατασκευής-ευκολίες και στην παρεχόμενη ισχύ κι επομένως στην άνεση οδήγησης των ηχείων(πράγμα που ακούγεται).

Καλύτερα είναι να προσανατολιστείς σε κάποια μηχανήματα και να μην πάς...ξυπόλητος στα αγκάθια.

ROTEL,NAD με κάποια γνωστά ηχεία π.χ CHARIO,DALI,CRYSTAL,MONITOR AUDIO,KEF...............είναι καλές επιλογές στα λίγα χρήματα.