Επειδή δεν έχω δει να αναφέρονται νήματα σχετικά με το θέμα, είπα να γράψω μία σύνοψη του τι συμβαίνει με το hardware acceleration (HA για το υπόλοιπο του άρθρου).
Υπάρχουν δύο standard για HA. Το DXVA1, όπως δημιουργήθηκε στα Windows XP και Directx 9, και το DXVA2, όπως δημιουργήθηκε στα Windows Vista και DirectX 10. Το πρώτο, όντας παλαιότερο, όταν φτιάχτηκε δεν υποστήριζε H.264,VC-1 κτλ αλλά μόνο MPEG2, ενώ "επεκτάθηκε" με πατέντες αργότερα για να υποστηρίξει και τα νέα φορμά. Οι παλαιότερες εφαρμογές υποστηρίζουν μόνο DXVA1 ενώ οι σύγχρονες υποστηρίζουν DXVA2.
Το DXVA2 έχει διάφορα πλεονεκτήματα, με κύριο τη δυνατότητα post-processing σε hardware επίπεδο, μέσω των shaders του DX10. Ήδη οδηγοί πχ της ATI/AMD προσφέρουν noise reduction, color vibrance control, flesh color control κτλ.
Για να δουλέψει στα Windows XP το DXVA1, υπάρχουν τα εξής προαπαιτούμενα: Οδηγοί που να υποστηρίζουν DXVA1 για όλα τα φορμά, VMR9 ή Overlay renderer, codec που να υποστηρίζει το DXVA1. Αν όλα αυτά πληρούνται, τότε και μόνο τότε θα έχετε HA.
Για να δουλέψει στα Windows Vista το DXVA2, υπάρχουν τα εξής προαπαιτούμενα: Οδηγοί που να υποστηρίζουν DXVA2, EVR renderer (ΠΡΟΣΟΧΗ, ΔΕΝ δουλεύει σε VMR9 ή Overlay), codec που να υποστηρίζει το DXVA2. Ειδικά στα Vista υπάρχει και υποστήριξη για DXVA1 που "μεταφράζεται" εσωτερικά σε DXVA2. Αυτό λειτουργεί και με VMR9 και Overlay, αλλά για άγνωστους λόγους, δουλεύει μόνο για MPEG2 streams. Αν το stream είναι H.264 ή VC-1, αν και φαίνεται να υπάρχει HA στην πραγματικότητα δεν υπάρχει.
Πρόσφατα στα XP υπάρχει δυνατότητα για EVR. Αυτό όμως δεν αρκεί για να δουλέψει το DXVA2. Θα χρειαζόταν ένα υποσύνολο υλοποίησης του DirectX 10 στα XP, πράγμα που η M$ δε σκοπεύει να κάνει.
Ελπίζω να βοήθησα άτομα που δεν καταφέρνουν να ενεργοποιήσουν το HA.
Υπάρχουν δύο standard για HA. Το DXVA1, όπως δημιουργήθηκε στα Windows XP και Directx 9, και το DXVA2, όπως δημιουργήθηκε στα Windows Vista και DirectX 10. Το πρώτο, όντας παλαιότερο, όταν φτιάχτηκε δεν υποστήριζε H.264,VC-1 κτλ αλλά μόνο MPEG2, ενώ "επεκτάθηκε" με πατέντες αργότερα για να υποστηρίξει και τα νέα φορμά. Οι παλαιότερες εφαρμογές υποστηρίζουν μόνο DXVA1 ενώ οι σύγχρονες υποστηρίζουν DXVA2.
Το DXVA2 έχει διάφορα πλεονεκτήματα, με κύριο τη δυνατότητα post-processing σε hardware επίπεδο, μέσω των shaders του DX10. Ήδη οδηγοί πχ της ATI/AMD προσφέρουν noise reduction, color vibrance control, flesh color control κτλ.
Για να δουλέψει στα Windows XP το DXVA1, υπάρχουν τα εξής προαπαιτούμενα: Οδηγοί που να υποστηρίζουν DXVA1 για όλα τα φορμά, VMR9 ή Overlay renderer, codec που να υποστηρίζει το DXVA1. Αν όλα αυτά πληρούνται, τότε και μόνο τότε θα έχετε HA.
Για να δουλέψει στα Windows Vista το DXVA2, υπάρχουν τα εξής προαπαιτούμενα: Οδηγοί που να υποστηρίζουν DXVA2, EVR renderer (ΠΡΟΣΟΧΗ, ΔΕΝ δουλεύει σε VMR9 ή Overlay), codec που να υποστηρίζει το DXVA2. Ειδικά στα Vista υπάρχει και υποστήριξη για DXVA1 που "μεταφράζεται" εσωτερικά σε DXVA2. Αυτό λειτουργεί και με VMR9 και Overlay, αλλά για άγνωστους λόγους, δουλεύει μόνο για MPEG2 streams. Αν το stream είναι H.264 ή VC-1, αν και φαίνεται να υπάρχει HA στην πραγματικότητα δεν υπάρχει.
Πρόσφατα στα XP υπάρχει δυνατότητα για EVR. Αυτό όμως δεν αρκεί για να δουλέψει το DXVA2. Θα χρειαζόταν ένα υποσύνολο υλοποίησης του DirectX 10 στα XP, πράγμα που η M$ δε σκοπεύει να κάνει.
Ελπίζω να βοήθησα άτομα που δεν καταφέρνουν να ενεργοποιήσουν το HA.