οφθαλμόλουτρο ....

ερώτηση,
το ηχείο που παλεύω τον τελευταίο χρόνο μοιάζει αηδιαστικά με το παρακάτω,
στις μετρήσεις που του έκανα μετά τους 12 χιλιόκυκλους αρχίζει η κάθοδος των μυρίων (κρος στους 1350 περίπου), με αποτέλεσμα να αρχίζω να ψάχνομαι για τρίτο δρόμο στα ψηλά,

αυτός δηλώνει συχνότητα 45-20000, βέβαια χρησιμοποιεί 2" ενώ εγώ 1" (το altec 902) ...... ενώ κόβει στους 750 .... πώς το κάνει ???







news10300.jpg



*http://www.audio-markt.de/neuheiten.php?N_ID=10300&Wer=Haendler&HID=0&request=detail


Αυτή η κάθοδος επιβεβαιώνεται και ακουστικά?
 
Δημήτρη για το 902 δεν ξέρω, τα vintage altec πάντως αρχίζουν να πέφτουν εκεί που λες και μάλιστα αρκετά απότομα.

Μέσα σε χώρο όμως, που από τις ανακλάσεις γίνεται της τρελλής, αν χρησιμοποιείς τις δικές τους παλιές κόρνες με τη μεγάλη διασπορά, μπορεί και να μην πάρεις είδηση.

Το πλεονέκτημά τους ήταν ότι μπορούσες να τα κόψεις χαμηλά, στους 800 ας πούμε, πράγμα που δεν μπορείς να κάνεις με κανένα σύγχρονο μονόιντσο.

Δεν ξέρω τι 2ιντσο χρησιμοποιεί, τα jbl2441 και τα tad π.χ ανεβαίνουν θεωρητικά μέχρι τους 20 κΗz.
 
Re: Απάντηση: οφθαλμόλουτρο ....

Δημήτρη για το 902 δεν ξέρω, τα vintage altec πάντως αρχίζουν να πέφτουν εκεί που λες και μάλιστα αρκετά απότομα.

Μέσα σε χώρο όμως, που από τις ανακλάσεις γίνεται της τρελλής, αν χρησιμοποιείς τις δικές τους παλιές κόρνες με τη μεγάλη διασπορά, μπορεί και να μην πάρεις είδηση.

Το πλεονέκτημά τους ήταν ότι μπορούσες να τα κόψεις χαμηλά, στους 800 ας πούμε, πράγμα που δεν μπορείς να κάνεις με κανένα σύγχρονο μονόιντσο.

Δεν ξέρω τι 2ιντσο χρησιμοποιεί, τα jbl2441 και τα tad π.χ ανεβαίνουν θεωρητικά μέχρι τους 20 κΗz.

το 902 όντως μπορείς να το κόψεις αρκετά χαμηλά, και σύμφωνα με τα σπεκς πάει μέχρι τους 20000
http://www.altecpro.com/pdfs/vintage/SpeakerAndMics/drivers/902-8A 902-16A 902-8T HF Drivers.pdf

μπορεί όμως το χωνί να το ξεκινάει από τους 750 και να φτάνει μέχρι τους 20000 ?? μιλάμε για σχεδόν 4,5 οκτάβες .....

βέβαια το χωνί που έχω είναι για 2'' (jabo) με τον αντίστοιχο δικό του αντάπτορα, ίσως αξίζει ο κόπος να δοκιμάσω και ένα 2'' να δω πώς θα συμπεριφερθεί .....
 
Καλημερα παιδες

Δεν ξερω τι πιανει τους κατασκευαστες compression drivers και δηλωνουν ολοι μεχρι 20,000

Και εγω οσα μετρησα πεφτουν αποτομα αρκετα νωριτερα.
 
Πράγματι.
Οριακά είσαι και εγω μάλλον θα το άφηνα ως έχει.

έτσι το έχω όσο καιρό παίζω με το κρος ...

από τη στιγμή όμως που τα μέτρησα και είδα την πτώση δεν υπάρχει περίπτωση να το αφήσω έτσι, το σίγουρο είναι οτι θα βάλω και τρίτο δρόμο ψηλά και ελπίζω οτι θα παίξει ακόμα καλύτερα ....

δεν ξέρω όμως αν αξίζει να πειραματιστώ άμεσα με 2" (στο μέλλον το θεωρώ σίγουρο)....

ούτως ή άλλως η ενασχόληση είναι ισχυρό αφροδισιακό, έτσι μόλις λυθεί το θεματάκι ψηλά, σειρά θα πάρει σε βάθος χρόνου μία καμπίνα ονκεν για κάτω ... :grinning-smiley-043 .....
 
το μαγαζάκι Camerata πώς το είδατε??

από ότι διάβασα ο ιδιοκτήτης κύριος Huang είναι γνωστός ραδιοφωνικός παραγωγός στην Κορέα ...

με τα emt του , τα λαμπιόνια του, τις κόρνες του .... μια χαρά τον βρίσκω !!!

δούλευα dj στο μαγαζί του αφιλοκερδώς .... :ernaehrung004:
 
έτσι το έχω όσο καιρό παίζω με το κρος ...

από τη στιγμή όμως που τα μέτρησα και είδα την πτώση δεν υπάρχει περίπτωση να το αφήσω έτσι, το σίγουρο είναι οτι θα βάλω και τρίτο δρόμο ψηλά και ελπίζω οτι θα παίξει ακόμα καλύτερα ....

δεν ξέρω όμως αν αξίζει να πειραματιστώ άμεσα με 2" (στο μέλλον το θεωρώ σίγουρο)....

ούτως ή άλλως η ενασχόληση είναι ισχυρό αφροδισιακό, έτσι μόλις λυθεί το θεματάκι ψηλά, σειρά θα πάρει σε βάθος χρόνου μία καμπίνα ονκεν για κάτω ... :grinning-smiley-043 .....

Και ο τρίτος δρόμος τι θα είναι και με τι κρός και σε ποιό σημείο ?
Και βέβαια να τη φτιάξεις την όνκεν με τρώει η περιέργεια να την ακούσω.
Με το supravox?
 
Και ο τρίτος δρόμος τι θα είναι και με τι κρός και σε ποιό σημείο ?
Και βέβαια να τη φτιάξεις την όνκεν με τρώει η περιέργεια να την ακούσω.
Με το supravox?

θα δοκιμάσω άμεσα τα ξύλινα κορνάκια του γερμανού με τα Bms και το Τ90 της fostex, για το κρος θα το ψάξω και όπου δέσει καλύτερα

supravox :grinning-smiley-043.... σε βάθος χρόνου ....
τι να κάνω Μητς?? απωθημένα είναι αυτά ...
 
έτσι το έχω όσο καιρό παίζω με το κρος ...

από τη στιγμή όμως που τα μέτρησα και είδα την πτώση δεν υπάρχει περίπτωση να το αφήσω έτσι, το σίγουρο είναι οτι θα βάλω και τρίτο δρόμο ψηλά και ελπίζω οτι θα παίξει ακόμα καλύτερα ....

δεν ξέρω όμως αν αξίζει να πειραματιστώ άμεσα με 2" (στο μέλλον το θεωρώ σίγουρο)....

ούτως ή άλλως η ενασχόληση είναι ισχυρό αφροδισιακό, έτσι μόλις λυθεί το θεματάκι ψηλά, σειρά θα πάρει σε βάθος χρόνου μία καμπίνα ονκεν για κάτω ... :grinning-smiley-043 .....

Πάντως μη θυσιάσεις το "δέσιμο" και την "ομοιογένεια" του ήχου για χάρη του BandWidth. Μακάρι να τα πετύχεις όλα μαζί.
 
Παλιότερα είχαμε βάλει ένα technical report της jbl περί compression drivers, που ήταν άκρως κατατοπιστικό γι αυτά που συζητάμε. Πρέπει να το ψάξω πάλι.

Σε γενικές γραμμές, κάλιστα 1 2ιντσο μπορεί να πηγαίνει ψηλότερα από ένα 1ιντσο.

Σύγχυση δημιουργείται, ακόμα και σε εξομοιώσεις π.χ. με το hornresp, με τα ανώτατα όρια της κόρνας (2*Fs/Qes), που βλέπουμε συχνά στις μετρήσεις να ξεπερνιούνται. Το ίδιο και ο "κανόνας" των 3 οκτάβων.

Δεν είναι λάθος η θεωρία, απλά αναφέρεται σε power response (το hornresp την ονομάζει constant directivity). Πρόκειται για το σταθμισμένο άθροισμα της ενέργειας από την κόρνα προς όλες τις κατευθύνσεις

Στον άξονα τα πράγματα είναι διαφορετικά, κάτι η κατευθυντικότητα που αυξάνει με τη συχνότητα, κάτι τα μεγάφωνα που βάζουμε σε κόρνες και τα οποία κατά τεκμήριο έχουν λόγω ισχυρού μαγνήτη/ελαφρού κώνου απόκριση που ανεβαίνει προς τις ψηλές συχνότητες, η απόκριση πάει πολύ ψηλότερα.

Όσοι παίζουν με το hornresp μπορούν να το δοκιμάσουν: Αντί του κλασικού spl response, πάμε tools-> directivity->response και στο παράθυρο που ανοίγει βάζουμε 0 για off-axis angle in degrees.
Στην πράξη υπάρχει πολύ καλή (τηρουμένων των αναλογιών) συμφωνία της εξομοίωσης με τις μετρήσεις - και ψηλά.

Τα compression drivers είναι πονεμένη ιστορία, γιατί δεν έχουμε παραμέτρους να τα εξομοιώσουμε.
Η μέτρηση χωρίς κόρνα τα αδικεί, γιατί έχουν μπροστά τους ήδη ένα μικρό θάλαμο και την αρχή ενός χωνιού, δεν ακτινοβολεί δηλαδή ελεύθερα ο κώνος/θόλος/διάφραγμα όπως σε ένα συμβατικό μεγάφωνο.

Σε κάποια π.χ λόγω του μικρού ανοίγματος έχουμε ένα σωρό ακυρώσεις (σαν να φορτώνονται από μια λάθος κόρνα) και δείχνουν πολύ χειρότερα απ ότι είναι στ αλήθεια, τουλάχιστον στις χαμηλές συχνότητες.
 
ενδιαφέρον κείμενο Κωνσταντίνε ...

είχα την εντύπωση (λανθασμένα από οτι διαβάζω) οτι κυρίως η διάμετρος του διαφράγματος επηρεάζει την απόκριση ψηλά, αντ' αυτού βλέπω οτι περισσότερη σημασία έχει το υλικό του διαφράγματος ...
..."choice of diaphragm material and surround treatment are the significant factors controlling response beyond 8-10khz"
 
Last edited:
το μαγαζάκι Camerata πώς το είδατε??

από ότι διάβασα ο ιδιοκτήτης κύριος Huang είναι γνωστός ραδιοφωνικός παραγωγός στην Κορέα ...

με τα emt του , τα λαμπιόνια του, τις κόρνες του .... μια χαρά τον βρίσκω !!!

δούλευα dj στο μαγαζί του αφιλοκερδώς .... :ernaehrung004:
Αν θες βοηθό,είμαι μέσα.Τις WE 15A τις είδατε? Αυτοί οι κουφοί ανατολίτες μάζεψαν όλη τη παλιατζούρα.
 
Αν θες βοηθό,είμαι μέσα.Τις WE 15A τις είδατε? Αυτοί οι κουφοί ανατολίτες μάζεψαν όλη τη παλιατζούρα.

άσε Γιώργο, το έχω δει το βιντεάκι καμιά 10ριά φορές και δεν μπορώ να το πιστέψω οτι υπάρχει τέτοιο μαγαζί .....

δυστυχώς δεν μπορώ να βρώ πολλές πληροφορίες,

βρήκα ένα blog ενός Κορεάτη που το επισκέφτηκε και λέει οτι είχε 10000 γουόν (ή κάτι τέτοιο) είσοδο για απεριόριστο καφέ και μάφινς,
10000 δίσκους, κλασσική και όπερα αυστηρά με μία διακοπή "jazz hour" και οτι μπορείς να ζητήσεις όποιο κομμάτι θέλεις να ακούσεις ....


*νάτο
http://hongdaethreehundred.wordpress.com/2010/03/02/camerata-music-cafe/
 
Last edited: