Oι Πολυκάναλοι Ενισχυτές κάνουν για Hi.Fi Χρήση ?? ??

VlassisK

Established Member
29 May 2024
188
Για να είμαι ειλικρινής, ούτε εγώ είμαι σίγουρος τι ακριβώς εννοείς. Κάτι δεν διατυπώνεις σωστά.

Γράφεις:

(Οι υπογραμμίσεις με κόκκινο δικες μου).
Αυτό δε βγάζει νόημα. Αφού και DVD-Audio και SACD υπάρχουν! Και με Stereo ηχογραφησεις και με πολυκάναλες.
Μήπως θες να πεις ότι οι περισσότερες δεν είναι φτιαγμένες με γνήσιες τεχνικές εγγραφής Stereo? .Αλλά ειναι φτιαγμένες με πολυμικροφωνική τεχνική, όπου κάθε όργανο και κάθε φωνή γράφεται σε ένα κανάλι και η στερεοφωνική τοποθέτηση φτιάχνεται κατά τη μίξη;
Μάλλον αυτό θες να πεις, αλλά δεν είναι γραμμένο καθαρά.

Πάντως -υποθέτοντας ότι γι' αυτό πρόκειται- η άποψη αυτή είναι λάθος.
Διότι όλη η κλασσική μουσική και όπερα είναι γραμμένη με γνήσιες στερεοφωνικες τεχνικές. Υποχρεωτικά. Δε γίνεται αλλιώς.
Στα υπόλοιπα είδη μουσικής:
Στη Τζαζ και γενικά στην ακουστική μουσική χρησιμοποιείούνται κατ' επιλογήν είτε γνήσιες στερεοφωνικές τεχνικές, είτε πολυμικροφωνική, είτε και μικτές τεχνικές.
Μόνο εκεί που κυριαρχεί ο ηλεκτρικός ήχος(ποπ, ροκ, κλπ), η τεχνική ηχογράφησης είναι σχεδόν υποχρεωτικά πολυμικροφωνική.
Συμφωνούμε;
H ηχογραφηση εκτος καποιων ειδικων περιπτωσεων γινεται σε πολλα καναλια αναλογα με τα μικροφωνα που εχει τοποθετησει ο ηχοληπτης. Απο εκει και περα γινεται η επεξεργασια της ηχογραφησης και μετα αναλογα των στοχων του παραγωγου γινεται η μιξη ειτε για στερεο ειτε για πολυκαναλο sacd ,dvd ειτε για οποιο φορμα αποφασιστει. Ναι σε καποιες περιπτωσεις(οπως ειπα ποιο πανω) ,συνηθως σε καποιες jazz εγγραφες , γινονται με 2 η ακομα και με ενα μικροφωνο. Η πλειοψηφια ομως των ηχογραφησεων γενικα γινεται σε πολλα καναλια.

Δεν καταλαβα που ειναι το λαθος , υπαρχει διαφωνια οτι στην μιξη δημιουργειται η τελικη στερεοφωνικη η πολυκαναλη εκδοση? Επαναλαμβανω οτι μιλαμε για το συνηθες οχι ειδικες περιπτωσεις
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,273
H ηχογραφηση εκτος καποιων ειδικων περιπτωσεων γινεται σε πολλα καναλια αναλογα με τα μικροφωνα που εχει τοποθετησει ο ηχοληπτης. Απο εκει και περα γινεται η επεξεργασια της ηχογραφησης και μετα αναλογα των στοχων του παραγωγου γινεται η μιξη ειτε για στερεο ειτε για πολυκαναλο sacd ,dvd ειτε για οποιο φορμα αποφασιστει. Ναι σε καποιες περιπτωσεις(οπως ειπα ποιο πανω) ,συνηθως σε καποιες jazz εγγραφες , γινονται με 2 η ακομα και με ενα μικροφωνο. Η πλειοψηφια ομως των ηχογραφησεων γενικα γινεται σε πολλα καναλια.

Δεν καταλαβα που ειναι το λαθος , υπαρχει διαφωνια οτι στην μιξη δημιουργειται η τελικη στερεοφωνικη η πολυκαναλη εκδοση? Επαναλαμβανω οτι μιλαμε για το συνηθες οχι ειδικες περιπτωσεις
Καλημέρα.. Τα έχεις κάνει μαλλιά κουβάρια μέσα στο μυαλό σου.. Μας λες ότι σε dvd audio και sacd δεν υπάρχουν στέρεο ηχογραφήσεις και ότι λίγο πολύ είναι όλες πολυκάναλες.. Λάθος η στερεοφωνική είναι μια ηχογράφηση και πολυκάναλη άλλη. Η στερεοφωνική που προκύπτει όταν δεν υπάρχει δυνατότητα αποκωδικοποίησης φορματ 5.1 είναι, το Meridian Lossless Packing MLP 5.1 είτε το dts 5.1 γίνεται downmix και αναπαράγεται στερεοφωνικά. Καμιά σχέση με την γνήσια στερεοφωνική lossless υψηλής ανάλυσης ηχογράφηση που φτάνει τα 192 kHz/24.
 

VlassisK

Established Member
29 May 2024
188
Καλημέρα.. Τα έχεις κάνει μαλλιά κουβάρια μέσα στο μυαλό σου.. Μας λες ότι σε dvd audio και sacd δεν υπάρχουν στέρεο ηχογραφήσεις και ότι λίγο πολύ είναι όλες πολυκάναλες.. Λάθος η στερεοφωνική είναι μια ηχογράφηση και πολυκάναλη άλλη. Η στερεοφωνική που προκύπτει όταν δεν υπάρχει δυνατότητα αποκωδικοποίησης φορματ 5.1 είναι, το Meridian Lossless Packing MLP 5.1 είτε το dts 5.1 γίνεται downmix και αναπαράγεται στερεοφωνικά. Καμιά σχέση με την γνήσια στερεοφωνική lossless υψηλής ανάλυσης ηχογράφηση που φτάνει τα 192 kHz/24.
"Μας λες ότι σε dvd audio και sacd δεν υπάρχουν στέρεο ηχογραφήσεις "
Μαλλον, η εσυ διαβαζεις και δεν καταλαβαινεις τι διαβαζεις που ειπα εγω οτι δεν υπαρχει στερεο σε sacd?

"Λάθος η στερεοφωνική είναι μια ηχογράφηση και πολυκάναλη άλλη."
Ααα το καταλαβες επιτελους "πολυκαναλη ηχογραφηση" "στερεο ηχογραφηση οχι dvd και sacd ηχογραφηση που ελεγες στο αρχικο post που σχολιασα.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
21,598
Αθήνα
Ποια δεύτερη ηχογράφηση; Δεύτερη μίξη θέλετε να πείτε. Η ηχογράφηση μια φορά γίνεται. Αλλιώς θα είχαμε διαφορετικά έργα στη μια και στην άλλη ηχογράφηση. 🤣
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,523
Αθήνα, Ηλιούπολη
Ας το ξεκαθαρίσουμε.
Άλλη μία φορά.
Από την αρχή.

Στερεοφωνική Ηχογράφηση. Χρησιμοποιούμε μόνο 2 Κύρια μικρόφωνα (ή 1 στερεοφωνικό) στη θέση του ιδανικού ακροατή που γράφουν σε δύο κανάλια. Οι μουσικοί και οι φωνές παίζουν ζωντανά (live). Η τοποθέτηση των φωνών και των οργάνων στο χώρο και οι σχετικές εντάσεις μεταξύ φωνών οργάνων και ομάδων οργάνων είναι αυτές, όπως τις λαμβάνουν τα 2 κύρια μικρόφωνα. Δεν αλλάζουν κατά τη μίξη και κατά την μετέπειτα επεξεργασία.
Βοηθητικά μικρόφωνα και αντίστοιχα βοηθητικά καναλιά χρησιμοποιούνται μόνο για σημεία που δεν ακούγονται τόσο καθαρά. Τα 2 κύρια μικρόφωνα μεταφέρουν το 80-90% του περιεχομένου της όλης ηχογράφησης.
Είναι ο πιο φυσικός τρόπος. Χρησιμοποιείται υποχρεωτικά στην κλασική μουσική και προαιρετικά κατ' επιλογή σε όλη την υπόλοιπη ακουστική μουσική.

Πολυμικροφωνική Ηχογράφηση. Χρησιμοποιούμε από ένα μικρόφωνο για κάθε φωνή και για κάθε όργανο. Κάθε φωνή και κάθε όργανο γράφεται χωριστά σε δικό του κανάλι. Οι μουσικοί παίζουν είτε όλοι μαζί, ζωντανά, είτε κατά ομάδες, είτε-ένας χωριστά με overdubbing. Η τοποθέτηση των φωνών και των οργάνων στο χώρο και οι σχετικές εντάσεις μεταξύ φωνών οργάνων και ομάδων οργάνων καθορίζονται κατά τη μίξη και κατά την μετέπειτα επεξεργασία. Ο τρόπος αυτός χρησιμοποιείται υποχρεωτικά όταν υπάρχει ηλεκτρικός ήχος, δηλαδή στα πιο δημοφιλή είδη μουσικής, (ροκ, ποπ, dance, κλπ), γι' αυτό είναι και πιο συνηθισμένος. Και περιλαμβάνει πολύ μεγαλύτερο βαθμό τεχνικής επεξεργασίας.

Αυτές είναι οι δύο βασικές μέθοδοι ηχογράφησης σε Stereo. Οι πολυκάναλες ηχογραφήσεις σε όποιο format και αν προσφέρονται (4.0, 5.0, 5.1, 6.1, 7.2, ... κλπ), δεν αποτελούν παρά επεκτάσεις των δύο παραπάνω βασικών μεθόδων.

Ελπίζω να βοήθησα στην κατανόηση του θέματος.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
21,598
Αθήνα
Ας το ξεκαθαρίσουμε.
Άλλη μία φορά.
Από την αρχή.

Στερεοφωνική Ηχογράφηση. Χρησιμοποιούμε μόνο 2 Κύρια μικρόφωνα (ή 1 στερεοφωνικό) στη θέση του ιδανικού ακροατή που γράφουν σε δύο κανάλια. Οι μουσικοί και οι φωνές παίζουν ζωντανά (live). Η τοποθέτηση των φωνών και των οργάνων στο χώρο και οι σχετικές εντάσεις μεταξύ φωνών οργάνων και ομάδων οργάνων είναι αυτές, όπως τις λαμβάνουν τα 2 κύρια μικρόφωνα. Δεν αλλάζουν κατά τη μίξη και κατά την μετέπειτα επεξεργασία.
Βοηθητικά μικρόφωνα και αντίστοιχα βοηθητικά καναλιά χρησιμοποιούνται μόνο για σημεία που δεν ακούγονται τόσο καθαρά. Τα 2 κύρια μικρόφωνα μεταφέρουν το 80-90% του περιεχομένου της όλης ηχογράφησης.
Είναι ο πιο φυσικός τρόπος. Χρησιμοποιείται υποχρεωτικά στην κλασική μουσική και προαιρετικά κατ' επιλογή σε όλη την υπόλοιπη ακουστική μουσική.

Πολυμικροφωνική Ηχογράφηση. Χρησιμοποιούμε από ένα μικρόφωνο για κάθε φωνή και για κάθε όργανο. Κάθε φωνή και κάθε όργανο γράφεται χωριστά σε δικό του κανάλι. Οι μουσικοί παίζουν είτε όλοι μαζί, ζωντανά, είτε κατά ομάδες, είτε-ένας χωριστά με overdubbing. Η τοποθέτηση των φωνών και των οργάνων στο χώρο και οι σχετικές εντάσεις μεταξύ φωνών οργάνων και ομάδων οργάνων καθορίζονται κατά τη μίξη και κατά την μετέπειτα επεξεργασία. Ο τρόπος αυτός χρησιμοποιείται υποχρεωτικά όταν υπάρχει ηλεκτρικός ήχος, δηλαδή στα πιο δημοφιλή είδη μουσικής, (ροκ, ποπ, dance, κλπ), γι' αυτό είναι και πιο συνηθισμένος. Και περιλαμβάνει πολύ μεγαλύτερο βαθμό τεχνικής επεξεργασίας.

Αυτές είναι οι δύο βασικές μέθοδοι ηχογράφησης σε Stereo. Οι πολυκάναλες ηχογραφήσεις σε όποιο format και αν προσφέρονται (4.0, 5.0, 5.1, 6.1, 7.2, ... κλπ), δεν αποτελούν παρά επεκτάσεις των δύο παραπάνω βασικών μεθόδων.

Ελπίζω να βοήθησα στην κατανόηση του θέματος.

Ναι, απλώς εξήγησε ότι όταν έχουμε την πολυκάναλη ηχογράφηση και τη δικάναλη στον ίδιο δίσκο που αφορά στο ίδιο έργο και άρα την ίδια εκτέλεση, αυτό αφορά στη μίξη που γίνεται. Δεν υπάρχουν δύο ξεχωριστές ηχογραφήσεις, με την έννοια ότι δεν γράφουν πρώτα στο ένα format και μετά στο άλλο.
Γιατί πολύ απλά η εκτέλεση θα είχε διαφορές εάν γινόταν έτσι.

Για να το βάλουμε σε πρακτική μορφή, αφήνοντας λίγο την κλασική απ' έξω και τις ζωντανές ηχογραφήσεις. Έχεις ηχογραφήσει έναν-έναν τους μουσικούς και τα όργανα όπως είπες. Απλοποιόντας το παράδειγμα ας πούμε ότι καθένα έχει το δικό του track. Στη συνέχεια παίρνεις όλα αυτά τα tracks και τα κάνεις μίξη σε stereo ή σε 5.1 (ή whatever) στα διαθέσιμα κανάλια της κάθε περίπτωσης.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,523
Αθήνα, Ηλιούπολη
Ναι, απλώς εξήγησε ότι όταν έχουμε την πολυκάναλη ηχογράφηση και τη δικάναλη στον ίδιο δίσκο που αφορά στο ίδιο έργο και άρα την ίδια εκτέλεση, αυτό αφορά στη μίξη που γίνεται. Δεν υπάρχουν δύο ξεχωριστές ηχογραφήσεις, με την έννοια ότι δεν γράφουν πρώτα στο ένα format και μετά στο άλλο.
Γιατί πολύ απλά η εκτέλεση θα είχε διαφορές εάν γινόταν έτσι.
Υπάρχουν και μικτές μέθοδοι. Μπορείς να γράψεις με τρόπο που από την ίδια εγγραφή (session) να προκύψουν δύο, τρεις ή και περισσότερες εκδόσεις εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους.
Θα σου δώσω παράδειγμα από ηχογραφήσεις που έχω πραγματοποιήσει ο ίδιος.
(Σημειώνω ότι έχω σχεδιάσει το set-up και τον εξοπλισμό μου έτσι, ώστε να μπορώ να ηχογραφώ μέχρι οκτώ όργανα και φωνές ταυτόχρονα).

Ηχογραφώ δύο μουσικούς.
2 όργανα + 2 φωνές.
Χρησιμοποιώ:
-2 κύρια μικρόφωνα σε διάταξη στερεοφωνικής ηχογράφησης (2 tracks). Λαμβάνουν αυτούσια ολόκληρη την εκτέλεση και όλη την πληροφορία χώρου, τοποθέτησης, κλπ.
-Από 1 μικρόφωνο για κάθε όργανο και κάθε φωνή.
Σύνολο 4 μικρόφωνα (4 tracks).
Κάθε μικρόφωνο γράφεται σε δικό του κανάλι (track).
Σύνολο 6 κανάλια εγγραφής (2+4=6 tracks).
Με αυτό το ηχογραφημένο πρωτογενές υλικό στην κατοχή μου μπορώ κατά την μίξη και επεξεργασία (post production) να φτιάξω περισσότερες από μία διαφορετικές μεταξύ τους παραγωγές που όμως θα προέρχονται όλες από την ίδια εκτέλεση. Ως εξής:

Α:1) Να χρησιμοποιήσω μόνο τη στερεοφωνική έγγραφή από τα 2 κύρια μικρόφωνα.
2) Παραλλαγή. Να χρησιμοποιήσω τη στερεοφωνική έγγραφή από τα 2 κύρια μικρόφωνα και να χρησιμοποιήσω στη μίξη τα υπόλοιπα tracks ως βοηθητικά, για να βελτιώσω τις χροιές και τα σώματα των οργάνων.
Αυτός -και στις 2 παραλλαγες- είναι θα λέγαμε ο φυσικός τρόπος ηχογράφησης.

Β: ) Να Να χρησιμοποιήσω μόνο τα 4 tracks των φωνών και οργάνων (χωρίς τα 2 κύρια μικρόφωνα). Να ρυθμίσω τις σχετικές εντάσεις ανάμεσα στις φωνές και στα όργανα και την τοποθέτηση τους στο χώρο όπως μου αρέσει προσθέτοντας και τεχνητό χώρο (reverb).
Αυτή είναι η πολυμικροφωνική ηχογράφηση.
Έίναι πιο συνηθισμένη για τα περισσότερα είδη μουσικής εκτός της κλασσικής, διότι βολεύει σε πολλές περιπτώσεις. Π.χ. μπορούμε εκ των υστέρων να προσθέσουμε κι' άλλες φωνές κι' άλλα όργανα, χωρίς να έχουμε όλους τους μουσικούς παρόντες.
Επίσης είναι ευκολότερη η επέκταση της πολυκαναλικής στην παραγωγή πολυκάναλων format (5.1, 7.2,... Dolby, DTS, κ.ά.)

Για να το βάλουμε σε πρακτική μορφή, αφήνοντας λίγο την κλασική απ' έξω και τις ζωντανές ηχογραφήσεις. Έχεις ηχογραφήσει έναν-έναν τους μουσικούς και τα όργανα όπως είπες. Απλοποιόντας το παράδειγμα ας πούμε ότι καθένα έχει το δικό του track. Στη συνέχεια παίρνεις όλα αυτά τα tracks και τα κάνεις μίξη σε stereo ή σε 5.1 (ή whatever) στα διαθέσιμα κανάλια της κάθε περίπτωσης.
Ναι, έτσι γίνεται. Με το προηγουμενο παράδειγμα έδειξα και τον τρόπο.
 
  • Like
Reactions: Pleo

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
21,598
Αθήνα
Το "κακό" με όλα αυτά είναι ότι απομυθοποιουνται διάφορα πράγματα και μύθοι περί αναπαραγωγής του "μουσικού γεγονότος". Καθώς θα ήταν απίθανο να καταλάβει καποιος (που δεν ήταν παρών στην παραγωγή) τι είναι μουσικό γεγονός και τι όχι.
Υπάρχουν πολλές τεχνικές για να κάνεις κάτι να ακούγεται σαν ζωντανή ηχογράφηση, χωρίς να είναι.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,523
Αθήνα, Ηλιούπολη
@Pleo
Εχεις δίκιο σε αυτά που γράφεις σχετικά με την απομυθοποίηση.
Έχω κάνει όμως μία διάκριση. Ανάμεσα στους φυσικούς τρόπους ηχογράφησης, όπου προσπαθούμε να αναπαραστήσουμε το μουσικό γεγονός, όπως θα το ένοιωθε ο ακροατής, αν ήταν παρών, στο βαθμό που είναι τούτο εφικτό.
Και στους "τεχνητούς" τρόπους ηχογράφησης, όπου δημιουργούμε το μουσικό γεγονός τεχνητά, στο στάδιο της παραγωγής (μίξη, επεξεργασία).
Επειδή όμως το θέμα μας αφορά τις πολυκάναλες Hi-Fi ηχογραφήσεις, θα δώσω δύο ακόμα παραδείγματα ηχογράφησης με φυσικό τρόπο, ένα για Stereo και ένα για Surround (πολυκάναλο)

Decca Tree Stereo
Η τεχνική αυτή φημίζεται για την φυσικότητα του ήχου και την τεράστια στερεοφωνική εικόνα που αποδίδει. Είναι κατάλληλη για μεγάλους χώρους και συμφωνικές ορχήστρες και χρησιμοποιείται κυρίως εκεί.

Decca Tree Stereo


Decca Tree Surround
Επέκταση της προηγούμενης. Τα μικρόφωνα που στηρίζονται στη μεγάλη ράβδο συλλαμβανουν τους ήχους από την ορχήστρα εμπρός.
Τα μικρόφωνα που στηρίζονται στη μικρή ράβδο συλλαμβανουν τους πίσω ήχους, τις ανακλάσεις της αίθουσας συναυλιών, τα χειροκροτήματα του κοινού, κλπ.
Χρησιμοποιείται για την παραγωγή πολυκάναλης μουσικής σε format 5.0, ή 5.1.

sb-SUR_thumb.jpg
 
  • Like
Reactions: Tzimisce

VlassisK

Established Member
29 May 2024
188
Ας το ξεκαθαρίσουμε.
Άλλη μία φορά.
Από την αρχή.

Στερεοφωνική Ηχογράφηση. Χρησιμοποιούμε μόνο 2 Κύρια μικρόφωνα (ή 1 στερεοφωνικό) στη θέση του ιδανικού ακροατή που γράφουν σε δύο κανάλια. Οι μουσικοί και οι φωνές παίζουν ζωντανά (live). Η τοποθέτηση των φωνών και των οργάνων στο χώρο και οι σχετικές εντάσεις μεταξύ φωνών οργάνων και ομάδων οργάνων είναι αυτές, όπως τις λαμβάνουν τα 2 κύρια μικρόφωνα. Δεν αλλάζουν κατά τη μίξη και κατά την μετέπειτα επεξεργασία.
Βοηθητικά μικρόφωνα και αντίστοιχα βοηθητικά καναλιά χρησιμοποιούνται μόνο για σημεία που δεν ακούγονται τόσο καθαρά. Τα 2 κύρια μικρόφωνα μεταφέρουν το 80-90% του περιεχομένου της όλης ηχογράφησης.
Είναι ο πιο φυσικός τρόπος. Χρησιμοποιείται υποχρεωτικά στην κλασική μουσική και προαιρετικά κατ' επιλογή σε όλη την υπόλοιπη ακουστική μουσική.

Πολυμικροφωνική Ηχογράφηση. Χρησιμοποιούμε από ένα μικρόφωνο για κάθε φωνή και για κάθε όργανο. Κάθε φωνή και κάθε όργανο γράφεται χωριστά σε δικό του κανάλι. Οι μουσικοί παίζουν είτε όλοι μαζί, ζωντανά, είτε κατά ομάδες, είτε-ένας χωριστά με overdubbing. Η τοποθέτηση των φωνών και των οργάνων στο χώρο και οι σχετικές εντάσεις μεταξύ φωνών οργάνων και ομάδων οργάνων καθορίζονται κατά τη μίξη και κατά την μετέπειτα επεξεργασία. Ο τρόπος αυτός χρησιμοποιείται υποχρεωτικά όταν υπάρχει ηλεκτρικός ήχος, δηλαδή στα πιο δημοφιλή είδη μουσικής, (ροκ, ποπ, dance, κλπ), γι' αυτό είναι και πιο συνηθισμένος. Και περιλαμβάνει πολύ μεγαλύτερο βαθμό τεχνικής επεξεργασίας.

Αυτές είναι οι δύο βασικές μέθοδοι ηχογράφησης σε Stereo. Οι πολυκάναλες ηχογραφήσεις σε όποιο format και αν προσφέρονται (4.0, 5.0, 5.1, 6.1, 7.2, ... κλπ), δεν αποτελούν παρά επεκτάσεις των δύο παραπάνω βασικών μεθόδων.

Ελπίζω να βοήθησα στην κατανόηση του θέματος.
Πολυ ωραια και σωστα εκτος απο το σημειο με την κλασσικη που εχει γινει πολυκαναλη η ηχογραφηση της απο την εποχη του quadrophonic (Δες τις τελευταιες δουλειες της DG). Προσφατα ημουν στην Βιεννη και επισκεφτηκα την οπερα. Στην παρουσιαση που μας εκαναν αφιερωσαν χρονο για την δυσκολια και πολυπλοκοτητα των ηχογραφησεων καθως σε καθε εργο θελει και αλλες τοποθετησεις αναλογα το ειδος. Φυσικα και ειναι πολυ πολυκαναλες ακομα και σε μικρα σχηματα. Ειδαμε τεχνικους να κρεμωνται απο την οροφη για να βρουν την καταλληση θεση. Αλλα μικροφωνα για την ορχηστρα αλλα για την χορωδια ,αλλα για τις αντηχησεις, για το βαθος,το υψος χαμος ειναι τρελλη πολυπλοκοτητα . Ξενυχτια μια στρατια ανθρωπων γιατι αλλαζουν παραστασεις συνεχεια αυτοι.