Οι ταινίες της ζωής μας....

Ειδα προσφατα τον Δεσμωτη του Ιλλιγγου μετα απο πολλα χρονια,ειχα τον φοβο οτι θα ξενερωσω οπως μου εχει συμβει με καποιες μεγαλες παλιες ταινιες,αλλα μου σηκωθηκε η τριχα,αυτες ειναι ταινιες ζωης..
θα κανω το ιδιο με fight club, να δω (μην βαρατε οι σκληροπυρηνικοι σινεφιλ)..

και για μενα η καλύτερη του Hitch,
αν και δεν εχω ολη την φιλμογραφια του αλλα απο τις γνωστες ειναι η αρτιότερη

προσφατα ειδα το 78/52

Μια πρωτόγνωρη ματιά στην εμβληματική σκηνή της ταινίας Ψυχώ του Άλφρεντ Χίτσκοκ που εκτυλίσσεται στο ντους, στον «άνθρωπο πίσω από την κουρτίνα» και στο φόνο επί της οθόνης που άλλαξε ριζικά την πορεία του παγκόσμιου κινηματογράφου. Αυτό το απολαυστικό, πανέξυπνο ντοκιμαντέρ, το πρώτο στην ιστορία που αφιερώνεται στην ανάλυση μίας και μόνο σκηνής, δεν θα αγαπηθεί μόνο από σινεφίλ, αλλά από όλους όσοι αγαπούν τις κρυφές λεπτομέρειες και τους ξέφρενους συνειρμούς, και διαβάζουν πίσω από τις λέξεις και ανάμεσα από τα (52) cut.

91 λεπτα για την θρυλικη σκηνη στο μπανιο.. υπεραναλυση και δεν έλεγαν και τιποτα.. μετα το μισάωρο έγινε κουραστικο
μονο για σουπερ φαν.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Απάντηση: Re: Οι ταινίες της ζωής μας....

Οτι εχει φτιαξει ο Φιντσερ ειναι,το λιγοτερο,καλο εως αριστουργημα.
Οχι σαν κατι αλλους....:flute:

...

...σαν τον Αντερσον, ας πουμε.
 
Και που λετε αγαπητε κυριε Γαλεν...σας αρεσε ο Αστακος?...δεν βλεπω υπερμυγα και ανησυχω...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Οι ταινίες της ζωής μας....

Και που λετε αγαπητε κυριε Γαλεν...σας αρεσε ο Αστακος?...δεν βλεπω υπερμυγα και ανησυχω...


:flipout::flipout::flipout:

Εισαι ξετσιπωτος. Αν δε μπει ο superfly να πραξει τα δεοντα, εγω κανω logoff και ξαναμπαινω μετα τις 10.
(Μετα τις 11 αν εχει παραταση)
 
οχι μην μας το κανετε αυτο αγαπητε,θα παρω πισω και αυτο που σας ειπα καποτε οτι η Παναθα εφτασε πλαγιως στον τελικο..τι ηθελα τωρα που στο θυμησα..
παντως απο μερος μου η δουλεια εγινε...εχουμε διαλογο...εγινε το ξορκι...θα δειξει εαν πιασει με μενα :grinning-smiley-043
υπερμυγα κανε το καθηκον σουουου
 
Vertigo ειπατε κύριοι; Δεν ξέρω. Εγώ προτιμούσα πάντα το Rear Window.

Γιατί; Γιατί αυτός ο άνθρωπος που παρατηρεί τους γείτονές του χωρίς να μπορεί να μετακινηθεί δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον Χίτσκοκ.

v1.bTsxMTE3NzgwNTtqOzE3MzY0OzEyMDA7ODAwOzEyMDA

Α, ναι και γιατί παίζει και η Γκρέις.

rear-window-first-outfit-sitting-down-2.jpg


Τι είπατε; θέλετε και αιτιολόγηση; εμβριθείς αναλύσεις για την πλοκή, την απεικόνιση των χαρακτήρων, την φωτογράφιση, τα κάδρα κλπ; Είναι απαραίτητα; Αλήθεια;
 
tumblr_mjmbwqOeXo1r7dgeuo1_500-304x400.jpg




εγω ειχα ερωτευτει πιτσιρικος και την ταινια μαζι.. αυτην...
 
Vertigo ειπατε κύριοι; Δεν ξέρω. Εγώ προτιμούσα πάντα το Rear Window.

Γιατί; Γιατί αυτός ο άνθρωπος που παρατηρεί τους γείτονές του χωρίς να μπορεί να μετακινηθεί δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον Χίτσκοκ.

v1.bTsxMTE3NzgwNTtqOzE3MzY0OzEyMDA7ODAwOzEyMDA

Α, ναι και γιατί παίζει και η Γκρέις.

rear-window-first-outfit-sitting-down-2.jpg


Τι είπατε; θέλετε και αιτιολόγηση; εμβριθείς αναλύσεις για την πλοκή, την απεικόνιση των χαρακτήρων, την φωτογράφιση, τα κάδρα κλπ; Είναι απαραίτητα; Αλήθεια;
5cc68546c831e8149d9fc080aeb583db.jpg
a8acc1a479906ed50245aac4f3a4ddc0.jpg
d3d3b18454ada5fd5e55239daaee43bf.jpg
ed1e54154c36628fe7a2c2b24dae8276.jpg
 
στο moonlight το οποιο υπαινίσσεται, αν και δεν εχει καμια πρωτοπορια ως προς την φόρμα, αυτο που το κανει μοναδικο, ειναι οτι χρησιμοποιει θαυμάσια όλα τα εκφραστικά μέσα που διαθετει αλλα οπου εχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν απο άλλους μεγάλους σκηνοθέτες. Και αναδεικνύει το θέμα της με τρομερά αισθαντικό τρόπο.

καποια πρόχειρα που θυμάμαι
ο Clouzot στο Diabolique, στους τιτλους αρχής της ταινιας μας δειχνει την πισινα (οπως ο Jekins μας δείχνει το μέλλον του "Little" οπου στο πρωτο πλάνο περναει μπροστά απο τον drug dealer), ενω συνεχώς "χωρίζει" με γραμμές τις δυο γυναίκες του Diabolique, ενω "δένει" την ξανθιά γυναίκα με τον άντρα μεσα απο κάθε πλάνο που δείχνει το διαβολικό ζευγάρι και την γυναίκα θύμα.

ο Dreyer, στο ordet σε μια σκηνη στην κουζινα οπου ο γιος εχει αμφιβολία για το αν θα πρεπει να πάει στο σπίτι της άλλης οικογένεις ή όχι, χρησιμοποιει την κίνηση της κάμερας που αμφιταλαντεύεται απο δεξια στα αριστερά, μεταφέροντας μας την αμφιβολία

o Mizoguchi στο Ugetsu, με ένα εκπληκτικό μονόπλανο (στο σπίτι οπου γυρνάει ο άντρας για να δεί την οικογένεια του, μετά απο την αποτυχία εκπλήρωσης των στόχων του) δένει την φαντασία με την πραγματικότητα.

το πλάνο μέσα στο πλάνο εχει χρησιμοποιηθει θαυμάσια απο τον John Ford
Screen_Shot_2017_03_18_at_18_01_02.png
 
και μια και αναδερθηκαμε στο βλέμμα και ως οπτική αντίληψη του κόσμου που μας περιβάλλει
John Berger
Η εικόνα και το βλέμμα

"Η οπτική αντίληψη προηγείται των λέξεων. Το παιδί βλέπει και αναγνωρίζει πριν μπορέσει να μιλήσει.

Όμως η οπτική αντίληψη προηγείται των λέξεων και υπό μια άλλη έννοια. Η οπτική αντίληψη είναι εκείνη που καθορίζει τη θέση μας στον κόσμο που μας περιβάλλει· ερμηνεύουμε αυτόν τον κόσμο με λέξεις, αλλά οι λέξεις δεν μπορούν ποτέ να αναιρέσουν το γεγονός ότι περιβαλλόμαστε από αυτόν. Η σχέση μεταξύ του τι βλέπουμε και του τι γνωρίζουμε δεν είναι ποτέ σαφώς προσδιορισμένη".

"Η εικόνα και το βλέμμα" του Τζον Μπέργκερ είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα βιβλία σχετικά με την τέχνη και από εκείνα που άσκησαν τη μεγαλύτερη επίδραση σε αυτόν τον τομέα. Το βιβλίο αυτό, το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1972, βασίστηκε στην τηλεοπτική σειρά του BBC "Ways of Seeing", για την οποία οι Sunday Times του Λονδίνου έγραψαν: "Ανοίγει τα μάτια με περισσότερους από έναν τρόπους: εστιάζοντας στο πώς κοιτάζουμε τους πίνακες... θα αλλάξει σχεδόν σίγουρα τον τρόπο με τον οποίο κοιτάζετε τις εικόνες εν γένει". Και πράγματι, το έχει καταφέρει.

ενας άνθρωπος που πολύ θα ήθελα να ειχα φίλο μου, για όλες τις ιστορίες του.
περα απο συγγραφέας, ζωγράφος, σεναριογράφος, κορυφαίος θεωρητικός της τέχνης και διανοούμενος
ηταν κυρίως ενας μοναδικός στον κόσμο, storyteller, οπου γνώριζε πως να "διαβάζει" τις εικόνες, ενω παράλληλα με τα βιβλία του και την σειρά του BBC "ways of seeing" άλλαξε τον τρόπο οπου "βλεπουμε" και αντιλαμβανόμαστε την τέχνη.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Οι εποχές στο Κενσί: Τέσσερα πορτρέτα του Τζον Μπέρτζερ

Το 1973, ο διακεκριμένος Βρετανός κριτικός τέχνης και συγγραφέας Τζον Μπέρτζερ εγκατέλειψε τη μητρόπολη για να ζήσει στο χωριουδάκι Κενσί στις Άλπεις. Σ’ ένα μοναδικό κινηματογραφικό ταξίδι, στενοί φίλοι του Μπέρτζερ, όπως ο θεωρητικός του κινηματογράφου Κόλιν Μακ Κέιμπ και η ηθοποιός Τίλντα Σουΐντον, συνεργάζονται για τη δημιουργία τεσσάρων πολύ διαφορετικών κινηματογραφικών δοκιμίων, όπου οι ιδέες από το έργο ζωής του καλλιτέχνη συνυφαίνονται με την ατμόσφαιρα του ορεινού τοπίου. Η σύλληψη αυτών των «ασκήσεων σκέψης για το σινεμά» μεταφράζεται σε εικόνες ενός καινοτόμου πορτρέτου, ταιριαστού στην εμβέλεια αυτού του γίγαντα της διανόησης που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.


Τζον Μπέρτζερ ή η τέχνη του βλέμματος / Κορντέλια Ντβόρακ

Τέχνη, πολιτική και μοτοσικλέτες: Το Τζον Μπέρτζερ ή Η τέχνη του βλέμματος είναι ένα μύχιο πορτρέτο του εκλιπόντος συγγραφέα και τεχνοκριτικού, που γυρίστηκε με αφορμή τα 90ά του γενέθλια. Ο Μπέρτζερ, που καταπιάστηκε μ’ ένα ασύλληπτο φάσμα θεμάτων και μορφών τέχνης, δεν έχασε ποτέ την πίστη του και το ενδιαφέρον του για τον δημιουργικό διάλογο, που για δεκαετίες τον οδήγησαν στις πιο ασυνήθιστες καλλιτεχνικές συνεργασίες. Έτσι κι αυτό το ντοκιμαντέρ, φτιαγμένο σαν ένα διαλογικό πορτρέτο, ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση στη βιογραφία. Ο Τζον Μπέρτζερ, στον αγαπημένο του ρόλο του αφηγητή, μας οδηγεί στη σημερινή του τέχνη του βλέμματος.


νομιζω οτι αξίζει ενα δικό του νήμα..
 
Δεν το ειδα ακομα αλλα αρχιζω να το βλεπω σε λιγα δευτεροεπτα

Οι Πορτες του Παραδεισου του Μαικλ Τσιμινο
σε Integral & restaured εκδωση 3, 5 ωρων
 
1985-runaway-train-poster1.jpg


Την ξαναείδα χτες, μετά από πολύ πολύ καιρό. Όταν γυρίστηκε (το 1985) ήταν αναχρονιστική, η θεματολογία, οι χαρακτήρες, τα πάντα παρέπεμπαν στη δεκαετία του '70, σα μια ταινία που για κάποιο λόγο έμεινε στο συρτάρι για δέκα χρόνια και ξαναβγήκε στις αίθουσες για να καλύψει καποιο κενό στον προγραμματισμο των μεγάλων στούντιο. Σε αυτή την αίσθηση βοηθάει φυσικά και ο εκπληκτικός Jon Voight, που η καριέρα του έληξε ουσιαστικά εκείνη τη δεκαετία και ξανααναστήθηκε (για λίγο) με αυτό το πεσιμιστικό αριστούργημα.

MV5BYzZjNDNiMjItOTAxMy00YjY0LWJlY2ItZmVkY2JmYzMyOTU4XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg

Γιατί περί αριστουργήματος πρόκειται. Η ερμηνεία του Voight κρατάει φυσικά την ταινία, δεν το συζητάω. (αξέχαστη η σκηνή "You are gonna clean that spot"). Μας χαρίζει έναν χαρακτήρα που θα απολάμβανε ο Νίτσε, χωρίς έλεος για κανέναν, ούτε για τους άλλους, ούτε για τον εαυτό του, χωρίς μεταμέλεια, χωρίς καμιά σκέψη για το μέλλον. Ο αντίπαλός του, ο Αρχιδεσμοφύλακας Ράνκε είναι ακριβώς το ίδιο, απλά τυχαίνει να είναι από την άλλη πλευρά του "Νόμου". Ο νεαρός που τον ακολουθεί (Ερικ Ρόμπερτς) δεν καταλαβαίνει τίποτα, μέχρι την τελευταία στιγμή. Τον θαυμάζει, θαυμάζει τη δύναμή του αλλά δεν καταλαβαίνει από που πηγάζει αυτή και τη μόνη στιγμή που ο Mάνι του Jon Voight προσπαθεί να τον διδάξει, να του δείξει γιατί είναι αυτός που είναι, τον τραβάει πίσω η κοπέλα της ταινίας (Rebecca de Mornay). Ηθικό δίδαγμα: Όποιος θέλει να είναι δυνατός και άφοβος πρέπει να είναι και Μόνος. (πάλι ο Νίτσε).

Όλα αυτά κινηματογραφούνται μοναδικά από τον Αντρέι Κοντσαλόφσκι, με υποδειγματικό ρυθμό και εκπληκτική φωτογραφία στα χιόνια της Αλάσκας. Το μόνο που με ενόχλησε είναι η υστερική ερμηνεία του Eric Roberts που μιλάει με μια εντελώς άχρηστη προφορά του αμερικάνικου Νότου, καθόλου πειστική και που ακόμη και να την πετύχαινε δε βλέπω τι προσθέτει στο χαρακτήρα που υποδύεται. Αλλά ας μη μεμψιμοιρούμε, η ταινία δεν έχει γεράσει καθόλου, είναι σα να γυρίστηκε χτες. Μια από τις καλύτερες ταινίες δράσης.
 
εξαιρετικη, θα την ξαναδω μιας και μου την θυμησες,thanks..
 
Πολυ σπουδαια ταινια.
Ευχαριστιες στον Κωστα που την ξεθαψε.
Η σκηνη που παλευουν οι τρεις τους στο βαγονι μπαινει στο πανθεον των καλυτερων σκηνων που εχω δει ποτε σε ταινια.
:worshippy::worshippy::worshippy:
 
Απάντηση: Re: Οι ταινίες της ζωής μας....

1985-runaway-train-poster1.jpg


Την ξαναείδα χτες, μετά από πολύ πολύ καιρό. Όταν γυρίστηκε (το 1985) ήταν αναχρονιστική, η θεματολογία, οι χαρακτήρες, τα πάντα παρέπεμπαν στη δεκαετία του '70, σα μια ταινία που για κάποιο λόγο έμεινε στο συρτάρι για δέκα χρόνια και ξαναβγήκε στις αίθουσες για να καλύψει καποιο κενό στον προγραμματισμο των μεγάλων στούντιο. Σε αυτή την αίσθηση βοηθάει φυσικά και ο εκπληκτικός Jon Voight, που η καριέρα του έληξε ουσιαστικά εκείνη τη δεκαετία και ξανααναστήθηκε (για λίγο) με αυτό το πεσιμιστικό αριστούργημα.

MV5BYzZjNDNiMjItOTAxMy00YjY0LWJlY2ItZmVkY2JmYzMyOTU4XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg

Γιατί περί αριστουργήματος πρόκειται. Η ερμηνεία του Voight κρατάει φυσικά την ταινία, δεν το συζητάω. (αξέχαστη η σκηνή "You are gonna clean that spot"). Μας χαρίζει έναν χαρακτήρα που θα απολάμβανε ο Νίτσε, χωρίς έλεος για κανέναν, ούτε για τους άλλους, ούτε για τον εαυτό του, χωρίς μεταμέλεια, χωρίς καμιά σκέψη για το μέλλον. Ο αντίπαλός του, ο Αρχιδεσμοφύλακας Ράνκε είναι ακριβώς το ίδιο, απλά τυχαίνει να είναι από την άλλη πλευρά του "Νόμου". Ο νεαρός που τον ακολουθεί (Ερικ Ρόμπερτς) δεν καταλαβαίνει τίποτα, μέχρι την τελευταία στιγμή. Τον θαυμάζει, θαυμάζει τη δύναμή του αλλά δεν καταλαβαίνει από που πηγάζει αυτή και τη μόνη στιγμή που ο Mάνι του Jon Voight προσπαθεί να τον διδάξει, να του δείξει γιατί είναι αυτός που είναι, τον τραβάει πίσω η κοπέλα της ταινίας (Rebecca de Mornay). Ηθικό δίδαγμα: Όποιος θέλει να είναι δυνατός και άφοβος πρέπει να είναι και Μόνος. (πάλι ο Νίτσε).

Όλα αυτά κινηματογραφούνται μοναδικά από τον Αντρέι Κοντσαλόφσκι, με υποδειγματικό ρυθμό και εκπληκτική φωτογραφία στα χιόνια της Αλάσκας. Το μόνο που με ενόχλησε είναι η υστερική ερμηνεία του Eric Roberts που μιλάει με μια εντελώς άχρηστη προφορά του αμερικάνικου Νότου, καθόλου πειστική και που ακόμη και να την πετύχαινε δε βλέπω τι προσθέτει στο χαρακτήρα που υποδύεται. Αλλά ας μη μεμψιμοιρούμε, η ταινία δεν έχει γεράσει καθόλου, είναι σα να γυρίστηκε χτες. Μια από τις καλύτερες ταινίες δράσης.


Αυτη ηταν μια Ταινια που την Ψαχνω σε Μπλου Ρευ εναγωνιως ...... Απλα Κορυφαια Ταινια !!!