Οι Τετρομαγμένοι.

«Ας λείπουν τα κροκοδείλια δάκρυα»

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ *

Μετά τις περί απόσυρσης του σχολικού βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού υπουργικές δηλώσεις, θα υπάρξουν σίγουρα πολλοί που θα σπεύσουν να καταγγείλουν σκοτεινές κυβερνητικές παρεμβάσεις στη διδακτική πρακτική και διαδικασία. Θα βρουν έτσι ευκαιρία να υπερασπιστούν το εν λόγω βιβλίο στο όνομα αόριστων ελευθεριών που καταπατώνται και όχι στα επί της ουσίας: στα επιστημονικά και παιδαγωγικά του χαρακτηριστικά.

Θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς πού ήταν όλοι αυτοί όταν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πήρε την απόφαση να ευθυγραμμίσει απόλυτα τη διδασκαλία της Ιστορίας (και όχι μόνο) με τα αυτοκρατορικά διατάγματα (οδηγίες και ΕΠΕΑΕΚ) και τις πολιτικές θέσεις των Βρυξελλών, θέσεις που δεν υπόκεινται σε κανέναν άμεσο ή έμμεσο λαϊκό έλεγχο καθώς δεν λογοδοτούν σε κανένα εκλεγμένο όργανο. Αυτό δεν θεωρείται κυβερνητική παρέμβαση;

Η σχολική διδασκαλία και τα διδακτικά της βιβλία δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα ούτε των «Γιατρών Χωρίς Σύνορα» ούτε της «Γκρινπίς». Δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα μεγαλοεκδοτών, επιχειρηματιών, ιδιωτικών σχολαρχών, «ευεργετών» και «προγραμμάτων». Το εθνικό κράτος και η εκάστοτε εκλεγμένη κυβέρνησή του συντονίζουν και διαμορφώνουν -με καλό ή κακό τρόπο- με βάση την ιδεολογία τους και τις πολιτικές τους θέσεις τη διδασκαλία των παιδιών με ενιαίο τρόπο: όχι άλλη για πλούσιους και άλλη για φτωχούς.

Ας λείπουν λοιπόν τα κροκοδείλια δάκρυα για το «λογοκριμένο» βιβλίο. Δεν υπάρχει λόγος εξάλλου. Γνωρίζοντας την ιδεολογία, το συγκεκριμένο κοινωνικό και πολιτικό στρατόπεδο στο οποίο ανήκει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα βρουν κάτι χειρότερο για να αντικαταστήσουν το κακό…

* Καθηγητής Ιστορίας στο ΑΠΘ

Ο κύριος Μαργαρίτης υποστήριζε κριτικά τον ΣΥΝ μέχρις ότου απάντησε στίς επιθέσεις τής ´Αυγής´εναντίον εκείνων πού χωρίς να ανήκουν στο ΛΑΟΣ(όπως θρασύτατα διεκήρυττε η εφημερίδα)διαφωνούσαν μέ το βιβλίο...
Από τότε η καλή εφημερίδα τον κατέταξε στούς ´εχθρούς´...
 
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω την στάση των κομμάτων μετά την απόσυρση του βιβλίου.

Ολοι προεκλογικά καταφέρονταν στην κυβέρνηση για το βιβλίο και τις "αντιδράσεις του κόσμου",το ιστορικό απαράδεκτο κλπ.

Το βιβλίο αποσύρεται τελικά και πλην του ΛΑΟΣ όλοι πέσαν να κατακρίνουν την πράξη αυτή.Ακούστηκαν και γράφτηκαν για Κυβερνητικές παρεμβάσεις στην παιδεία,υποταγή στις ακροδεξιές και εθνικιστικές πιέσεις του Καρατζαφέρη και άλλα τέτοια ευτράπελα.

Αβυσσος η ψυχή των κομμάτων..
 
Προσωπικά ανακουφίστηκα που επιτέλους κάποιος με..κότσια έκανε αυτό που τόσο καιρ'ο έπρεπε να είχε κάνει η προκάτοχός του.

Απλά πράγματα.Δεν κάνει το βιβλίο,τέλος.Διορθώσεις επί διορθώσεων,ενοχλήσεις της κας Ρεπούση και σήριαλ με τη βέρα στο "Δεξί":singer:

Χαλάλι τελικά η ψήφος-"πίστωση"..:antlers:
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Χτές επίσης είχε ενδιαφέρον ότι ο νέος Αλβανός αστήρ τού Athens Voice (life-style κ.λ.π.)Γκαζμέντ Καπλάνι απόφοιτος Παντείου και καλοπληρωμενος δημοσιογραφος ,επί δύο ώρες στην κρατική τηλεόραση προσπαθούσε να μάς πείσει ότι οι ελληνες είναι πολύ εθνικιστές.
Αλλος ένα οπαδός τού ΣΥΡΙΖΑ που φυσικά δέν κάνει καμιά αυτοκριτική για τόν U.C.K. και τον αλυτρωτισμό τής Μεγάλης Αλβανίας.Ομως εκφράζει γνώμη για τον εθνικισμό μιάς χώρας πού όχι μόνον τον φιλοξένησε αλλά και στα σχολικά της εγχειρίδια έχει βάλει και αποσπάσματα από τούς καλλιτεχνικούς του προβληματισμούς.(οh.Yeah).
Aντε με το καλό να φωναζεις σύντροφε και για τα δικαιώματα τών Τσάμηδων ,ξέρεις αυτών τών συνεργατών τών ναζί ,στην κατοχή τής χώρας πού σε έχει υιοθετήσει απολύτως...

Ο Καπλάνι τα έχει στηλιτεύσει κατ' επανάληψη και τα σχετικά με ton UCK σε Αλβανία, και Κόσσοβο και μάλιστα και στην ίδια την Αλβανία (ήμουν παρών).
 
Mπράβο του ,αλλά μού είναι εντελώς αδιάφορη η γνώμη του για την Ελλάδα.
Ο ίδιος πάντως μάλλον δέν έχει πολυνοιώσει τον ελληνικό ´εθνικισμό´γιατί περνάει μιά χαρά εδώ.
Και Athens Voice,και σέ αναγνωστικα τού δημοτικού κ.λ.π. κ.λ.π.
Αλήθεια τι δουλειά έχει ή ύπαρξη κειμένων του σε βιβλία τού δημοτικού??
Μας συγκλονίζει ο αντιρατσιστικός του λόγος ??Η μήπως εχει τόσο υψηλό λογοτεχνικό επίπεδο??
 
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω την στάση των κομμάτων μετά την απόσυρση του βιβλίου.

Ολοι προεκλογικά καταφέρονταν στην κυβέρνηση για το βιβλίο και τις "αντιδράσεις του κόσμου",το ιστορικό απαράδεκτο κλπ.

Το βιβλίο αποσύρεται τελικά και πλην του ΛΑΟΣ όλοι πέσαν να κατακρίνουν την πράξη αυτή.Ακούστηκαν και γράφτηκαν για Κυβερνητικές παρεμβάσεις στην παιδεία,υποταγή στις ακροδεξιές και εθνικιστικές πιέσεις του Καρατζαφέρη και άλλα τέτοια ευτράπελα.

Αβυσσος η ψυχή των κομμάτων..

Nα σού κάνει εντύπωση και μάλιστα πολύ σοβαρή γιά τα μέσα που έχουν οι ορυόμενοι υποστηρικτές τού βιβλίου...
Πώς γίνεται νά εκπροσωπούν μειοψηφίες μέσα στον ελληνικό λαό ,τού επιπέδου τού 7%και να τούς παρουσιάζουν τα κανάλια και οι εφημερίδες λές και είναι συντριπτική πλειοψηφία..??
Aυτό είναι το πολύ επικίνδυνο.
Σημαίνει ότι διάφορες ´ψευτοκοσμοπολιτικές´και νεοφιλελέυθερες οικονομικές και όχι μόνον ελίτ έχουν υιοθετήσει πλήρως όλους αυτούς καί τίς απόψεις τους...
Είπαμε....Επόμενος στόχος :Κύπρος.
 
Δημήτρη, καλωσήρθες! -bye-

Θυμάμαι ότι, διαβάζοντας για τη συμφωνία περί από κοινού συγγραφής των βιβλίων ιστορίας από Έλληνες και Τούρκους, αισιοδοξούσα. Επιτέλους, σκεφτόμουν, είναι καιρός να μάθουμε αμφότεροι τα στραβά μας, το πραγματικό μέτρο των κατορθωμάτων μας και την ουσία πίσω από κάποια γεγονότα. Αντ' αυτου, υποβιβάσαμε στραβά και άγια και περί ουσίας λόγος ουδείς.

Εξακολουθώ και επιθυμώ ένα κοινό βιβλίο πραγματικής ιστορίας. Για να καταλάβουμε πως και γιατί η αντιπαλότητα μας κρατάει πίσω, οικονομικά και πολιτιστικά. Φίλοι θα γίνουμε μαθαίνοντας, όχι ξεχνώντας.
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Ο Καπλάνι τα έχει στηλιτεύσει κατ' επανάληψη και τα σχετικά με ton UCK σε Αλβανία, και Κόσσοβο και μάλιστα και στην ίδια την Αλβανία (ήμουν παρών).

Δεν αποκλείεται να υπάρχει και η Αλβανία που αυτολογοκρίνεται, πέρα από την Αλβανία που διαρκώς διεκδικεί. Μπορεί.
Πάντως προσωπικώς ως βιτρίνα το βλέπω.
Το Καπλάνι της βιτρίνας.
 
Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Mπράβο του ,αλλά μού είναι εντελώς αδιάφορη η γνώμη του για την Ελλάδα.
Ο ίδιος πάντως μάλλον δέν έχει πολυνοιώσει τον ελληνικό ´εθνικισμό´γιατί περνάει μιά χαρά εδώ.
Και Athens Voice,και σέ αναγνωστικα τού δημοτικού κ.λ.π. κ.λ.π.
Αλήθεια τι δουλειά έχει ή ύπαρξη κειμένων του σε βιβλία τού δημοτικού??
Μας συγκλονίζει ο αντιρατσιστικός του λόγος ??Η μήπως εχει τόσο υψηλό λογοτεχνικό επίπεδο??

Πρόκειται για ένα άτομο με λόγο αιχμηρό. Φαντάζομαι (διότι δεν έχω το κείμενο στο οποίο αναφέρεστε -αν πρόκειται για ένα συγκεκριμένο κείμενο- ότι μιλά για τη συμπεριφορά του κράτους απέναντι στους Αλβανούς, ή για τον ρητορικό εθνικιστικό λόγο των Ελλήνων) και όχι για τη ρατσιστική συμπεριφορά κάποιων απέναντι σε αυτόν προσωπικά.

Το λογοτεχνικό βιβλίο του Ημερολόγιο συνόρων, θα έλεγα ότι είναι πολύ καλογραμμένο (τόσο από λογοτεχνικής πλευράς, όσο και σε επίπεδο πληροφόρησης για τί ήταν η άλλη πλευρά και πόσα άλματα έπρεπε να κάνει προκειμένου να φθάσει από την Αλβανία εκείνης της εποχής στην Ελλάδα του 1991. Η σκηνή με τον ξενοδόχο και τη λεκάνη της τουαλέτας και την ομάδα των Αλβανών με σόκαρε. Ήταν πολύ πιο δυνατή από π.χ. τα βιβλία του Ψημμένου για τους Αλβανούς στην Αθήνα.

Τώρα ο τρόπος και τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν οι πηγές δεν μου είναι γνωστές. Μάλλον έγινε προσπάθεια να περιληφθούν κείμενα καλά, αλλά συνηθισμένα από καθημερινούς ανθρώπους κι όχι από τους ταγούς ή τους πνευματικούς ανθρώπους. Π.χ. είδα ότι σε βιβλίο Γυμνασίου ή Λυκείου υπήρχε κείμενο -πηγή (μια παράγραφος) από ταξίδι στη Λευκάδα. Έτυχε να γνωρίζω τον συγγραφέα Θοδωρή Γόύτα με τον οποίο κάποτε ήμασταν κάποτε συνάδελφοι στο Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (εκείνος ήταν web designer) και ο οποίος τώρα εργάζεται στη Μέση Εκπαίδευση. Το κείμενο είχε παρθεί από το www.goutas.gr και δεν το γνώριζε. Τουλάχιστον βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να διδάσκει στους μαθητές του ένα βιβλίο στο οποίο υπάρχει κείμενό του.
 
Δημήτρη, καλωσήρθες! -bye-

Θυμάμαι ότι, διαβάζοντας για τη συμφωνία περί από κοινού συγγραφής των βιβλίων ιστορίας από Έλληνες και Τούρκους, αισιοδοξούσα. Επιτέλους, σκεφτόμουν, είναι καιρός να μάθουμε αμφότεροι τα στραβά μας, το πραγματικό μέτρο των κατορθωμάτων μας και την ουσία πίσω από κάποια γεγονότα. Αντ' αυτου, υποβιβάσαμε στραβά και άγια και περί ουσίας λόγος ουδείς.

Εξακολουθώ και επιθυμώ ένα κοινό βιβλίο πραγματικής ιστορίας. Για να καταλάβουμε πως και γιατί η αντιπαλότητα μας κρατάει πίσω, οικονομικά και πολιτιστικά. Φίλοι θα γίνουμε μαθαίνοντας, όχι ξεχνώντας.

Mού είναι παγερά αδιάφορα τά κοινά βιβλία.
Δεν είμαστε Συνομοσπονδία με τήν Τουρκία όπως πιθανώς επιθυμεί η κυρία Θάλεια Δραγώνα απόφοιτος τού Ντιρί και άλλοι ομοϊδεάτες της.
Και γιατί ειδικά με την Τουρκία και όχι με την Αλβανία ή τήν Σερβία??
Ειμαστε κράτος ανεξάρτητο (θεωρητικά)και ως εκ τούτου χαράσσουμε ξεχωριστή πολιτική και στρατηγική ΣΕ ΟΛΑ.
Και επίσης μεγάλο τμήμα τού ελληνικού λαού δεν επιθυμεί το ημι-φασιστικό κράτος τής Τουρκίας στήν Ευρώπη.Οπως και μεγάλο μέρος τού λαού επιθυμεί να βγάλουμε απο μέσα μας όλα τα Οθωμανικά κατάλοιπα που κουβαλάμε και μάς κρατάν καθηλωμένους.
Από πότε λαοί θα συγγράφουν κοινά βιβλία ιστορίας???Και για ποιό λόγο??
Εδώ η συγγραφική ομάδα τής Ρεπούση έγραψε ένα φιλοτουρκικό βιβλίο ιστορίας για να το διαβάζουν ελληνόπουλα.
Είναι άλλο πράγμα να μελετήσουμε σάν έλληνες πολίτες τήν ιστορία μας και τά λάθη μας ,αλλά και τίς μεγάλες μας στιγμές,όπως και στοιχεια τής παγκόσμιας ιστορίας και άλλο να συγγράφουμε απο κοινού βιβλία.
Αυτά είναι παγκόσμιες πρωτοτυπίες και αφορούν έθνη πρός αφανισμό.
Υ.Γ
Η χειρότερη προσφορά τών Ρεπούσειων ´αναθεωρητών´είναι ότι με τα κουρελουργήματα πού εκδίδουν και μέ την υποστήριξη που έχουν από γνωστά κέντρα,δίνουν το δικαίωμα και μάλιστα το επιδιώκουν εσκεμμένα να αναδείξουν ως αντίπαλον δέος τού Καρατζαφέρηδες.Οι πραγματικοί τους αντίπαλοι είναι και θάναι αλλού.
Αυτό τούς βολεύει για να δικαιολογεί τον δικό τους ´ραγιαδισμό´.
Τέλος προσωπικά όσα Ρεπούσεια κουρελουργήματα και να κυκλοφορήσουν ,θέλω τα παιδιά να γνωρίζουν γιατί πολέμησαν οι παππούδες τους στον Β.Παγκόσμιο Πολεμο ,γιατί αντισταθηκαν στούς ναζί,γιατί σήκωσαν κάποτε το λαβαρο τής επανάστασης στά 1821 αλλά και το τί σημαίνουν ´χαμένες πατρίδες´.
Αλλά θέλω να μαθουν και για το Ε.Α.Μ. και γιά πολλά άλλα.Και για τούς ποιητές μας πού ανερυθρίαστα οι Ρεπούσειες κουτοπονηριές τούς απέκλεισαν.
Ως εκ τούτου πάντα θά υπάρχουν άνθρωποι ,που κόντρα στούς Βερέμηδες,θα μεταλαμπαδεύουν σφαιρική γνώση.
Ακόμα και εάν χρειαστεί να στήσουν ´κρυφά σχολειά´ούτως ώστε αυτή την φορά να μήν είναι μύθος..
 
Εξελίξεις:

Η ομάδα ερευνά νομικά τη δυνατότητα να διανέμει το βιβλίο (το αποσυρμένο) μέσω του δικτύου αφού το βάλει σε ftp server.

http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20070926&nid=6144559&sn=ΕΛΛΑΔΑ&spid=876

Επίσης θα αγωνιστεί πολιτικά για να καταργηθεί το δικαίωμα του Υπουργείου Παιδείας να ορίζει τα βιβλία που θα διανεμηθούν στα σχολεία.

http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20070926&nid=6144609&sn=ΕΛΛΑΔΑ&spid=876
 
Last edited:
μάλιστα. Τι γίνεται όμως που στο Σύνταγμα ορίζεται ότι η κυβέρνηση η οποία έχει τη δεδηλωμένη εμπιστοσύνη της Βουλής είναι η αρμοδία να ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ, καθώς και τα τετριμμένα ότι όλες οι εξουσίες εκπορεύονται από το λαό κλπ κλπ?

Όσο για την κυκλοφορία του βιβλίου, υπάρχει ένα μικρό ζήτημα πνευματικής ιδιοκτησίας.
 
Γι αυτό ακριβώς θα ήθελα να σε ρωτήσω. Μπορούν οι συγγραφείς (που έχουν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας) να δημοσιοποιήσουν (χωρίς πληρωμή, δηλ. δωρεάν ένα βιβλίο, που δηλωμένα πλέον δεν θα κυκλοφορήσει, αλλά θα οδηγηθεί σε πολτοποίηση;
 
Δεν γνωρίζω τούς νόμους αλλά θά ευχόμουν οι συγγραφείς να κυκλοφορήσουν τον βιβλίο τους στην ελεύθερη αγορά.
Θα κάνουν best seller σίγουρα με τετοια διαφήμιση απο το Mega και τίς ´προοδευτικές´ εφημερίδες(βεβαια είναι εμφανές ότι οι περισσότεροι δημοσιογράφοι είτε δέν έχουν διαβάσει το βιβλίο είτε αποσιωπούν εσκεμμένα τά ουσιώδη)αλλά υπάρχει και η πιθανότητα νά ενημερωθεί μιά μεγαλύτερη μερίδα τού πληθυσμού γιά αυτό το απαράδεκτο και σε δομή αλλά και σε περιεχόμενο κατασκεύασμα.
Επειδή οι περισσότεροι ασχοληθηκαν με τούς ´συνωστισμούς´μόνον και όχι με άλλα επίσης ουσιώδη και εσκεμμένα παραποιημένα από την Παγκόσμια και Πανευρωπαϊκή ιστορία πρέπει το βιβλίο να κυκλοφορήσει στην αγορά όπως και κάθε βιβλίο.
Μονον που τότε δεν θα φέρει την ευθύνη κυκλοφορίας το επίσημο κράτος,αλλά οι ίδιοι οι συγγραφείς.Ιδού η Ρόδος.....
Υ.Γ
Να το κυκλοφορήσουν και στην Γαλλία επίσης...Εκεί λίγο πιό προσεκτικά μιά και δεν αναφέρουν κάν την γενοκτονία τών Αρμενίων....
 
Απάντηση: Re: Οι Τετρομαγμένοι.

μάλιστα. Τι γίνεται όμως που στο Σύνταγμα ορίζεται ότι η κυβέρνηση η οποία έχει τη δεδηλωμένη εμπιστοσύνη της Βουλής είναι η αρμοδία να ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ, καθώς και τα τετριμμένα ότι όλες οι εξουσίες εκπορεύονται από το λαό κλπ κλπ?

Όσο για την κυκλοφορία του βιβλίου, υπάρχει ένα μικρό ζήτημα πνευματικής ιδιοκτησίας.

Γιατί έχεις τήν εντύπωση ότι σέβονται τούς θεσμούς???
Απλά τούς χρησιμοποιούν όταν τούς μοιράζουν πανεπιστημιακές θέσεις.....Διαφορετικά αντιτίθενται ´επαναστατώντας´.
Εάν χρειαστεί θά συνεχίσω το θέμα με ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το πώς το ΔΙΚΑΤΣΑ με μιά ´διευρυμένη ερμηνεια´αναγνώρισε τίτλους σπουδών βουλευτού επικρατείας (εκλεγμένης πιά)πού έγινε και πανεπιστημιακή και πού σε όλα της τα βιβλία υμνεί τήν Οθωμανική Αυτοκρατορία.Ο βασικός της τίτλος πάντως προέρχεται από το ντιρί τού 1970 τόσο....Σύζυγος think tank τού ´εκσυγχρονισμού´.Εκεί να δείς σεβασμός στούς θεσμούς..
Βεβαια τότε που τα έλεγε αυτά λίγοι είχαμε υποψιασθεί τι θά επακολουθησει..Οι περισσότεροι γελούσαν...
 
Γι αυτό ακριβώς θα ήθελα να σε ρωτήσω. Μπορούν οι συγγραφείς (που έχουν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας) να δημοσιοποιήσουν (χωρίς πληρωμή, δηλ. δωρεάν ένα βιβλίο, που δηλωμένα πλέον δεν θα κυκλοφορήσει, αλλά θα οδηγηθεί σε πολτοποίηση;

δεν γνωρίζω εάν υπάρχει ιδιαίτερο νομικό πλαίσιο, πάντως στο πνεύμα της απλής σύμβασης έργου, ο κύριος του έργου (εδώ, το κράτος) έχει και τον απόλυτο έλεγχό του (αυτό στα πλαίσια μιας αστικής συμβάσεως). Το λέω αυτό καθώς το βιβλίο υπήρξε προϊόν συγκεκριμένης ανάθεσης. Πιθανόν εδώ να υπάρχουν ειδικότεροι να απαντήσουν.
 
Re: Απάντηση: Re: Οι Τετρομαγμένοι.

Γιατί έχεις τήν εντύπωση ότι σέβονται τούς θεσμούς???

Δεν με ενδιαφέρει τι σέβονται ή δεν σέβονται οι κύριοι, πάντως μία κυβέρνηση η οποία δεν μπορεί να ελέγξει τι βιβλία μοιράζονται στα δημόσια σχολεία, καταχρηστικώς καλείται κυβέρνηση.
Έχουμε πήξει στις "ανεξάρτητες" αρχές σε αυτόν τον τόπο.
 
Πριν έξι χρόνια όντας ένας εκ των τριών συγγραφέων ενός σχολικού βιβλίου (μέσω Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) είχα υπογράψει χαρτιά ότι παραχωρώ ή αποποιούμαι (δεν θυμάμαι την ακριβή διατύπωση) των πνευματικών δικαιωμάτων του εν λόγω βιβλίου.
Προφανώς κάτι ανάλογο θα ισχύει και τώρα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Οι Τετρομαγμένοι.

Πρόκειται για ένα άτομο με λόγο αιχμηρό. Φαντάζομαι (διότι δεν έχω το κείμενο στο οποίο αναφέρεστε -αν πρόκειται για ένα συγκεκριμένο κείμενο- ότι μιλά για τη συμπεριφορά του κράτους απέναντι στους Αλβανούς, ή για τον ρητορικό εθνικιστικό λόγο των Ελλήνων) και όχι για τη ρατσιστική συμπεριφορά κάποιων απέναντι σε αυτόν προσωπικά.

Το λογοτεχνικό βιβλίο του Ημερολόγιο συνόρων, θα έλεγα ότι είναι πολύ καλογραμμένο (τόσο από λογοτεχνικής πλευράς, όσο και σε επίπεδο πληροφόρησης για τί ήταν η άλλη πλευρά και πόσα άλματα έπρεπε να κάνει προκειμένου να φθάσει από την Αλβανία εκείνης της εποχής στην Ελλάδα του 1991. Η σκηνή με τον ξενοδόχο και τη λεκάνη της τουαλέτας και την ομάδα των Αλβανών με σόκαρε. Ήταν πολύ πιο δυνατή από π.χ. τα βιβλία του Ψημμένου για τους Αλβανούς στην Αθήνα.

Τώρα ο τρόπος και τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν οι πηγές δεν μου είναι γνωστές. Μάλλον έγινε προσπάθεια να περιληφθούν κείμενα καλά, αλλά συνηθισμένα από καθημερινούς ανθρώπους κι όχι από τους ταγούς ή τους πνευματικούς ανθρώπους. Π.χ. είδα ότι σε βιβλίο Γυμνασίου ή Λυκείου υπήρχε κείμενο -πηγή (μια παράγραφος) από ταξίδι στη Λευκάδα. Έτυχε να γνωρίζω τον συγγραφέα Θοδωρή Γόύτα με τον οποίο κάποτε ήμασταν κάποτε συνάδελφοι στο Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (εκείνος ήταν web designer) και ο οποίος τώρα εργάζεται στη Μέση Εκπαίδευση. Το κείμενο είχε παρθεί από το www.goutas.gr και δεν το γνώριζε. Τουλάχιστον βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να διδάσκει στους μαθητές του ένα βιβλίο στο οποίο υπάρχει κείμενό του.

Ο Κύριος Καπλάνι γράφει γλυκερές πανομοιότυπες ιστορίες στο Athens Voice γνωστό έντυπο τού life-style και τού δήθεν κοσμοπολιτισμού.Ιστορίες μεταναστών.Θα προτιμούσα να τίς γράφουν οι ίδιοι οι μετανάστες ....
Και ο άνθρωπος αγκαλιάστηκε απο πολλούς στην ελλάδα(δέν ανήκει στούς και σήμερα ταλαιπωρημένους Αλβανούς μετανάστες).Ως εκ τούτου τα περί ελληνικου εθνικισμού να τα αφήσει...
Πάντως στην εκπομπή τής κρατικής τηλεόρασης δεν τον άκουσα να καταγγέλει τον εθνικισμό τής πατρίδας του και τον αλυτρωτισμό.Τι μεγαλύτερη ευκαιρία από ένα πανελλαδικής εμβέλειας μέσον για να κάνει κάτι τέτοιο.
Υ.Γ
Και ο δημοσιογράφος Ντεντέ στην Θράκη παρίστανε τον ´ειρηνιστή´και πιάστηκε στα πράσα να εξυβρίζει όλους τού ελληνες τής θράκης σε συνεδρίαση τής παράνομης Τουρκικής Ενωσης Θράκης.
Ελπίζω να μήν υπάρχουν και δικά του κείμενα σε σχολικά βιβλία.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Οι Τετρομαγμένοι.

Δεν με ενδιαφέρει τι σέβονται ή δεν σέβονται οι κύριοι, πάντως μία κυβέρνηση η οποία δεν μπορεί να ελέγξει τι βιβλία μοιράζονται στα δημόσια σχολεία, καταχρηστικώς καλείται κυβέρνηση.
Έχουμε πήξει στις "ανεξάρτητες" αρχές σε αυτόν τον τόπο.

Αυτό ξαναπέστο.Κυβερνήσεις που έχουν καταντήσει Μη Κυβερνητικές οργανώσεις....