Olympus Pen EP-1/2, E-PL1 και... ...φτάσαμε στην E-PL7!!!

Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Αυτη η φωτο νομιζω τα λεει ολα:)

comparedto1.jpg


Επρεπε να βαλουν διπλα και τον 7-14 και τον 11-22 απο τα κανονικα 4/3

τοσο μικρος και ευρυγωνιος θα εχει μαλλον και καπιες ατελιες, ΙΜΗΟ ειναι λογικο, αμα θες κατι μικρο συμβιβαζεσαι και λιγο. Μαλλον θα κανουν και καπιο τεστ στο 7-14 της πανασονικ.
Για το DR Βλαση δες εδω ενα τεστ της ΕΠ1, νομιζω βελτιωνονται σιγα-σιγα τα 4/3:)

http://www.dpreview.com/reviews/olympusep1/page20.asp

επειδή Παύλο τυχαίνει να δουλεύω με μηχανές όπως τις μικρές ΝΙΚΟΝ αλλά πρόσφατα και με την Ε620 (δεν μιλώ για τη NIKON D700) βλέπω ότι στην πράξη η 620 έχει σημαντικότατη διαφορά από τη D5000 σε θέματα με πολύ υψηλή διαφορά φωτεινότητας, και ειδικά στους συννεφιασμένους ουρανούς υπάρχει θέμα. Και με ένα κορυφαίο raw converter όπως το Phase One Capture (έχω την 4.8.3) βλέπω ότι οι μικροί αισθητήρες έχουν μικρότερο περιθώριο ανάκτησης της λεπτομέρειας σε σχέση με τους CMOS αισθητήρες του apsc φορμά.
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

ναι, δεν διαφωνω, σε σχεση με αλλες μαρκες, ειναι ακομα πισω,εγω που εχω μονο την ε410, νομιζω ειναι η μηχανη με το μιρκοτερο ΔΡ:)
Aλλα νομιζω σιγα-σιγα βελτιωνονται.
Το αδυνατο σημειο του φορμα ειναι οι αισθητηρες,αλλα εχει πολλους αξιολογους φακους (9-18mm,14-54mmφ2,8-3,5,12-60mmφ2,8-φ4,50-200mmφ2,8-3,5) και πολυ μικροτερο μεγεθος, οποτε ειναι θεμα επιλογων τι χριαζεται ο καθενας.
Δεν εχω χρησιμοπιησει αρκετα αλλες μαρκες, αλλα απο φιλους που εχουν canond40 και νικον δ80, εχω δει καμμενους ουρανους και σε αυτους, απο καπιο σημειο και μετα οτι και να κανεις θα καει μαλλον.
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

ναι, δεν διαφωνω, σε σχεση με αλλες μαρκες, ειναι ακομα πισω,εγω που εχω μονο την ε410, νομιζω ειναι η μηχανη με το μιρκοτερο ΔΡ:)
Aλλα νομιζω σιγα-σιγα βελτιωνονται.
Το αδυνατο σημειο του φορμα ειναι οι αισθητηρες,αλλα εχει πολλους αξιολογους φακους (9-18mm,14-54mmφ2,8-3,5,12-60mmφ2,8-φ4,50-200mmφ2,8-3,5) και πολυ μικροτερο μεγεθος, οποτε ειναι θεμα επιλογων τι χριαζεται ο καθενας.
Δεν εχω χρησιμοπιησει αρκετα αλλες μαρκες, αλλα απο φιλους που εχουν canond40 και νικον δ80, εχω δει καμμενους ουρανους και σε αυτους, απο καπιο σημειο και μετα οτι και να κανεις θα καει μαλλον.

Το αν θα κάψεις τους ουρανούς, οφείλεται το ίδιο στη μηχανή, στην επεξεργασία (ανάκτηση από raw της πληροφορίας) αλλά και της ικανότητας του χειριστή της μηχανής. Π.χ. από σένα έχουμε δει μαγικά στο στούντιο. Αν έλεγες σε πολλούς ότι τραβάς με μεγάλη μηχανή και δεν έβλεπαν το exif θα τ δέχονταν οι περισσότεροι.
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Ε στο στουντιο τις περρισοτερες φορες δεν χρειαζεται πολυ μεγαλο DR ΙΜΗΟ.
Για επαγγελματιες τα αλλα συστηματα ειναι πιο καταλληλα, αλλα αμα θες κατι αρκετα πιο μικρο, με ελαχιστο συμβιβασμο στην ποιοτητα με ποιοτικους φακους, ειναι πολυ καλη επιλογη ΙΜΗΟ
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Το firmware update v.1.4 για ΟΛΕΣ τις Pen διατίθεται κανονικά από σήμερα. Θυμηθείτε ότι πρέπει πλέον να κατεβάσετε τον ειδικό updater από εδώ:

http://www.olympus.com.gr/consumer/208_7226.htm


Το τεστ από το DPreview :
http://www.dpreview.com/news/1004/10042202olypenfirmware.asp

όπου φαίνεται ξεκάθαρα ότι η όποια - μικρή πλέον - υστέρηση οφείλεται καθαρά στον κιτ φακό 14-42mm.

Προσωπικά αφού το εγκατέστησα στη EP-1, η αίσθηση που έχω είναι ότι πέραν της γενικής βελτίωσης, το βασικό κέρδος για τον 14-42 είναι ότι σταμάτησε να "ψαρεύει" μπρός - πίσω ακόμα και σε συνθήκες με κακό φωτισμό. Ο 17άρης σε καλό φωτισμό κλειδώνει πλέον "αέρα", με ελάχιστη καθυστέρηση σε κακό φωτισμό.
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Το firmware update v.1.4 για ΟΛΕΣ τις Pen...
...Προσωπικά αφού το εγκατέστησα στη EP-1, η αίσθηση που έχω είναι ότι πέραν της γενικής βελτίωσης, το βασικό κέρδος για τον 14-42 είναι ότι σταμάτησε να "ψαρεύει" μπρός - πίσω ακόμα και σε συνθήκες με κακό φωτισμό. Ο 17άρης σε καλό φωτισμό κλειδώνει πλέον "αέρα", με ελάχιστη καθυστέρηση σε κακό φωτισμό.

Τελικά δεν είναι μόνο αίσθηση, δέστε σύγκριση πρίν-μετά:http://43rumors.com/olympus-new-firmware-tests-on-youtube/
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Πάντως το σύστημα 4/3 παραμένει ακριβό σύστημα. Έκανα μια μικρή έρευνα και βλέπω ότι στη Γερμανία οι τιμές είναι :

Canon 550d +18-55 725
Canon 550d +18-55, 55-250 990
Canon 1000d +18-55, 360
Canon 1000d +18-55, 75-200 500
Nikon d3000 + 18-55 360
Nikon d3000 + 18-55, 55-200 520
Olympus epl1 +14-42 488
Olympus epl1 +14-42, 40-150 614

άρα υψηλές, τουλάχιστον 100 ευρώ πάνω από ανταγωνιστικά συστήματα και 150+ από μια μηχανή σαν την 520 της ίδιας της Olympus.

Στην Ελλάδα βλέπω
Olympus epl1 +14-42 525
Olympus epl1 +14-42, 40-150 660
Nikon d3000 18-55 vr, 55-200 vr 560
Nikon d3000 18-55 vr 445

ενώ η PENTAX KX που είναι πολύ πιο ικανή μηχανή σε σχέση με όλες τις εισαγωικές DSLR κι όχι μόνο δεν είναι πιο ακριβή

Pentax kx 18-55 490
Pentax kx 18-55 55-200 630
ενώ δέχεται και τις μεγαλύτερες εκπτώσεις στο ταμείο.

Άρα ένα 100άρικο θα πρέπει να πέσει οπωσδήποτε...
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Άρα ένα 100άρικο θα πρέπει να πέσει οπωσδήποτε...

Αμήν και πότε... Επι πλέον υπάρχει ζόρι με τους φακούς, για να βάλεις ας πούμε ένα φτηνό macro (τον 35mm στα 199 -30 cashback θέλεις και τον προσαρμογέα MMF2 στα 180 + ...
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

επειδή Παύλο τυχαίνει να δουλεύω με μηχανές όπως τις μικρές ΝΙΚΟΝ αλλά πρόσφατα και με την Ε620 (δεν μιλώ για τη NIKON D700) βλέπω ότι στην πράξη η 620 έχει σημαντικότατη διαφορά από τη D5000 σε θέματα με πολύ υψηλή διαφορά φωτεινότητας, και ειδικά στους συννεφιασμένους ουρανούς υπάρχει θέμα. Και με ένα κορυφαίο raw converter όπως το Phase One Capture (έχω την 4.8.3) βλέπω ότι οι μικροί αισθητήρες έχουν μικρότερο περιθώριο ανάκτησης της λεπτομέρειας σε σχέση με τους CMOS αισθητήρες του apsc φορμά.

Βλάση, σε ποιό ISO αυτές οι διαπιστώσεις (για τα καμμένα σύννεφα π,χ,) ??

Το ρωτάω διότι οι τελευταίες Olympus εχουν (σύμφωνα με τις μετρήσεις της DXO) ως βασικό ISO το 200 και το 100 είναι ουσιαστικά ιδιο με το 200 κατεβασμένο 1 στοπ ψηφιακά (fake iso) πριν την εγγραφή στο RAW αρχείο.

Ουσιαστικά ειναι ενα υπερεκτεθειμένο ISO 200 επικίνδυνο για καψιματα δηλαδή.

Για την ακρίβεια οι μετρήσεις δείχνουν οτι το ISO 100 δίνει 1/3 στοπ μικρότερο περιθώριο μέχρι το καψιμο (100 = 125) σε σχέση με την προδιαγραφή ενω το ISO 200 2/3 στοπ μεγαλύτερο (200 = 125). Θα ήταν δηλ. πολύ παράξενο να έχεις απο την 620 καψιματα σε ΙΣΟ 200 και ανω.

Για σύγκριση συνήθως οι DSLR δίνουν 1/3 στοπ μεγαλύτερο περιθώριο απο την προδιαγραφή (200 = 160) ενω οι Canon δίνουν 1/2 εως 2/3 (200 = 140 ή 125).

Εξαίρεση οι τελευταίες Panasonic που δίνου 1/3 λιγότερο σε όλα τα ισο(100= 125, 200 = 250 ... ). Δηλ το ISO 200 της Πανασόνικ είναι ίδιο με το ισο 400 της Ολύμπους.

Θα είχε ενδιαφέρον κάποιος χρήστης - κάτοχος να δοκιμάσει σε τι χρόνους κλέιστρου οδηγεί η σποτ φωτομέτρηση των 620 ή ΡΕΝ σε ISO 100 & 200 .... φωτογραφίζοντας μια γκρί οθόνη. Κατα προτίμηση out of focus και σκοτεινές ρυθμίσεις για μεγάλους χρόνους κλείστρου.

Αν "ανεβουν" και τα RAW μπορεί να γίνει καλύτερη διερεύνηση με το Rawanalyze.
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Ηλία τα αρχεία ήταν τραβηγμένα σε ISO 100/200. Να σου πω την αλήθεια δεν παρατήρησα μεγάλη διαφορά στη συμπεριφορά της μηχανής στις δυο ευαισθησίες.

Το σίγουρο ήταν ότι για να κάνω ανάκτηση των καμμένων περιοχών χρειαζόμουν πολύ περισσότερο σκάψιμο σε σχέση με τις μικρές ΝΙΚΟΝ. Π.χ. αντί για 15 στη βαθμονόμηση, έπρεπε να πηγαίνω στο 35-50, όπου τα πράγματα ήταν πλέον πολύ καλά. Όμως αν έπρεπε στο ίδιο αρχείο να σώσω τα καμμένα και να φωτίσω τα σκοτεινά, τότε η φωτογραφία φαινόταν εντελώς αφύσικη (στρεσαρισμένη τελείως) κάτι που δεν συμβαίνει με τους cmos της ΝΙΚΟΝ . Γι αυτό και λέω ότι ακόμη και τώρα το 4/3 δεν έχει το δυναμικό πεδίο που έχουν οι άλλοι κατασκευαστές αισθητήρων (CANON/SONY) και το λέω με λύπη μου, καθώς είχα βρει σε εξαιρετική τιμή μια 620 με τον 12-60 και έναν ΟΜ 24/2.0.
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Ευχαριστώ Βλαση

Το οτι δεν παρατήρησες διαφορά οφείλεται στο οτι το C-1 οπως και το μανίσιο για RAW της Olympus (πιθανον να πρόκειται για τον ίδιο αλγόριθμο RAW*) κάνουν κρυφά αντιστάθμιση έκθεσης σύμφωνα με τα στοιχεία του exif δηλ. ενω έχεις το χειστήριο στο μηδέν εφαρμόζουν -1/3 στα 100 ή +2/3 στα 200. Το ίδιο κάνει και το ACR για όλες τις μηχανές π.χ. +1/2 στις Canon. Μόνο με το Rawanalyze** μπορείς να δείς ανόθευτα τα raw δεδομένα.
Παρατήρησες μήπως αλλοιωμένα χρώματα κατα την ανάκτηση των καμμένων ??. Φαίνεται οτι αυτοι οι αισθητήρες παρουσιάζουν μια μη γραμμικότητα στην περιοχή των καμμένων*** και αυτό ή βγάζει "ματζεντες" ή θέλει ειδική μεταχείρηση (εξ' ου και το παιδεμα της επαναφοράς).

* Ενα τεστ raw converters για Olympus (ιδιο interpolation OS & C1)
http://www.rawness.es/algoritmos-de-interpolacion-para-camaras-cuatro-tercios-y-micro-43/?lang=en

** http://www.cryptobola.com/PhotoBola/Rawnalyze.htm

*** http://www.rawness.es/reparacion-de-alinealidades-del-sensor/?lang=en

Πάντως με τα πιο πάνω δεδομένα θα έπρεπε να δυσκολεύεσαι με τα καμμένα μόνο στο ISO 100.

Για την δυναμική περιοχή συνολικά έχεις απόλυτο δίκιο. Απλά να το δεί κανείς μονο απο την διαφορά εμβαδου των αισθητήρων προκύπτει 2/3 στοπ υπεροχή της Νικον βάλε και την ανώτερη τεχνολογία ... ενα στοπ μεσ'το νερό.

Ενα στοπ διαφορά υπερ της Νικον μετρησε και η Dxo.

http://www.dxomark.com/index.php/en...brand)/Olympus/(brand2)/Pentax/(brand3)/Nikon
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Για τις τεχνολογίες ... εγώ συνήθως κρατώ μικρό καλάθι. Άλλες μου φαίνονται άχρηστες, άλλες πολύ χρήσιμες (π.χ. διορθώσεις γεωμετρικών παραμορφώσεων είτε στη μηχανή, είτε με πρόγραμμα).

Η ματζέντα (πολύ σωστά το θέτεις) είναι το κύριο πρόβλημα, όπως και η flat αίσθηση που αποκτά η φωτογραφία. Αλλά γενικότερα οι μηχανές τη Olympus έχουν μια τάση προς τη ματζέντα στα μονοχρωματικά (π.χ. οι ουρανοί είναι πάντα πιο σκούροι σε σχέσει με τις CANON/NIKON/SONY).

όχι τόσο όπως η τάση της FUJI για ενίσχυση του πράσινου και έλλειψη του κόκκινου, αλλά αρκετά.

ΥΣΤ. Να φωτογραφίσεις το ρωσικό μοναστήρι στο Άγιο όρος (όχι από το καράβι, από μέσα) που έχει χάλκινες στέγες και πράσινα παντζούρια με άσπρο σοβά στους τοίχους, να μην έρχεται το άσπρο με τίποτε...
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Αλλο η ματζέντα τάση στον ουρανό (συνήθως υπεύθυνο ειναι το χρωματικό προφίλ αλλά μπορεί να είναι και θόρυβος στο κόκκινο κανάλι) και αλλο το "ματζεντί" λευκό που οφείλεται συνήθως σε κάψιμο ενος ή δυο καναλιών.

Υπόψιν οτι αυτό το κάψιμο μπορεί να είναι εικονικό δηλ. ενω τα πιξελ του αισθητήρα δεν είναι καμμένα εμφανίζεται κάψιμο μετα την επιβολή του WB. H μπορεί να φταίει το πρόγραμμα raw (λάθος λευκό σημείο).

Αν έχεις κάποια τέτοια φωτο που θέλει συγύρισμα ανέβασε την σε RAW να την ψαχουλέψουμε.

Εγω με την Fuji έσκασα την πρωτομαγιά που ένα πορφυροκόκκινο τριαντάφυλλο έβγαινε ανοιχτό κεραμιδί. Ντάλα μεσημέρι το τράβηξα (κασσικό daylight WB). Τελικά δεν είχε καεί τίποτε απλά δεν χωρούσε το κορεσμένο κόκκινο στο sRGB ταυτόχρονα με την φωτεινότητα που ήθελα για να δίνει όντως την αίσθηση της λιακάδας. Κατεβάζοντας φωτεινότητα ερχόταν το κόκκινο αλλά είχες την αίσθηση της συννεφιάς. Δεν δοκίμασα να το έκτυπώσω ίσως να αποδιδόταν καλύτερα.
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Η Olympus Pen EP-1 κέρδισε το camera of the year award 2010 στην Ιαπωνία, καθώς και το readers award στον ίδιο θεσμό (Camera Grand Prix 2010).

attachment.php


Η Canon και η Sony μοιράστηκαν το editors choice, η πρώτη για τον EF 100mm/2.8L macro και η δεύτερη για τον "Exmor R" back illuminated CMOS αισθητήρα.

Περισότερα εδώ:

http://www.cjpc.jp/gra/2010/grandprix10E.html
 

Attachments

  • OLYMPUS-00.jpg
    OLYMPUS-00.jpg
    44.9 KB · Views: 217
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

και ενα review του 7-14 της πανασονικ

http://www.dpreview.com/lensreviews/panasonic_7-14_4_o20/

Από το review:


  • Fairly strong lateral chromatic aberration at the widest settings when used on Olympus bodies
  • High price (much more expensive than Olympus 9-18mm F4-5.6)
Οπότε αν πάω για ευρυγώνιο (μεγάλο αν) με βλέπω για Olympus...
 
Re: Νέα μηχανή Olympus Pen

Τεστ του Zuiko m4/3 14-150mm f4.00-5.6 από το DPReview: http://www.dpreview.com/lensreviews/olympus_m_14-150_4-5p6_o20/

Με δυό λόγια, πολύ μικρό μέγεθος, καλή οπτική απόδοση σε μεσαίες εστιακές αποστασεις, ικανοποιητική στα άκρα (με κάποια μικροπροβλήματα). Αθόρυβο και ταχύτατο Autofocus, αλλά οι κάτοχοι Panasonic δεν έχουν σταθεροποίηση...