Οξειδωμένος καθρέπτης

Απάντηση: Re: Οξειδωμένος καθρέπτης

Το μεγαλύτερο "πρόβλημα" σε αυτές τις συμφωνίες είναι ακριβώς οι επεμβάσεις του "εξυπνάκια" του Mahler που έβρισκε ένα σωρό πρόβλημα και λάθη (βασιζόμενος μάλλον στην δική του φλυαρία) και τους άλλαξε τα φώτα.

Μαχαιριά στην καρδιά του Σπύρου τα λόγια σου...
 
Πρώτα να διευκρινίσω ότι οι παρατηρήσεις αφορούν τις επεμβάσεις του Μάλερ στα έργα του Σούμαν.
Κατά τα άλλα αγαπητός συνθέτης με 2 , 5 , 6 κορυφαίες συμφωνίες.

Έχω ακούσει τον κύκλο του Seguin και δεν μου άρεσε.
Μηχανικές ερμηνείες , χωρίς φαντασία και συναίσθημα , γρήγορες όπως επιτάσσει η μόδα χωρίς να έχει γνώσεις HIP.
Άντε να τελειώνουμε να πληρωθούμε να πάμε στα επόμενα.
Το ίδιο και ο Mendelssohn που έχει κάνει.
Σε γενικές γραμμές τον θεωρώ κακό μαέστρο προϊόν των Media και άλλων κύκλων.

Κατά τα άλλα ερμηνείες στις οποίες επεμβαίνουν οι μαέστροι και κάνουν "βελτιώσεις" και δεν ξέρω εγώ τι με αφήνουν αδιάφορο.
Δηλαδή δεν ήξερε ο Schumann και ξέρει ο κάθε Szell?
Τι λέτε βρε παιδιά!
 
Από κύκλους συμφωνιών Schumann προτείνω ένα σύγχρονο που μάλλον θα σας αρέσει.
Μικρή ορχήστρα που δεν φαίνεται μικρή όταν χρειάζεται η αίσθηση της δύναμης, ορμής στην έναρξη της συμφωνίας του Ρήνου.
Παίζει με μοντέρνα πνευστά αλλά που σε δυνατότητες μοιάζουν με τα παλιότερα.

Ticciati- Scottish Chamber Orchestra.
 
Ποιά η γνώμη σας για σύγχρονες εκτελέσεις όπως των Ticciati, Nezet-Seguin, Rattle, Barenboim, Thielemann?

Τον Ticciati δοκίμασα να τον ακούσω και τον σταμάτησα στην αρχή του β' μέρους. Διευθύνει τόσο γρήγορα που νομίζεις ότι βιάζεται να προλάβει το τρένο. Ο Thielemann μου άρεσε πολύ. Βρήκα ότι έχει, περιέργως, μια φρεσκάδα η προσέγγισή του, παρόλη την παλιομοδίτικη Γερμανίλα που θέλει να αποπνέει.
 
Ο Thielemann παίζει big band βέρσιον και με τι big band, την Δρέσδη μια από τις καλύτερες που υπάρχουν.
Σε εμένα η εκτέλεση του Thielamann δεν προσέφερe τίποτε το καινούργιο. Την <παλαιομοδίτικη Γερμανίλα> την μεταφράζω στην βαριά προσέγγιση του Thielemann.
 
Ο Ticciati παίζει Chamber version δηλαδή με ποιό ευκίνητη ορχήστρα.
Ο Thielemann παίζει την δεύτερη version του 1851 ενώ ο Ticciati την <ελαφρύτερη> κατά δέκα χρόνια νεότερη πρώτη version. Αυτό το γράφω με επιφύλαξη.
Δεν είμαι κοντά στο αρχείο μου να τον ξανακούσω έτσι η αναφορά μου στον Ticciati είναι από μνήμης. Θυμάμαι όμως ότι μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση.
 
Λάθος μου ο Ticciati παίζει την 2η version του 1851.
Πως βρήκες τον Ticciati τόσο γρήγορο? Μπήκα στο διαδίκτυο και είδα ότι το πρώτο μέρος έχει διάρκεια 10.31 ενώ του Κarajan 10.39.
 
Σήμερα θυμήθηκα τον Herreweghe - πολύ ωραία 4η.
Schumann_2_4_hma1951848_SV.gif
 
Περιμένω την επόμενη εβδομάδα από το Amazon 4η που δεν φανταζόμουνα ότι υπάρχει. Θα παρουσιάσω ως και unboxing του cd.
icon7.png

Πρόσφατα άκουσα τον κύκλο Dohnayni-Cleveland που με εξέπληξε θετικά.
 
Αφορά μια ηχογράφηση της Δρέσδης αλλά στον δρόμο προέκυψε ακόμη μια ηχογράφηση της ίδιας ορχήστρας. Αμφότερες και οι δύο (όπως έλεγε κάποιος λοχίας μου) είναι από διάσημους μαέστρους.

Στο μεταξύ μπορείτε να συγκρίνετε τις εκδοχές του 1841 και 1851 από την ηχογράφηση του Heinz Holliger στην Audite.
Πρόκειται για τον γνωστό ομποίστα που διευθύνει την ορχήστρα της Βορειογερμανικής ραδιοφωνίας.
Κάθε βερσιόν έχει την χάρη της.
Στην Clara άρεσε η δεύτερη βερσιόν στον Brahms η πρώτη.

03.jpg 01.jpg
 
Κώστα ακόμη προσπαθείς για τα 1000 post;

Προσπαθώ ακόμη αλλά μέσω ενός μόνο νήματος.

Για να μείνω εντός θέματος.
Η έκδοση του 1841 δεν έγινε δεκτή από κανέναν εκδοτικό οίκο για δημοσίευση. Αναγκάστηκε να την ξανα ενορχηστρώσει για να γίναι δεκτή.
Αυτό του πήρε δέκα χρόνα.
Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι τα 1000 posts θα μου πάρουν λιγότερο.
 
Η δυνατότητα άμεσης σύγκρισης των δύο εκδοχών υπάρχει και στον κύκλο των συμφωνιών από τον Gardiner.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51sLQSA3JpL._SY355_.jpg
 
Απάντηση: Re: Οξειδωμένος καθρέπτης

Κώστα ακόμη προσπαθείς για τα 1000 post;

Βρε σεις θα μου τον "ρέψετε" το φίλο μου μέχρι να φτάσει τα 1000. Νύκτωρ διαβάζει,ακούει,σημειώνει,γράφει. Προτίθεμαι να του χαρίσω καμιά 400αριά ποστ σε ένδειξη της φιλίας αλλά και μεγαλοψυχίας μου. Παρακαλώ να εγκρίνετε κατά παρ'έγκλιση των,όντως αυστηρών,κανόνων που έχουν θεσπιστεί τελευταία.