Όξυνση και Αποθορυβοποίηση με μη συμβατικές μεθόδους

Όσον αφορά την αποθορυβοποίηση, παρακολούθησα ένα βίντεο πριν λίγο καιρό και διαπίστωσα Στην πράξη ότι έχει αποτέλεσμα.

https://youtu.be/DvZfjh19rio

Δεν ξέρω αν θα ικανοποιήσει και εσάς πάντως ήταν ευχάριστη βελτίωση σε μια εικόνα με αρκετό θόρυβο. Δυστυχώς είμαι μακριά από το σπίτι για να την ποσταρω.


Στάλθηκε από το Redmi Note 3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Το έχω μελετήσει και αυτό και είναι μια πολύ καλή εναλλακτική.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Σε αυτό το βίντεο δίνεται έμφαση στο surface blur για την αποθορυβοποίηση που απαιτεί προσοχή.
 
pano πολυ ενδιαφερουσες συμβουλες για ολους μας.σε ευχαριστουμε που τα μοιραζεσαι!!!
 
pano πολυ ενδιαφερουσες συμβουλες για ολους μας.σε ευχαριστουμε που τα μοιραζεσαι!!!

Γιάννη σ' ευχαριστώ πολύ. Θα επανέλθω με την πρώτη ευκαιρία για να συμπληρώσω tips που υπάρχουν πάνω σε αυτήν την μέθοδο ώστε να εμπλουτίσω το νήμα με εναλλακτικές που μπορούν να διευκολύνουν καλύτερα το χρήστη ως προς το τελικό αποτέλεσμα που θέλει να πετύχει.:2thumb22sup:
 
Συγχαρητήρια και από εμένα.
Πολύ καλή δουλειά!!

Μια ερώτηση μόνο: Με το "αδερφάκι" του Photoshop, το Lightroom, κάνουμε παρόμοια βήματα;
 
Συγχαρητήρια και από εμένα.
Πολύ καλή δουλειά!!

Μια ερώτηση μόνο: Με το "αδερφάκι" του Photoshop, το Lightroom, κάνουμε παρόμοια βήματα;


Σ' ευχαριστώ φίλε lentozo.

Νομίζω ότι όταν μαθαίνουμε μια καλή τεχνική πρέπει να την μοιραζόμαστε.

Όσο για το Lightroom όπως είπε και ο etsap δεν υποστηρίζει layers.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Συνεχίζουμε.

Ακολουθώντας την ίδια διαδικασία όπως περιγράφεται στη σελίδα 2 του νήματος θα σταθούμε στο 7ο βήμα το οποίο παραθέτω ξανά παρακάτω αναλύοντας κάποιες επιπλέον εναλλακτικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην μίξη των δύο layers που έχουμε. (Το ένα που έχουμε εφαρμόσει το High Pass και το βασικό μας που στα επόμενα βήματα εφαρμόζουμε την αποθορυβοποίηση.


Βήμα 7ο

Αφού έχουμε προχωρήσει με τα παραπάνω πηγαίνουμε στην επιλογή που βλέπεται στην παρακάτω φωτογραφία και επιλέγουμε Linear Light. ( Εναλλακτικά και για να διαμορφώσουμε ανάλογα με τις ανάγκες αλλά και την προτίμησή μας ως προς το τελικό αποτέλεσμα όξυνσης που θέλουμε να πετύχουμε μπορούμε μεσα από το πλαίσιο επιλογών της επιλογής Linear Light να επιλέξουμε μία ρύθμιση από τις, overlay, soft light, vivid light κλπ και θα δούμε διαφορετική συμπεριφορά εφαρμογής της όξυνσης πάνω στο βασικό μας layer. Προσωπικά προτιμώ το soft light αλλά και το overlay καθώς είναι λιγότερο 'επιθετικά' και πιο μαλακά στην όξυνση επιτρέποντας ακόμα και 100% opacity σε περιπτώσεις που δεν έχουμε κάνει υπερβολική χρήση του Smart Sharpen ή οποιουδήποτε άλλου εργαλείου όξυνσης.) Μόλις το επιλέξουμε εξαφανίζεται το γκρι και βλέπουμε τα δύο layers όπου το ένα είναι αυτό που έχουμε επεξεργαστεί και το άλλο είναι το πρωτότυπο. Παρατηρούμε λοιπόν ότι έχει εφαρμοστεί η όξυνση αλλά είναι πολύ έντονη. δίπλα λοιπόν από την επιλογή Linear light (ή οποιαδήποτε άλλη έχουμε επιλέξει) βλέπουμε έναν κέρσορα που γράφει opacity. Με αυτόν τον κέρσορα ρυθμίζουμε το ποσοστό συμμετοχής/παρουσίας του Background Copy (layer) που έχουμε κάνει την όξυνση. Έτσι ρυθμίζουμε το sharpening και παρατηρούμε ότι αν αυξήσουμε το sharpening ο θόρυβος δεν επηρεάζεται καθώς τον αφαιρέσαμε στην πορεία πιο πάνω.





 
Ακόμα μία ενδιαφέρουσα δυνατότητα που μας δίνεται είναι η επιλεκτική όξυνση ως προς το εύρως φωτηνότητας της εκάστοτε εικόνας που θέλουμε να οξύνουμε. Μας δίνεται λοιπόν η δυνατότητα μέσω μενού επιλογών που θα παραθέσω παρακάτω να επιλέξουμε αν θέλουμε να εφαρμόσουμε την όξυνση στα midtones ή highlights ή shadows ή σε συνδυασμούς αυτών με μετάβαση από κατάσταση όξυνσης και κανονική με feather ή απότομα.

Δηλαδή. Μπορούμε να οξύνουμε μόνο τους μεσαίους τόνους και λίγο από τις σκιές και τα highlights αλλά όχι τα άκρα. Και μπορούμε να ρυθμίσουμε την όξυνση να ξεκινάει σταδιακά από τα άκρα των highlights ή πιο χαμηλά και να κορυφώνεται στα midtones εφαρμόζοντας το ίδιο για τις σκιές ή όχι.


Ας δούμε όμως πως γίνεται αυτό.

Αφού έχουμε ολοκληρώσει το Βήμα 7ο τότε ανοίγουμε το λεγόμενο layer style παράθυρο.

Ανοίγουμε το layer style κάνοντας διπλό κλιλ πάνω στο κενό του layer που έχουμε επεξεργαστεί. Όπως φαίνεται στην εικόνα.



Έπειτα ανοίγει το παράθυρο και εμείς βλέπουμε στο κάτω μέρος το Blend if πλαίσιο με δύο σειρές όπου υπάρχουν κέρσορες.




Αυτές οι σειρές/μπάρες αντιπροσωπεύουν το κάθε layer η κάθε μία όπου αυτή που ονομάζεται σαν Underlying Layer είναι και αυτή που μας ενδιαφέρει. Αυτές οι μπάρες λοιπόν με τους δύο κέρσορες από την μία πλευρά στην άλλη μας δίνουν την δυνατότητα να ρυθμίσουμε σε πιο τμήμα από το απόλυτο μαύρο μέχρι το πιο φωτεινό, θα κάνουμε το blending / μείξη της όξυνσης που έχουμε κάνει. Έτσι μετακινώντας προς το κέντρο ή σε τμήματα της μπάρας, τον κάθε δείκτη απομονώνουμε τις περιοχές που δεν θέλουμε να επιβληθεί όξυνση. Όμως επειδή το σημείο απομόνωσης ή μετάβασης του εφέ που αντιπροσωπεύεται από τον κάθε κέρσορα, είναι απότομο (steep) τότε μπορούμε να βάλουμε το δείκτη του ποντικιού πάνω στο κέρσορα και πατώντας πρώτα Alt και μετά αριστερό κλικ τότε σπάμε τον κέρσορα μετακινώντας το ποντίκι με το κλικ πατημένο και δημιουργούμε ένα ομαλό (όσο θέλουμε ανάλογα από την απόσταση που θα έχει το ένα σημείο του κέρσορα από το άλλο του) που αλλιώς λέγεται και feather και είναι όπως στην φωτογραφία που παραθέτω παρακάτω.




Στην συνέχεια πατάμε OK για να γίνει εφαρμογή της επιλογής μας.Από εδώ και έπειτα συνεχίζουμε από το Βήμα 8ο όπως περιγράφεται στην σελίδα του νήματος.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Γιατί μας χρειάζεται η παραπάνω διαδικασία;

Μπορεί κάποιες φορές που κάνουμε Sharpening με αυτήν την μέθοδο να δημιουργήσουμε αφύσικες λεπτομέρειες σε περιοχές που έχουμε κάτι πολύ φωτεινό και δίπλα του κάτι πολύ σκοτεινό όπως το λευκό της γέφυρας ενός πλοίου που με το σκούρο των παραθύρων μπορεί να δημιουργήσει halos ή έντονο και αφύσικο κοντράστ. Έτσι λοιπόν μπορούμε να βάλουμε feather ( ομαλή μετάβαση ) στην όξυνση στα Shadows και Highlights ώστε να περιορίσουμε το εφέ της όξυνσης στις αντίστοιχες περιοχές ή ακόμα και να το απομονώσουμε τελείως είτε απότομα είτε με feather που να είναι πιο κοντά στην περιοχή των midtones.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Παράδειγμα σχετικό με το μήνυμα #26

Όξυνση όπου έχει επιλεγεί η ρύθμιση soft light.

Αν και η φωτογραφία που έχω ανεβάσει δεν είναι πλήρους ανάλυσης μπορείτε να παρατηρήσετε ότι έχει γίνει πολύ καλό sharpening που όμως δεν είναι επιθετικό.

Mitilini Town from on board the Ship by Panagiotis Adamopoulos, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Πάντως απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουμε τραβήξει μία καλή φωτογραφία τεχνικά. Δηλαδή να είναι καλά εστιασμένη και καθόλου κουνημένη. Μην προσπαθήσετε ποτέ με αυτήν την μέθοδο να οξύνεται μία κουνημένη εικόνα. Αυτό που θα καταφέρεται είναι να τονίσετε τα λάθη. Αν η φωτογραφία που έχετε τραβήξει είναι άρτια τεχνικά θα σας εντυπωσιάσουν οι δυνατότητες αυτής της τεχνικής.