Πάγος που καίει!

17 June 2006
14,350
4775911.jpg


Ο Tchaikovsky του Ευγένιου Μραβίνσκυ

Tο 1960, ο Δυτικός κόσμος, τον Ευγένιο Μραβίνσκυ τον είχε μόνο “ακουστά”: η Φιλαρμονική του Λένινγκραντ με το διευθυντή της έκαναν μία τουρνέ στη Βρετανία. Πρέσβεις καλής θέλησης στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου, οι Ρώσοι έκαναν μεγάλη εντύπωση. Ο Μραβίνσκυ πήρε την ευκαιρία να ξαναηχογραφήσει τις 3 τελευταίες Συμφωνίες του Τσαϊκόφσκυ: δεν είχε σε ιδιαίτερη εκτίμηση τους Σοβιετικούς ηχολήπτες που πίστευε ότι “αδικούσαν κατάφωρα τη δουλειά του”. H D.G. του πρότεινε να ξαναγράψει σε stereo τις 3 Συμφωνίες για να αντικαταστήσει τις μονοφωνικές εγγραφές που είχε κάνει μαζί με τον Kurt Sanderling στη Βιέννη το 1956.
Το αποτέλεσμα είναι αυτό το διπλό άλμπουμ που κυκλοφορεί στην οικονομική σειρά της D.G. με τίτλο The Originals, δύο CDs στην τιμή του ενός.
Είναι ο καλύτερος συμφωνικός Τσαϊκόφσκυ που κυκλοφορεί: στην 4η ποτέ άλλοτε, πρίν ή μετά, δεν άκουσα την έντασή της να εκρήγνυται με τον τρόπο που το κάνει εδώ. Το “θέμα του πεπρωμένου” σε χτυπάει κάθε φορά αδυσώπητα. Τα pizzicati του τρίτου μέρους σε κάνουν να πιστεύεις πως τα έγχορδα μεταμορφώθηκαν σε μιά φανταστική μπαλαλάϊκα.
Στην 5η ο Μραβίνσκυ είναι ο μόνος που έχω ακούσει να τη στήνει στις πραγματικές της διαστάασεις: μιά στιγμή ανεμελιάς, ένα ξέδωμα, μιά σκάντζα, ένα είδος ρελέ ανάμεσα στην 4η και στην 6η. Τη διευθύνει "ατσάλινο χέρι σε βελούδινο γάντι".
Η Παθητική (νο. 6) είναι φωτιά παγωμένη: κολοσσιαία, συντριπτική, το δράμα ασταμάτητο, αφόρητο και πανταχού παρόν. Το τρίτο μέρος γίνεται ένα φανταστικό εμβατήριο γεμάτο οραματισμό – περνάει από πάνω σου σαν τραίνο.
 
Last edited by a moderator:
Κώστα συμφωνώ απολύτως.Χαίρομαι,που ξεκίνησες την χρονιά με παρουσιάσεις Συνθετών τής μεγάλης κλασσικής παράδοσης(Μπράμς,Τσαϊκόφσκυ).
O Μravinsky σε αυτόν τόν διπλό δίσκο ακτίνας(;)),είναι ανυπέρβλητος.
4η και 5η δεν έχουν ξαναερμηνευτεί έτσι.
Για τήν ´Παθητική´μόνον ο Jansons,κατά την γνώμη μου,με την Συμφωνική τού Οσλο,απο τίς σύγχρονες ερμηνείες(Chandos),τόν πλησιάζει.

:ernaehrung004:
 
Re: Απάντηση: Πάγος που καίει!

Χαίρομαι,που ξεκίνησες την χρονιά με παρουσιάσεις Συνθετών τής μεγάλης κλασσικής παράδοσης(Μπράμς,Τσαϊκόφσκυ).

Τα δικά μου 70ς πάνε λίγο πιο πίσω. ;) έναν αιώνα και κάτι...
Είμαι και ο μεγαλύτερος απ όλους σας :rolleyes:
 
Φαντάζομαι ότι είναι κάπως...... να συμμετέχουν όλο οι ίδιοι και οι ίδιοι στα ποστς της κλασσικής, και απλώς να αναπαραγάγουμε αυτά που ανταλλάσουμε και προφορικά......

....αλλά μετά τις τελευταίες παρεμβάσεις του Ντοκ, το προτιμώ από πχ. να βγει ο εν λόγω Θεσσαλονικεύς και να πει ότι η 'παθητική' βαθμολογείται με το αντίστοιχο της απόλυτης πλήξης, κλπ., κλπ. :flipout:

Το δεύτερο μέρος της 6ης είναι κατ' εμέ στο τοπ 5 των μελωδιών, ever, σε οιοδήποτε είδος μουσικής.
Συνολικά όμως η 5η με συνεπαίρνει περισσότερο.
Από την στιγμή που ο Μραβίνσκυ βρίσκεται σε τιμές χώμα παντού (νομίζω ότι και το Βήμα έδωσε στο παρελθόν την εκτέλεση που αναφέρει ο Κώστας), απλώς δεν υφίσταται δίλημμα....
 
Απάντηση: Re: Πάγος που καίει!

....αλλά μετά τις τελευταίες παρεμβάσεις του Ντοκ, το προτιμώ από πχ. να βγει ο εν λόγω Θεσσαλονικεύς και να πει ότι η 'παθητική' βαθμολογείται με το αντίστοιχο της απόλυτης πλήξης, κλπ., κλπ. :flipout:

Μετά απο σοβαρή και εμπεριστατωμένη σύσκεψη μετά του εαυτού μου στά ράθυμα απογεύματα αυτής τής εβδομάδος(που φεύ,οδεύει πρός το τέλος της)κατέληξα ότι ο εν λόγω Θεσσαλονικεύς,μοιάζει με τον Glen Gould.
Σε αυτό με βοήθησε ακρόασις τών Eroica Variations,και τών Bagatelles,op.33 και op.126,τού Beethoven,ερμηνευθεισών υπο τού προαναφερθέντος καλλιτέχνου.
Ο Gould,ότι εξέφραζε μέσω τών λόγων του ότι απεχθάνετο,δια τής πράξεως απεδείκνυε το αντίθετο(έλεγε ότι αντιπαθούσε τον ρομαντισμό).
Βέβαια ο Ντόκ δεν διαθέτει το ερμηνευτικό τάλαντο τού Glen.Φρονώ όμως ότι διαθέτει το ανάλογο συναισθηματικό όργανον.
Απομένει εις τον ίδιον να ανακαλύψει τον τροπον οίτινα θά αποκαλύψει τον συναισθηματικόν του κόσμο.Ελπίζω να μην επιθυμήσει να σπουδάσει κλασσικό πιάνο στα ...γεράματα μόνον.
Ο φιλοκαλών μετ´ευτελείας και ...όχι μόνον.
Doc.
 
Φαντάζομαι ότι είναι κάπως...... να συμμετέχουν όλο οι ίδιοι και οι ίδιοι στα ποστς της κλασσικής, και απλώς να αναπαραγάγουμε αυτά που ανταλλάσουμε και προφορικά......

δεν είναι τόσο απλό. Ειδικά για σένα που θυμάσαι την Κατηγορία παληότερα.
Μπαίνουν και βλέπουν τα θέματα γύρω στα 100 άτομα και πολλές φορές μιλάμε για μουσικές που όταν δε θυμίζουν χειροβομβίδα θυμίζουν πόρτα που τρίζει.
Αλλοι λένε πως εξ αιτίας μας ξανάρχισαν να αγοράζουν δίσκους. Για μένα μεγαλύτερος έπαινος δεν υπάρχει.
 
Last edited:
Κώστα , οσο αφορά τα κλασσικά θέματα είμαι ένας απλός lurker , ξέρεις η θεωρία για το μήκος του παπλώματος...
Αυτό δεν με εμποδίζει βέβαια από τα ρουφώ κυριολεκτικά και ενίοτε να διασκεδάζω με τις εικονικές σας ναυμαχίες:Banane0:
 
Re: Απάντηση: Re: Πάγος που καίει!

Μετά απο σοβαρή και εμπεριστατωμένη σύσκεψη μετά του εαυτού μου στά ράθυμα απογεύματα αυτής τής εβδομάδος(που φεύ,οδεύει πρός το τέλος της)κατέληξα ότι ο εν λόγω Θεσσαλονικεύς,μοιάζει με τον Glen Gould.

Έχουν κι άλλα κοινά. Μην ξεχνάς ότι ο Gould σιγομουρμούριζε την ώρα που έπαιζε. Αυτός μουρμουράει απλά λίγο πιο δυνατά...:flipout:
 
Σοβαρά τώρα...με βάλατε στην μπρίζα...έχω μόνο την "Παθητική" από το Βήμα η οποία είναι όντως κορυφαία και πρέπει να αγοράσω και τις άλλες.

ΥΓ. Ελπίζω να μην παρεξηγήθηκε ο φίλτατος με τον οποίο δεν έχω και το θάρρος που έχετε οι υπόλοιποι.-bye-
 
Απάντηση: Re: Πάγος που καίει!

Σοβαρά τώρα...με βάλατε στην μπρίζα...έχω μόνο την "Παθητική" από το Βήμα η οποία είναι όντως κορυφαία και πρέπει να αγοράσω και τις άλλες.

ΥΓ. Ελπίζω να μην παρεξηγήθηκε ο φίλτατος με τον οποίο δεν έχω και το θάρρος που έχετε οι υπόλοιποι.-bye-

Mπάααα.Αμα ήταν έτσι,θα παρεξηγιόμαστε μιά φορά την ημέρα.Ομως καταλαβαίνεις πολύ καλά ποιοί είναι φύσει και θέσει σύμμαχοί και φίλοι,όταν διαπιστώνεις το ...χαλάζι που καίει τίς σοδειές.;)
 
Πάντως την 6η την έχω με τον Mutti και την 5η με τον Eugene Ormandy σε βινύλιο της Delos . Εχω καιρό να τον ακούσω αλλά νομίζω ότι προτιμώ την 5η από αυτές που έχω .
 
:twoguns: Άντε ρε από κει που αντιπαθείς τον Μάλερ :slapface: :slapface:


:flipout: :flipout: :flipout:

Γιαπωνεζοπριονάκια, έ πριονογιαπωνεζάκια :twoguns: :twoguns:

σιγά μην υπήρχαν οι magma ή οι Gong χωρίς τον Μάλερ , ΡΕΕΕΕ :grandpa:


ΟΥΦ, Αμάν πιά, μ' έπρηξε ο άτιμος..... τάπα και ξαλάφρωσα
 
Παιδιά με το 2ο μέρος της 4ης έχω ανατριχιάσει. Δεν μπορώ να πάω στην 5η, έχω κολλήσει. Μου προκαλεί μια απίστευτη συγκινησιακή φόρτιση χωρίς προηγούμενο μέχρι δακρύων.
Πάντως νομίζω ότι μόνο Ρώσοι μπορούν να ερμηνεύσουν Ρώσους τελικά και να τρίζει το έδαφος.
 
Εάν είχα να διαλέξω υποχρεωτικά,απο τίς 3,θά επέλεγα την 5η.Το 2ο μέρος της με την πανέμορφη χρήση του κόρνου όπως και το βάλς τού 3ου,με συναρπάζουν.
Εχεις δίκιο πάντως οτι οι Ρωσοι διευθύνουν Ρωσους καλύτερα απ´όλους.
Και ο Jansons πάντως που ανέφερα στην 6η Εσθονός είναι.Επί πολλά χρόνια μοιράστηκε την κουλτούρα τους.


:ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: Πάγος που καίει!

Παιδιά με το 2ο μέρος της 4ης έχω ανατριχιάσει. Δεν μπορώ να πάω στην 5η, έχω κολλήσει. Μου προκαλεί μια απίστευτη συγκινησιακή φόρτιση χωρίς προηγούμενο μέχρι δακρύων.

Σε καταλαβαίνω McZab. Έχω και 'γω μια ευαισθησία στο συγκεκριμένο τα τελευταία είκοσι χρόνια... ;)

Πολλές φορές η ομορφιά είναι αβάσταχτη, ίσως γιατί είναι αλλού.
 
Εγώ πάντως πιστεύω ότι η κατηγορία είναι πολύ στα πάνω της και χρησιμότατη. Απλά δεν έχουμε όλοι τον πλούτο ακροάσεων και γνώσεων σας οπότε ακολουθύμε διαβάζοντας.