Περί ακίδων

Μιχάλη, άμα είναι δώσε σ' εμένα μια τριάδα να τις δοκιμάσω στο παλιό μου Rega.

Αλλά η σύγκριση θα είναι με τα μανίσια λαστιχοπόδαρά του...
 
Απάντηση: Re: Περί ακίδων

Μιχάλη, άμα είναι δώσε σ' εμένα μια τριάδα να τις δοκιμάσω στο παλιό μου Rega.

Αλλά η σύγκριση θα είναι με τα μανίσια λαστιχοπόδαρά του...
Ο.Κ. Είναι με σπείρωμα τα δικά του;
Αν μπορείς φέρε ένα για να κάνω το ίδιο σπείρωμα.
 
Μιχαλη αν μπορεις ενδιαφερομε κατεβενω συχνα θεσ/νικη πως μπορω να σε βρω το τηλ. ειναι ***********στιλε μου μηνυμα να επικηνωνισομαι ευχαριστω
 
Last edited by a moderator:
Φίλτατε margas ioannis , αφαίρεσα το κινητό σου για να μην υπάρχει μόνιμα σε κοινή θέα - πρώτα από όλα για τη δική σου προστασία. Προτείνω να το προωθήσεις με PM ;-)
 
Μιχαλη αν μπορεις ενδιαφερομε κατεβενω συχνα θεσ/νικη πως μπορω να σε βρω το τηλ. ειναι ***********στιλε μου μηνυμα να επικηνωνισομαι ευχαριστω
Φίλε μου προσπάθησα να σου στείλω pm αλλά δεν δέχεσαι.
Στείλε μου εσύ το τηλ. σου να μιλήσουμε.
 
Να και οι φωτό από τα πιατάκια. Είναι πολύ σκληρά επιφανειακής βαφής, με την επάνω επιφάνεια γυαλιστερή και αντανακλαστική.

Το πιατάκι και η πόντα στο κέντρο του, όπου κάθεται η ακίδα
http://i443.photobucket.com/albums/qq159/melidism/sonyW70092.jpg
http://i443.photobucket.com/albums/qq159/melidism/sonyW70093.jpg

Σάντουϊτς πράγμα
http://i443.photobucket.com/albums/qq159/melidism/sonyW70094.jpg

Η επάνω λεία επιφάνεια που αντανακλά τη μηχανή μου και τα απέναντι κτίρια
http://i443.photobucket.com/albums/qq159/melidism/sonyW70075.jpg
http://i443.photobucket.com/albums/qq159/melidism/sonyW70088.jpg
 
Last edited:
Ρε παίδες, για να πάψω επι τέλους να βασανίζομαι:
Θα μου πει κάποιος ΓΙΑΤΙ οι ακίδες "απομονώνουν" και μάλιστα όσο πιο μυτερές τόσο περισσότερο;;;;
(παρακαλώ η εξήγηση να έχει καλή και βαθειά σχέση με τη φυσική)
 
Ρε παίδες, για να πάψω επι τέλους να βασανίζομαι:
Θα μου πει κάποιος ΓΙΑΤΙ οι ακίδες "απομονώνουν" και μάλιστα όσο πιο μυτερές τόσο περισσότερο;;;;
(παρακαλώ η εξήγηση να έχει καλή και βαθειά σχέση με τη φυσική)

Το θέμα είναι τι απομονώνουν; Την πηγή των δονήσεων (πχ ηχείο ή μοτέρ) ή το ρακ, το πλατώ ή την οποιαδήποτε συσκευή;
Για έλεγχο των ταλαντώσεων δεν απαιτείται και κάποια απόσβεση;
 
Οι ακίδες δεν είναι αντικραδασμικά και φυσικά δεν απομονώνουν τίποτα.Μόνο για πρακτικούς λόγους στο πάτημα-τοποθέτηση των ηχείων,πάνω σε χαλιά,ξύλινα πατώματα,μπορεί να φανούν "χρήσιμες",για αποφυγή σημαδιών στις επιφάνειες αυτές,αλλά και για να μην υποστεί ζημιές κι ο ίδιος ο πάτος των ηχείων απο την απευθείας επαφή με το πάτωμα.

Οι κραδασμοί των ηχείων,απομονώνονται(μέχρι κάποιο σημείο),μόνο με τα κατάλληλα αντικραδασμικά.
 
Μήπως έχει να κάνει με την κυματική αντίσταση και την ανάκλαση του μεταδιδόμενου κύματος;
Για παράδειγμα η ενέργεια της ταλαντούμενης χορδής όταν φτάνει στο ζυγό ή στο καβαλάρη ανακλάται. Μήπως συμβαίνει κάτι παρόμοιο με τέτοιους τρόπους στήριξης;
 
Από την άλλη όμως τέτοιυ είδους στήριξη δεν πρόκειται να απορροφήσει/αποσβέσει την οποιαδήποτε διαμήκη ταλάντωση.
Και λέω διαμήκη γιατί το πάτωμα μπορεί να ταλαντώνεται εγκάρσια αλλά όταν το κύμα φτάσει στο ρακ οι δυνάμεις που θα δεχθεί αυτό θα είναι στο κατακόρυφο επίπεδο, οπότε για να ελεγχθεί η ταλάντωση θα πρέπει να υπάρχει κάποιου είδους ανάρτηση με την κατάλληλη απόσβεση.
 
http://www.superspikes.com/picturegallery-inng.htm

Αυτά σαν υλικά έχουν μια λογική...
Στο κάτω μέρος της σελίδας έχει και κάποιες μετρήσεις.


Το καλύτερο είναι όχι λείας επιφάνειας αντικραδασμικά(κατά προτίμηση ελαστικομερή) κάτω απο τα ηχεία και για λόγους αισθητικούς και πρακτικούς βάλτε και μιά πλάκα γρανίτη μεταξύ αυτών και του πατώματος.
 
Ολα τα καρφια ,ακιδες κλπ αναφερονται ως resonance isolators δηλαδη απομονωτες αντηχησης-συντονισμων. Αυτο συμβαινει οταν συντονιζεται ενα μηχανημα (σε πανω απο μια συχνοτητες εφοσον ειναι κατασκευασμενο απο διαφορα υλικα) και δημιουργουνται δονησεις που επηρεαζουν την ηχητικη ποιοτητα.
Τα διαφορα υλικα που χρησιμοποιουνται προσπαθουν να αλλαξουν την συχνοτητα συντονισμου του "συστηματος" μειωνοντας ετσι τις δονησεις και βελτιωνοντας την ηχητικη "καθαροτητα". Δεν εξαφανιζουν δηλαδη τις δονησεις σαν αμορτισερ ουτε τις μεταφερουν καπου αλλου πχ στο εδαφος, απλα αλλαζουν την συχνοτητα ταλαντωσης του μηχανηματος μας και ετσι δεν συντονιζεται και δεν δημιουργουνται δονησεις (αν και θεωρητικα δεν μπορουν να αποφευχθουν ολες οι συχνοτητες συντονισμου). Γιαυτο και υπαρχουν τοσα διαφορετικα υλικα (καρφια απο διαφορα μεταλλα, πλακες γρανιτη, πολυμερη υλικα κλπ) και δεν εχουν ολα την ιδια επιδραση στο καθε μηχανημα.
Νομιζω οτι ετσι εξηγειται αλλα διορθωστε με αν κανω λαθος... ουδεις αλαθητος.
 
Και να συμπληρωσω οτι διαφορα στον συντονισμο δεν εχει βεβαια μονο το υλικο αλλα και το σχημα του μεσου.
 
Αλλαγη στη συχνοτητα συντονισμου μπορει να γινει και με ενα τουβλο στη συσκευη:)
Αποσβεση γινεται με υλικα που εχουν μια αλφα ιξωδες συμπεριφορα,ή εχουν υψηλο συντελεστη γ.Και το τιτανιο,το tungsten τα καρβιδια κτλ εχουν τις χειροτερες αποσβεστικες ιδιοτητες μετα το διαμαντι.
Ο φελλος απο την αλλη(7ε το τετραγωνικο)ειναι απο τα καλυτερα υλικα για αποσβεση κραδασμων.Απο τα καλυτερα!!Υπαρχουν και αλλα βιομηχανικου τυπου που δημιουργηθηκαν απο την αναγκη αντικαταστασης του φελλου στην στηριξη βαρεων μηχανηματων,πραγμα στο οποιο ο φελλος τα βρισκει σκουρα λογω της μικρης του αντοχης.
 
Οποιος ενδιαφερεται,υλικο για μελετη.
Οποιος βαριεται,ας επιλεξει υλικο απο τα πανω αριστερα-bye-


sd.JPG



Τα χειροτερα υλικα ειναι τα κατω δεξια,στα οποια θα αναγνωρισετε υλικα κατασκευης ακιδων που πωλουνται στο εμποριο:):)