Περί ακουστικών διαφορών ο λόγος....

argi

Banned
17 July 2006
7,032
salmonela
Ας δουμε καποιες ερωτησεις - και πιθανες απαντησεις.Παμε: Πιο ευκολα ενα απειρο αυτι αναγνωριζει μια συχνοτητα που βγαινει απο ενα ηχειο ? ή πολλες ? .Ευκολη η απαντηση θα πειτε την μια.Οποτε αν βαλουμε ενα ιντερκονεκτ σε ενα σαμπ απο την στιγμη που παιζει μονο χαμηλες συχνοτητες ευκολα θα καταλαβουμε ποτε σφιγκει το μπασο.(ας πουμε).Γενικα μιας και τα ιντερκονεκτ εχουν ακουστες διαφορες αξιζει καποιος (που εχει τελικο ή σαμπ)να κανει καποιες δοκιμες για να εχει ιδια γνωμη.Ας ακουσουμε και την γνωμη οσων εχουν κανει καποιες δοκιμες - τι ακουσαν?
 
Απάντηση: Koυιζ

εχω ακουσει διαφορες με καλωδιο σε σαμπ σιγουρα οσο αφορά τον ελεγχο.
απο κει και περα με καποια φτηνα ειχα και παρεμβολες λογω κακης θωρακισης ...λεω...
 
θα μπορούσαμε να πούμε 2 λόγια για τo ρυθμιστικό φάσης των sub?
γιατί υπάρχει που εξυπηρετεί πως μπορούμε να βελτιώσουμε τον ήχο σε σχέση με την τοποθέτηση του sub μέσα στο χορό μας και πως κάνουμε τις δοκιμες μας για όλα αυτά...(?)
 
Η φαση εχει να κανει με την αποσταση του σαμπ και το που κλειδωνει αυτη ωστε να εχουμε ακουστα δυνατοτερο σημα.Αν το σαμπ εχει διακοπτικη φαση(0-180) σε μια απο τις δυο θεσεις το σαμπ πρεπει να παιζει δυνατοτερα.Αν εχει περιστρεφομενη τοτε θελει λιγο παιχνιδι παραλληλα με το κρος ωστε να κλειδωσει σημα δυνατο και smooth ταυτοχρονα.Το οντισι και το phase control της pioneer το φερνουν κοντα στο ιδανικο.Μια σωστη φαση ειναι το μισο απο ιδανικο που μπορουμε να κανουμε πανω σε ενα σαμπ.(το αλλο ειναι το κρος).
Και εκτος αυτου η ισοσταθμιση αυτου.Παρεα και με 2 καλωδια το κλεινεις για παντα.
 
Ας δουμε καποιες ερωτησεις - και πιθανες απαντησεις.Παμε: Πιο ευκολα ενα απειρο αυτι αναγνωριζει μια συχνοτητα που βγαινει απο ενα ηχειο ? ή πολλες ? .Ευκολη η απαντηση θα πειτε την μια.

Όχι και τόσο.. Είναι εύκολο για τον οποιονδήποτε να ξεχωρίσει δυο συχνότητες που είναι μακρυά μεταξύ τους, π.χ. 1KHz και 10KHz. Αλλά για βάλε δυο συχνότητες που είναι κοντά μεταξύ τους, και αν καταλάβεις ποια είναι ποια σφύρα μου..

Π.χ. οι ήχοι που κάνει το σταθερό τηλέφωνο όταν πατάς τα νούμερα. Το κάθε νούμερο αποτελείται από δυο ήχους διαφορετικής συχνότητας που παίζουν ταυτόχρονα (DTMF - Dual Tone Multiple Frequency). Άντε να καταλάβεις ποιες δυο συχνότητες ακούς..
 
Και για να ευθημησουμε και λιγο καποιες συχνοτητες δεν ειναι σε ολους ακουστες.Και δανειζομαι τα λευκα χαρτια της genelec

Sound Pressure Level (SPL)
Sound pressure level is a measurement of the pressure produced by the sound wave, expressed in decibels (dB) relative to 20 microPascals (2 x 10-5 N/m2). 0 dB SPL is the average threshold of human hearing at 1 kHz frequency for young adults.
 
Re: Απάντηση: Περί ακουστικών διαφορών ο λόγος....

Αν το σαμπ εχει διακοπτικη φαση(0-180) σε μια απο τις δυο θεσεις το σαμπ πρεπει να παιζει δυνατοτερα.
Στην περίπτωσή μου (TANNOY mSUB 10), δεν εχει καμιά διαφορά είτε στο 0 ειτε στο 180 το βάλω. Μάλλον θα ειχει σχέση με την σχετικά μικρή απόσταση (3,10 μ. καλώδιο).
Και μιά και μιλάμε γαι SUBs, αλήθεια τι χρησιμότητα έχουν οι δύο εξτρά είσοδοι - έξοδοι L, R, ((2*2)*2=8 καλωδια) που υπάρχουν πίσω, εκτός απο την κανονική Line In (L-R) που το εχω συνδεσει?