Περι screenshots ο λογος..

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Περι screenshots ο λογος..

Εγώ, τώρα, γιατί δεν το καταλαβαίνω αυτό;

Και στον άλλον προβολέα γιατί δε φαίνεται;;

Δηλαδή αν τραβούσαμε σε raw δε θα φαινόταν; Μήπως αυτή η ματζεντίζουσα χροιά στο όριο άσπρου - μαύρου υπήρχε και εξ' αιτίας της συμπίεσης μεγεθύνθηκε;
Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί η συμπίεση στο ένα όριο άσπρο μαύρου να εμφανίζει ματζέντα γραμμή και στο άλλο όχι...


Αυτο ειναι το "ζουμι" που λενε....Ειναι ιδια φωτογραφια τραβηγμενη την ιδια στηγμη απο δυο μηχανηματα η κανω λαθος?
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Περι screenshots ο λογος..

Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί η συμπίεση στο ένα όριο άσπρο μαύρου να εμφανίζει ματζέντα γραμμή και στο άλλο όχι...

Αν είναι πρόβλημα συμπίεσης, όπως λέει ο Τάκης, και αν το φαινόμενο (ματζεντίζουσα γραμμή) εμφανίζεται σε όριο άσπρου μαυρου κατα τη συμπίεση, τότε υπάρχει εξήγηση γιατί δεν φαίνεται στον Marantz... γιατί εκεί το πουκάμισο δεν είναι τόσο άσπρο...

Αυτά όμως παραείναι τεχνικά για μένα...
 
Θα ζητησω κατι απο το Νεκταριο που μπορει να το κανει μιας που εχει το μηχανακι που μπορει να το δοκιμασει.

Νεκταριε, βαλε το πατερν απο τη γεννητρια του μηχανηματος μπου δειχνει τις καθετες και οριζοντιες γραμμες, αυτη που χρησιμοποιουμε για να φτιαξουμε την συγκλιση στον 60αρη.
Στησε μια μηχανουλα στη μεση της οθονης μακρυα και βγαλε φωτο. Κανε το ιδιο αφου ομως χαλασεις τη συγκλιση του μηχανηματος απο τα ρυθμιστικα του και ξαναβγαλε μια.
Πες μας τι βγηκε κι αν θες βαλτες κι εδω σε διαφορες μορφες να δουμε τι γινεται.

Οταν κι αν μπορεις , Θενκς !

Εχει κανεις αλλος τον 60αρη μηπως και μπορει κι εκεινος να βοηθησει στο συγκεκριμενο ?
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Περι screenshots ο λογος..

Αν είναι πρόβλημα συμπίεσης, όπως λέει ο Τάκης, και αν το φαινόμενο (ματζεντίζουσα γραμμή) εμφανίζεται σε όριο άσπρου μαυρου κατα τη συμπίεση, τότε υπάρχει εξήγηση γιατί δεν φαίνεται στον Marantz... γιατί εκεί το πουκάμισο δεν είναι τόσο άσπρο...

Αυτά όμως παραείναι τεχνικά για μένα...

Ηλια, δεν ειμαι φωτογραφος οποτε αδυνατώ να παρασχω τεχνικές εξηγησεις..
Πιθανον να εχει να κανει με λαθος φωτομετρηση στην μιση εικονα, οταν το θεμα μας ειναι πιο φωτεινο αριστερα απο δεξια....
Αυτο ομως που μπορω να βεβαιώσω ως παρων κατα το συγκριτικο ειναι οτι δεν υπηρχε κοκκινο περιγραμμα σε κανενα προβολεα...
Φανταζομαι οποιον και να ρωτησεις απο τους παρευρισκομενους το ιδιο θα σου πει....
 
Ειπα να γκρινιαξω για τα screenshots και ξεκινησε ο Τρωικος πολεμος...

Που να φανταστω οτι υπαρχουν τοσο διαφορετικες προσεγγισεις στο θεμα.

Σαφεστατα και σε ολων τις αποψεις μπορεις να βρεις κατι ενδιαφερον και να παρεις ιδεες .
Βεβαιοτατα θα πρεπει να εξεταζουμε κατα περισταση και την ετυμηγορια του καθενος απο τις φωτογραφιες.
Αν ο Κωστας Κεφαλας μπορει να καταλαβει καποια προβληματα σε εναν προβολεα απο φωτογραφια του βγαζω το ημιψηλο(χωρις καμμια ειρωνια ).Αλλωστε η εμπειρια του καθενος απο εμας ειναι υπολογισιμη στη τελικη μας κριση.
Εγω αυτο που θελω να τονισω ειναι οτι αλλα τα ματια του λαγου κι αλλα της κουκουβαγιας.
Εννοω οτι αλλιως αποτυπωνεται μια εικονα στο φιλμ( αναλογα και το φιλμ, και την εκθεση φυσικα ) αλλιως στον σενσορα της ψηφιακης ( εκει να δειτε ποσα αναλογα παιζουν ρολο ) και αλλιως στο ματι μας. Που φυσικα δεν βλεπουμε ολοι το ιδιο. Κι αυτο δεν ειναι κακο. Απλα διαφορετικο.

Μπορει λοιπον καποιος να βγαλει συμπερασμα συγκλισης αν ξερει πολυ καλα το σημειο που τραβηχτηκε η φωτο.
Σιγουρα παντως ασφαλη συμπερασματα μπορουν να εξαχθουν μονο σε τεχνικες εικονες (charts) και οχι σε φωτογραφιες ταινιων.
Και αφου καποιος εμπειρος ρυθμισει με τον ιδιο τροπο και στα ιδια σταθμα τους προβολεις. Τοτε μια φωτογραφια καποιου εξειδικευμενου chart μπορει να δειξει καποια πραγματα.
Και μετα φυσικα μπαινει η κινηση.......εκει αλλαζουν ολα......σιγα μην καταλαβει κανεις αν στα edges ενος καρε υπαρχει χρωματικη διαφορα, αν ειναι μικρη.....

Αν θελουμε να ειμαστε εττι οπως ειμαστε ειναι απολυτα αποδεκτο.Αλλωστε τελικος κριτης ειναι τα ματια μας .....
Αν θελουμε να "σοβαρεψουμε" ως προς το ορθο της κρισης μας καλο θα ηταν να σκεφτομαστε κατι πριν το πουμε η τουλαχιστον να περνουμε καμμια γνωμη παραπανω.
Αυτο ισως να ακουγεται ασχημο ,ειδικα για παλια μελη που εχουν φαει με το κουταλι τα προβολια.
Αυτο που εγω ξερω ειναι οτι στην οπτικη παντα εχεις κατι να μαθεις και μια γνωση που μπορεις να μοιραστεις....

Κι εδω γι'αυτο ειμαστε.
Για να μοιραζομαστε , οχι για να επιβαλλουμε.
Και ολοι οι καλοι χωρουν, και ολων η αποψη ειναι απαραιτητη για τα συμπερασματα μας.

Εγω παραδειγματος χαριν θα ηθελα πριν αγορασω τον επομενο προβολεα μου να διαβασω συγκριτικο των υποψηφιων μηχανηματων και να ακουσω τις γνωμες απο ΟΛΟΥΣ ανεξαιρετως. Και φυσικα θα ηταν βιβλος μια συζητηση απο ολους τους Γκουρου της παρεας.
Αυτο που δεν θελω ειναι οι Γκουρου ( επιτρεψτε μου να σας λεω ετσι, κι ας μην σας αρεσει ) να φαγωνονται μεταξυ τους για το ποιος εχει δικιο.
Ειναι σιγουρο οτι σε μια συζητηση κατ'ιδιαν το κλιμα ειναι διαφορετικο.
Εδω μεσα παλι ειναι αλλιως.
Ας φανταστουμε οτι ειμαστε μαζι στο ιδιο τραπεζι και ας αφησουμε κατα μερος μερικες φορες το ακαδημαικο στυλ.( και για μενα το λεω αυτο....)
 
Ας πω και εγώ τα δικά μου, μιας και το συζητάμε..

Για αρχή, μια εικόνα jpg ανάλυσης 800 x 323 μεγέθους 45.4ΚΒ είναι IMHO 99% άχρηστη για αξιολόγηση οποιασδήποτε παραμέτρου εκτός ίσως της ομοιομορφίας.

Στην συγκεκριμένη εικόνα το κοκκινάκι (η πέτρα του σκανδάλου δηλαδή) κατά πάσα πιθανότητα αποτελεί artifact της πολύ άγριας συμπίεσης, όπως και το τρελό macroblocking που φαίνεται στην υπόλοιπη φωτογραφία. Αν ήταν λόγω σύγκλισης, θα σήμαινε ότι ο προβολέας είχε τεράστιο πρόβλημα (3-4 pixels min!!) κάτι το οποίο σίγουρα δεν ισχύει.

Εν κατακλείδι, άποψή μου είναι ότι τα screenshots έχουν μια κάποια χρησιμότητα, αλλά όχι τα full screen shots σε ανάλυση μικρότερη του μισού της φυσικής του προβολέα και με τεράστια lossy συμπίεση.

Όπως είπαν και τα παιδιά παραπάνω, μόνο μια φώτο τραβηγμένη στα 10 εκ. μπορεί να μας πει πολλά για την σύγκλιση / abberation / ευκρίνεια γενικότερα.

Μια full screen μπορεί να μας δώσει ένα feeling για την χρωματικά συμπεριφορά του προβολέα και για την ομοιομορφία του, αν είναι αρκετά ποιοτική.

IMHO πάντα..
 
@ kosh: Απόλυτα σωστό...
Μπορείς να μας πεις τη γνώμη σου επί του συγκεκριμένου;

όσο πιο αναλυτικά γίνεται;

Δε "θαβουμε" κάποιο μηχάνημα με αυτόν τον τρόπο. Απλά κάνουμε μια κουβέντα επί των συγκεκριμένων φωτογραφιών... Και για το συγκεκριμένο "φαινόμενο"..

Γι' αυτό γίνεται αυτή η κουβεντούλα...
 
Στην συγκεκριμένη εικόνα το κοκκινάκι (η πέτρα του σκανδάλου δηλαδή) κατά πάσα πιθανότητα αποτελεί artifact της πολύ άγριας συμπίεσης, όπως και το τρελό macroblocking που φαίνεται στην υπόλοιπη φωτογραφία. Αν ήταν λόγω σύγκλισης, θα σήμαινε ότι ο προβολέας είχε τεράστιο πρόβλημα (3-4 pixels min!!) κάτι το οποίο σίγουρα δεν ισχύει.

π.χ. έχουμε ένα προβολέα που έχει πρόβλημα σύγκλισης. π.χ. 1 πίξελ, και βγάζει ματζέντα στη μια μεριά. Αριστερά έχουμε μαύρο πίξελ και δεξιά άσπρο πίξελ. Κατά τη διάρκεια του interpolation δεν είναι πιθανό ορισμένα πίξελ λευκά να γίνουν ανάμιξη ματζέντα και λευκού και να μη χαθεί αυτή η "πολύτιμη πληροφορία" (το βάζω σε εισαγωγικά γιατί κατα τ'άλλα αποτελεί άρτιφακτ - αλλά η μηχανή δεν το ξέρει) του ματζέντα που υπήρχε;

Εγώ λέω... μήπως;;
 
Last edited:
Δημητρη , μηπως μπορεις να σχολιασεις και την αλλη φωτο με τα αστερια?
Εκει ειναι τραβηγμενη απαξ και οτι επεξεργασια εχει γινει ειτε συμπιεση ειτε οτιδηποτε, ειναι ομοια.

Ο ισχυρισμος μου ειναι οτι το φαινομενο υπαρχει και για καποιο λογο στη φωτο φαινεται ακομα πιο εντονο.
Το συγκεκριμενο το εχω δει και live.
 
Το πρόβλημα με τα screenshots είναι ότι αλλού κολακεύουν, αλλού τονίζουν, αλλού ψεύδονται ασυστόλως και σε κάποια πράγματα ενδέχεται να δώσουν μια σωστή εντύπωση. Η μαγκιά είναι να ξέρουμε πως αλλοιώνεται ένα χαρακτηριστικό από το πανί μέχρι το monitor. Να ξέρουμε ποια προβλήματα θα χαθούν, ποια θα μεγιστοποιηθούν, ποια θα μετριαστούν και ποια θα... εφευρεθούν.

Είστε να καταστρώσουμε μια μεθοδολογία δοκιμών;
Δηλαδή, να μαζέψουμε 5 μηχανάκια, να δούμε, να ρυθμίσουμε, να φωτογραφίσουμε και να καταλήξουμε ότι, λ.χ., για να αξιολογήσουμε τη σύγκλιση το πιο αντιπροσωπευτικό screenshot είναι η σκηνή Α της ταινίας Β, με τη μηχανή να βλέπει Γ% του κάδρου, σε pause ή όχι, με Δ διάφραγμα και Ε ταχύτητα. Πάντα.
 
Α, ξέχασα: Και η φωτογραφία να σωθεί από raw σε αρχείο png (το png είναι μη απωλεστικό, σαν ζιπαρισμένο bmp ή το tif).

(Το jpeg σκοτώνει, μάθε και προφυλάξου :p)
 
Το πρόβλημα με τα screenshots είναι ότι αλλού κολακεύουν, αλλού τονίζουν, αλλού ψεύδονται ασυστόλως και σε κάποια πράγματα ενδέχεται να δώσουν μια σωστή εντύπωση. Η μαγκιά είναι να ξέρουμε πως αλλοιώνεται ένα χαρακτηριστικό από το πανί μέχρι το monitor. Να ξέρουμε ποια προβλήματα θα χαθούν, ποια θα μεγιστοποιηθούν, ποια θα μετριαστούν και ποια θα... εφευρεθούν.

Είστε να καταστρώσουμε μια μεθοδολογία δοκιμών;
Δηλαδή, να μαζέψουμε 5 μηχανάκια, να δούμε, να ρυθμίσουμε, να φωτογραφίσουμε και να καταλήξουμε ότι, λ.χ., για να αξιολογήσουμε τη σύγκλιση το πιο αντιπροσωπευτικό screenshot είναι η σκηνή Α της ταινίας Β, με τη μηχανή να βλέπει Γ% του κάδρου, σε pause ή όχι, με Δ διάφραγμα και Ε ταχύτητα. Πάντα.

Λευτερη , επι της ουσιας πια ειναι η αποψη σου τελικα? Φαινονται καποια πραγματα απο τα σκρινσοτ η οχι ?
Αν θυμαμαι καλα σε καποιο προηγουμενο μηνυμα σου ησουν καθετος.(?)
 
Είπα να μην γράψω κάτι αλλά... Αν όντως θέλετε να συζητήσετε...
Κι αν όντως θέλετε να δείτε αν φαίνονται ή δεν φαίνονται κάποια πράγματα από τα screenshots συζητήστε πώς μπορεί να γίνει αυτό σωστά.
Ο Λευτέρης έριξε κάποιες ιδέες...

Και επί του παρόντος... Αυτό που συζητάτε, και ειδικά αυτό που κοιτάτε, ουδεμία σχέση έχει με σύγκλιση.
 
Re: Απάντηση: Περι screenshots ο λογος..

Και επί του παρόντος... Αυτό που συζητάτε, και ειδικά αυτό που κοιτάτε, ουδεμία σχέση έχει με σύγκλιση.

Τι είναι και γιατί δεν υπάρχει στον άλλον προβολέα;
 
Το τί είναι θα σε γελάσω... Προφανώς χρωματική εκτροπή και κολπάκια του jpeg.
Το γιατί δεν υπάρχει στον άλλο προβολέα πιθανολογώ οτι είναι λόγω φωτεινότητας... Όχι οτι δεν έχει άπειρα artifacts κι αυτός, μην τρελαθούμε.. Για δές καλύτερα τι γιακά. Τί γίνεται εκεί με τα χρώματα; Εκτός αν είμαστε ταύροι και ερεθιζόμαστε μόνο από το κόκκινο.

Λύσε μου κι εσύ μιά απορία όμως.
Αν ήταν αυτό πρόβλημα σύγκλισης ξέρεις για τι μέγεθος μιλάμε;
Κι αν ξέρεις για´δείξτο μου σε παρακαλώ στην παρακάτω φωτογραφία από τον ίδιο προβολέα.
(Για την ακρίβεια η φωτογραφία είναι από τον δικό μου προβολέα που λόγω lens shift έχει πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από του Τάσου ειδικά στο κάτω μισό της εικόνας.

31.jpg
 
Είπα να μην γράψω κάτι αλλά... Αν όντως θέλετε να συζητήσετε...
Κι αν όντως θέλετε να δείτε αν φαίνονται ή δεν φαίνονται κάποια πράγματα από τα screenshots συζητήστε πώς μπορεί να γίνει αυτό σωστά.
Ο Λευτέρης έριξε κάποιες ιδέες...

Και επί του παρόντος... Αυτό που συζητάτε, και ειδικά αυτό που κοιτάτε, ουδεμία σχέση έχει με σύγκλιση.

Μπορει να ειναι , μπορει και να μην ειναι. Μεχρι να δουμε τι ειναι τελικα, ας μην ειμαστε τοσο σιγουροι.
 
Προφανως κατι παιζεται και σε καποιες φωτο τονιζονται καποια πραγματα περισσοτερο απ'οτι ειναι στην πραγματικοτητα.
Η δικη σου φωτο Μπαμπη ειναι διαφορετικη απο τις προηγουμενες που εβαλα.
Οντως το κατω μισο της οθονης σου που εχω δει ειναι καπως χειροτερο και δεν φαινεται τιποτα στη φωτο. Τουλαχιστον δεν βλεπω εγω κατι. Βεβαια ειναι και το πλανο τελειως διαφορετικο. Το μονο που μπορω να διακρινω ειναι στο σημειο που ο μαυρος ελικας ειναι σε φοντο με το λευκο του αεροπλανου , αριστερα ειναι μπλε και δεξια κοκκινιζει.
Αλλα σιγουρα καπου βαζει το χερακι της και η μηχανη, διοτι και το σχημα του καθετου φτερου της ελικας ειναι παραμορφωμενο. Στο σημειο που ειναι σε λευκο φοντο ειναι πιο στενο αποτι οταν εχει φοντο τον ουρανο.

Κατι παιζεται με τις φωτο και θελουν πολυ ψαξιμο. Δεν ξερω αν φαινεται η συγκλιση η οχι σε συγκεκριμενα σημεια η αν τονιζετε πολυ αν υπαρχει υπο προυποθεσεις, αλλα αμα το βρουμε , θα εχουμε κανει ενα βημα προς τη σωστοτερη φωτογραφιση ....
 
Re: Απάντηση: Περι screenshots ο λογος..

Το τί είναι θα σε γελάσω... Προφανώς χρωματική εκτροπή και κολπάκια του jpeg.
Το γιατί δεν υπάρχει στον άλλο προβολέα πιθανολογώ οτι είναι λόγω φωτεινότητας... Όχι οτι δεν έχει άπειρα artifacts κι αυτός, μην τρελαθούμε.. Για δές καλύτερα τι γιακά. Τί γίνεται εκεί με τα χρώματα; Εκτός αν είμαστε ταύροι και ερεθιζόμαστε μόνο από το κόκκινο.

Λύσε μου κι εσύ μιά απορία όμως.
Αν ήταν αυτό πρόβλημα σύγκλισης ξέρεις για τι μέγεθος μιλάμε;
Κι αν ξέρεις για´δείξτο μου σε παρακαλώ στην παρακάτω φωτογραφία από τον ίδιο προβολέα.
(Για την ακρίβεια η φωτογραφία είναι από τον δικό μου προβολέα που λόγω lens shift έχει πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από του Τάσου ειδικά στο κάτω μισό της εικόνας.

31.jpg

Στο δικό μου το μόνιτορ το βλέπω ακριβώς στο σημείο που ανέφερε ο Χρήστος... Κυανό στην αριστερή μεριά του έλικα και ματζέντα στη δεξιά, με το ματζέντα να είναι λίγο πιο ευδιάκριτο...

Και ρωτώ, αν είναι κολπάκια του jpg γιατί ο αλγόριθμος συμπίεσης δεν επιλέγει να εμφανίσει γκρι μεταξύ του λευκού και του μάυρου και εμφανίζει κυανό όταν το μαύρο είναι δεξιά και ματζέντα όταν είναι το λευκό...;;;

Μήπως κάνουν πουλάκια τα ματάκια μου;;
 
Από τη φωτογραφία που έβαλε ο Μπάμπης εγώ θέλω να μαθω αν και στην πραγματικότητα βλεπει διαφορετικό πάχος στον έλικα...και πως εξηγείται ή που οφείλεται...

Μου θυμίζει ένα πατερνακι του DVE που έχει μια καθετη γραμμή, μισή μαυρη , μισή άσπρη και πρέπει να έχουν το ίδιο πάχος (κάτι έχει να κάνει με ρευμα, με Hz δεν θυμάμαι ακριβώς).

Κάτι ανάλογο έχω δει να συμβαίνει και σε πλάνο από το Fifth Element, ένα καλαμάκι μέσα σε δοκιμαστικό σωλήνα, πάνω σε ένα τραπεζάκι που κυλάει, όταν περνάει εμπρός από υπερφωτισμένο background, το μισό καλαμάκι γίνεται λεπτότερο...

Επίσης, σε άρθρο για φωτογραφικές μηχανές, διάβασα για δημιουργία chroma noise όσο ανεβαίνουν τα iso... δεν ξέρω αν έχει σχεση και με τη συμπίεση.
 

Attachments

  • NRISO6400_crop.jpg
    NRISO6400_crop.jpg
    9.1 KB · Views: 15
Βρε παιδια, τι λετε???? :confused:

Να ρωτησω... Καμια ταινια απολαμβανετε ή ψαχνετε μωβ, κιτρινα, ματζεντες, πορτοκαλια,...??? :D:D