Περι screenshots ο λογος..

παντως πες πες,εχετε αρχιζει να με ψηνετε να παω να παρω κι εγω μια μηχανη και να μπω στο σπορ................:idea::flipout:
Μπαμπη ποσα πρεπει να δωσω για να παρω μια αξιοπρεπη μηχανη που να μπορω να βγαλω κατι κοντα στην πραγματικοτητα???:chinscratch:
 
Για τα σκρίνσότς πρέπει να γίνεται πρώτα απο όλα σωστή φωτομέτρηση. Η σωστή λοιπόν φωτομέτρηση γίνεται με προβολή κάρτας 18% γκρί σε κάθε προβολέα και μέτρηση με το φωτόμετρο της μηχανής ή εξωτερικό αν υπάρχει (που δεν είμαι τόσο σίγουρος οτι λειτουργεί καλύτερα στις ψηφιακές) . Ρυθμίζουμε την μηχανή με τα στοιχεία της μέτρησης που περιέγραψα για ΚΑΘΕ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ και όχι χαχαχουχα. Έτσι, περιορίζουμε σχετικά το σφάλμα, μιας και αλλιώς καταγράφει η κάθε μηχανή εικόνα με 4 διάφραγμα και αλλιώς με 5,6 ασπούμε. Θα μπορούσαμε να παίξουμε με την ταχύτητα έκθεσης και όχι με το διάφραγμα που μάλλον θα έχει μικρότερη απόκλιση. Στα τέστ που κάνουμε δεν βγάζουμε σκρίνσοτς για ασφαλή συμπεράσματα και το έχουμε πεί πολλές φορές. Αν θέλουμε να αρχίσουμε να κάνουμε σωστή δουλειά, πρέπει να καταλήξουμε στα της έκθεσης.

Πάντως, γίνεται και πολύ καλά να βγούν φωτός για συμπεράσματα, αλλα με μέθοδο και μελέτη αυτής και όχι κουκουρούκου. Πολλοί εδω μέσα ( στην ανάλογη κατηγορία ) έχουν γνώσεις πάνω σε αυτό (όπως κι εγω έχω σπουδές ανάλογες) και θα μπορούσαν να βοηθήσουν πολύ.
 
Συμφωνώ με τον Κυριάκο. Το τι μπορούμε να δούμε σε ένα screenshot δεν απαντιέται έτσι. Θέλει να κάτσουμε μερικές ώρες με τη φωτογραφική, να μετράμε, να βλέπουμε, να συγκρίνουμε. Να δούμε ποια μέθοδος αποδίδει καλύτερα αυτά που βλέπουμε. Και στο τέλος να βγούμε και να πούμε "Κύριοι, σε δοκιμές 3-4 μηχανημάτων, το χαρακτηριστικό Χ αποδίδεται καλύτερα στις φωτογραφίες που τραβήξαμε με τις Ψ ρυθμίσεις. Άρα, από εδώ και πέρα, όταν σαν δείχνουμε ένα screenshot που θα φέρει τον τίτλο Ψ, θα ξέρετε ότι με αυτό θα πρέπει να αξιολογήσετε το χαρακτηριστικό Χ."

Υ.Γ. Κυριάκο, γιατί διαφορετική φωτομέτρηση για κάθε μηχάνημα;
 
Απάντηση: Re: Περι screenshots ο λογος..

Πολλοί εδω μέσα ( στην ανάλογη κατηγορία ) έχουν γνώσεις πάνω σε αυτό (όπως κι εγω έχω σπουδές ανάλογες) και θα μπορούσαν να βοηθήσουν πολύ.

Είχα ξεκινήσει ένα παρόμοιο θεματάκι εδώ http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=17260 αλλά η ανταπόκριση και οι συμμετοχές ήταν σχεδόν ανύπαρκτες.
Μάλλον έλειπε ο καυγάς...
icon11.gif
 
Re: Απάντηση: Περι screenshots ο λογος..

Υ.Γ. Κυριάκο, γιατί διαφορετική φωτομέτρηση για κάθε μηχάνημα;


Η φωτομέτρηση μας δίνει στοιχεία για την ποσότητα φωτός που πέφτει στην επιφάνεια-αισθητήρα μέτρησης. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουμε για να ρυθμισουμε την μηχανή μας σωστά. Ο κάθε προβολέας αποδίδει διαφορετικά σε ποσότητα φωτός, με αποτέλεσμα οι ρυθμίσεις του Χ να είναι λάθος για λήψη της εικόνας του Ψ . Ακόμα και ο ίδιος προβολέας μετά απο μερικές ώρες αλλάζει στην ποσότητα φωτός που μπορεί να βγάλει.

Φυσικά, η διαφορά στην ποσότητα φωτός δεν καταγράφεται με αυτόν τον τρόπο, αλλα για αυτό υπάρχει άλλη μέτρηση που μπορεί να γίνεται και να γράφεται. Για σκρίνσοτς είναι ο τρόπος με τις διαφορετικές φωτομετρήσεις ο μόνος σωστος.
 
Το οτι θελουμε να εχουμε screenshots στις online παρουσιασεις μας ειναι δεδομενο..
Αρα ειναι μονόδρομος το να μαθουμε να τα "τραβαμε" οσο το δυνατον καλυτερα!
Οποιοι εχουν τις σχετικες γνώσεις και τις αντιστοιχες καμερες, δεν ξεκινάτε σιγα-σιγα τα πειραματα; Μονο καλό θα βγεί απο αυτη την ιστορια...
Παραμένουμε στην διαθεσή σας για οποιαδήποτε βοηθεια (καφεδες, πιτσες, ξερετε...) :D
 
Μπαμπίνο, δεν το είχα διαβάσει, είμαι βλάκας. Πολύ ωραίο, το διαβάζω ήδη. Το μυστικό είναι αυτό που είπα παραπάνω, μια καρτέλα 18% γκρί (φτιαγμένη σε πρόγραμμα φώτοσοπ στύλ) και φωτομέτρηση με προβολή αυτής. Μόνο έτσι. Όλα τα άλλα κουκουρούκου. Πολλές απο τις φωτό πέφτουν μέσα βέβαια, αλλα καταλάθος. Ακούστε με. Θα κάνω ανάλυση το βραδάκι με φωτός να δείτε.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Περι screenshots ο λογος..

Η φωτομέτρηση μας δίνει στοιχεία για την ποσότητα φωτός που πέφτει στην επιφάνεια-αισθητήρα μέτρησης. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουμε για να ρυθμισουμε την μηχανή μας σωστά. Ο κάθε προβολέας αποδίδει διαφορετικά σε ποσότητα φωτός, με αποτέλεσμα οι ρυθμίσεις του Χ να είναι λάθος για λήψη της εικόνας του Ψ . Ακόμα και ο ίδιος προβολέας μετά απο μερικές ώρες αλλάζει στην ποσότητα φωτός που μπορεί να βγάλει.

Φυσικά, η διαφορά στην ποσότητα φωτός δεν καταγράφεται με αυτόν τον τρόπο, αλλα για αυτό υπάρχει άλλη μέτρηση που μπορεί να γίνεται και να γράφεται. Για σκρίνσοτς είναι ο τρόπος με τις διαφορετικές φωτομετρήσεις ο μόνος σωστος.

Εξαρτάται από το τι θέλουμε να δείξουμε. Για να δούμε π.χ. την ομαλότητα του grayscale, πρέπει να φωτομετρήσουμε το συγκεκριμένο μηχάνημα. Αλλά χρειάζεται να τραβάμε και μία (τουλάχιστον) φωτογραφία με δεδομένες ρυθμίσεις, ώστε π.χ. να αξιολογήσουμε το μαύρο ή το λευκό του νέου προβολέα που βλέπουμε. Μόνο έτσι θα δούμε ποιος πάει πιο ψηλά ή πιο χαμηλά.
 
Απάντηση: Re: Περι screenshots ο λογος..

Μπαμπίνο, δεν το είχα διαβάσει, είμαι βλάκας. Πολύ ωραίο, το διαβάζω ήδη. Το μυστικό είναι αυτό που είπα παραπάνω, μια καρτέλα 18% γκρί (φτιαγμένη σε πρόγραμμα φώτοσοπ στύλ) και φωτομέτρηση με προβολή αυτής. Μόνο έτσι. Όλα τα άλλα κουκουρούκου. Πολλές απο τις φωτό πέφτουν μέσα βέβαια, αλλα καταλάθος. Ακούστε με. Θα κάνω ανάλυση το βραδάκι με φωτός να δείτε.


Άντε μπράβο... Ας βγεί κάτι καλό τουλάχιστον από όλη αυτή την ιστορία που έχει πικράνει αρκετούς εδώ μέσα...
Η επόμενή μας συνάντηση δεν είναι ανάγκη να είναι συγκριτικό ή δοκιμή προβολέα. Ας κάνουμε κάποια στιγμή και κάτι άλλο...
Προσωπικά δηλώνω συμμετοχή από τώρα για μιά μάζωξη όπου θα δοκιμάσουμε όλα αυτά, κι αυτά που θα προσθέσει ο Κυριάκος στη συνέχεια, και να δούμε τι ψάρια θα πιάσουμε.
Ίσως, όπως είπα, απ' όλο αυτό το μπάχαλο τελικά να βγεί κάτι πολύ καλό.
 
παντως το θεμα αυτο ειναι μαλλον για την κατηγορια φωτογραφιας παρα εδω.
Πιστευω αρκετοι θελουν πληροφοριες για το θεμα αυτο και στο τελος να γινει και ενα sticky στην αναλογη κατηγορια πως τραβαμε screenshot.:smile:
 
Απάντηση: Re: Περι screenshots ο λογος..

Άντε μπράβο... Ας βγεί κάτι καλό τουλάχιστον από όλη αυτή την ιστορία που έχει πικράνει αρκετούς εδώ μέσα...
Η επόμενή μας συνάντηση δεν είναι ανάγκη να είναι συγκριτικό ή δοκιμή προβολέα. Ας κάνουμε κάποια στιγμή και κάτι άλλο...
Προσωπικά δηλώνω συμμετοχή από τώρα για μιά μάζωξη όπου θα δοκιμάσουμε όλα αυτά, κι αυτά που θα προσθέσει ο Κυριάκος στη συνέχεια, και να δούμε τι ψάρια θα πιάσουμε.
Ίσως, όπως είπα, απ' όλο αυτό το μπάχαλο τελικά να βγεί κάτι πολύ καλό.
+1
 
Σύγκλιση, ευκρίνεια, ομοιομορφία, χρώμα...

Kι εγώ νομίζω ότι μέχρι εκεί μπορούμε να φτάσουμε...ίσως και λιγότερο.

Συγκλιση
Δεδομένες σκηνές, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πατερνς και να δείξουν το πρόβλημα. Ευκολο για το φωτογράφο. Δύσκολο λόγω συμπίεσης (τονίζει το φαινόμενο ή όχι?)

Η συμπίεση τόσο σε αριθμό πίξελ οσο και σε μέγεθος αρχείου, είναι στο χέρι μας να είναι μικρή. Απλά θα χρειαστεί κροπ στην περιοχή που ενδιαφέρει.
Το φαινόμενο τονίζεται μάλλον περισσότερο λόγω resampling/shaprening (π.χ. με αλγόριθμους σαν το lanczos) παρά λόγω συμπίεσης jpeg. Το κακό είναι οτι όλες οι μηχανές οταν αποθηκεύουν σε jpeg εφαρμόζουν denoise, sharpen κλπ.


Ευκρίνεια
Επίσης μπορείς να την ξεχωρίσεις.Δεχόμαστε οτι η φωτογραφική μηχανή εύκολα μενει σταθερή κατα τη λήψη. Νομίζω άλλοι παράγοντες (φωτεινότητα, WB κτλ) δεν επηρεάζουν. Η συμπίεση πάντως χειροτερεύει την εικόνα (τουλάχιστον σε όσες συμπιέζω εγώ, ίσως ένα καλό πρόγραμμα επξεργασίας αφήνει αναλοίωτη τη βασική εικόνα, αλλά πάλι.... μιλάμε για συμπίεση.... ) Δεν ξέρω αν το crop δίνει καλύτερο μέτρο σύγκρισης.

Νομίζω οτι η σωστή συλληψη της φωτεινότητας είναι κρίσιμος παράγοντας. Εννοώ ότι θα πρέπει ο χρόνος έκθεσης θα πρέπει να έιναι τέτοιος ώστε οριακά να μην καίγεται το "λευκότερο λευκό" που μπορεί να δώσει ο προβολέας.
Ετσι μπορείς να συλλάβεις όλες τις διαβαθμίσεις φωτεινότητας και κυρίως τις σκοτεινές που είναι αυτό που πονάει στα σκρηνσοτς. Ετσι επίσης εξασφαλίζεις το λιγότερο θόρυβο στα σκοτεινά άρα χρειάζεται λιγότερο denoise


Ομοιομορφία
Εδώ νομίζω δυσκολεύουν τα πραγματα, θα πρεπει να εστιασει η μηχανή ακριβώς στο ίδιο σημείο της εικόνας μας, αλλοιώς θα έχουμε λάθος φωτομέτρηση.

Με μανουαλ φόκους σε περιοχή με κοντραστ δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα εστίασης. Αρκετή απόσταση απο το πανί και σχετικά κλειστό διάφραγμα ώστε να είναι μεγάλο το βάθος πεδίου βοηθούν σε κάθε περίπτωση.


Επίσης η ικανότητα του φακού της μηχανής να μη δημιουργεί βινιέτα ή άλλο παρόμοιο πρόβλημα θα πρεπει να μας είναι γνωστή και με δεδομένο ότι έχουμε και διαφορά φωτεινότητας στους προβολείς που συγκρίνουμε το πρόβλημα μπορεί να μεγενθυθεί/αμβλυνθεί.

Το κάδρο μας θα πρέπει να είναι αρκετά μεγαλύτερο απο το "θέμα" ώστε κροπάρουμε τα άκρα που συνήθως είναι προβληματικά.

Χρώμα
Κορεσμένα, ξεπλυμένα, φυσικά, πλαστικά.... Πάλι η μηχανή παίζει το ρόλο της νομίζω και το πως διαχειρίζεται το επιλεγμενο της mode (standard, vivid, natural) την ένταση των χρωμάτων που καλείται να αποτυπώσει.
Πάντα με δεδομένο ότι υπάρχει διαφορά στην ένταση των χρωμάτων στην οθόνη, πως τη διαχειρίζεται η φωτογραφική μηχανή αυτή τη διαφορά? Την εξισώνει? Την εντείνει? Πως αντιδρά σε κάθε της Mode?
Αν η μηχανή δίνει raw αρχείο ... νο προμπλεμ. Αν όχι δοκιμάζουμε natural. Στην fuji 6500 καλύτερη χρωαμτική αξιοπιστία παίρνω στο portrait mode.

Mαύρο-Άσπρο
Δύσκολο, πρέπει η εστίαση να είναι ακριβώς στο ίδιο σημείο ωστε να έχουμε ίδια φωτομέτρηση. Χρησιμοποιώντας Locked ταχύτητα και διάφραγμα ίσως έχουμε πιο αξιόπιστα αποτελέσματα, αλλοιώς το κρασάρισμα ή το κάψιμο είναι παραπάνω από σίγουρο.

Επίσης το WB της μηχανής δεν ξέρω αν θα πρέπει να είναι στο αυτόματο ή να κλειδώνει κι αυτό με κάποια κάρτα. Πως αντιδρά δεχόμενο διαφορετική φωτεινότητα και ένταση χρωμάτων οταν είναι στο αυτόματο?

W/B custom με κάρτα (ή μήπως είναι καλύτερα πάνω στο πανί) προβάλλοντας λευκό, ή αλλιώς προεπιλεγμένο το αναφοράς. Με το αυτόματο γίνονται συχνά λάθη.

Παλιά ιστορία... http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=7066
Δε βλέπω να βγαίνει άκρη... :antlers:

Μπάμπη έκανες καμμια δοκιμή ?

Ηλία χαθήκαμε ....

Υ.Γ. Το βραδυ θα δοκιμάσω να φωτογραφίσω το LCD μόνιτορ μου και θα ανεβάσω αποτελέσματα στο άλλο thread.
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=17260

Καλά μέχρι να απαντήσω εγώ .... γραφτηκαν 2 σελίδες.
 
Last edited:
Κι εγω μεσα σε οτι χρειαστει να βοηθησω.

Καλη διαθεση και καλη προθεση υπαρχει και ειμαι απολυτως σιγουρος οτι κατι θα βγει......λιγο , πολυ, δεν ξερω, αλλα ολοι κατι θα κρατησουμε απο αυτο...
 
Απάντηση: Re: Περι screenshots ο λογος..

παντως το θεμα αυτο ειναι μαλλον για την κατηγορια φωτογραφιας παρα εδω.
Πιστευω αρκετοι θελουν πληροφοριες για το θεμα αυτο και στο τελος να γινει και ενα sticky στην αναλογη κατηγορια πως τραβαμε screenshot.:smile:
´

Δημήτρη, μόλις οργανωθούμε πιστεύω οτι θα βγούν και κάποια χρήσιμα συμπεράσματα και για τις φωτογραφικές μηχανές που ρώτησες.
 
Ρε παιδιά...
όχι ρε παιδια!!
Τόσο απλά;;
Πάμε δοκιμάζουμε βουρ!;;
Ούτε λίγο τσακωμός;;;

Πέρα από την πλάκα, ότι θέτε στη διάθεση σας...

Με χαρά να συμμετέχω σε αυτό το πείραμα...
 
Eπειδη στους προβολεις ειμαι βαθια νυχτωμενος αλλα στις φωτογραφιες κατι σκαμπαζω......μπορω να βοηθησω.

Τις φωτομετρησεις μπορω να τις αναλαβω εγω ,προτεινω δε να τραβηξουμε και με διαφανεια την οποια στην συνεχεια θα σκαναρω για να την βαλουμε πλαι πλαι με την ψηφιακη φωτο.
 
Μεσα και εγω.
(ειδικα τωρα που πηρα και καλη μηχανη !!)


























Τι ειπαμε οτι ειναι να κανουμε ?
:flipout:
 
επισης θα πρεπει να τραβηχτουν πατερνακια κυριως απο διαφορες αποστασεις και screenshots της επιλογης μας με διαφορες "οπτικες" διαφορες.
 
Όσοι θέλουν να κάνουν ένα πειραματάκι με την τεχνική που υποστηρίζω στην φωτομέτρηση, ας φτιάξουν μία εικόνα σε κάποιο πρόγραμμα επεξ. εικόνας τυπου photoshop ως εξής: καμβάς 1280Χ720 ή 1920Χ1080, γέμισμα με γκρί χρώμα 224,224,224 σε RGB και έτοιμο. Προβάλετε την εικόνα φούλ σκριν στο μέσο σας, φωτομετράτε, καταγραφετε την μέτρηση. Βάζετε να παίξει το υλικό που θέλετε να φωτογραφίσετε, και τραβάτε σε μάνιουαλ βέβαια, με τις ρυθμίσεις της γκρί κάρτας, νετ καλό, διάφραγμα 5,6 είναι μιά χαρά και ταχύτητα όποια σας δίνει την μετρημένη έκθεση απο πρίν. Σε raw αν υπάρχει η επιλογή, WB σε προβολή λευκού βέβαια (ανάλογη κάρτα με την γκρί αλλα σε 255,255,255 RGB) . Στην θεωρία αυτό είναι το απόλυτα σωστό.

Το καλύτερο είναι να φτιάξουμε ένα HD μίντια με υλικό αυτές τις δύο κάρτες σε κλίπς των 2-3 λεπτών πχ. ωστε να πιάνουμε και τα χούγια του οποιουδήποτε πλέιερ με τον οποίο παίζουμε το προς φωτογράφιση υλικό. Και αυτό θα το φτιάξουμε εύκολα.

Και επειδή έχουμε ''κάτσει'' απο τσακωμό, Ο ΣΟΥΡΛΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΦΟΒΑΖΕΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΠΑΜΠΗΣ ΚΡΥΦΟΓΑΥΡΟΣ, ΤΟ ΞΕΡΩ ΑΠΟ ΣΙΓΟΥΡΗ ΠΗΓΗ !!!!



χεχεχεχεχε :Banane0: :drummer: