Περι screenshots ο λογος..

Απάντηση: Re: Περι screenshots ο λογος..

Και επειδή έχουμε ''κάτσει'' απο τσακωμό...................................

, χεχεχεχεχε :Banane0: :drummer:

Αν θές τσακωμό απλά σου υπενθυμίζω οτι σήμερα είναι Τρίτη... Κι ακόμα περιμένω...
icon8.gif



χεχεχεχεχε :Banane0: :drummer:
 
Πάντως αφού το κάναμε "επιστημονικό" το θέμα, δε δοκιμάζετε όσοι έχετε καλές φωτογραφικές μηχανές (και προβολέα) , να δείτε και τι ψάρια πιάνουν στα δύσκολα...αρχίζοντας από τα εύκολα !!!

Δηλαδή, προβάλλοντας τα απλα πατερνς για ρύθμιση brightness/contrast τι αποτυπώνει η φωτογραφική μηχανή? Πιάνει τη μπαρα 17? Το λευκό 234? Με ζουμ ή χωρίς?

Προβάλλοντας μια μπλε καρτα σε όλη τη οθόνη εμφανίζει ανομοιομορφία φωτεινότητας στα άκρα? Και είναι θέμα του προβολέα ή του φακού της μηχανής?

Τι αποτελέσματα έχουμε (όπως είπε και ο Ηλίας ο Γιαρίμης) αν καδράρουμε ακριβώς την οθόνη σε ομοιομορφία φωτεινότητας (και όπως κανουμε συνήθως νομίζω σε screenshots) ή της δίνουμε αέρα και κανουμε μετα crop? Και πόση λεπτομέρεια χάνεται στη μια και στην άλλη περίπτωση (αφού έχουμε διαφορετικά εστιακά μήκη)?

Βάλτε γκρι οθόνη όσοι έχετε τριτσιπο (και τολμάτε... :BDGBGDB55:) και δοκιμάστε με ποιες ρυθμίσεις , αν και πότε,πως και γιατί φαίνεται η ανομοιομορφία ποιο ρεαλιστικά?

Πιάνει το grayscale κανονικά σε όλα τα IRE?

Να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης και ικανότητας της μηχανής μας και μετά βλέπουμε και για παραπέρα.
 
Όσοι θέλουν να κάνουν ένα πειραματάκι με την τεχνική που υποστηρίζω στην φωτομέτρηση, ας φτιάξουν μία εικόνα σε κάποιο πρόγραμμα επεξ. εικόνας τυπου photoshop ως εξής: καμβάς 1280Χ720 ή 1920Χ1080, γέμισμα με γκρί χρώμα 224,224,224 σε RGB και έτοιμο. Προβάλετε την εικόνα φούλ σκριν στο μέσο σας, φωτομετράτε, καταγραφετε την μέτρηση. Βάζετε να παίξει το υλικό που θέλετε να φωτογραφίσετε, και τραβάτε σε μάνιουαλ βέβαια, με τις ρυθμίσεις της γκρί κάρτας, νετ καλό, διάφραγμα 5,6 είναι μιά χαρά και ταχύτητα όποια σας δίνει την μετρημένη έκθεση απο πρίν. Σε raw αν υπάρχει η επιλογή, WB σε προβολή λευκού βέβαια (ανάλογη κάρτα με την γκρί αλλα σε 255,255,255 RGB) . Στην θεωρία αυτό είναι το απόλυτα σωστό.

Το καλύτερο είναι να φτιάξουμε ένα HD μίντια με υλικό αυτές τις δύο κάρτες σε κλίπς των 2-3 λεπτών πχ. ωστε να πιάνουμε και τα χούγια του οποιουδήποτε πλέιερ με τον οποίο παίζουμε το προς φωτογράφιση υλικό. Και αυτό θα το φτιάξουμε εύκολα.

Και επειδή έχουμε ''κάτσει'' απο τσακωμό, Ο ΣΟΥΡΛΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΦΟΒΑΖΕΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΠΑΜΠΗΣ ΚΡΥΦΟΓΑΥΡΟΣ, ΤΟ ΞΕΡΩ ΑΠΟ ΣΙΓΟΥΡΗ ΠΗΓΗ !!!!



χεχεχεχεχε :Banane0: :drummer:

Μπορώ να μάθω γιατί 224,224,224;

Περιμένω το τρίποδο και ξεκινώ...
 
Παιδιά, σόρυ εξαφάνηση αλλα πήρα νεο μάδερμπορντ κτλ, και προσπαθω να το σετάρω. Γράφω απο ενα λάπτοπ τώρα. Το 224,224,224 είναι απο ότι υπολόγισα το 18% γκρί, και μου μοιάζει και στο μάτι. Το 18% γκρί τώρα, είναι αυτό που ιδεατά έχει μπροστά του κάθε φωτόμετρο. Φωτομετρώντας μία εικόνα, το φωτόμετρο θεωρεί οτι έχει μπροστά του αντικείμενα που στο σύνολό τους αντανακλούν 18% του φωτός που πέφτει επάνω τους. Το καλύτερο και πιό ασφαλές λοιπόν, είναι να φωτομετρούμε είτε με κάρτα γκρί 18% μπροστά στο φωτόμετρο-φακό μας ωστε να ''βλέπει'' το ''τέλειο'' , είτε στην δική μας περίπτωση την προβολή 18% γκρί εικόνας στο πανι. Δεν είμαι σε θέση να το εξηγήσω καλύτερα και αντιλαμβάνομαι οτι δεν σας κάλυψα 100%. Ίσως 18% (χεχε) . Δεν μπορώ να κάνω και αυτό που υποσχέθηκα γμτ με τις φωτός. Αύριο σίγουρα πάντως, εκτός και με προλάβει κανείς ......... (Γιάννη ήρθε ο κυρ τρίποδος; δώστου ..........
 
Λοιπόν...

Nikon D70s, με φακό 28-105 μμ, nikon AF nikker.
Projector Sony VPL-VW50, HTPC, 8600 GT...

Στήνω τρίποδα, μηχανή, πάω στο wb, προβάλω 255,255,255, παίρνω μέτρηση.
Γυρίζω στο αυτόματο, προβάλω 224,224,224 πάω να νετάρω.. τζίφος.. Δεν μπορούσε να εστιάσει. Αφού η απόσταση ήταν >3μ, το βάζω στο άπειρο, μανιουαλ φόκους, δοκιμάζω, τζίφος...

Παίρνω τη φωτογραφία όπως να ναι και τι να δω...

Το γκρι ήταν γαλάζιο...

Την προβάλω στον προτζέκτα... Τα ίδια...

Προφανώς κάνω κάτι λάθος...

Βοηθήστε...
 
χμμμ...
την έσωσα σαν raw και τη μετέτρεψα σε png. Αλλά και στις δύο περιπτώσεις ήταν γαλάζια. Πως μπορεί να σωθεί σαν πρότυπο 709;
Από τη μηχανή δε θυμάμαι να είδα κάποια τέτοια επιλογή...
 
Η εικονα που προβαλεις εννοω να ειναι "REC.709". Εαν χρησιμοποιεις photoshop εχει τετοια επιλογη.
 
Μια άλλη παράμετρος φωτογράφησης προβολέων που διαβασα οτι επηρεάζει την κρίση μεσω screenshots είναι και... η τοποθέτηση των προβολικών σε σχεση με τη θεση της φωτογραφικης μηχανης,του οφσετ που εχουν και του τυπου της οθονης.

Αναλόγως του τυπου της οθόνης προβολής (retro reflective ή angular???) και αν ο ένας προβολέας είναι στο ταβανι και ο αλλος σε τραπεζακι, τότε αναλόγως και της θέσης της φωτογραφικής μηχανης θα εχουμε και διαφορετικό αποτέλεσμα ως προς τη φωτεινοτητα μια και το ανακλωμενο φως του καθε προβολεα (και λογω οφσετ) θα χτυπαει με διαφορετικη ενταση και γωνια τον αισθητηρα της μηχανης.
 
Μια άλλη παράμετρος φωτογράφησης προβολέων που διαβασα οτι επηρεάζει την κρίση μεσω screenshots είναι και... η τοποθέτηση των προβολικών σε σχεση με τη θεση της φωτογραφικης μηχανης,του οφσετ που εχουν και του τυπου της οθονης.

Αναλόγως του τυπου της οθόνης προβολής (retro reflective ή angular???) και αν ο ένας προβολέας είναι στο ταβανι και ο αλλος σε τραπεζακι, τότε αναλόγως και της θέσης της φωτογραφικής μηχανης θα εχουμε και διαφορετικό αποτέλεσμα ως προς τη φωτεινοτητα μια και το ανακλωμενο φως του καθε προβολεα (και λογω οφσετ) θα χτυπαει με διαφορετικη ενταση και γωνια τον αισθητηρα της μηχανης.

Ορθόν...
Γι' αυτό και τοποθέτησα την κάμερα στο μέσο της οθόνης στον οριζόντιο άξονα, ακριβώς στην ευθεία προβολής αλλά 10-15 εκ. χαμηλότερα του μέσου της οθόνης καθ'ότι έπεφτε μέσα στην πρβαλόμενη εικόνα...
 
Re: Απάντηση: Περι screenshots ο λογος..

Η εικονα που προβαλεις εννοω να ειναι "REC.709". Εαν χρησιμοποιεις photoshop εχει τετοια επιλογη.

Ας στο πω και διαφορετικά...
Φτιάχνω ένα jpg 224,224,224 και το προβάλω και φαίνεται γκρι...
Φωτογραφίζω την προβαλλόμενη εικόνα και προβάλλω το αποτέλεσμα με το ίδιον τρόπο και φαίνεται ελαφρώς γαλάζια...

Λες και το λευκό που χρησιμοποιήθηκε σαν ρεφερανς είχε περισσότερο μπλε μέσα... Θα το ανεβάσω να σας το δείξω...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Περι screenshots ο λογος..

Ας στο πω και διαφορετικά...
Φτιάχνω ένα jpg 224,224,224 και το προβάλω και φαίνεται γκρι...

Αυτο ακριβως σου λεω κι εγω. Πρεπει να φτιαξεις σωστα τη φωτογραφια με το φωτογραφικο προγραμμα που χρησιμοποιεις πρωτα και μετα θα φωτογραφησεις.
Σου βαζω μερικες φωτογραφιες απο το PHOTOSHOP για να καταλαβεις τι εννοω...

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Οπως μπορεις να διαπιστωσεις υπαρχουν παρα πολλες επιλογες. Το θεμα ειναι πρωτα να μαθουμε πως φτιαχνουμε μια φωτογραφια που θελουμε να προβαλουμε και μετα παμε στο θεμα της φωτογραφισης...
 

Attachments

  • Picture-1.jpg
    Picture-1.jpg
    56.5 KB · Views: 32
  • Picture-2.jpg
    Picture-2.jpg
    77.5 KB · Views: 32
  • Picture-3.jpg
    Picture-3.jpg
    90.3 KB · Views: 32
  • Picture-4.jpg
    Picture-4.jpg
    83.8 KB · Views: 32
Το θεμα ειναι ομως τι επιλογες πρεπει να βαλουμε!!! Εκει σε θελω!!! Ψαχνω καιρο κι εγω αλλα τζιφος η υποθεση :frown:
 
Re: Απάντηση: Περι screenshots ο λογος..

Ας στο πω και διαφορετικά...
Φτιάχνω ένα jpg 224,224,224 και το προβάλω και φαίνεται γκρι...
Φωτογραφίζω την προβαλλόμενη εικόνα και προβάλλω το αποτέλεσμα με το ίδιον τρόπο και φαίνεται ελαφρώς γαλάζια...

Λες και το λευκό που χρησιμοποιήθηκε σαν ρεφερανς είχε περισσότερο μπλε μέσα... Θα το ανεβάσω να σας το δείξω...

Πιστεύω να επεξεργάστηκες το raw έχοντας επιλέξει για W/B το "As Shot".
Τι θερμοκρασία και "tint" σου δείχνει ??
 
Re: Απάντηση: Περι screenshots ο λογος..

Πιστεύω να επεξεργάστηκες το raw έχοντας επιλέξει για W/B το "As Shot".
Τι θερμοκρασία και "tint" σου δείχνει ??

Δεν επεξεργάστηκα τίποτα...
Φωτογράφησα το γκρι έχοντας σαν WB το 255,255,255 που στη nikon γίνεται με ... (διαβάστε το ΥΓ)


Η μηχανή δε νομίζω ότι έχει δυνατότητα εμφάνισης θερμοκρασίας ή τιντ..

Υ.Γ. RTFM Μόλις συνειδητοποίησα, διαβάζοντας το μάνιουαλ, ότι δεν έκανα σωστή μέτρηση λευκού... Επιστρέφω Δημήτριος...