Phono Preamp με τελεστικούς

1. Έχω ενισχυτη με τελεστικούς εδώ και 10ετία (τον 604 της Τέξας) και γενικά είμαι ευχαριστημένος.
Εαν ξανά έφτιαχνα τώρα φόνο θα έβαζα δύο στάδια κασκοδικά με το 2σκ170 ας πούμε και τη ριια ανάμεσα παθητική. Κάτι σαν την λύση που απέρριψες. Οπότε μένεις στο LM και είσαι μια χαρά.

2, Θα διάλεγα παθητική ριια καθώς η ενεργή μπλέκεται με την ανάδραση των σταδίων και αυξάνει την πολυπλοκότητα (και το ρίσκο για τον απλό ντιούη.

3. Για το τροφοδοτικό σωστά.

Επίσης η αλλαγή στο κέρδος είναι καλή ιδέα αλλά όπως είπα και παραπάνω το δικτύωμα της ανάδρασης είναι πολύ ευαίσθητο και χρειάζεται προσοχή.

Πάντως σε τέτοια κατασκευή η προσεκτική εκτέλεση παίζει περισσότερο ρόλο από την επιλογή κάποιας τοπολογίας.

ΥΓ Μ αρέσει πολύ η ιδέα της ψηφιοποίησης .
Δεν ξέρω κατά πόσο γίνεται αλλά εφόσον θα το κάνεις ούτως ή άλλως ψηφιακό γιατί δεν μπορείς να επεξεργαστεις τη ρια σε ψηφιακό επίπεδο?

1. Έτσι πιστεύω και εγώ.. για τις απαιτήσεις που έχω, κάτι με τελεστικό θα παίξει.. εν τω μεταξύ εκεί που έψαχνα τα συρτάρια μου χτες βρήκα ξεχασμένα 5 x LME49710, οπότε μάλλον είναι γραφτό να αξιοποιηθούν τελικά..
2. Κι εγώ έτσι το βλέπω. Μάλλον για full παθητική. (να έχω και κάτι να αναβαθμίσω αργότερα (με την ησυχία μου of course..))

Εν τέλει οι απορίες που έχω είναι τελικά σε πρακτικά θέματα, όπως π.χ. κατά πόσο είναι καλή, κακή ή αδιάφορη ιδέα η εφαρμογή ψηφιακού pot στο δίκτυο της ανάδρασης. Κατά πόσο δηλαδή τελικά κάνει ζημιά κάτι τέτοιο ή αλληλεπιδρά με άλλα στοιχεία του κυκλώματος ή (ακόμα χειρότερα) επηρεάζει την καμπύλη RIAA. Λογικά αν μιλάμε για σχεδίαση με παθητικό EQ το οποίο μπαίνει ουσιαστικά μεταξύ των 2 σταδίων δεν θα έπρεπε να έχουμε τέτοιο θέμα, αλλά θα ήθελα μια επιβεβαίωση πριν ξεκινήσω να σχεδιάζω..

Τη RIAA θα μπορούσα άνετα να την υλοποιήσω σε ψηφιακό επίπεδο αλλά.. (βλέπε παρακάτω).

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αν ειναι να κανεις A>DC γιατι να φτιαξεις phono stage? Μονο για το loading? Γιατι δεν κάνεις εξ αρχης ενα υβρίδιο με gain 40-45 dB χωρις αποεμφαση και πισω του το ADC με DSP RIAA?

Απο θεμα ακριβειας με τα time constants στο ψηφιακο θα εισαι τέλειος και θα μπορείς (αν σε ενδιαφέρει) να εισάγεις και αλλες καμπυλες με ενα κλικ στο PC (Decca, Columbia mono etc).

Γλιτώνεις χρηματα και πειραματισμούς σε υλικα για να πετυχει το μαγείρεμα του ηχου. Πολυ πιο απλο κυκλωμα, φροντιζεις μονο για μια εξαιρετικη τροφοδοσια και με τους τελεστικούς ο θορυβος θα ειναι πολυ χαμηλός.

Αυτά όλα γίνονται σχετικά εύκολα με ένα PC το οποίο μάλιστα υπάρχει πρόχειρο στο συγκεκριμένο σημείο του χώρου, αλλά δεν θέλω να ανάβω PC για να ακούσω έναν δίσκο. ;)

Είπαμε, οι απαιτήσεις από ποιότητα ήχου είναι περιορισμένες.. αν το πάω έτσι θα το ξεχειλώσω beyond repair. :p

Αυτό που ίσως έχει περισσότερο νόημα είναι κάποιο standalone DSP στο οποίο θα μπορώ να προγραμματίσω την / τις RIAA. Αυτό το συζητάμε..
(που και πάλι ξεχείλωμα θα είναι, αλλά λέμε τώρα.. :p)
 
Αυτό που ίσως έχει περισσότερο νόημα είναι κάποιο standalone DSP στο οποίο θα μπορώ να προγραμματίσω την / τις RIAA. Αυτό το συζητάμε..
(που και πάλι ξεχείλωμα θα είναι, αλλά λέμε τώρα.. :p)
Αν δουλεύεις foobar,εδώ είσαι.
Όλα σε ένα!
 
Για εμενα ειναι ξεχείλωμα και η μετατροπή του αναλογικού σε ψηφιακό και μετα παλι σε αναλογικό. Οτι ψυχή εχει το βινυλιο θα την φάει η διαδικασία, οσο καλά και να ειναι τα ADC-DAC με τα σχετικά στάδια εξόδου.

Θα προτιμούσα ενα balanced phono stage in-out το οποίο θα έλυνε πολλά προβλήματα και απο ηχο θα ηταν σαφώς ανώτερο. Υποψιν, και τα SUT δουλευουν σε balanced
 
Re: Απάντηση: Phono Preamp με τελεστικούς

Αν δουλεύεις foobar,εδώ είσαι.
Όλα σε ένα!

Τα ξέρω βρε συ, αλλά αν πάω σε DSP δεν θα είναι PC-based.. θα είναι κάτι σε embedded ή καθαρόαιμο DSP. Δύσκολα πράγματα..

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Για εμενα ειναι ξεχείλωμα και η μετατροπή του αναλογικού σε ψηφιακό και μετα παλι σε αναλογικό. Οτι ψυχή εχει το βινυλιο θα την φάει η διαδικασία, οσο καλά και να ειναι τα ADC-DAC με τα σχετικά στάδια εξόδου.

Θα προτιμούσα ενα balanced phono stage in-out το οποίο θα έλυνε πολλά προβλήματα και απο ηχο θα ηταν σαφώς ανώτερο. Υποψιν, και τα SUT δουλευουν σε balanced

Κι εγώ θα το προτιμούσα, το έχω σκεφτεί και το είχα γράψει στο πρώτο μήνυμα, αλλά δεν έχω balanced προ αυτή τη στιγμή. Το βουβάλι το ρίχνω με balanced απευθείας πάνω στον τελικό και δεν παίζει να βγάζω το ένα για να συνδέσω το άλλο.
 
Πανω στον τελικο το phono απο μονο του δεν μπορει να παει λογω ελλειψης ποτ. Αν παρεμβαλεις το DAC με ψηφιακο ποτ εχεις ελεγχο αλλα χανεις ποιοτητα (ή εχεις αναλογικο και δεν το θυμαμαι?)

Γενικα ποτ και phono stage δεν πανε καλα μαζι. Γιατι δεν μελετας την περιπτωση ενος ενεργου προ σε balanced? Λυνεις πολλα προβληματα ταυτοχρονα (βαζεις το ντακ και το phono επανω, και τα 2 σε balanced, χαμηλο θορυβο για μακρυ καλωδιο απο το phono, μια που το ADC δεν το εχεις αντι να φτιαξεις phono+ADC φτιαξε balanced phono+ προ)

Απο ηχο δεν το συζηταμε καν, θα ειναι σαφως καλυτερα.
 
Η ιδέα είναι να φτιάξω για την ώρα μόνο "βασικό" phono μιας και το ADC το έχω και το DAC έχει καλό volume (παρότι ψηφιακό).

Για αργότερα έχω στα σχέδια fully balanced προενισχυτή ώστε όλα να πέσουν εκεί.

Αλλά μιας και πηγαίνει το πράμα προς τα εκεί, σε DIY fully balanced phono προενισχυτές υπάρχει τίποτα δοκιμασμένο; Ας είναι και με διακριτά..
 
Είπα μήπως επειδή έχει και volume.. σε φάση Benchmark που ήταν πλήρης προ...
 
Όχι, το συγκεκριμένο volume είναι ψηφιακό (στα 32bit) μέσα στο ES9018.. Το συγκεκριμένο DAC έχει κάθε λογής είσοδο, αρκεί να είναι ψηφιακή. :p

Επανερχόμενος στο θέμα μας, ψάχνοντας έπεσα πάνω σε αυτή τη σελίδα: http://www.tubecad.com/2007/09/blog0120.htm

Βλέπω ένα ενδιαφέρον σχηματικό στο κομμάτι που λέει για Balance In and balance Out:

balanced%20input%20&%20output%20phono%202.png


Το βλέπω κάπως γενικό / generic.. σε real world κατάσταση θα έπαιζε σωστά έτσι όπως το βλέπω; Απλά με έναν κατάλληλο opamp? Και τι εστί κατάλληλος; Ψήνομαι να το δοκιμάσω με κάποιον από τους συνήθεις υπόπτους (LME).

Όσο αφορά τις κεφαλές, όλες τους balanced δεν λειτουργούν κατ' ουσία; Παρότι έχουμε δυο αγωγούς σε RCA βύσμα.
 
Επανερχόμενος στο θέμα μας, ψάχνοντας έπεσα πάνω σε αυτή τη σελίδα: http://www.tubecad.com/2007/09/blog0120.htm

Βλέπω ένα ενδιαφέρον σχηματικό στο κομμάτι που λέει για Balance In and balance Out:

balanced%20input%20&%20output%20phono%202.png


Το βλέπω κάπως γενικό / generic.. σε real world κατάσταση θα έπαιζε σωστά έτσι όπως το βλέπω; Απλά με έναν κατάλληλο opamp? Και τι εστί κατάλληλος; Ψήνομαι να το δοκιμάσω με κάποιον από τους συνήθεις υπόπτους (LME).

Σχετικά με αυτό, υπάρχει κάποια άποψη; Ψήνομαι αρκετά.. Και για το πείραμα ρε γμτ.. Η ανησυχία που έχω αφορά DC στην έξοδο. Δεν θα ήθελα να χρειαστεί να βάλω πυκνωτή στο τέλος.

Λέω για LM4562 (2 ανά κανάλι) και επιπλέον ένα LME49710 για έξοδο SE (απλά για να υπάρχει).

Τα παθητικά είναι λίγο ζόρι, αν θέλω να πετύχω ακριβώς τις τιμές και με μικρό tolerance. Λογικά πάω για Mouser..
 
Αυτό επίσης κατάλαβα και όταν σύνδεσα προχθές το dc-coupled Audio-gd dac μου κατευθείαν στον dc-coupled F5 τελικό, χωρίς ρύθμιση έντασης(!) - ήταν λίγο οριακή η ένταση - και άκουσα απίστευτο μπάσο από τα Hifiman!!!

Βέβαια μαζί ανακάλυψα και ότι το dc servo κύκλωμα στο dac έβγαζε υψηλό dc offset (65 mV) - την γλύτωσαν τα 6άρια - αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία... :)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το παραπάνω σετάπ στην πράξη είναι ονειρικό...
 
Ναι ρε γμτ.. το DC coupling είναι μεγάλη υπόθεση, αρκεί όλα να είναι σχεδιασμένα (και υλοποιημένα) σωστά. Εγώ έχω έναν τελευταίο πυκνωτή στην είσοδο του Hypex και όταν το σκέφτομαι εκνευρίζομαι.. :p