† Πίτερ Γέιτς [1929~2011]

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
100,370
Εκεί ψηλά.....
Την τελευταία του πνοή άφησε στο Λονδίνο, σε ηλικία 82 ετών ο Βρετανός σκηνοθέτης . Αποφοιτώντας από τη βασιλική Ακαδημία θεατρικών σπουδών της Αγγλίας, ξεκίνησε την καριέρα του ως βοηθός σκηνοθέτη σε ταινίες όπως «Τα Κανόνια του Ναβαρόνε» του Τζ. Λι Τόμπσον και το «A Taste of Honay» του Τόνι Ρίτσαρντσον.


newego_LARGE_t_1581_84358496_type11885.jpg


Κατά τη δεκαετία του ’60 εργάστηκε παράλληλα στην τηλεόραση σκηνοθετώντας επεισόδια του «Αγίου» και του «Danger Man», αλλά το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στη μεγάλη οθόνη έγινε με το μιούζικαλ Summer Holiday, με το λονδρέζικο λεωφορείο του Κλιφ Ρίτσαρντ να ανεβάζει τη διάθεση.

Ένα χρόνο μετά ακολούθησε το "One Way Pendulum" με τον Έρικ Σάικς και λίγο αργότερα το "Robbery" (με θέμα τη μεγάλη ληστεία του τρένου) πριν το «Βullit» με το Στιβ ΜακΚουίν και τη Ζακλίν Μπισέ κατοχυρώσει τη θέση του στο χολιγουντιανό οικοδόμημα. Η περίφημη δεκάλεπτη σκηνή καταδίωξης με το Ford Mustang μπορεί να μη μοιάζει σε τίποτα με τις σημερινές ανάλογες σεκάνς των ταινιών δράσης, αλλά για την εποχή της έγραψε ιστορία - με τα γυρίσματα να διαρκούν πάνω από δύο εβδομάδες και τον Γέιτς - ραλίστα στα νεανικά του χρόνια και μάνατζερ της Στέρλινγκ Μος- να ... βασανίζει αλύπητα τo συλλεκτικό αυτοκίνητο - το μούγκρισμά του ακόμα χαϊδεύει τα αυτιά των εραστών της ρετρό τεχνολογίας - για να του βγάλει το πλάνο που ζητούσε.

Αλλάζοντας σελίδα, υπέγραψε το ρομαντικό δράμα «Τζον και Μέρι» με τους Ντάστιν Χόφμαν και Μία Φάροου, ενώ πολλές ακόμα φορές μεταπήδησε από το ένα είδος στο άλλο με το βιογραφικό του να καλύπτει μια γκάμα από πολεμικά φιλμ ("Murphy’s War"), στιλάτα αστυνομικά ("The Hot Rock", "Mother, Jugs & Speed"), γκανγκστερικά ("The Friends of Eddie Coyle"), περιπέτειες ("The Deep"), αλλά και ταινίες φαντασίας ("Κrull"). Προτάθηκε για Όσκαρ το 1979 για το δραματικό «Breaking Away», αλλά και το ’83 για το βασισμένο στο θεατρικό του Ρόναλντ Χάργουντ «Ο Αμπιγιέρ», όπου πρωταγωνιστούσε ο Άλμπερτ Φίνεϊ και ο καρατερίστας Τομ Κούρτνεϊ. Τελευταία του αναγνωρίσιμη δουλειά το ρομάντζο "Courtain Call" πριν από μια δεκαετία.




cinemag
 
δηλαδή λες Ναθ ότι υπάρχει ΑΛΛΗ αυτοκινητιστική σκηνή εκτός Bullit ?
 
Πολυ Μεγαλος.Μαζι με τον John Boorman αλλαξαν το ειδος της αστυνομικης περιπετειας.Από τότε και μετά πλεον ο ορος αστικο θριλλερ ηταν γεγονος.Ενσωματωσε το περιβαλλον στις ταινιες δινοντας του ενεργο ρολο.Η αισθητικη του Γιειτς είναι απαραμιλλη.Ακομα και στο αδικημενο Krull εδωσε ρεστα.Δεν εκανε πολλες ταινιες αλλα ολες ηταν ανω του μετριου.Σπουδαιος στυλιστας.Το Bullitt δε ειναι οροσημο.

Στη διασημη σκηνη παντως στο σχεδιασμο της εβαλε το χερι του και ο Steve McQueen αλλα και ο "κακος" της υποθεσης οδηγος,ο οποιος ηταν διασημος οδηγος αγωνων o Bud Ekins.

RIP Peter...
 
Last edited:
δηλαδή λες Ναθ ότι υπάρχει ΑΛΛΗ αυτοκινητιστική σκηνή εκτός Bullit ?

Κατ´αρχην το κειμενο δεν ειναι δικο μου. Κατα δευτερον ναι υπαρχει αλλες δυο καταπληκτικες σκηνες για μενα .


Η μια ειναι απο το πιο προσφατο Ronin και η αλλη απο το λιγοτερο προσφατο Goldeneye. που ηταν καπως πιο "ιδιαιτερη".


Για την εποχη της παντως ειναι καταπληκτικη.

Μπορει ομως να γινει ενα ωραιο θεμα αυτο με τις καταδιωξεις οποτε δεν το παραναλυω.
 
Eιναι στα σχεδια Ναθ...απλα υπαρχουν καποιες αλλες εκρεμοτητες που προηγουνται μαμω το χρονο μου...

Και τα Bourne εχουν πολυ ωραια κυνηγητα...
 
Re: Απάντηση: Peter Yates 1929-2011

Eιναι στα σχεδια Ναθ...απλα υπαρχουν καποιες αλλες εκρεμοτητες που προηγουνται μαμω το χρονο μου...

Και τα Bourne εχουν πολυ ωραια κυνηγητα...

Επειδή ήταν και στα δικά μου, το άνοιξα ήδη το νήμα ...

Sorry Υπέρμυγα :rofl:
 
Πάει και αυτός, καλό του ταξίδι.
Προσωπικές μου προτιμήσεις, τα "Bullitt" (φυσικά), "The Dresser", "Krull" και το σχετικά πιο άγνωστο "Murphy's war" με τον Peter O'Toole να κρατά σχεδόν μόνος του όλη την ταινία, με μια βοήθεια από τον Philippe Noiret.
Την είχα δει παλιά στην ΕΡΤ φυσικά και την ξαναείδα πρόσφατα όταν μου τη ζήτησε ένας πολύ καλός φίλος.
 
Το Murphy's War θα το θυμάμαι πάντα. Υπέροχη ταινία με έναν εκπληκτικό Peter O' Toole. Εγώ από το Bullit θα κρατήσω τη σκηνή στο jazz bar.