Ποιά ταινία μόλις είδατε;

Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Διαφωνω καθετα με την άνωθεν αντιληψη περι κινηματογραφου.

ολοκληρωμένη απάντηση, μπορεί να βρει ο καθένας μόνος του, αρκεί να αφιερώσει λίγο χρονο.
στο ιντερνετ (από εγκυρες πηγές), σε βιβλία, σε συνεντεύξεις/κειμενα σκηνοθετών.

ειναι κινηματογράφος τα έργα καλλιτεχνών της avant-garde;
γιατί εχουμε music videos (οπτικοακουστικά) και όχι theater videos ή literature video;
γιατι τα action films με γρήγορες σκηνές και μοντάζ ειναι τοσο διαδεδομένα;
τι ρόλο παιζει ο ρυθμός σε ένα φίλμ;
τι σχέση εχει η καταγραφή της κίνησης με τον ρυθμό;

ενδιαφέρον εχει και η Συναισθησία

φυσικα ο καθενας μπορεί να εχει την δική του άποψη.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

να μην εισαι απολυτος για το κitrino συναισθημα εννοω
για δεσ το Coming home

Ευρωπη - Κιτρινοι = 5-2

.


Εγω ειμαι απολυτος?
Εσυ μολις τους το εβγαλες και το μετρησες κιολας! :p
Δεν ξερω, μπορει και να το εχουν μικροτερο απο τους Ευρωπαιους, τι να πω?
Αλλα η ενσταση μου εγκειται στην εκφραση σου "μονο κινεζικο συναισθημα χωρις ουσια".
Δε θεωρω οτι το να εχει μια ταινια μονο συναισθημα, σημαινει οτι ειναι λειψη ή κατι τετοιο. Μια χαρα ταινια μπορει να γινει με "μονο συναισθημα". Αρκει να το χειριζεται καποιος μαστορας για να μην του καταληξει μελουρα. Και ο εν λογω Κινεζος ειναι μαστορας. Εκτος πια και αν το συναισθημα γενικοτερα ειναι κενο ουσιας...

Γενικοτερα μιλωντας, σπανια εχω συναντησει ταινιες ικανες να απευθυνθουν ταυτοχρονα στο μυαλο και στην καρδια. Συνηθως κεντριζουν το ενα ή το αλλο.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Εγω ειμαι απολυτος?
Εσυ μολις τους το εβγαλες και το μετρησες κιολας! :p
Δεν ξερω, μπορει και να το εχουν μικροτερο απο τους Ευρωπαιους, τι να πω?
Αλλα η ενσταση μου εγκειται στην εκφραση σου "μονο κινεζικο συναισθημα χωρις ουσια".
Δε θεωρω οτι το να εχει μια ταινια μονο συναισθημα, σημαινει οτι ειναι λειψη ή κατι τετοιο. Μια χαρα ταινια μπορει να γινει με "μονο συναισθημα". Αρκει να το χειριζεται καποιος μαστορας για να μην του καταληξει μελουρα. Και ο εν λογω Κινεζος ειναι μαστορας. Εκτος πια και αν το συναισθημα γενικοτερα ειναι κενο ουσιας...

Γενικοτερα μιλωντας, σπανια εχω συναντησει ταινιες ικανες να απευθυνθουν ταυτοχρονα στο μυαλο και στην καρδια. Συνηθως κεντριζουν το ενα ή το αλλο.

+2

λες και το συναισθημα δεν εχει νόημα..
ενω η τυραννική αναζήτηση της "ουσίας/νόηματος" που τελικά δεν αφήνει το χώρο και το πεδίο στο ιδιο το νόημα να αναδειχθεί.

Από τότε που κουράστηκα να ψάχνω, έμαθα να βρίσκω και από τότε που μου εναντιώθηκε ο άνεμος, έμαθα να σαλπάρω με όλους τους ανέμους.
~Friedrich Nietzsche

αν και κάποιος μπορεί να ερμηνεύσει το παραπάνω ως μια μεταφυσική αποδοχή των πραγμάτων,
μια άλλη ανάγνωση, θα μπορούσε να είναι οτι για να βρείς/ανακαλύψεις κάτι, πρεπει πρώτα να αφεθείς στις αισθήσεις σου/να μάθεις να ακούς.

τα περισσότερα αριστουργήματα, δεν διαχωρίζουν αισθητά το συναίσθημα από την λογική.. το ένα εξυμνεί και συμπληρώνει το άλλο ως φυσική συνέχεια.
ακόμα και ο μέγας Hitch -που ήταν κυρίως εγκεφαλικός- στο μεγαλύτερο του αριστουργημα vertigo, μας καθοδηγεί σε μια δίνη τόσο εγκεφαλική όσο και συναισθηματική.

Λογο υπεραντλαντικής εκδρομής, ο κ.ευρωπαίος του 5-2, θα εξεταστεί κατα την επιστροφή του στο γηροκομείο (γυροκομείο θα ηταν πιο δόκιμος όρος), παρεα με αλλους πεινασμένους γέροντες σοφούς.

:p

 
Last edited:
Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Υπερατλαντικη?
Μας την εκανε?
Καλα ταξιδιαααααα!
(και εμεις οι υπολοιποι ας βολευτουμε με καλα σινεφιλικα ταξιδια)
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

ολοκληρωμένη απάντηση, μπορεί να βρει ο καθένας μόνος του, αρκεί να αφιερώσει λίγο χρονο.
στο ιντερνετ (από εγκυρες πηγές), σε βιβλία, σε συνεντεύξεις/κειμενα σκηνοθετών.

ειναι κινηματογράφος τα έργα καλλιτεχνών της avant-garde;
γιατί εχουμε music videos (οπτικοακουστικά) και όχι theater videos ή literature video;
γιατι τα action films με γρήγορες σκηνές και μοντάζ ειναι τοσο διαδεδομένα;
τι ρόλο παιζει ο ρυθμός σε ένα φίλμ;
τι σχέση εχει η καταγραφή της κίνησης με τον ρυθμό;

ενδιαφέρον εχει και η Συναισθησία

φυσικα ο καθενας μπορεί να εχει την δική του άποψη.

Ο ρυθμος που εχει ενα φιλμ και ο ρυθμος που απαρτιζει την μουσικη (ενα απο τα 3 συστατικα του Ρυθμος, Μελωδία, Αρμονια) ειναι απλα η σχεση που εχουν τοσο το ενα οσο και το αλλο με τον χρονο.
Και χρονος σημαινει κινηση.
Στον κινηματογραφο η κινηση αφορα την εικονα.

Ο κινηματογραφος οπως και το θεατρο ξεκινουν απο μια βασικη εμφυτη αναγκη. Να δεις με τα ματια σου να διαδραματιζεται αυτο που σχηματιζες με το πνευμα η την μνημη σου. Τις αφηγησεις τις ιστοριες τις διδαχες.
Απο εκει ξεκινουν ολα που γραφονται μεσα στην κινηση των εικονων σαν αναγκη. Απο εκει και περα μπορουν να μιλουν την γλωσσα τους, μπορει να δωνουνται και με μουσικη κλπ...αλλα πρωτα απ'ολα, η βαση του κινηματογραφου ειναι η εικονα οπως και αποδεκτης της ειναι η οραση, ο οφθαλμος.

Αυτο να μην το ξεχναμε και πεσουμε σε καμμια φαση που θα μας δειχνουν ενα μαυρο τετραγωνο (οπως εχει συμβει στην εικαστικη συφχρονη"τεχνη") και θα ζητανε και εισητηριο.

Οποτε δεν λεω οτι δεν εχει ο κινηματογραφος ενταση, ρυθμο κλπ...αλιμονο...αλλα ειναι δικα του δηλαδη που αντιστοιχουν στην εμπειρια της εικονας-ορασης πανω απ όλα.

Η Μουσικη απο την πλευρα της εχει τα δικα της που αντιστοιχουν στον ηχο-ακοή.

Η πρωτη και βασικη σχεση του κινηματογραφου ειναι η εικονα. Η τεχνη για την οποια η Μουσικη ειναι η αρχη και το υποβαθρο σχετικα με την εικονα-κινηση, ειναι η Οπερα.

Στον κινηματογραφο, θεατρο, Οπερα αυτην την ενότητα την λεμε Act(e) στην μουσικη mouvement.

Βεβαια μπορει καποιος να εχει αλλη αποψη και να θεωρει οτι εχει σχεση περισσοτερο με την μουσικη...αλλα προσοχη ! Με αυτο το προσχημα μην μας σμικρυνουν τον οριζοντα μην μας στενεψουν την οραση και την αναγκαιοτητα να δουμε αυτο που αλλιως δεν θα βλεπαμε.

Πραγμα για το οποιο, ισως, δημιουργηθηκε και η εβδομη τεχνη.
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Colonia

Είναι must see, όχι τόσο για την ίδια την ταινία, η οποία είναι απλώς καλή, αλλά για το θέμα. Μιά σέκτα από Γερμανούς χαμένη κάπου στη Χιλή, διοικείται με σιδηρά πυγμή από ένα σαδιστή ιεροκήρυκα και συνεργάζεται με τη Χούντα του Πινοσέτ βασανίζοντας αντιφρονούντες και κάνοντας το μεσάζοντα για εμπόριο όπλων με τη Γερμανική κυβέρνηση. Ακούγεται σαν κακογραμμένο μυθιστόρημα κατασκοπείας, ήταν όμως 100% πραγματικότητα. Κατά τα άλλα: πολύ καλή η Emma Watson, το ίδιο και ο Michael Nyqvist, όχι τόσο καλός ο Daniel Bruhl. Διεκπεραιωτική σκηνοθεσία, καλή φωτογραφία.
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?


χμμμ.. υπαρχουν καποιοι που μιλανε για ερωτα/ποιηση και πως αυτη θα γραφετε... εδω η ποιηση απλα αναφερεται, δεν δημιουργειται.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

και καποιο αλλοι που η ποιηση μεσω εικονων και ηχων, επιτυγχανει οτι και η ερωτική πράξη, που δεν ειναι αλλο απο πραξη επαναστατική.
 
Last edited:
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Ο ρυθμος που εχει ενα φιλμ και ο ρυθμος που απαρτιζει την μουσικη (ενα απο τα 3 συστατικα του Ρυθμος, Μελωδία, Αρμονια) ειναι απλα η σχεση που εχουν τοσο το ενα οσο και το αλλο με τον χρονο.
Και χρονος σημαινει κινηση.
Στον κινηματογραφο η κινηση αφορα την εικονα.

Ο κινηματογραφος οπως και το θεατρο ξεκινουν απο μια βασικη εμφυτη αναγκη.
Να δεις με τα ματια σου να διαδραματιζεται αυτο που σχηματιζες με το πνευμα η την μνημη σου. Τις αφηγησεις τις ιστοριες τις διδαχες.

Απο εκει ξεκινουν ολα που γραφονται μεσα στην κινηση των εικονων σαν αναγκη. Απο εκει και περα μπορουν να μιλουν την γλωσσα τους, μπορει να δωνουνται και με μουσικη κλπ...αλλα πρωτα απ'ολα, η βαση του κινηματογραφου ειναι η εικονα οπως και αποδεκτης της ειναι η οραση, ο οφθαλμος.

Αυτο να μην το ξεχναμε και πεσουμε σε καμμια φαση που θα μας δειχνουν ενα μαυρο τετραγωνο (οπως εχει συμβει στην εικαστικη συφχρονη"τεχνη") και θα ζητανε και εισητηριο.

Οποτε δεν λεω οτι δεν εχει ο κινηματογραφος ενταση, ρυθμο κλπ...αλιμονο...αλλα ειναι δικα του δηλαδη που αντιστοιχουν στην εμπειρια της εικονας-ορασης πανω απ όλα.

Η Μουσικη απο την πλευρα της εχει τα δικα της που αντιστοιχουν στον ηχο-ακοή.

Η πρωτη και βασικη σχεση του κινηματογραφου ειναι η εικονα. Η τεχνη για την οποια η Μουσικη ειναι η αρχη και το υποβαθρο σχετικα με την εικονα-κινηση, ειναι η Οπερα.

Στον κινηματογραφο, θεατρο, Οπερα αυτην την ενότητα την λεμε Act(e) στην μουσικη mouvement.

Βεβαια μπορει καποιος να εχει αλλη αποψη και να θεωρει οτι εχει σχεση περισσοτερο με την μουσικη...αλλα προσοχη ! Με αυτο το προσχημα μην μας σμικρυνουν τον οριζοντα μην μας στενεψουν την οραση και την αναγκαιοτητα να δουμε αυτο που αλλιως δεν θα βλεπαμε.

Πραγμα για το οποιο, ισως, δημιουργηθηκε και η εβδομη τεχνη.

αυτοαναίρεση;

δεν υπαρχει κανενας λογος υπαρξης του κινηματογραφου αν ο σκοπος του, μπορει να συνοψίζεται σε μια παραγραφο..
ποσο μαλλον αν εχουν την ιδια βασικη εμφυτη αναγκη με το θεατρο.

μηπως ειναι λιγοοοο περιοριστικο να λεμε οτι "η βαση του κινηματογραφου ειναι η εικονα οπως και αποδεκτης της ειναι η οραση, ο οφθαλμος"
τι εγιναν οι αλλες αισθησεις;
μια εικονα δεν δημιουργει ηχους;
ενας ηχος δεν δημιουργει εικονες;
οι εικονες και οι ηχοι δεν δημιουργουν αλλες αισθησεις;
υπαρχει και το νευρολογικο φαινομενο της https://el.wikipedia.org/wiki/Συναισθησία..

"Αυτο να μην το ξεχναμε και πεσουμε σε καμμια φαση που θα μας δειχνουν ενα μαυρο τετραγωνο (οπως εχει συμβει στην εικαστικη συφχρονη"τεχνη") και θα ζητανε και εισητηριο.
"

το εισιτήριο αυτο το χτιζουμε εμεις.. μετα πληρωνουμε μονο ενα μικρο αντιτιμο..
μαλλον αναφερεσε σε ενα απο τα μεγαλυτερα εικαστικα εργα. την απολυτη αφαιρεση για την ανάδειξη καθαρων συναισθηματων.
τοσο εσωτερικο οσο και παραθυρο στο συμπαν, γεννηση και θανατος σε πληρη αρμονια; ισως και οχι.. ενας καθαρα προσωπικος χωρος.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Η εικονα ειναι το δεδομενο στο σινεμα.Αλλα η κινουμενη οχι η ακινητη,εκτος αν μιλαμε για υστερο Αγγελοπουλο.
Η κινουμενη λοιπον εικονα ειναι ρυθμος.Ο ρυθμος καθοριζει την αφηγηση.Χωρις ρυθμο...χεσε θεατρο.
Και ο ρυθμος ειναι μουσικη.Απο αυτη την αποψη ο Λιακος ο Δημοπουλος εχει απολυτο δικιο (το γνωριζω πολυ καιρο το κειμενο του).
Αλλωστε ολοκληρη η νουβελ βαγκ του Γαλλικου Σινεμα επηρεαστηκε απο τη τζαζ του '50 και του 60.
Ο ελευθερος ρυθμος της αφηγησης και του μονταζ ειχε πιο πολυ σχεση με τον Τσαρλι Παρκερ,τον Ντιζυ και τον Miles παρα με οτιδηποτε εικονοκλαστικο.Οι Αμερικανοι μαστορες απο την αλλη ειχαν σαν πρωτη προτεραιοτητα το στιβαρο ρυθμο,σαν μια αμερικανικη rythm section που λεει και ενας φιλος μας εδω μεσα.
Οποτε παμε ξανα:Η εικονα υπαρχει και δεν παει πουθενα.Αλλα ο κινηματογραφος ειναι αφηγηση και η αφηγηση ειναι ρυθμος.
Αν δεν ηταν ολοι θα ξεφυλιζαμε...φωτο αλμπουμ...

Ο Κιουμπρικ δεν επελεγε τυχαια τη μουσικη.Ολοκληρες σεκανς ηταν μονταρισμενες,απολυτα χορογραφημενες,με βαση τη μουσικη επενδυση.Ακομα και να κλεισεις τον ηχο μπορεις να την αισθανθεις.Το μονταζ του παρηγαγε μουσικη.
Και επιστρεφοντας στους Γαλλους ο Μελβιλ εκανε ακριβως το ιδιο....
 
Re: Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Η εικονα ειναι το δεδομενο στο σινεμα.Αλλα η κινουμενη οχι η ακινητη,εκτος αν μιλαμε για υστερο Αγγελοπουλο.
Η κινουμενη λοιπον εικονα ειναι ρυθμος.Ο ρυθμος καθοριζει την αφηγηση.Χωρις ρυθμο...χεσε θεατρο.
Και ο ρυθμος ειναι μουσικη.Απο αυτη την αποψη ο Λιακος ο Δημοπουλος εχει απολυτο δικιο (το γνωριζω πολυ καιρο το κειμενο του).
Αλλωστε ολοκληρη η νουβελ βαγκ του Γαλλικου Σινεμα επηρεαστηκε απο τη τζαζ του '50 και του 60.
Ο ελευθερος ρυθμος της αφηγησης και του μονταζ ειχε πιο πολυ σχεση με τον Τσαρλι Παρκερ,τον Ντιζυ και τον Miles παρα με οτιδηποτε εικονοκλαστικο.Οι Αμερικανοι μαστορες απο την αλλη ειχαν σαν πρωτη προτεραιοτητα το στιβαρο ρυθμο,σαν μια αμερικανικη rythm section που λεει και ενας φιλος μας εδω μεσα.
Οποτε παμε ξανα:Η εικονα υπαρχει και δεν παει πουθενα.Αλλα ο κινηματογραφος ειναι αφηγηση και η αφηγηση ειναι ρυθμος.
Αν δεν ηταν ολοι θα ξεφυλιζαμε...φωτο αλμπουμ...

Ο Κιουμπρικ δεν επελεγε τυχαια τη μουσικη.Ολοκληρες σεκανς ηταν μονταρισμενες,απολυτα χορογραφημενες,με βαση τη μουσικη επενδυση.Ακομα και να κλεισεις τον ηχο μπορεις να την αισθανθεις.Το μονταζ του παρηγαγε μουσικη.
Και επιστρεφοντας στους Γαλλους ο Μελβιλ εκανε ακριβως το ιδιο....

:music-smiley-005:

μου θυμισες οτι πρεπει να επισπευσω το αφιερωμα μου στον Melville.. εχω παρακολουθησει το Bob le flambeur & Le Samourai, τι ταινιαρα..
πιαστηκα με το φαινομενο http://www.imdb.com/name/nm0523932/.. ολες του οι ταινιες πολυεπιπεδες, με διαλογους που γινονται ποιηση.. συνηθως δεν χρησιμοποιουσε μουσικη στις περισσοτερες ταινιες του ισως γιατι γνωριζε οτι οταν οι διαλογοι μπουν στην "σωστη" σειρα και με τον καταλληλο ρυθμο, δημιουργουν μουσικη.

ανοιγμα και κλεισιμο απο πορτες.. στο οποιο εδινε τους αποηχους της καθε σκηνης.

must τα Ninotchka, το αριστουργηματικο shop around the corner και φυσικα to be or not to be..
αν και πιο πολυ η ονομασια μαλλον προιον μαρκετινγκ, το lubitsch touch αλλαξε το hollywood και επηρεασε τον Hitchcock.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

670_BD_box_348x490_original.jpg

The_Shop_Around_the_Corner_-_1940-_Poster.png
Ninotchka-film-poster.jpg

..

large_pV31bccqFdFLj0GLKW0pu1hsZVo.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

συγκλονιστικος ο Marlon, ρυθμος που δεν σε αφηνει δευτερολεπτο..


 
Last edited:
Απάντηση: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

μου θυμισες οτι πρεπει να επισπευσω το αφιερωμα μου στον Melville.. εχω παρακολουθησει το Bob le flambeur & Le Samourai, τι ταινιαρα..

Ξεκινα απο δω...

http://avclub.gr/forum/showthread.php/107367-O-Στρατός-των-Σκιών


Συνεχιζεις με Un Flic (η Ενταση του Mann 25 χρονια πριν),Le Circle Rouge,Les Doulos, Le Deuxieme Soufle.Εχεις δει και δυο οποτε εισαι μια χαρα.Btw ολες (πλην δυστυχως του Un Flic) εχουν γινει remastered απο την Criterion,οποτε καταλαβαινεις...
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

"γι´αυτό κι είμαστε και μεις που λέμε ότι το σινεμά έχει πολύ περισσότερη σχέση με τη μουσική παρά με το θέατρο και τη λογοτεχνία που οι υπόλοιποι ισχυρίζονται."

Δεν γνώριζα καθόλου την ύπαρξη αυτού του αποσπάσματος αλλά ειλικρινά είναι σαν να το χω γράψει εγώ...και προσωπικά μιλώντας πάντα, εξηγεί το γεγονός οτι ενώ θα διασκεδάσω με ένα καλό βιβλίο, θα διασκεδάσω και με μια καλή θεατρική παράσταση αλλά ποτέ δε θα βγω από τα ρούχα μου όπως με μία καλη ταινία ή με έναν καλό δίσκο.

Επίσης να προσθέσω πως για μένα οι αγαπημένες μου ταινίες πάντα έχουν soundtrack που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις εκάστοτε σκηνές και μόνο τυχαίο δεν είναι.

Σινεμά και μουσική είναι match made in heaven και το σινεμά δε θα μπορούσε να είναι τόσο καλό χωρίς την μουσική. Πολλές φορές κιόλας επειδή είμαστε και συναισθηματικά όντα, ίσως και "εξυψώνουμε" κάποιες ταινίες παραπάνω απ´όσο θα πρέπε επειδή έχουν εξαιρετική μουσική επένδυση.
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

......................................
μαλλον αναφερεσε σε ενα απο τα μεγαλυτερα εικαστικα εργα. την απολυτη αφαιρεση για την ανάδειξη καθαρων συναισθηματων.
τοσο εσωτερικο οσο και παραθυρο στο συμπαν, γεννηση και θανατος σε πληρη αρμονια; ισως και οχι.. ενας καθαρα προσωπικος χωρος.
..........................

Nα σου πω την αληθεια ακριβως αυτο σκεφτηκα οταν ειδα την φραση, και γιαυτο εξεφρασα την αντιθεση μου, και οχι για τον συγκεκριμένο κυριο που δεν τον γνωριζω αλωστε. Αυτο που δρομολογηθηκε στην εικαστικη τεχνη, οπου καταληξαμε να πηγαινουμε να δουμε ενα τιποτα (κυριολεκτικα).
Βεβαια δεν ειμαι τοσο απαισιοδοξος για το σινεμα, γιατι το προϊον του δεν "μπρασσαρεται" στα χρηματηστηρια της τεχνης για εκκατομυρια αναμεσα σε εκκατομυριουχους που μενουν εκθαμβοι μπροστα σε ενα τιποτα με ενα ποτηρι σαμπανια στο χερι.
Οχι, για να μπολιαστει το σινεμα πρεπει ο κοσμος να παει να πληρωσει ειτε εισειτηριο ειτε το φιλμακι του ειτε τις διαφημησεις.
Και οσο λεμε παμε να δουμε ενα εργο, θα απαιτουμε να υπαρχει και βεβαια η βαση του, το θεαμα.

Κατα τ'αλλα φυσικα και υπαρχει ρυθμος σε ενα εργο αφου υπαρχει κινηση, ενταση, υφος και μουσικη η σιωπη που το περιβαλει.

Και φυσικα η εικονα ειναι κεινουμενη γιατι αφηγειται...

κλπ.

Βρηκες τι σκεφτομουνα οταν ειδα την φραση.
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Nα σου πω την αληθεια ακριβως αυτο σκεφτηκα οταν ειδα την φραση, και γιαυτο εξεφρασα την αντιθεση μου, και οχι για τον συγκεκριμένο κυριο που δεν τον γνωριζω αλωστε. Αυτο που δρομολογηθηκε στην εικαστικη τεχνη, οπου καταληξαμε να πηγαινουμε να δουμε ενα τιποτα (κυριολεκτικα).
Βεβαια δεν ειμαι τοσο απαισιοδοξος για το σινεμα, γιατι το προϊον του δεν "μπρασσαρεται" στα χρηματηστηρια της τεχνης για εκκατομυρια αναμεσα σε εκκατομυριουχους που μενουν εκθαμβοι μπροστα σε ενα τιποτα με ενα ποτηρι σαμπανια στο χερι.
Οχι, για να μπολιαστει το σινεμα πρεπει ο κοσμος να παει να πληρωσει ειτε εισειτηριο ειτε το φιλμακι του ειτε τις διαφημησεις.
Και οσο λεμε παμε να δουμε ενα εργο, θα απαιτουμε να υπαρχει και βεβαια η βαση του, το θεαμα.

Κατα τ'αλλα φυσικα και υπαρχει ρυθμος σε ενα εργο αφου υπαρχει κινηση, ενταση, υφος και μουσικη η σιωπη που το περιβαλει.

Και φυσικα η εικονα ειναι κεινουμενη γιατι αφηγειται...

κλπ.

Βρηκες τι σκεφτομουνα οταν ειδα την φραση.

θεαμα προσφερει το κακο hollywood και τα πανηγυρια.
και αυτο χρειαζεται, αλλα o κινηματογραφος ως θεαμα, ειναι οχι μονο περιοριστικο αλλα και επικυνδυνο.
http://www.imdb.com/title/tt0025913/

αν δεν διαθετεις 1 ωρα που απαιτει το επεισοδιο του power of art, μπορεις να διαβασεις κατι σαν συνοψη εδω

Mark Rothko (Marcus Yakovlevich Rothkowitz; September 25, 1903 -- February 25, 1970) was an American painter of Latvian Jewish descent. He immigrated with his family from Dvinsk (now part of Latvia, then part of the Russian Empire) to the United States in 1913 when he was 10 years old. He is classified as an abstract expressionist, although he himself rejected this label, and even resisted classification as an "abstract painter".
Rothko's 1945 masterpiece, "Slow Swirl at Edge of Sea" illustrates his newfound propensity towards abstraction. Sometimes it is interpreted as a meditation on Rothko's courtship of his second wife, Mary Ellen "Mell" Beistle, whom he met in 1944 and married in the spring of 1945. The painting presents two humanlike forms embraced in a swirling, floating atmosphere of shapes and colors, in subtle grays and browns. The rigid rectangular background foreshadows Rothko's later experiments in pure color. The painting was completed, not coincidentally, in the year the Second World War ended.
The year 1946 saw the creation of Rothko's transitional "multiform" paintings. The term "multiform" has been applied by art critics; this word was never used by Rothko himself, yet it is an accurate description of these paintings. Several of them, including No. 18 (1948) and Untitled (also 1948), are masterpieces in their own right. Rothko himself described these paintings as possessing a more organic structure, and as self-contained units of human expression. For Rothko, these blurred blocks of various colors, devoid of landscape or human figure, let alone myth and symbol, possessed their own life force. They contained a "breath of life" he found lacking in most figurative painting of the era. This new form seemed filled with possibility, whereas his experimentation with mythological symbolism had become a tired formula, in much the same way as he viewed his late 1930s experiments in urban settings. The "multiforms" brought Rothko to a realization of his mature, signature style, and was the only style Rothko would never fully abandon prior to his death.
Rothko used several original techniques that he tried to keep secret even from his assistants. Electron microscopy and ultraviolet analysis conducted by the MOLAB showed that he employed natural substances such as egg and glue, as well as artificial materials including acrylic resins, phenol formaldehyde, modified alkyd, and others.[9] One of his objectives was to make the various layers of the painting dry quickly, without mixing of colors, such that he could soon create new layers on top of the earlier ones.
Despite his fame, Rothko felt a growing personal seclusion, and a sense of being misunderstood as an artist. He feared that people purchased his paintings simply out of fashion, and that the true purpose of his work was not being grasped by collectors, audiences or critics. He wanted his paintings to move beyond abstraction, as well as beyond classical art. For Rothko, the paintings were objects that possessed their own form and potential, and therefore, must be encountered as such. Sensing the futility of words in describing this decidedly non-verbal aspect of his work, Rothko abandoned all attempts at responding to those that might inquire after its meaning and purpose, stating finally that silence is "so accurate". His paintings' "surfaces are expansive and push outward in all directions, or their surfaces contract and rush inward in all directions. Between these two poles you can find everything I want to say."
He began to insist that he was not an abstractionist, and that such a description was as inaccurate as labeling him a great colorist. His interest was:
" only in expressing basic human emotions β€” tragedy, ecstasy, doom, and so on. And the fact that a lot of people break down and cry when confronted with my pictures shows that I can communicate those basic human emotions . . . The people who weep before my pictures are having the same religious experience I had when I painted them. And if you, as you say, are moved only by their color relationship, then you miss the point. "
For Rothko, color is "merely an instrument". The "multiforms" and the signature paintings are, in essence, the same expression of "basic human emotions", as his surrealistic mythological paintings, albeit in a more pure form. What is common among these stylistic innovations is a concern for "tragedy, ecstasy and doom". Rothko's comment on viewers breaking down in tears before his paintings that may have convinced the De Menils to construct the Rothko Chapel. Whatever Rothko's feeling about the audience or the critical establishment's interpretation of his work, it is apparent that, by 1958, the spiritual expression he meant to portray on canvas was growing increasingly dark. His bright reds, yellows and oranges were subtly transformed into dark blues, greens, grays and blacks.
The Power of Art - Rothko (BBC Documentary)

http://www.amara.org/en/videos/U308w9o1KcEJ/info/the-power-of-art-rothko-bbc-documentary/

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

με cheesy μουσικη..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

τεχνη ειναι μια, και ο κινηματογραφος απαιτει εξοικείωση με ολες τις αλλες μορφες τεχνης.
 
Last edited:
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

serpiente_19133_1.jpg


Η αγκαλιά του ερπετού - Cirro Guerra (2015)


Πέρα για πέρα Μαγικό.
Το οπτικό αντίστοιχο της καντάτας BWV 147 του Κάντορα στην εκδοχή της για πιάνο, παιγμένη από τον Dinu Lipatti

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Eye in the Sky (2015)
http://www.imdb.com/title/tt2057392/?ref_=nv_sr_1

O alan rickman στην τελευταια του παρουσια σε κινηματογραφικη ταινια. Παρουσιαζει το θεμα απο μια πλειαδα οπτικων γωνιων και αν και συναισθηματικα παιρνει θεση (κατα της στρατιωτικη δρασης, τουλαχιστον στη συγκεκριμενη στιγμη), εν τουτοις φροντιζει να προβαλλει και το αντεπιχειρημα. Το τρειλερ ειναι κακο και η ταινια ειναι πραγματικα πιο ενδιαφερουσα αλλα και καλογυρισμενη απο οτι το τρειλερ την κανει να φαινεται. Επισης, θεωρω οτι ειναι καλυτερο απο το Good Kill (2014) http://www.imdb.com/title/tt3297330/?ref_=nv_sr_1, ενω εχει και πιο ευρεια οπτικη γωνια. Το good kill παρουσιαζε μονο την επιδραση αυτης της μορφης στρατιωτικης δρασης στον ψυχισμο των πιλοτων.
Τελος, μου θυμισε παρα πολυ το καταπληκτικο Unthinkable (2010) http://www.imdb.com/title/tt0914863/?ref_=nv_sr_1, στα ερωτηματα που ερευνα.
 
Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

Παει...επανηλθα στην σφαιρα των κοινων θνητων...
Απο δω και στο εξης και εγω θα περιμενω με την σειρα μου καθε βδομαδα, και επειτα την επομενη σαιζον, και θα αρχισω να συχναζω τα φορουμ (δεν μ'αρεσει η κλεξη φορα) του Game of Thrones.

Και θα αρχισω να βλεπω και κανα εργο του κινηματογραφου.

Να ηδη ξεκινησα, ειδα το Carol.

Eπειδη τελευταια εκανα μια επαναληψη στον Χιτσκοκ, υποψιαζομια οτι ο σκηνοθετης του Καρολ πρεπει να εχει Χιτσκοκικες επιρροές, η τουλαχιτον κατι που του εχει μεινει...
Οποτε εξαιρετικη κινηματογραφηση...φωτογραφια χρωματα ατμοσφαρα ψυχολογια...και τα αυτοκινητα...Αχ αυτα τα αυτοκινητα...

Καλο εργο αλλα μπορει οχι για ολα τα γουστα.
 
Απάντηση: Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?

χμμμ.. υπαρχουν καποιοι που μιλανε για ερωτα/ποιηση και πως αυτη θα γραφετε... εδω η ποιηση απλα αναφερεται, δεν δημιουργειται.

+ 1000