Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Τα μηχανήματα παίζουν ηχογραφήσεις.

Σωστό άκουσμα είναι η όσο το δυνατόν εγγύτερη προσέγγιση της ηχογράφησης.

ή

Αυτό που αρέσει σε εμάς.


Βάσει της εμπειρίας μου, αν κάτι δεν μας αρέσει, αλλά επιμένουμε να το ακούμε, είναι ψυχαναγκασμός. Και αυτό μόνο σωστό δεν είναι.


Ο χώρος της ηχογράφησης, τα ακουστικά όργανα κλπ. αποτελούν μέρος της ηχογραφημένης μουσικής στο σύνολό της. Υπάρχει και η ηλεκτρονική μουσική, καθώς και τα ηλεκτρικά όργανα κ.ο.κ.
Ψυχαναγκασμός είναι επίσης να προσπαθείς να ορίσεις ως "αληθινό μουσικό γεγονός" μόνο την ακουστική μουσική, παραβλέποντας όλα τα υπόλοιπα.
 
....ε....δεν είναι δύσκολο να συγκρίνεις τον ήχο του πιάνου π.χ....έχω ακούσει εντυπωσιακά συστήματα...αλλά αυτό που άκουγα απλά δεν ήταν πιάνο....

και ποιός σου είπε ότι:
ο ηχολήπτης έκανε σωστά τη δουλειά του?
ο χώρος που έγινε η ηχογράφηση απέδιδε το πιάνο όπως έπρεπε?
ο παραγωγός ήθελε το πιάνο να ακουστεί όπως πιάνο και όχι όπως ...λατέρνα?

και...τόσα άλλα.

Ελεγα προχτές σε φίλους συζητώντας ότι για πολλά χρόνια γύρω στο 1970-80 άκουγα δίσκους του Antonio Carlos Jobim παραγωγές της CTI του μεγάλου ηχολήπτη Creed Taylor και έλεγα, δες τον άτιμο τον Jobim έχει πολύ ιδιαίτερο ήχο στο πιάνο που δεν τον έχει κανείς άλλος.
Μέχρι που μετα από αρκετά ακούσματα άλλων ηχογραφήσεων της CTI κατάλαβα ότι όλες είχαν τον ίδιο χαρακτήρα και ήχο, κι ας ήταν άλλοι πιανίστες.
Η αιτία ήταν το πιάνο που είχε αγοράσει για το studio του ο CT....
 
Τα μηχανήματα παίζουν ηχογραφήσεις.
Σωστό άκουσμα είναι η όσο το δυνατόν εγγύτερη προσέγγιση της ηχογράφησης.
Αυτή είναι η ουσία. Το σωστό σύστημα μας επιτρέπει να ακούμε αυτό που άκουγε ο ηχολήπτης. Είναι δουλειά του ηχολήπτη αυτό που ακούγε να ήταν αυτό που έπαιζαν οι μουσικοί!
 
Σωστο ακουσμα ειναι αυτο που σε προσκαλει να συμμετασχεις με οποιονδηποτε τροπο,ειναι αυτο που το ακους για ωρες χωρις να κουραζεσαι,ειναι αυτο που στο αγαπημενο σου κομματι σε κανει να σηκωνεσαι απο την πολυθρονα και να χαμογελας ολος ικανοποιηση
 
Σωστό άκουσμα......το ζωντανό.-
αλλά θα πρέπει να λάβουμε ολοι υπ οψιν οτι ζητάμαι απο μηχανήματα και κονσέρβες μουσικής να μας αναπαράγουν ένα πραγματικό γεγονός που ηχογραφηθηκε κάτω απο ωρισμένες συνθήκες !!!!!
στον χώρο μας......
Κάνοντας λ υποχωρήσεις στο οτι τα μηχανάκια ποτέ δεν θα μπορέσουν να έχουν το ιδιο ακουστικό αποτέλεσμα με το ιωε
πιστεύω οτι το σωστότερο άκουσμα είναι αυτό που σε πάει στην πιό live πλευρά και οχι στην πιό αρεστή
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Είναι θέμα πολύ υποκειμενικό που έχει να κάνει και με τις προσωπικές εμπειρίες από live ακούσματα.Όμως η αίσθηση ότι η μουσική βγαίνει αβίαστα,δεν παρεμβάλλεται "μηχανίλλα",και δε νιώθεις την ανάγκη για καμιά αναβάθμιση,μαζί με τα ακαριαία δυναμικά και την τονική ισοροπία παίζουν το μεγαλύτερο ρόλο για μένα.
Έχοντας ακούσει και γω απίστευτα συστήματα,πολλές φορέα απογοητεύτηκα με πανάκριβα και κατενθουσιάστηκα με φτηνότερα.
Πριν από μέρες κοντραρίστηκα με φίλο μου θαυμαστή έλληνα αηδού παιδικού μου φίλου και συμπατριώτη (πρώτο όνομα στις πίστες για χρόνια ) που σ ένα σύστημα JBL ΑΚΡΙΒΗ ΣΕΙΡΑ,που έβαλε ένα CD προσπαθούσε να με πείσει ότι ακούγεται ακριβώς όπως τον ακούει στην πρωτεύουσα στο κέντρο που τραγουδάει.Η φωνή του όμως όπως έβγαινε απ την ακριβή σειρά ηχείων της JBL,συγκρινόμενη με τη φωνή που ακούω όταν είναι δίπλα μου και μιλάμε καθημερινά ,ακουγόταν σαν να πήγε φαντάρος χθες ,ενώ πενηντάρησε...
 
Το σωστό είναι αυτό που μας αρέσει.

ή

Αν μας αρέσει, είναι σωστό.

Αν κάποιοι αρέσκονται να ακούνε κάτι που δεν τους αρέσει επειδή το θεωρούν σωστό πάω πάσο.

Αλλά για μένα αυτό δεν είναι σωστό.


Σωστά?
 
Απάντηση: Re: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Σωστό άκουσμα......το ζωντανό.-
αλλά θα πρέπει να λάβουμε ολοι υπ οψιν οτι ζητάμαι απο μηχανήματα και κονσέρβες μουσικής να μας αναπαράγουν ένα πραγματικό γεγονός που ηχογραφηθηκε κάτω απο ωρισμένες συνθήκες !!!!!
στον χώρο μας......
Κάνοντας λ υποχωρήσεις στο οτι τα μηχανάκια ποτέ δεν θα μπορέσουν να έχουν το ιδιο ακουστικό αποτέλεσμα με το ιωε
πιστεύω οτι το σωστότερο άκουσμα είναι αυτό που σε πάει στην πιό live πλευρά και οχι στην πιό αρεστή

Με απολυτους ορους ναι!!
Θα συμφωνησω απολυτα μαζι σου
Χρειαζονται ομως
απολυτα αυτια ,απολυτες εμπειριες απο live ακουσματα(ελαχιστοι τις εχουν βλεπε και επαρχια) ενω το τι αρεσει στον καθενα ειναι καθαρα υποκειμενικο.-bye-
 
Το σωστό είναι αυτό που μας αρέσει.

ή

Αν μας αρέσει, είναι σωστό.

Αν κάποιοι αρέσκονται να ακούνε κάτι που δεν τους αρέσει επειδή το θεωρούν σωστό πάω πάσο.

Αλλά για μένα αυτό δεν είναι σωστό.


Σωστά?

Στέργιε άλλο τι προτιμώ και άλλο τι θεωρώ σωστό.

Προσωπικά έκανα όσες υποχωρήσεις μπορούσα (όσον αφορά το σωστό) για να έχω το αρεστό (υποκειμενικά).

Αυτό δεν σημαίνει ότι το σύστημά μου αποδίδει "σωστά". Αντίθετα κόβει και ράβει σύμφωνα με τα γούστα μου... καμία σχέση με την ηχογράφηση.

Για να γίνω αντιληπτός... τα προηγούμενα ηχεία μου ήταν πιο "σωστά" και τα άλλαξα...
 
Νομίζω παίζετε με τις λέξεις...

1. Δεν υπάρχει και ούτε θα υπάρξει σύστημα που να αναπαράγει πιστά το ζωντανό γεγονός (για να μην πείτε πάλι για ηχογραφήσεις το ίδιο ισχύει ΚΑΙ για τις ηχογραφήσεις).

2. Τα αυτιά που είναι συνδεδεμένα στον εγκέφαλο, δεν είναι ίδια σε κάθε άνθρωπο, ούτε ο εγκέφαλος... και δεν έχει καμία σχέση με ωριμότητα ή εκπαίδευση, είναι καθαρά υποκειμενική και ψυχολογική διεργασία, η αντίληψη του ήχου και της μουσικής εν γένει.

3. Το χόμπι μας είναι κατά το ίδιο ποσοστό ουσιαστικό όσο και ανούσιο, διότι στο τέλος κυνηγάμε την ουρά μας αν παραβαίνουμε διανοητικά το σημείο 1, και δεν έχουμε παγιώσει ότι ισχύει το 2.

4. Παραμένει ως ΜΟΝΑΔΙΚΗ σταθερά κάτι το οποίο δυστυχώς είναι υποκειμενικό... ότι μας αρέσει... αν κάτι μας αρέσει καλύτερα είναι αναβάθμιση... δεν υπάρχουν όργανα μέτρησης τα οποία εγγυούνται πιστότητα και σίγουρα τα αυτιά μας ΔΕΝ είναι όργανα μέτρησης...

Οπότε ο όρος ΣΩΣΤΟ δεν ταιριάζει πουθενά... και όσοι έχετε σπουδάσει ή διαβάσει ψυχολογία θα ξέρετε ότι ό όρος αυτός μάλλον δεν ταιριάζει πουθενά.
 
Στέργιε άλλο τι προτιμώ και άλλο τι θεωρώ σωστό.

Προσωπικά έκανα όσες υποχωρήσεις μπορούσα (όσον αφορά το σωστό) για να έχω το αρεστό (υποκειμενικά).

Αυτό δεν σημαίνει ότι το σύστημά μου αποδίδει "σωστά". Αντίθετα κόβει και ράβει σύμφωνα με τα γούστα μου... καμία σχέση με την ηχογράφηση.

Για να γίνω αντιληπτός... τα προηγούμενα ηχεία μου ήταν πιο "σωστά" και τα άλλαξα...

Σίγουρα ένα παιχνιδάκι με τις λέξεις δε μπορούμε να το αποφύγουμε, αλλά αν το καλοσκεφτούμε υπάρχει περίπτωση να προτιμούμε κάτι το οποίο δεν είναι σωστό?

Προσωπικά όταν ακούω μουσική θέλω αυτό που ακούω να με ευχαριστεί.

Οπότε αυτό που προτιμώ τελικά είναι και το σωστό.

Κρίνω με βάση τον εαυτό μου, δεν έχει ουσία να παίρνω τις απόψεις άλλων για ένα τόσο ευαίσθητο και τόσο υποκειμενικό θέμα όπως είναι η ακρόαση της μουσικής.
 
Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Σίγουρα ένα παιχνιδάκι με τις λέξεις δε μπορούμε να το αποφύγουμε, αλλά αν το καλοσκεφτούμε υπάρχει περίπτωση να προτιμούμε κάτι το οποίο δεν είναι σωστό?

Προσωπικά όταν ακούω μουσική θέλω αυτό που ακούω να με ευχαριστεί.

Οπότε αυτό που προτιμώ τελικά είναι και το σωστό.

Κρίνω με βάση τον εαυτό μου, δεν έχει ουσία να παίρνω τις απόψεις άλλων για ένα τόσο ευαίσθητο και τόσο υποκειμενικό θέμα όπως είναι η ακρόαση της μουσικής.

σίγουρα....
πολλές φορές σε εντυπωσιάζει το εύρος της δυναμικής περιοχής, άλλες ο δυνατός και φουσκωμένος ήχος που σου πασάρει όλη τη λεπτομέρεια με το loudness war, άλλες οι παλιές καλές ηχογραφήσεις όπου το μπάσο το ψάχνεις αλλά είναι εκεί, άλλες φορές το χαμηλό.....(αλήθεια Τί εννοούμε λέγοντας χαμηλό Κάκαμαν...?:award: - για να θυμηθούμε λίγο τα παλιά....εμείς οι παλιοί....):drummer:
 
Νομίζω παίζετε με τις λέξεις...


1. Δεν υπάρχει και ούτε θα υπάρξει σύστημα που να αναπαράγει πιστά το ζωντανό γεγονός (για να μην πείτε πάλι για ηχογραφήσεις το ίδιο ισχύει ΚΑΙ για τις ηχογραφήσεις).


2. Τα αυτιά που είναι συνδεδεμένα στον εγκέφαλο, δεν είναι ίδια σε κάθε άνθρωπο, ούτε ο εγκέφαλος... και δεν έχει καμία σχέση με ωριμότητα ή εκπαίδευση, είναι καθαρά υποκειμενική και ψυχολογική διεργασία, η αντίληψη του ήχου και της μουσικής εν γένει.


3. Το χόμπι μας είναι κατά το ίδιο ποσοστό ουσιαστικό όσο και ανούσιο, διότι στο τέλος κυνηγάμε την ουρά μας αν παραβαίνουμε διανοητικά το σημείο 1, και δεν έχουμε παγιώσει ότι ισχύει το 2.


4. Παραμένει ως ΜΟΝΑΔΙΚΗ σταθερά κάτι το οποίο δυστυχώς είναι υποκειμενικό... ότι μας αρέσει... αν κάτι μας αρέσει καλύτερα είναι αναβάθμιση... δεν υπάρχουν όργανα μέτρησης τα οποία εγγυούνται πιστότητα και σίγουρα τα αυτιά μας ΔΕΝ είναι όργανα μέτρησης...


Οπότε ο όρος ΣΩΣΤΟ δεν ταιριάζει πουθενά... και όσοι έχετε σπουδάσει ή διαβάσει ψυχολογία θα ξέρετε ότι ό όρος αυτός μάλλον δεν ταιριάζει πουθενά.

1. Συμφωνούμε...

2. Στο πρώτο κομμάτι συμφωνώ. Στο δεύτερο (μετά το "...και") είναι πολύ σύνθετο θέμα για να το αναλύσω.
Αυτό που γνωρίζω (μου το εξήγησαν ειδικοί, λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος) είναι ότι η ακρόαση με την ακοή έχει μεν σχέση, αλλά δεν είναι το ίδιο πράγμα. Πράγμα που εξηγεί πολλά πράγματα στην λίγο διαφορετική αντίληψη/προτιμήσεις που έχουμε στον ήχο που επιλέγουμε για το σύστημά μας.
Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως μικρές ή μεγάλες ατέλειες του αυτιού ως οργάνου, με ποιο αυτί ακούμε (το κάθε αυτί δίνει σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου το σήμα που παίρνει), το περιβάλλον που μεγαλώσαμε (πολύβοο-ήσυχο κτλ), τα χαρακτηριστικά της φωνής κυρίως της μητέρας μας αλλά και της κοινωνίας που ζούμε... θα πάει μακριά η βαλίτσα όμως.
πλά να πω ότι οι Εγγλέζοι μιλούν τσιριχτά και οι Ιταλοί μαλακά και μελωδικά. Συνδυάστε το με τις δύο σχολές και μπορεί να βγεί συμπέρασμα.

3. Διαφωνούμε. Το χόμπι μας είναι σε κάθε περίπτωση ουσιαστικό. Τόσο για όσους δεν πιστεύουν στα 1 και 2, όσο και σε αυτούς που το πιστεύουν.
Η προσωπική ευχαρίστηση μετράει στο τέλος... και όχι η κρίση του χαιεντά φίλου μας. Αν γίνεται το δεύτερο έχουμε άλλο θέμα ανασφάλειας, χαμηλής αυτοεκτίμησης κοκ

4. Διαφωνούμε. Υπάρχουν χαρακτηριστικά του ηχοσυστήματος μας (μηχανάκια και χώρος), που καθορίζουν τις δυνατότητές του (έστω και τις επι μέρους).
Αυτό σαφέστατα συνεπάγεται ότι κάποιο σύστημα με χειρότερα χαρακτηριστικά σε επι μέρους τομείς υστερεί έναντι άλλου.
Δεν λέω να διαλέγουμε μόνο βάση specs ή ότι με αυτά μπορούμε να ξέρουμε ακριβώς πως ακούγεται ένα σύστημα, αλλά είναι δεδομένο ότι βάση specs μπορούμε να διακρίνουμε κάποιους περιορισμούς στην αναμετάδοση του σωστού (μουσικό δρώμενο) απο το "λάθος" (αναπαραγωγή ηχογράφησης).
Αν δεν έχω γίνει κατανοητός Χρήστο, σκέψου μέχρι πόσα hz κατεβαίνουν τα ηχεία και μέχρι που τα όργανα. Τα ίδια όσον αφορά τα δυναμικά, τη συνέργεια ενισχυτών-ηχείων ή αν θέλεις την παραμόρφωση που βγαίνει απο τα ηλεκτρικά μηχανάκια που έχουμε σπίτι μας.

Τέλος σωστό υπάρχει σε πολλά πράγματα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι το αντικείμενο της επιθυμητής αναπαραγωγής. Αν εννοείς ότι αυτό δεν μπορεί να αναπαραχθεί σωστά με κανένα τρόπο σπίτια μας, τότε ναι. Τo "paste" έχει πρόβλημα όταν μιλάμε για αναλογικά μέσα και όχι μεταφορά data.

-bye-
 
Last edited:
Σίγουρα ένα παιχνιδάκι με τις λέξεις δε μπορούμε να το αποφύγουμε, αλλά αν το καλοσκεφτούμε υπάρχει περίπτωση να προτιμούμε κάτι το οποίο δεν είναι σωστό?

Προσωπικά όταν ακούω μουσική θέλω αυτό που ακούω να με ευχαριστεί.

Οπότε αυτό που προτιμώ τελικά είναι και το σωστό.

Κρίνω με βάση τον εαυτό μου, δεν έχει ουσία να παίρνω τις απόψεις άλλων για ένα τόσο ευαίσθητο και τόσο υποκειμενικό θέμα όπως είναι η ακρόαση της μουσικής.

Κατάλαβα τι λες. Μιλάς για το σωστό για σένα.
Αυτό είναι "σωστό", δηλ υποκειμενικό.
Τα ίδια και απο εδώ... :grinning-smiley-043

Για κάποιον όμως που αρέσκεται σε κάτι άλλο θα είναι "λάθος" και σίγουρα είναι λάθος αναπαραγωγή, εφόσον δεν πρόκειται για την αναπαραγωγή των δρώμενων όπως την τακτοποίησε η παραγωγή του δίσκου...

-bye-
 
Οι εμπειρίες ζωντανής μουσικής σε μουσική εξ' ολοκλήρου φτιαγμένη σε στούντιο δεν υφίστανται.

Τα μηχανήματα δεν παίζουν αποκλειστικά ζωντανή μουσική. Μάλλον ένα πολύ μικρό μέρος των ηχογραφήσεων είναι ζωντανό-live.
 
Re: Απάντηση: Re: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Με απολυτους ορους ναι!!
Θα συμφωνησω απολυτα μαζι σου
Χρειαζονται ομως
απολυτα αυτια ,απολυτες εμπειριες απο live ακουσματα(ελαχιστοι τις εχουν βλεπε και επαρχια) ενω το τι αρεσει στον καθενα ειναι καθαρα υποκειμενικο.-bye-

Εγώ σαν επαρχιώτης με μη απόλυτα αυτιά λόγω ωτίτιδας και live ακούσματα απο πανυγύρια το μόνο που μπορώ να σου γράψω είναι το οτι
το ζητούμενο είναι ένα και μόνο ......
και χρειάζεται χρόνια ενασχόλησης με τον χώρο αγάπη στην μουσική και χιλιάδες ώρες ακρόασης
και κάτι πάνω απο όλα ένστικτο
 
το ιδανικό άκουσμα για εμένα, έχει χρώμα κόκκινο... φέρει μια ανεπαίσθητη γλυκίτητα αλλά και ζωντάνια που σε καθηλώνει με τις ώρες, σε βάζει μέσα στη μουσική και μπορείς να διακρίνεις πέρα από τις νότες, ακόμα και τα συναισθήματα των καλλιτεχνών. Οι ήχοι υπάρχουν παντού στο χώρο και όμως είναι τόσο μα τόσο διακριτοί μεταξύ τους! Ξεκινάνε γρήγορα και ζεστά και τελειώνουν όπως τους πρέπει, χωρίς καμία μηχανική αίσθηση. Και το σημαντικότερο όλων, αυτό που χαλάει πιό συχνά και πάρα πολύ έντονα την κομπόστα είναι η ομοιομορφία ως σύνολο αλλά και στα μεταβατικά. Να μην καταλαβαίνεις πότε ξεκινάει το woofer και πότε το tweeter. Και αυτό να επιτυγχάνεται και τη μέρα με τα παράθυρα ανοιχτά αλλά και μέσα στην ησυχία της νύχτας με εντάσεις που δεν μπορούν να αναστατώσουν τον άλλο που κοιμάται δύο δωμάτια πιό πέρα. Όταν μεγαλώσω θα αγοράσω tannoy prestige :D
 
Όταν μεγαλώσω θα αγοράσω tannoy prestige :D

Να είναι με το PepperPot μόνο γιατί αλλιώς μισές δουλειές... :p Άντε τυχερούλη, βγήκε και σε άλλη σειρά με καλύτερο waf.


Το πιο σωστό άκουσμα για τον καθένα είναι αυτό που του αρέσει. Εκείνο που του φέρνει ρίγη στη σπονδυλική στήλη, εκείνο που τον κάνει να δακρύσει, γενικώς εκείνο που τον κάνει να είναι interactive με εκείνο που ακούει.
Κι ας μην είναι hi-fi. :2thumb22sup:
 
Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

1. Συμφωνούμε...

2. Στο πρώτο κομμάτι συμφωνώ. Στο δεύτερο (μετά το "...και") είναι πολύ σύνθετο θέμα για να το αναλύσω.
Αυτό που γνωρίζω (μου το εξήγησαν ειδικοί, λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος) είναι ότι η ακρόαση με την ακοή έχει μεν σχέση, αλλά δεν είναι το ίδιο πράγμα. Πράγμα που εξηγεί πολλά πράγματα στην λίγο διαφορετική αντίληψη/προτιμήσεις που έχουμε στον ήχο που επιλέγουμε για το σύστημά μας.
Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως μικρές ή μεγάλες ατέλειες του αυτιού ως οργάνου, με ποιο αυτί ακούμε (το κάθε αυτί δίνει σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου το σήμα που παίρνει), το περιβάλλον που μεγαλώσαμε (πολύβοο-ήσυχο κτλ), τα χαρακτηριστικά της φωνής κυρίως της μητέρας μας αλλά και της κοινωνίας που ζούμε... θα πάει μακριά η βαλίτσα όμως.
πλά να πω ότι οι Εγγλέζοι μιλούν τσιριχτά και οι Ιταλοί μαλακά και μελωδικά. Συνδυάστε το με τις δύο σχολές και μπορεί να βγεί συμπέρασμα.

3. Διαφωνούμε. Το χόμπι μας είναι σε κάθε περίπτωση ουσιαστικό. Τόσο για όσους δεν πιστεύουν στα 1 και 2, όσο και σε αυτούς που το πιστεύουν.
Η προσωπική ευχαρίστηση μετράει στο τέλος... και όχι η κρίση του χαιεντά φίλου μας. Αν γίνεται το δεύτερο έχουμε άλλο θέμα ανασφάλειας, χαμηλής αυτοεκτίμησης κοκ

4. Διαφωνούμε. Υπάρχουν χαρακτηριστικά του ηχοσυστήματος μας (μηχανάκια και χώρος), που καθορίζουν τις δυνατότητές του (έστω και τις επι μέρους).
Αυτό σαφέστατα συνεπάγεται ότι κάποιο σύστημα με χειρότερα χαρακτηριστικά σε επι μέρους τομείς υστερεί έναντι άλλου.
Δεν λέω να διαλέγουμε μόνο βάση specs ή ότι με αυτά μπορούμε να ξέρουμε ακριβώς πως ακούγεται ένα σύστημα, αλλά είναι δεδομένο ότι βάση specs μπορούμε να διακρίνουμε κάποιους περιορισμούς στην αναμετάδοση του σωστού (μουσικό δρώμενο) απο το "λάθος" (αναπαραγωγή ηχογράφησης).
Αν δεν έχω γίνει κατανοητός Χρήστο, σκέψου μέχρι πόσα hz κατεβαίνουν τα ηχεία και μέχρι που τα όργανα. Τα ίδια όσον αφορά τα δυναμικά, τη συνέργεια ενισχυτών-ηχείων ή αν θέλεις την παραμόρφωση που βγαίνει απο τα ηλεκτρικά μηχανάκια που έχουμε σπίτι μας.

Τέλος σωστό υπάρχει σε πολλά πράγματα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι το αντικείμενο της επιθυμητής αναπαραγωγής. Αν εννοείς ότι αυτό δεν μπορεί να αναπαραχθεί σωστά με κανένα τρόπο σπίτια μας, τότε ναι. Τo "paste" έχει πρόβλημα όταν μιλάμε για αναλογικά μέσα και όχι μεταφορά data.

-bye-

Δεν θα επιμείνω να εξηγήσω περαιτέρω τα σημεία που λες ότι διαφωνείς... δεν αντιλαμβάνομαι ακριβώς τι εννοείς... θα επιμείνω ΠΑΡΑ πολύ στην έννοια του όρου "ΣΩΣΤΟ"...

Όσο πιο πολλά δεδομένα συλλέγουμε ακόμα και σε αυστηρά μηχανιστικά μοντέλα, δεν ισχύει... όσο πιο πολλά δεδομένα συλλέγουμε στις ανθρωπιστικές επιστήμες... δεν ισχύει...

το σωστό σε ένα σύστημα, σε έναν άνθρωπο, σε μια θρησκεία, σε μια κοινωνία έχει κάπου αλλού (σύστημα/άνθρωπος/θρησκεία κλπ) την λανθασμένη έννοια... κάτι σαν την ύλη και την αντιύλη...

Δεν δέχομαι τον όρο αυτό διότι απλά δεν είμαι φονταμενταλιστής ούτε στον ήχο ούτε πουθενά αλλού...

Έχω διαβάσει πολύ προσεκτικά αυτή την ενότητα και άλλες που έχουν κατά καιρούς αναπτυχθεί εδώ, και όσο υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, παραλλαγές τους και πολλά ποστ... ενδυναμώνεται το γεγονός περί υποκειμενισμού και ότι ο κάθε ένας μας αντιλαμβάνεται τα ίδια πράγματα διαφορετικά...

Εγώ δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω επί του θέματος...-bye-
 
Οι πολλές "απόψεις" γύρω από το ίδιο θέμα,δεν σημαίνουν κατ' ανάγκη υποκειμενισμό...Μπορεί να πρόκειται για άγνοια,για διάθεση φλυαρίας,για απειρία.............Ξέρετε την παροιμία για το πόσες "απόψεις" μπορεί να υπάρξουν...

Ένα μουσικό έργο,μπορεί να ερμηνευθεί κατά το δοκούν...Το "σωστό" στην προκειμένη περίπτωση,θα ήταν η εκδοχή που είχε κατά νου ο δημιουργός του.

Ομως, αυτό το δεν είναι το ζητούμενο στην υψηλή πιστότητα,πρόκειται περί "άλλου" σωστού.Εδώ,ενδιαφέρει η κατά το δυνατόν προσέγγιση,του αληθινού γεγονότος(όργανο,φωνή,συναίσθημα....) κι όχι η εκδοχή του κάθε ηχολήπτη-μιας και το πήγατε εκεί(παρόμοια κατάσταση με την πιό πάνω).Σιγά μην εμπιστευθούμε τον κάθε επαγγελματία ηχολήπτη,σαν μουσικό εμπειρογνώμονα,μουσική αυθεντία...Γι' αυτό,αναφέρεται συχνά,σαν προαπαιτούμενο,η εμπειρία ζωντανής μουσικής(ακουστικής κατά προτίμηση) κι η υψηλή εμπειρία τέτοιων ακουσμάτων.

Παράδειγμα,έχω ακούσει πολλές φορές απο κοντά,ζωντανά ορχήστρες,Αρβανιτάκη,Κατσιμίχα,Αλεξίου,Θαλασσινό κλπ Με τέτοια μουσικά κομμάτια λοιπόν κρίνω την απόδοση ενός συστήματος.

Θα ρωτήσει κάποιος,μπορεί ένα προσεγμένο σε κάθε παράμετρο,πολύ καλό σύστημα,να προσεγγίσει το ζωντανό γεγονός;Ναί μπορεί...Πάρα-πάρα-πάρα πολύ κοντά...
 
Last edited: