Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Ωστόσο, όταν ένα σύστημα αποδίδει κάτω του μετρίου -για τα χρήματα του- τότε όλοι έχουν μία άποψη για το πόσο "λάθος" παίζει. Δηλαδή, ενώ δεν ξέρουν πως ακουγεται το "σωστό", ξέρουν πως ακούγεται το "λαθος"
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Ωστόσο, όταν ένα σύστημα αποδίδει κάτω του μετρίου -για τα χρήματα του- τότε όλοι έχουν μία άποψη για το πόσο "λάθος" παίζει. Δηλαδή, ενώ δεν ξέρουν πως ακουγεται το "σωστό", ξέρουν πως ακούγεται το "λαθος"
Το λάθος και το σωστό είναι απ ότι γράφεται χρόνια τώρα απ όλους τους έλληνες και ξένους reviewer και θέμα ψυχολογίας.
έχω φίλο που όταν είναι στις μαύρες του,του φταίνε τα μηχανήματα του που είναι πανάκριβα,τα καλώδια,οι κλίσεις των ηχείων.οι αποστάσεις από τοίχους και όταν πάνε καλά τα πράγματα και πουλάει το μαγαζί και τύχει να μιλήσει με κάποιον 'ειδικό',που του λέει ότι όλα πρέπει να πηγαίνουν καλά,τότε ησυχάζει.ΟΜΩΣ οι ακουστικές του εμπειρίες από μηχανήματα η live είναι μόνο απ την τηλεόραση.
Και κάτι ακόμα.Πριν λίγες εβδομάδες άκουσα τα ESL 57 με τ αυθεντικά τους Quad ενισχυτικά προσεκτικά στημένα και συντηρημένα σωστά.Ο ήχος διάφανος και 'ακριβής'.Μου θύμισε τον αέρα του παθητικού του Θ.Μ. στο σύστημά μου.Όταν έβαλα όμως να παίξει Raoul Bidon και Maxwell ένα αγαπημένο πολύ ρυθμικό κομμάτι (Urban hang...ένα απ τα καλύτερα soul album),που είναι κομμάτι αναφοράς μου σε άμέτρητες εκθέσεις και συστήματα που άκουσα,...τότε μου φάνηκε ανάλατο το φαγητό.
Ποιο είναι το σωστό και πιο το λάθος στη συγκεκριμένη περίπτωση???
 
Παιδιά το λάθος ή το σωστό είναι διαφορετικά στον καθένα. Δεν λάμβανα υπόψιν πχ τη γνώμη
ένός ''μηχανάκια'' ή ενός reviewer το ίδιο με αυτήν ενός ηχολήπτη, υπάρχουν τεράστιες διαφορές γνώσεων
και κατα προέκταση διαφορές στην εγκυρότητα συμπερασμάτων.
Επίσης φίλε westsound δεν αποδίδουν όλα τα ηχεία το ίδιο καλά σε όλα τα ειδη της μουσικής, οπότε
η άποψή σου μπορεί να ήταν η σωστή.-bye-
 
Απάντηση: Re: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

σωστο ακουσμα ειναι το ακουσμα οπου καθεσε και απολαμβανεις την μουσικη. οταν δηλαδη χρησημοποιεις τα μηχανηματα για να ακους μουσικη, οχι την μουσικη για να ακους τα μηχανηματα. αν καθεσε και ακους και ταξιδευεις με την μουσικη τοτε εισαι οκ. αν καθεσε και σκευτεσε το καλωδιο ρευματος αν ηταν ποιο χοντρο θα επαιζε καλυτερα και αν αλλαξω βυζματα και βαλω χρυσα θα παιξει καλυτερα κλπ κλπ τοτε βραστα.

βαρατε τωρα ολοι χαχχα

Συμφωνω και δεν:smash:
 
Παιδιά το λάθος ή το σωστό είναι διαφορετικά στον καθένα. Δεν λάμβανα υπόψιν πχ τη γνώμη
ένός ''μηχανάκια'' ή ενός reviewer το ίδιο με αυτήν ενός ηχολήπτη, υπάρχουν τεράστιες διαφορές γνώσεων
και κατα προέκταση διαφορές στην εγκυρότητα συμπερασμάτων.
Επίσης φίλε westsound δεν αποδίδουν όλα τα ηχεία το ίδιο καλά σε όλα τα ειδη της μουσικής, οπότε
η άποψή σου μπορεί να ήταν η σωστή.-bye-
Παρ όλα αυτά υπήρχαν και υπάρχουν εταιρίες που έχουν ένα πιο γκρι (μπορεί και να το αποκαλέσεις κ μουντό) ηχόχρωμα,που όμως όταν το συνηθίσει το αυτί σου ..τα υπόλοιπα σου φαίνονται ελαφρά χρωματισμένα..Και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού υπήρχαν εταιρίες με αυτό το ακουστικό χαρακτηριστικό ηχόχρωμα και είχαν φανατικούς πελάτες.
 
Επαναλαμβάνω το ερώτημα
το ζητούμενο στην αναπαραγωγή μιάς κοσνέρβας είναι να μας δώσει την πιό αληθοφανή εγγραφή της? ΝΑΙ ή ΟΧΙ
 
Επαναλαμβάνω το ερώτημα
το ζητούμενο στην αναπαραγωγή μιάς κοσνέρβας είναι να μας δώσει την πιό αληθοφανή εγγραφή της? ΝΑΙ ή ΟΧΙ
Παρ' όλο που πιστεύεις πως εμείς οι δυό δεν συμφωνούμε, αυτή τη φορά θα συμφωνήσω μαζί σου! :cool:

Σε όλες τις περιπτώσεις πρόκειται για κονσέρβα. Ο σκοπός λοιπόν ενός συστήματος αναπαραγωγής ήχου κανονικά είναι αυτός: Να δώσει είτε την πιο ακριβή, είτε την πιο πειστική αναπαραγωγή αυτής της "κονσέρβας".

Οι δύο όροι (ακριβής αναπαραγωγή, πειστική αναπαραγωγή) μπορούν να διαφέρουν, σε κάθε περίπτωση όμως επιδιώκεται ένα από τα δύο αυτά ενδεχόμενα.

Και όλες οι επιμέρους απόψεις εμπίπτουν στα παραπάνω... :smile:
 
Επαναλαμβάνω το ερώτημα
το ζητούμενο στην αναπαραγωγή μιάς κοσνέρβας είναι να μας δώσει την πιό αληθοφανή εγγραφή της? ΝΑΙ ή ΟΧΙ
Μου φαίνεται ότι παίζουμε με τις λέξεις.
Υπό προϋποθέσεις ΝΑΙ,υπάρχουν σημεία που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης.Είναι στάνταρ και αυτονόητα.Δε γίνεται να μπερδεύονται τα όργανα μεταξύ τους,ούτε και να υπάρχει λέπτυνση του σώματος των οργάνων και των φωνών,να παίζουν τα όργανα όλα μπροστά σου στη σωστή θέση .Να μην μετακινείται το κόντρα μπάσο απ τη μια θέση στην αντίθεση όπως ο ερμηνευτής.Τα υπόλοιπα όπως αρμονικές,αντηχήσεις χώρου,και ηχοχρώματα για ΜΕΝΑ,αφορούν διαφορετικές προσεγγίσεις και φιλοσοφία της κάθε εταιρίας ΠΟΥ ΔΕΝ μπορούμε να τα γνωρίζουμε ούτε εμείς ούτε αυτοί μιας και δεν είμασταν την ώρα της ηχογράφησης.
 
To θέμα ουδετερότητα π.χ είναι αμφιλεγόμενο,αρκετές φορές αμφισβητούμενο,το θέμα ας πούμε των συριστικών μιας ερμηνεύτριας και το αν ακούγεται σαν κοιμησμένη η υπό την επήρεια βαρβιτουρικών όπως σε κάποιοα συστήματα είναι θέμα που το ακουστικό ενστικτό σου το αντιλαμβάνεται.
Έχουν γίνει και θα γίνουν πολλές αναλύσεις για το θέμα.
 
Στην τελευταία έκθεση HI-END,έτυχα σ έναν καυγά μεταξύ πελάτη - ενδιαφερόμενου κ αντιπροσώπου για το που έπρεπε να 'δείχνει' το σύστημα τη θέση της ερμηνεύτριας (Patricia λες και δεν υπάρχουν άλλες φωνές),ο μεν πελάτης έλεγε ότι έπρεπε να είναι πιο πίσω και το σύστημα την έφερνε πιο μπροστά κατά την ταπεινή του γνώμη.
Η συζήτηση άναψε φωτιές και έκλεισαν την πόρτα γιατί ενοχλούσαν και βέβαια η αντιπαράθεση έπεσε χαμηλά.Σε κάποια στιγμή ζητήθηκε η γνώμη γνωστότατου reviewer για το που έπρεπε να είναι στημένη στη σκηνή η τραγουδίστρια σε σχέση με τα συνοδεύοντα όργανα.
Που να βρεις άκρη με εικασίες,θεωρίες ασάφειες χωρίς να έχεις μαντικές ικανότητες.
Αυτό τους μάρανε και όχι ότι το σύστημα έπαιζε τόσο ισοροπημένα...
 
Παίζετε με τις λέξεις... και μάλλον δεν έχετε καταλάβει το θέμα, ούτε την ουσία...

Λίγοι έχετε μουσική παιδεία, με την έννοια να έχετε σπουδάσει ένα ή περισσότερα όργανα, και να έχετε ακούσει πολλές φορές μουσικά σύνολα σε διάφορες μορφές, αίθουσες και καταστάσεις, με τους ίδιους εκτελεστές ή άλλους.

Επίσης λίγοι έχετε συστήματα ικανά για μεγάλη ανάλυση ή μεγάλο headroom.

Ο υποκειμενισμός που αναφέρθηκα πιο πάνω, εσφαλμένα ερμηνεύτηκε όπως ερμηνεύτηκε.

Ότι ισχύει για αυτά που συζητάμε για στερεοφωνικά συστήματα ισχύει και για παραστάσεις και για μουσικές σπουδές... όποιος έχει συμμετάσχει σε πρόβα ή σόλο το ξέρει... άλλες φορές υπάρχει μαγεία κυριολεκτικά μαζί με τις νότες και άλλοτε ενώ όλα πηγαίνουν καλά δεν υπάρχει αυτό το κάτι... ακόμα και στο ίδιο δωμάτιο αίθουσα κλπ...

Ο υποκειμενισμός επίσης ισχύει και για τον σχεδιαστή των μηχανημάτων... πως αλλιώς εξηγείτε το φαινόμενο ότι μηχανήματα ίδιων κατασκευαστικών κριτηρίων και υλοποιήσεων αλλά από διαφορετικούς κατασκευαστές μπορεί να έχουν αρκετά διαφορετικό άκουσμα... και γιατί τα ηχεία να είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους σε ακούσματα??

Τι είναι λοιπόν ισορροπημένο/μπασάτο/ανοικτό/αέρινο/γρήγορο... όταν οι ίδιοι οι μουσικοί δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε αυτό και τι είναι το ένστικτο που αναφέρεται πιο πάνω...

Νομίζω ότι πρέπει να διαβάσετε όλο το νήμα από την αρχή διότι επαναλαμβάνουμε τα ίδια πράγματα αφενός, και αφετέρου να αναθεωρήσετε ορισμένοι ή μάλλον οι πιο πολλοί αυτά που νομίζετε ότι ισχύουν...

και... να χαλαρώσετε ακούγοντας την αγαπημένη σας μουσική, όπως αυτή σας αρέσει... και όχι πως θα έπρεπε να είναι... διότι το "έπρεπε" απλά δεν υπάρχει.
 
Εμείς οι παλαιότεροι λέγαμε, πως το σωστό σύστημα είναι αυτό που αναπαράγει όσο το δυνατό πιστότερα την ηχογράφηση, καλή ή κακή.
Το πρωτότυπο μουσικό γεγονός δεν το γνωρίζουμε, εμείς ακούμε την ηχογράφηση όπως την επιμελήθηκε ο ηχολήπτης και τη σερβίρισε ο post-production μηχανικός. Σίγουρα βοηθά η γνώση και η εμπειρία, του πως ακούγονται τα ακουστικά και ηλεκτρικά όργανα αλλά δεν αρκεί πάντα για την αξιολόγησή μας. Και επειδή ο άνθρωπος πρέπει να βγάζει συμπεράσματα, επιστρατεύεται ο υποκειμενισμός ο οποίος μας εξυπηρετεί μέχρι να ανατραπεί και αυτός από κάποια νεότερή μας "οπτική".
Προσοχή, μην παρασυρόμαστε σε περισπούδαστες τοποθετήσεις και δογματισμούς που εύκολα καταρρίπτονται και έτσι εκτιθέμεθα.
Και μην ξεχνάμε ότι στο δίπολο, μέσο (μηχανήματα) και μήνυμα (μουσική), το μήνυμα είναι αυτό που μας ενδιαφέρει ή μήπως όχι;
 
Εμείς οι παλαιότεροι λέγαμε, πως το σωστό σύστημα είναι αυτό που αναπαράγει όσο το δυνατό πιστότερα την ηχογράφηση, καλή ή κακή.
Το πρωτότυπο μουσικό γεγονός δεν το γνωρίζουμε, εμείς ακούμε την ηχογράφηση όπως την επιμελήθηκε ο ηχολήπτης και τη σερβίρισε ο post-production μηχανικός. Σίγουρα βοηθά η γνώση και η εμπειρία, του πως ακούγονται τα ακουστικά και ηλεκτρικά όργανα αλλά δεν αρκεί πάντα για την αξιολόγησή μας. Και επειδή ο άνθρωπος πρέπει να βγάζει συμπεράσματα, επιστρατεύεται ο υποκειμενισμός ο οποίος μας εξυπηρετεί μέχρι να ανατραπεί και αυτός από κάποια νεότερή μας "οπτική".
Προσοχή, μην παρασυρόμαστε σε περισπούδαστες τοποθετήσεις και δογματισμούς που εύκολα καταρρίπτονται και έτσι εκτιθέμεθα.
Και μην ξεχνάμε ότι στο δίπολο, μέσο (μηχανήματα) και μήνυμα (μουσική), το μήνυμα είναι αυτό που μας ενδιαφέρει ή μήπως όχι;

Για να συζητάμε πρέπει να έχουμε κοινές βάσεις... πρέπει λοιπόν να συμφωνούμε επάνω σε παγκόσμιες αλήθειες βάση τεκμηρίων επιστημονικών, και βάσει αυτών να είμαστε σε θέση να αντιλαμβανόμαστε ποια στοιχεία δεν άπτονται τεχνικής ή τεκμηριωμένης ανάλυσης.

Πολλά πράγματα που γράφονται δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ τεκμήριο, και κάποια που έχουν, δεν γίνονται αντιληπτά.

Για τα περισπούδαστα θα συμφωνήσω μαζί σου... ότι αν κάποιος δεν αποδεικνύει με τεκμήρια αυτά που λέει, μένει ξεκάρφωτος και αυτός που λέει ατεκμηρίωτα πράγματα και χρησιμοποιεί για τεκμηρίωση τίτλους, γίνετε απλά γελοίος...

Οπότε μόνο αν θέλω να ηχογραφήσω ένα τρίο ή ένα κουαρτέτο εγώ ο ίδιος μπορεί να έχω πολύ καλή άποψη για την ηχογράφηση, αλλά και πάλι με τα μειονεκτήματα της... δεν το παίζω ηχολήπτης... αλλά έχω κάνει αρκετές ηχογραφήσεις παλαιότερα τον καιρό των μουσικών μου σπουδών (δεκαετία 80), τόσο σε Tandberg μπομπινόφωνο όσο σε DAT αργότερα αλλά με όχι πολύ ακριβά μικρόφωνα... Akai electret... ότι και να κάνεις ενώ η ηχογράφηση μπορεί να σε κουφάνει με το πόσο εντυπωσιακά πλησιάζει στο πραγματικό γεγονός, δεν το φτάνει ποτέ... δεν ξέρω αν υπάρχει άνθρωπος να το ισχυριστεί...

Είναι δικαίωμα του καθενός να το βλέπει από την δική του σκοπιά αλλά εγώ δεν αντιλαμβάνομαι ότι το στερεοφωνονικό σύστημα πρέπει να είναι ένα χειρουργικό εργαλείο ανάλυσης της ηχογράφησης... (που σίγουρα είναι και τις πιο πολλές φορές καθόλου χειρουργικό)... αλλά μέσον μουσικής απόλαυσης...

Άλλωστε σας ερωτώ όσοι πηγαίνουν να ακούσουν το ζωντανό γεγονός κάθονται να ακούσουν αν τρίζει η καρέκλα του πιανίστα ή αν το πρώτο βιολί είναι λίγο πιο μπρος από το πιάνο προς τα αριστερά, αν έχει καινούργιες χορδές η κιθάρα τους σολίστα...

Ή... κλείνουμε τα μάτια και ταξιδεύουμε????
 
Οποιος έχει κλειστά τα μάτια του κατά τη διάρκεια ενός ταξιδίου είναι σίγουρο ότι σε αυτό το ταξίδι οδηγεί κάποιος άλλος. Και οι δύο μπορεί να απολαμβάνουν το ταξίδι ωστόσο είναι απολύτως κατανοητό ότι θα έχουν αποκομίσει διαφορετικές εντυπώσεις και εικόνες από τη διαδρομή.
 
Last edited:
Πρέπει για την οικονομία του λόγου και όχι για "την κουβέντα να γίνεται" να μένουμε στην ουσία των λεγομένων και όχι στο τρόπο που αυτά διατυπώνονται.
Chris1967, γενικώς συμφωνώ σε αυτά που αναφέρεις, αν και τα είπα νωρίτερα με άλλο τρόπο. Ίσως χρειάζεται πάλι να διαχωρίσω το "σωστό" από το "αρεστό". Το σωστό είναι αυτό που τείνει να ομοιάζει με αυτό που αναπαράγει. Ουτοπικό για κάποιους, ρεαλιστικό για κάποιους άλλους, υπό συνθήκας βέβαια. Το αρεστό, τώρα, είναι μια άλλη μεγάλη κουβέντα και εμπεριέχει υποκειμενισμό.

Παράδειγμα με τη φωτογραφία. Βγάζω με τη μηχανή ένα τοπίο. Εδώ έχω τη δυνατότητα σύγκρισης με το πρωτότυπο, γιατί απλούστατα μπορώ να το παραβάλλω με την φωτογραφία μου. Εάν λοιπόν έχω κάνει τις σωστές ρυθμίσεις και διαθέτω την απαιτούμενη τεχνική (εδώ έρχεται η γνώση) μπορώ να αποφανθώ για τις ικανότητες του μηχανήματος, πόσο σωστό είναι δηλαδή. Βέβαια μπορεί το όποιο αποτέλεσμα να χρήζει παρεμβάσεων για να γίνει πλέον αρεστό. Με το ήχο, επαναλαμβάνω, δεν γνωρίζουμε το πρωτότυπο, πιθανότατα δεν έχουμε εμπειρίες και γνώση, οπότε το μυστήριο πολλαπλασιάζεται και η παραφιλολογία οργιάζει...
 
Chris1967 συμφωνώ μαζί σου και εγώ όπως ίσως να πρόσεξες.
Αλλά διαφωνώ με τον τρόπο που κρίνεις τις απόψεις των μελών γενικά και χωρίς ''τεκμήρια''.
Δεν το λέω κακοπροαίρετα φυσικά, ούτε ότι ήσουν προσβλητικός αλλά πως ξέρεις τις μουσικές γνώσεις
των μελών, τα συστήματά τους η την εμπειρία τους από live μουσική σε διάφορους χώρους? Επίσης ένας με ένα απλό ηχοσύστημα
των 1000 euro δεν μπορεί να έχει γνωμη για το πως θα έπρεπε ή θα του άρεσε να παίζει ένα καλό
ηχοσύστημα?
Υποτίθεται ότι το thread περιλαμβάνει συζητήσεις και γνωμες, μόνο όσοι έχουν τις σπουδές ή εμπειρία
με μουσικά όργανα πρέπει να postάρουν?
 
+1

Εγώ έχω καταλήξει ότι σωστό άκουσμα είναι αυτό που σε κάνει να θέλεις να παίξεις και λίγη ακόμα μουσικούλα... και λίγη ακόμα... και λιγάκι μορ... και λιιιιγο ακόμα... κλπ κλπ κλπ....

Η ακομη και το ακουσμα,που και 5 λεπτα να εχεις στην διαθεση σου να ακουσεις,ακους για 5 λεπτα και κλεινεις το συστημα ευχαριστημενος ......... :a0210:
 
Αφού έχεις ζεστάνει τα μηχανήματα για κάνα μισαωρο... :D

Eνα καλο συστημα ειναι καλο συστημα και πριν το........... μισαωρο.

Το αν ακουγεται καλυτερα μετα απο λιγα λεπτα,ε !!! αυτο το κανουν και κακα συστηματα :ernaehrung004: