ποιο διαφραγμα για φωτογραφίες τοπίου;

ggeorgecv

Established Member
29 December 2007
264
Πεύκη- Αthens
Εχω την εξης απορια: Σε συνθηκες χαμηλου φωτισμου για μια λήψη τοπίου με ευρυγωνιο φακό στο 16 πχ μπορουμε να χρησιμοποιήσουμε ανοιχτο διαφραγμα ή πρεπει να ειναι κοντα στο f8 για να εχουμε μεγαλυτερο βαθος πεδιου; Εννοειτε χωρις χρηση τριποδου
 
το βαθος πεδιου εξαρταται και απο το σημειο εστιασης (αποσταση αναμεσα στη μηχανη και το σημειο εστιασης δηλαδη) οποτε αμα εστιαζεις καπου μακρια (οχι στο απειρο ομως) και δεν εχεις κατι στο μπροστηνο φοντο μπορεις να χρησιμοποιησεις και μικρο διαφραγμα
 
το βαθος πεδιου εξαρταται και απο το σημειο εστιασης (αποσταση αναμεσα στη μηχανη και το σημειο εστιασης δηλαδη) οποτε αμα εστιαζεις καπου μακρια (οχι στο απειρο ομως) και δεν εχεις κατι στο μπροστηνο φοντο μπορεις να χρησιμοποιησεις και μικρο διαφραγμα

μεγάλο, δηλ. ανοιχτό διάφραγμα.
 
Εχω την εξης απορια: Σε συνθηκες χαμηλου φωτισμου για μια λήψη τοπίου με ευρυγωνιο φακό στο 16 πχ μπορουμε να χρησιμοποιήσουμε ανοιχτο διαφραγμα ή πρεπει να ειναι κοντα στο f8 για να εχουμε μεγαλυτερο βαθος πεδιου; Εννοειτε χωρις χρηση τριποδου


Ενα απο τα πραγματα που με παιδευει αρκετες φορες και εμενα στην dslr,και αναγκαζομαι να ανεβαζω iso(αν και σχεδον ποτε δε βαζω iso 800,αλλα αρκετες φορες βαζω 400 πχ)για να εχω τα αποτελεσματα που θελω στο χερι.Και δυστυχως οχι μονο σε συνθηκες αρκετα χαμηλου φωτισμου,αλλα σε καποιες περιπτωσεις και ημερα(πχ συνεφιασμενος καιρος,σκια κτλ,ειδικα αν κουνιουνται και τιποτα φυλλα σε δεντρα κτλ)
 
το βαθος πεδιου εξαρταται και απο το σημειο εστιασης (αποσταση αναμεσα στη μηχανη και το σημειο εστιασης δηλαδη) οποτε αμα εστιαζεις καπου μακρια (οχι στο απειρο ομως) και δεν εχεις κατι στο μπροστηνο φοντο μπορεις να χρησιμοποιησεις και μικρο διαφραγμα

ποια η διαφορα αν η εστιαση ειναι στο απειρο?
επισης,επειδη ο φιλος αναφερει για ευρυγωνιο,μεχρι ποσο εστιαζει ενας ευρυγωνιος? 2-3 μετρα?οποτε στις περισσοτερες περιπτωσεις που τραβαμε landscape με ευρυγωνιο και δεν εχουμε foreground ,η εστιαση θα ειναι στο απειρο...
 
ποια η διαφορα αν η εστιαση ειναι στο απειρο?
επισης,επειδη ο φιλος αναφερει για ευρυγωνιο,μεχρι ποσο εστιαζει ενας ευρυγωνιος? 2-3 μετρα?οποτε στις περισσοτερες περιπτωσεις που τραβαμε landscape με ευρυγωνιο και δεν εχουμε foreground ,η εστιαση θα ειναι στο απειρο...

Οταν εστιαζει γενικα ο φακος, μεσα στο πεδιο εστιασης μπαινει το 1/3 της αποστασης πριν το σημειο εστιασης και 2/3 μετα το σημειο εστιασης. Οποτε αμα εστιαζεις στο απειρο ουσιαστικα χανεται ολο αυτο το παιδειο που ειναι μετα το σημειο εστιασης.
Για δες και εδω
http://www.picturecorrect.com/tips/hyperfocal-focusing-photography-tips/
Αμα ψαξεις για hyperfocal focusing θα βρεις πολλα.
 
Βέβαια μπαίνει και το θέμα της οξύτητας ενός φακού. Σε ένα τοπιό πχ το εστιασμένο σημείο (είτε το άπειρο είτε το πρώτο πλάνο) θα πρέπει να είναι και αρκετά οξύ. Και ειδικά σε εστίαση στο άπειρο τέρμα ανοικτός ο φακός συνήθως δεν είναι και στα οξύτερα του.
 
Eυχαριστω για τις πληροφοριες! Καπως ετσι φανταζομουνα οτι ειναι αλλα δεν ημουν εντελως σιγουρος. Επισης παρατηρησα με την εστιαση στο απειρο οντως χανεις λεπτομερεια μπροστα σου κοντα. Με ζουμ ομως ειδα οτι μικραινει παρα πολυ το βαθος πεδιου και χρειαζεται κλειστο διαφραγμα αλλα και παλι δεν ειναι αρκετο, μιλαω παντα για ευρυγωνιο φακο. Αρα με λιγα λογια ανοιγουμε διαφραγμα επιλεγουμε το πιο ευρυγωνιο και εστιαζουμε καπου στο1/3 της αποστασης.
 
Τι σχέση έχει το διάφραγμα με το πώς θα συνθέσεις το κάδρο σου, σε ευρυγώνιο ή τέλε. Πρώτα καδράρεις και μετά αποφασίζεις εάν θέλεις όλο το κάδρο νετ ή να εστιάσεις επιλεκτικά οπότε και χρησιμοποιείς ανοικτά διαφράγματα.
 
Τι σχέση έχει το διάφραγμα με το πώς θα συνθέσεις το κάδρο σου, σε ευρυγώνιο ή τέλε. Πρώτα καδράρεις και μετά αποφασίζεις εάν θέλεις όλο το κάδρο νετ ή να εστιάσεις επιλεκτικά οπότε και χρησιμοποιείς ανοικτά διαφράγματα.
λαθος διατυπωση ισως. Εννοουσα οτι για ληψη τοπιου στο ευρυγωνιο του φακου με ανοιχτο διαφραγμα το βαθος πεδιου ειναι μεγαλυτερο απο οτι αν χρησιμοποιουσαμε το τελε ακρο του φακου για να τραβηξουμε το τοπιο.
 
Ευρυγώνιο κάδρο χωρίς προσκήνιο = φαί χωρίς αλάτι.
Τασο δεν διαφωνω (το διαπιστωσα σε μια προσφατη εξορμηση μου)

ενας ευρυγωνιος μεχρι ποσα μετρα μπορει να εστιασει πριν "μεταβει" στο απειρο?
 
Ναι αλλά δεν επιλεγεις το εστιακό μήκος με βάση το βάθος πεδίου, αλλα με το πώς αυτό χειρίζεται τον χώρο. Αν θές μεγάλο βάθος πεδίου, αναγκαστικά θα πάς σε διάφραγμα 8-16 και υπερεστιακή απόσταση. Ο χρόνος έκθεσης θα αυξηθεί βέβαια, αλλα η αλήθεια είναι οτι φωτογραφία τοπίου χωρίς τρίποδο είναι ασυνήθιστο πράγμα γιαυτό ακριβώς...