Ποιότητα cd vs steaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο

Από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις όμως.
Αν δεν ξέρεις πως ακούγεται μια κιθάρα, ένα βιολί, μία μπότα ή ένα τρίγωνο πως θα βγάλεις τα συμπεράσματα σου;
Η ανιψιά μου π.χ. παίζει βιολί.
Ο Θεός να σε φυλάξει μη μαθαίνει κανείς βιολί στο σπίτι!
Ακούω κάποιους να λένε "το βιολί σε αυτή την ηχογράφηση είναι πολύ επιθετικό" και γελάω.
Ή που ακούνε μπότα σε jazz και λένε ότι δεν έχει μπάσο. Λογικό, αν δεν έχεις ιδέα ότι στην jazz η μπότα είναι μικρή. Συνήθως 12".
Και ναι, αλλιώς θα ακούσεις στις πρώτες θέσεις αλλιώς σε ένα μακρινό θεωρείο που βλέπεις τη σκηνή δεξιά σου.
Αλλά σίγουρα ο ηχολήπτης δεν θα προσπαθήσει να αναπαράγει αυτό.
Αν το θες, κάτσε με τα ηχεία δεξιά σου!

Και το ζητούμενο.
"ΜΕ ΠΟΙΟ FORMAT ΜΕΤΑΦΈΡΕΤΑΙ ΚΑΛΎΤΕΡΑ ΑΥΤΌ"
Τόση ώρα μας λες ότι δεν σε νοιάζει;
 
Ότι δεν αποτελεί κριτήριο για να κρίνεις ένα σύστημα η παρουσία σου σε live.
Είσαι σίγουρος; Γιατί μερικές σελίδες πιο πίσω κάποιος έγραψε ότι του αρέσουν οι ηχογραφήσεις της Mercury κι εσύ απάντησες, "που το ξέρεις ότι είναι καλές, αφού δεν ήσουν εκεί;"
Είσαι σίγουρος ότι δεν γράφεις απλά για να γράφεις, διαφωνώντας αυτόματα με τόν τελευταίο συνομιλητή σου;
 
Από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις όμως.

Προφανώς από κάπου θα πρέπει να ξεκινήσεις κάτι θα πρέπει να έχεις ως αναφορά. Άλλο όμως αυτό και άλλο να υποθέτεις ότι η παρουσία σε live είναι κριτήριο - και μάλιστα αδιαπραγμάτευτο/θέσφατο - για να κρίνεις ένα ηχοσύστημα.
Όπως βλέπεις, έχει πολλές τρύπες αυτή η θεωρία, ειδικά στη συμφωνική μουσική.
 
Είσαι σίγουρος; Γιατί μερικές σελίδες πιο πίσω κάποιος έγραψε ότι του αρέσουν οι ηχογραφήσεις της Mercury κι εσύ απάντησες, "που το ξέρεις ότι είναι καλές, αφού δεν ήσουν εκεί;"

Δεν έγραψα αυτό. Είπε ότι θεωρούνται κορυφαίες και τον ρώτησα «σύμφωνα με ποιόν»;
 
Ρε άνθρωπε, αν δεν ξέρεις πως ακούγεται μια κιθάρα πως θα καταλάβεις αν μια εγγραφή είναι σωστή;
Και αφού έχεις βρει αυτή την εγγραφή πως θα καταλήξεις ότι ένα σύστημα την αναπαράγει σωστά;
 
Σύμφωνα με αυτόν που έχει ακούσει ζωντανά και η ηχογράφηση του το θυμίζει

Και στη συνέχεια έγραψα αυτό εδώ:
Προτιμώ να κρατάω μικρό καλάθι, ειδικά όταν βλέπω σχόλια του τύπου «ανάμεσα στις καλύτερες που έχουν γίνει ποτέ». Σύμφωνα με ποιον; ;)

Θα χρειαστείς multimiking και στη συνέχεια να το μιξάρεις όλο αυτό σε στέρεο, αν θέλεις να εκμεταλλευτείς καλύτερα την πληροφορία που θα καταγράψουν τα μικρόφωνα. Ασφαλώς δεν είναι εύκολη δουλειά.

Κάνεις λόγο για κοινή αναφορά για να καταλήξεις. Μάλιστα. Επομένως η αναφορά σου είναι η συγκεκριμένη εκτέλεση από την συγκεκριμένη ορχήστρα με τους συγκεκριμένους συντελεστές τη στιγμή εκείνη της ηχογράφησης που γινόταν ενώ ήσουν κι εσύ παρών ως ακροατής εκεί, και στη συνέχεια την ηχογράφηση αυτή σε κριτική ακρόαση.

ΟΚ... .

Με λίγα λόγια δηλαδή, κάτι που δεν θα συμβεί ποτέ. :sneaky:
 
Δεν έγραψα αυτό. Είπε ότι θεωρούνται κορυφαίες και τον ρώτησα «σύμφωνα με ποιόν»;
Σύμφωνα με ποιον θεωρούνται κορυφαίες ηχογραφήσεις το Dark Side of the Moon, Kind of Blue, Χαμόγελο της Τζοκόντας; Ποιος δικαιούται να εκφράζει γνώμη; Μόνο κάποιος που ήταν στο στούντιο;
 
Σύμφωνα με ποιον θεωρούνται κορυφαίες ηχογραφήσεις το Dark Side of the Moon, Kind of Blue, Χαμόγελο της Τζοκόντας; Ποιος δικαιούται να εκφράζει γνώμη; Μόνο κάποιος που ήταν στο στούντιο;

Το ότι δεν έγραψα αυτό που ισχυρίστηκες ότι έγραψα, το δέχεσαι;
 
Ρε άνθρωπε, αν δεν ξέρεις πως ακούγεται μια κιθάρα πως θα καταλάβεις αν μια εγγραφή είναι σωστή;
Και αφού έχεις βρει αυτή την εγγραφή πως θα καταλήξεις ότι ένα σύστημα την αναπαράγει σωστά;
Δεν υπαρχει καμία περίπτωση ένα σύστημα αν το βάλεις δίπλα δίπλα να αποδώσει το ίδιο με το live λόγω περιορισμών από το wave propagation των ηχείων vs οργάνων και λόγω των μικροφώνων της ηχογράφησης που δεν είναι αυτιά . Είναι μάταιο ακόμα και για το καλύτερο σύστημα του κόσμου . Μπορεί απομονωμένα να σου θυμίζει live αλλά ποτε δεν είναι ίδιο σε άμεση σύγκριση. Είναι ψευδαίσθηση που μπορεί να αποδώσει κάτι που θυμίζει αλλά δεν είναι …
 
Δεν υπαρχει καμία περίπτωση ένα σύστημα αν το βάλεις δίπλα δίπλα να αποδώσει το ίδιο με το live λόγω περιορισμών από το wave propagation των ηχείων vs οργάνων και λόγω των μικροφώνων της ηχογράφησης που δεν είναι αυτιά . Είναι μάταιο ακόμα και για το καλύτερο σύστημα του κόσμου . Μπορεί απομονωμένα να σου θυμίζει live αλλά ποτε δεν είναι ίδιο σε άμεση σύγκριση. Είναι ψευδαίσθηση που μπορεί να αποδώσει κάτι που θυμίζει αλλά δεν είναι …

Μπορείς όμως να βάλεις το ίδιο σύστημα μαζί με ένα άλλο και να καταλάβεις τις διαφορές μεταξύ τους αμέσως όμως. Εκεί που διαφωνώ είναι ότι είναι κριτήριο τα live, ειδικά της συμφωνικής μουσικής. Γιατί έχει πολλές λακούβες η θεωρία αυτή.
 
  • Like
Reactions: steadyshot
Το ότι δεν έγραψα αυτό που ισχυρίστηκες ότι έγραψα, το δέχεσαι;
Όχι. Απλά τα γυρίζεις όπως σε βολεύει για να κρύψεις το γεγονός ότι απλά δε γνωρίζεις από κλασική μουσική, ούτε ζωντανά, ούτε από ηχογραφήσεις. Το οποίο δεν είναι κακό, ότι θέλεις ακούς, αλλά επιμένεις ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ.
 
Όχι. Απλά τα γυρίζεις όπως σε βολεύει για να κρύψεις το γεγονός ότι απλά δε γνωρίζεις από κλασική μουσική, ούτε ζωντανά, ούτε από ηχογραφήσεις. Το οποίο δεν είναι κακό, ότι θέλεις ακούς, αλλά επιμένεις ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ.

Δεν γυρίζω τίποτε, αντιθέτως εσύ τα γυρνάς. Γραμμένα είναι, τα ξαναέκανα παράθεση.

Είσαι εκνευρισμένος γιατί κατέρρευσε ο μύθος. Κατανοητό.
 
Μπορείς όμως να βάλεις το ίδιο σύστημα μαζί με ένα άλλο και να καταλάβεις τις διαφορές μεταξύ τους αμέσως όμως. Εκεί που διαφωνώ είναι ότι είναι κριτήριο τα live, ειδικά της συμφωνικής μουσικής. Γιατί έχει πολλές λακούβες η θεωρία αυτή.
Ναι το ένα θα αποδίδει καλύτερα την ηχογράφηση από το άλλο
 
Ναι το ένα θα αποδίδει καλύτερα την ηχογράφηση από το άλλο

Το πρώτο και κύριο είναι ότι δεν θα ακούγονται το ίδιο. Στη συνέχεια κερδίζει εκείνο που αρέσει περισσότερο ο ήχος του. Αυτό αποτελείται από διάφορες παραμέτρους. Σε αυτό οπωσδήποτε μπαίνουν και τα υποκειμενικά κριτήρια.
Μπορώ μάλιστα να σου πω ότι το ίδιο praise θα πάρει από έναν ενδιαφερόμενο το ένα ηχείο και το ίδιο praise θα πάρει ένα άλλο διαφορετικό εντελώς ηχείο από έναν άλλον. Συμβαίνει κατά κόρον.
Αλλά αυτό είναι το Hi-Fi. Υποκειμενισμός.
Ευτυχώς δηλαδή γιατί αλλιώς όλα θα ήταν ίδια.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: steadyshot
Δεν γυρίζω τίποτε, αντιθέτως εσύ τα γυρνάς. Γραμμένα είναι, τα ξαναέκανα παράθεση.

Είσαι εκνευρισμένος γιατί κατέρρευσε ο μύθος. Κατανοητό.
Είμαι εκνευρισμένος γιατί διαβάζω ανοησίες. Επίσης γιατί λόγω της θέσης μου είμαι υποχρεωμένος να τις διαβάζω και δε μπορώ να σε κάνω mute.
Ποιος μύθος κατέρρευσε; Ότι κάποιες ηχογραφήσεις είναι καλύτερες από τις άλλες;
 
Είμαι εκνευρισμένος γιατί διαβάζω ανοησίες. Επίσης γιατί λόγω της θέσης μου είμαι υποχρεωμένος να τις διαβάζω και δε μπορώ να σε κάνω mute.
Ποιος μύθος κατέρρευσε; Ότι κάποιες ηχογραφήσεις είναι καλύτερες από τις άλλες;

Ότι δεν αποτελεί κριτήριο η παρουσία σε live, ειδικά συμφωνικής μουσικής, για να κρίνεις ένα ηχοσύστημα. Αυτό όχι απλά έχει καταρρεύσει, αλλά του έχουν κάνει και μνημόσυνο.

Δεν ξέρω τι διαβάζεις και τι καταλαβαίνεις, όμως εγώ αποδεδειγμένα πλέον έγραψα κάτι άλλο από εκείνο που ισχυρίστηκες ότι έγραψα. Και το έκανα και παράθεση για να φανεί. Έτερον ουδέν γι' αυτό το συγκεκριμένο σημείο.