Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες

Το καλυτερο θα ηταν να λαβουμε υποψην μας τι θελουν να δουμε οι δημιουργοι και οχι εμεις,και το πιθανοτερο ειναι να θελουν και επιβλητικοτητα και πιστοτητα,πχ ο Κιουμπρικ στο Λιντον που τα καδρα του προσομοιαζαν ζωγραφους του 18ου αιωνα με τρομακτικη λεπτομερια,υπηρχε περιπτωση να θελει να βλεπουμε θολα με ξεπλυμενα χρωματα?αρκει να ειναι 1000 ιντσες η οθονη?κανενας δεν νομιζω να θελει,οι κινηματογραφιστες-διευθυντες φωτογραφιας θα τραβουσαν τα βυζια τους εαν εβλεπαν την ταινια τους απο τον παλιοεπσον μου...αλλα και απο την πλειοψηφια των ελληνικων αιθουσων..
 
Αν και βγαίνω Off topic, ξεχνάτε να βάλετε και κάτι άλλο στην εξίσωση για την επιλογή σινεμά ή σπίτι.

Στο IMAX που πάω για να δω τις ταινίες που θεωρώ ότι αξίζουν σωστή θέαση (οδηγώντας για κάπου 250 χιλιόμετρα κάθε φορά), πέρα απ'την τεράστια εικόνα, υπάρχει και ο τεράστιος ήχος.

Φαντάζομαι ότι αν όχι όλοι, οι περισσότεροι που γράφουμε εδώ μέσα έχουμε στο σπίτι μας ένα σχετικά σοβαρό σύστημα για τον ήχο μας. Οπότε ναι, μπορούμε να έχουμε και την "εικόνα" του ήχου στον χώρο, και τα fancy Ατμος , και τις άψογα ελεγχόμενες χαμηλές, κλπ κλπ κλπ.

Πόσοι όμως από μας μπορούν να το χαρούν σε στάθμες σαν αυτές του IMAX (= ΔΥΝΑΤΑ αλλά χωρίς παραμορφώσεις κλπ) χωρίς να δεχτούν επίσκεψη, στην καλύτερη από ορυώμενο γείτονα, στην χειρότερη από περιπολικό μετά από κάνα μισάωρο;;;

Καλα εσυ μιλας για απιαστα ονειρα ,ο ηχος σε ελληνικες αιθουσες ειναι ακομα πιο πονεμενη ιστορια, εντελως ανεξελεγκτος,σε σταθμες μπορει να φτασει και συναυλια των slayer δεν λεω,αλλα ο ελεγχος αλλου για αλλου..
 
Το καλυτερο θα ηταν να λαβουμε υποψην μας τι θελουν να δουμε οι δημιουργοι και οχι εμεις,και το πιθανοτερο ειναι να θελουν και επιβλητικοτητα και πιστοτητα,πχ ο Κιουμπρικ στο Λιντον που τα καδρα του προσομοιαζαν ζωγραφους του 18ου αιωνα με τρομακτικη λεπτομερια,υπηρχε περιπτωση να θελει να βλεπουμε θολα με ξεπλυμενα χρωματα?αρκει να ειναι 1000 ιντσες η οθονη?κανενας δεν νομιζω να θελει
Πολύ σωστή η παρατήρηση σου.
Αυτό είχε γίνει μεγάλο θέμα κάπου στο 2000 που έβγαιναν οι πρώτες ψηφιακές κινηματογράφικες κάμερες και οι περισσότεροι σκηνοθέτες ανέφεραν ότι αν η ανάλυση δεν πάει στα 2k, δεν θα γυρίζαν ταινία με ψηφιακή κάμερα.
Πλέον σχεδόν όλοι γυρνάνε ψηφιακά καθώς είναι πιο εύκολο και οικονομικότερο. Οι περισσότεροι έψαξαν να ασχολούνται με την ποιότητα που τους είναι πλέον επαρκής. Ρώτησε τους άμα όμως θέλουν να δουν τις ταινίες τους σε tv... Πέρα από τους προφανείς λόγους να σε στείλουν στην αίθουσα για εισητηρια, ποιος σκηνοθέτης θα ηθελε το έργο του να παίζετε σε 60-70-100-150" τηλεόραση; και οχι σε μια γιγαντιαία οθόνη;

Νομίζω αυτό ήταν το κερασάκι στην τούρτα.

Στον κινηματογράφο εισαι κάτι μικρό μπροστά στο θέαμα. Έτσι το κεφάλι του ηθοποιού οι εκφράσεις όλα φαίνονται πιο εύκολα και η επιβλητικοτητα είναι μεγαλύτερη.

Σε αντίθεση με την μικρή εικόνα όπου το θέαμα είναι μικρότερο από εμας.

Πχ. Που νιώθουμε μεγαλύτερο δέος;
Σε ενα μικρότερο από εμάς ζώο ή σε ένα μεγαλύτερο;
 
τωρα μου απαντας με αντιστροφη φιλοσοφικη ερωτηση ,οπως και η δικια μου ηταν φιλοσοφικη :tongue:
μα εγινε θεμα με το ψηφιακο τοτενες γιατι ηταν πεπερασμενο, εφτανε ως ενα σημειο η ποιοτητα που δεν επαρκουσε,το φιλμ εχει επαρκη πληροφορια για να "γεμισει" το 4κ
ο Νολαν κουνουπια πεταλωνει που γυριζει σε φιλμ?
 
Το καλυτερο θα ηταν να λαβουμε υποψην μας τι θελουν να δουμε οι δημιουργοι και οχι εμεις,και το πιθανοτερο ειναι να θελουν και επιβλητικοτητα και πιστοτητα,πχ ο Κιουμπρικ στο Λιντον που τα καδρα του προσομοιαζαν ζωγραφους του 18ου αιωνα με τρομακτικη λεπτομερια,υπηρχε περιπτωση να θελει να βλεπουμε θολα με ξεπλυμενα χρωματα?αρκει να ειναι 1000 ιντσες η οθονη?κανενας δεν νομιζω να θελει,οι κινηματογραφιστες-διευθυντες φωτογραφιας θα τραβουσαν τα βυζια τους εαν εβλεπαν την ταινια τους απο τον παλιοεπσον μου...αλλα και απο την πλειοψηφια των ελληνικων αιθουσων..

Πονεμένη ιστορία...

Την εποχή του film, το μοντάζ και το color timing γινόταν στην μικροσκοπική οθόνη της μουβιόλας. Ακολούθως, το answer print παρακολουθούνταν σε μία μικρού προς μεσαίου μεγέθους αίθουσα και είχε ποιότητα αστρονομικά καλύτερη από τις κόπιες που κατέληγαν στις αίθουσες...

Σήμερα, το μoντάζ γίνεται σε οθόνες LCD με τον σκηνοθέτη να παρακολουθεί σε 50"-65" Plasma και το τελικό mastering/color grading σε 30άρα OLED. Τα περισσότερο studio έχουν κάποιον Sony SXRD για τον τελικό έλεγχο και ακολούθως η κόπια θα παίξει κατά 85% σε DLP στις αίθουσες... :laugh:

μα εγινε θεμα με το ψηφιακο τοτενες γιατι ηταν πεπερασμενο, εφτανε ως ενα σημειο η ποιοτητα που δεν επαρκουσε,το φιλμ εχει επαρκη πληροφορια για να "γεμισει" το 4κ
ο Νολαν κουνουπια πεταλωνει που γυριζει σε φιλμ?

Tο βασικό ατού του φιλμ παραμένει κυρίως η δυναμική περιοχή ακόμα...

Βέβαια, ακόμα και αυτοί που γυρίζουν σε φιλμ, ψηφιακά ολοκληρώνουν. Πότε είδατε τελευταία φορά να γίνεται λόγος για negative cutter στους τίτλους τέλους; :p
 
Οχι βεβαια, ειναι κινηματογραφική επιλογή και αλλιώς γράφει το φως στο φιλμ, και αλλίως ειναι το ψηφιακό.

Οσο τα πράγματα φτάνουν στις κανονικές τους διαστάσεις ή κάποια άλλα μεγεθύνονται ξεπερνόντας τις κανονικές τους διαστάσεις, ο εγκέφαλός μας τα αντιλαμβάνεται ως υπαρκτά, αληθινά.. μας δημιουργούν την ψευδαίσθηση οτι όλα αυτά γίνονται μπροστά μας.
Όσο μεγαλύτερα, τόσο πιο επιβλητικά ειναι πάνω μας, κάνοντας μας να αισθανόμαστε μικρότεροι.

Στην κινηματογραφική αισθητική το κοντινό πλάνο (γκρο πλαν) ενος προσώπου (απομόνωση απο το περιβάλλον) ειναι ενας βεβιασμένος τρόπος να προσδώσουμε δράματοποίηση, επειδή όλες οι εκφράσεις ειναι έντονα ορατές. Και εξυπηρετει το (φθηνό κυρίως) δράμα

Αντιθέτος το ανοιχτό πλάνο, εξυπηρετεί την κωμωδία οπου μπορούμε να δούμε όλο το σκηνικό.
 
η πιστοτητα δεν ειναι κερασακι στην τουρτα σε μια τεχνη που το εικαστικο μερος αλλα και το ακουστικο εχει πρωτευοντα ρολο,απλα ηταν αναγκαιος συμβιβασμος μεχρι να ενηλικιωθει η τεχνολογια..ολα οσα γραφεις για την μεγαλη εικονα τα κατανοω απολυτα και τα δεχομαι...
και την αποζητω οταν βλεπω ταινιες..
σου λεω οι 100ιντζες,απο μικρη αποσταση μου φαινονται λιγες...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες

...

Στην κινηματογραφική αισθητική το κοντινό πλάνο (γκρο πλαν) ενος προσώπου (απομόνωση απο το περιβάλλον) ειναι ενας βεβιασμένος τρόπος να προσδώσουμε δράματοποίηση, επειδή όλες οι εκφράσεις ειναι έντονα ορατές. Και εξυπηρετει το (φθηνό κυρίως) δράμα

...

Plan15.jpg
 
η πιστοτητα δεν ειναι κερασακι στην τουρτα σε μια τεχνη που το εικαστικο μερος εχει πρωτευοντα ρολο,απλα ηταν αναγκαιος συμβιβασμος μεχρι να ενηλικιωθει η τεχνολογια..

αλλο λέω.

τι να την κάνεις την πιστότητα αν δεν έχεις μέγεθος;
και τα κινητά μας με 6" 4Κ OLED καλυτερα θα δείχνουν απο τις 65" OLED..
οι κινηματογράφοι πάντα μεγάλη εικόνα δεν ειχαν;
 
Re: Απάντηση: Re: Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες


καλά το πας..δεν προλαβαίνω τα επιχειρήματα σου.
δημοσιογράφος ήθελες να γίνεις μικρός και σε κόψανε για το δημιουργικο μοντάζ σου;

χρειάζεσαι αλλα χρώματα;

f1-fin.gif


όλες amstel ειναι..

amstel.jpg
 
Last edited:
Αμα μου βαλεις το πιστολι στον κροταφο και μου πεις διαλεξε κατι απο τα δυο θα διαλεξω μεγαλη εικονα,απλα βρισκομαστε σε εποχες που εχεις την δυνατοτητα να αποζητας να βιωσεις το συγκεκριμενο ειδος τεχνης στην καλυτερη του εκφανση...
ασε το κυριο Γαλεν να σε πειραζει ελευθερα ,δεν θα πας για ποτακι?
 
Μη το συνεχιζετε... Αδικος κοπος.
Ο καθενας εχει αλλες προτεραιοτητες.

Εγω αυτη τη στιγμη εχω μπροστα μου και τις 2 εικονες, ταυτόχρονα, κι επιλεγω την πιο μικρή αλλα εντυπωσιακη στα ματια μου εικόνα της oled.

Δεν υπαρχει γιατι, ουτε πρεπει...ετσι ευχαριστιεται ο δικος μου εγκέφαλος!
Νοιωθω δεος για τη ποιοτητα...οπως νοιωθει καποιος με το μεγεθος.

Οταν φυσικα θα εχω και τα 2, το θεμα της αναζητησης θα τελειώσει...προσωρνα ισως.



Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
Μη το συνεχιζετε... Αδικος κοπος.
Ο καθενας εχει αλλες προτεραιοτητες.

Εγω αυτη τη στιγμη εχω μπροστα μου και τις 2 εικονες, ταυτόχρονα, κι επιλεγω την πιο μικρή αλλα εντυπωσιακη στα ματια μου εικόνα της oled.

Δεν υπαρχει γιατι, ουτε πρεπει...ετσι ευχαριστιεται ο δικος μου εγκέφαλος!
Νοιωθω δεος για τη ποιοτητα...οπως νοιωθει καποιος με το μεγεθος.

Οταν φυσικα θα εχω και τα 2, το θεμα της αναζητησης θα τελειώσει...προσωρνα ισως.



Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Αν μου επιτρέπεις... Νοιωθω δεος για τη ποιοτητα...οπως νοιωθει καποιος με το μεγεθος.

δέος
συναίσθημα φόβου ή σεβασμού και αναγνώρισης της δύναμης και του μεγαλείου μιας υπέρτερης δύναμης

μεγαλείο
η ιδιότητα ενός πράγματος να εντυπωσιάζει με το μεγάλο μέγεθος, δύναμη, πλούτο, πολιτισμό κλπ
το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού
ο πλούτος και η πολυτέλεια
δεν θέλω πλούτη και μεγαλεία

μεγαλειώδης
που έχει και χαρακτηρίζεται από μεγαλείο, που εντυπωσιάζει

Συγγενικές λέξεις
μεγάλος
μεγαλείο
μεγαλειωδώς


Φυσικά ειναι επιλογή του καθενός να διαλέξει τι του αρέσει και ευχαριστιέται περισσότερο..
αλλα (δυστυχώς) δέος και επιβλητικότητα δεν μπορούν να υπάρξουν αν δεν υπάρχει μέγεθος.
Αλλιως δεν θα αναζητούσε κανείς μεγάλύτερη OLED (κουραστικός mode off)

http://www.greek-language.gr/greekL...llides/search.html?lq="επιβλητικός+-ή+-ό"&dq=
 
Last edited:
Υπαρχει μια μεριδα ανθρωπων που πανε συχνα σινεμα και μπορει να λενε εξω εχω την μεγαλη εικονα σπιτι ας εχω την πιστοτητα..
παντως εαν πας Γιαννη και βαλεις την oled σου σε μια αιθουσα διπλα απο την οθονη 500", θα διαλεγες και παλι να δεις την ταινια στην oled σου?auteur mode off..
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες

καλά το πας..δεν προλαβαίνω τα επιχειρήματα σου.
...


Δεν προλαβαινεις ή δεν καταλαβαινεις?
 
Απάντηση: Re: Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες

Αν μου επιτρέπεις... Νοιωθω δεος για τη ποιοτητα...

δέος
συναίσθημα φόβου ή σεβασμού και αναγνώρισης της δύναμης και του μεγαλείου μιας υπέρτερης δύναμης

μεγαλείο
η ιδιότητα ενός πράγματος να εντυπωσιάζει με το μεγάλο μέγεθος, δύναμη, πλούτο, πολιτισμό κλπ
το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού
ο πλούτος και η πολυτέλεια
δεν θέλω πλούτη και μεγαλεία

μεγαλειώδης
που έχει και χαρακτηρίζεται από μεγαλείο, που εντυπωσιάζει

Συγγενικές λέξεις
μεγάλος
μεγαλείο
μεγαλειωδώς


Φυσικά ειναι επιλογή του καθενός να διαλέξει τι του αρέσει και ευχαριστιέται περισσότερο..
αλλα (δυστυχώς) δέος και επιβλητικότητα δεν μπορούν να υπάρξουν αν δεν υπάρχει μέγεθος.

http://www.greek-language.gr/greekL...llides/search.html?lq="επιβλητικός+-ή+-ό"&dq=

Aυτη η εμμονη με το μεγεθος αρχιζει και γινεται καπως... ανησυχητικη θα ελεγα.
 
Κανεις από μας δεν είναι πλήρως ικανοποιημένος...

Εγω κανω απλά διαφορετικό συμβιβασμό.
Αυτο ειναι όλο.

Είπαμε... Όταν έχουμε και τα 2 τότε game is over!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες

Δεν προλαβαινεις ή δεν καταλαβαινεις?

δεν καταλαβάινω απο "αψιλά" νοήματα..

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Αμα μου βαλεις το πιστολι στον κροταφο και μου πεις διαλεξε κατι απο τα δυο θα διαλεξω μεγαλη εικονα,απλα βρισκομαστε σε εποχες που εχεις την δυνατοτητα να αποζητας να βιωσεις το συγκεκριμενο ειδος τεχνης στην καλυτερη του εκφανση...
ασε το κυριο Γαλεν να σε πειραζει ελευθερα ,δεν θα πας για ποτακι?

με καταστρέψατε.. πίνω για να ξεχάσω τα "επιχειρήματα" του Γαλεν.