Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες

Αγαπημένοι μου φίλοι συμφορουμιτες. "Έπεσα" πάνω στο thread ψάχνοντας πληροφορίες για την sphera αίθουσα του mall στο google, την οποία σκοπεύω να επισκεφτώ αυριο.
Ως homecinemάκιας από εποχή widescreen vhs δωρο στο περιοδικό σινεμά, αλλά παράλληλα και ΑΡΡΩΣΤΟΣ σινεμαδακιας, θα αφήσω κι εγώ ένα comment για (σχεδόν) όλα όσα γράψατε εντός του 2017.

Η δουλειά μου μου έχει δώσει την χαρά να έχω μπορέσει να πάω σινεμά Αμερική και Αγγλία ΠΟΛΛΈΣ φορές σε ΠΟΛΛΆ διαφορετικά formats.

Σαν ένας σούπερ άρρωστος άνθρωπος που κρατα excel αρχείο με λεπτομέρειες ηχου/εικόνες/θέσεων για τα σινεμά που πάει Αθήνα/Θεσσαλονίκη (Για να μην την ξανά παθαίνει σε μάπα αίθουσες), επιτρέψτε μου να πω κατ αρχήν ότι

Εν Ελλάδι αυτή τη στιγμή έχουμε την καλύτερη σχέση τιμής - ποιοτητας στο συμβατικό σινεμά. Δηλαδη:

Οι καλες αίθουσες μας (που στην Αθήνα είναι πολλες) ειναι εξίσου καλές (Και ενίοτε καλύτερες) Από τις αντίστοιχες αγγλικές/αμερικανικές. Ξερω οτι ακουγεται απιστευτο αλλα ειναι αληθεια. Ομως σε εμάς ένα έργο Δευτέρα με Πέμπτη κοστίζει 4ε το άτομο (μέσω προσφορών που όλοι πάνω κάτω έχουμε πρόσβαση ευκολα) ή 7μιση κανονικά. Στην νεα υορκη κοστίζει αντίστοιχα 15+ δολλάρια και λονδινο 15 λιρες. Οποτε (με εξαιρεση τους λευκους υποτιτλους που @#$@@ την εικόνα) Ελλάδα το (απλο) σινεμά είναι σε πολύ καλό σημεία.

Εκεί που εμείς χάνουμε είναι στα special formats τα οποία Ελλάδα απλά δεν υπαρχουν. Imax laser, Imax 65 film, Imax dome (2d ή 3d) στις αληθινά μεγάλες εκδοχές τους απλά δεν συγκρίνονται με μια απλή αίθουσα που παίζει ένα 2k dcp (digital cinema package για τους φίλους που δεν ξερουν, ο τρόπος που πλέον διακινούνται στα κανονικά σινεμά παγκοσμίως οι ταινιες). Γυρνας ελλαδα και ξενερώνεις την ζωή σου. Παράλληλα 3d δεν θες να ξαναδείς ΠΌΤΕ εκτός imax. Άλλος τρόπος προβολής, διαμόρφωσης, άλλη φωτεινότητα και διαύγεια, ξεχνάς απλά ότι υπάρχει και περιμένεις ποτέ θα ξανά πας εκτος.

Εκτός αυτων, ένα νέο format που αναπτυσεται ταχιστα και είχα την τύχη να δω ήδη 7 ταινίες σε αυτό είναι το 4dx. Κάντε το search στο google. Στην κατάλληλη ταινία είναι απλά απίστευτη εμπειρια. Αέρας από τεράστιους ανεμιστήρες ενώ η ταινία δείχνει κάτι αντιστοιχο, νερό σαν "βροχη" ή σαν ξαφνικό σκασιμο, σε χτυπά η καρέκλα όταν πέφτει ξυλο, και κυρίως κίνηση στην καρέκλα με την τεχνολογία που φτιάχνουν και την κίνηση σε universal studios κλπ,όπου σου δημιουργεί ΚΑΙ αίσθηση κίνησης και g force όταν θέλει.
Πετάει το millennium falcon, πετάς κι εσυ.

Ομως: Imax και 4dx νέα Υόρκη και Λονδίνο κοστολογούνται ΆΝΩ των 20 δολλαριων και ανω των 20 λιρών ανά ταινια. Αυτο μην το ξεχναμε! Γι αυτό ξανά λεω, στο ΑΠΛΌ κλασικό 2k dcp format cinema η Αθήνα είναι σε ΠΆΡΑ ΠΟΛΎ καλό επίπεδο εικόνας ήσουν σε σχέση με το εξωτερικό και σε 1/2 έως 1/4 της τιμής για το αντίστοιχο προϊόν εξω.

Όσο αφορά ένα φίλο που "εκραζε" για την sphera ότι ενώ πχ έχει 4k προβολικα, παίζει 2k dcp:

Δεν θέλω να σας στεναχωρησω αλλά,για τα ΚΑΝΟΝΙΚΆ σινεμά ΌΛΕΣ οι εμπορικές ταινίες "τελειωνουν" και πακεταρονται σε 2k. Όσο πιο πολλά εφε η παραγωγη, τόσο πιο σίγουρο ότι ως 2k μονταριστηκε κι όλας άσχετα αν γυρίστηκε σε 2, 4 η και 6k. Τα εφέ για λόγους χρόνου και κόστους επιβάλουν τελικό μονταζ σε 2k. Για του λόγου το αληθές μπορείτε να μπαίνετε στο imdb οπου, εκτός των φορμάτ που γυρίστηκε η ταινία ή προβαλεται, υπάρχει ένα σημείο που γράφει:
Digital intermediate

Εκεί Δυστυχώς θα διαπιστώσετε ότι ΕΛΆΧΙΣΤΕΣ ακόμα ταινίες είναι ΚΑΝ τελειωμένες σε 4k. Οι ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΕΣ ακόμα σε συντριπτικό ποσοστό θα δείτε ότι "τελείωσαν" ως 2k. Πχ το rampage, προ μηνος ταινία με πολλά εφε, έχει γυριστεί σε φορμάτ arriraw (ψηφιακο) 3.4k & 6k αλλά έχει τελειώσει στα 2k.

Άρα 4k dcp να παίξει στην sphera ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ με την καμμία! Να συμπληρώσω εδώ και για όσους είναι fan του 4k με αντίστοιχα συστήματα σπίτι τους και πρόσβαση σε 4k blue rays, ότι ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ Δυστυχώς είναι upscales από ταινίες τελειωμένες σε 2k intermediates. Για του λόγου το αληθές για οποιαδήποτε ταινία σας ενδιαφέρει να μαθετε, μπορείτε να μπείτε στην κριτική της στο blu-ray.com, εκεί οι κριτικοί πάντα εξηγούν στην τεχνική τους ανάλυση της ποιότητας εικόνας αν το blu-ray προέκυψε από 4k intermediate ή είναι upscaled από 2k. Το πιο κουλό αυτής της υπόθεσης είναι ότι όταν βγαίνουν πχ παλιές ταινίες σε 4k blu-ray (πχ blade runner του 1982 ή ακόμα και Λόρενς της Αραβίας δεκαετίας 60), εκεί σκαναρουν το φιλμ και το επεξεργαζονται για μετατροπή/καθαρισμό κλπ σε 4k intermediate. Δηλαδή ταινίες 35 και 55 χρόνων είναι αληθινά 4k ενώ δεν είναι μια αντίστοιχη του 2018!
Αντιθέτως το Netflix πχ ΑΠΑΙΤΕΊ από τους παραγωγούς ΤΩΝ ΠΆΝΤΩΝ που είναι Netflix original (σειρές ταινίες κλπ) 4k master, και τα περισσότερα από αυτά γι αυτό το λόγο τελειώνουν σε 4k intermediate.

Τέλος όσο αφορά το ερώτημα

Sphera
130 ίντσες jvc
65 oled

Όποιος απάντησε 65 (αντε, έστω 77) oled υποψιάζομαι ότι προβολεα σπίτι του δεν έβαλε ακόμα. Όταν ανάψει το προβόλη και δεις ξαφνικά σινεμά κανονικό να γίνεται ο dedicated χωρος ή το σαλόνι σου εστω, ΔΕΝ ΓΊΝΕΤΑΙ να πεις μετά "εντάξει θα δω στις ΜΙΣΈΣ ιντσες γιατί έχει γαμω τα μαύρα και καλύτερη πιστότητα χρωμάτων". No way. Παράλληλα έχοντας πάει πλέον πάρα πολλές φορές στο bfi Imax του Λονδίνου όπου η οθονη είναι 26x20 (520 τετραγωνικα), μπορώ με σιγουριά να πω ότι το μέγεθος μετράει αφάνταστα!

Αυτά από εμένα, χάρηκα που είδα πολλούς αρρώστους σαν εμένα μαζεμένους και είπα να αφήσω κι εγώ τις σκέψεις μου. Το σινεμά είναι η αρρώστια μου και διαβάζω και για τα business και τεχνικά μέρη του συνεχως.
 
Παρα παρα πααααααααααααααρα πολυ ενδιαφερουσα η καταθεση σου.

Eγω προσωπικα για μια προβολη Star Wars η Marvel σε IMAX αιθουσα
οχι απλως δινω 20 ευρω ..... κατεβαζω και τα βρακια μου.

Θα θελα να σε ρωτησω κατι αλλο (ισως ασχετο) μιας και ειμαι ακραιος στις επιθυμιες μου.
Μια 4Κ προβολη mainstream blockbuster διανομης σε ΘΟΛΟ (αρα κατι σαν πλανηταριο)
υπαρχει πουθενα στον κοσμο ?
 
Last edited:
Ευχαριστούμε πολύ τον φίλο για τις πληροφορίες! :a0210:

.. και περιμένουμε το Review του για την Sphera! (Avengers: Infinity War) δηλαδή πιστεύω! ;)
αλλά θα είναι σε 3D εκεί..

Να πω πάντως ότι το έψαξα τώρα και είδα ότι οι τελευταίες ταινίες της Marver έχουν Digital Intermediate (4K) !

Avengers: Infinity War
Black Panther
Doctor Strange
Guardians of the Galaxy Vol. 2
Deadpool

...

Αλλά τα
Avengers: Age of Ultron
Thor: Ragnarok
Captain America: Civil War

είναι στα 2K ..
 
Last edited:
Αγαπητέ SR71B, ΝΑΙ υπάρχει αυτό που θες και είμαι στην ευχάριστη θέση να σου πω ότι έχω δει κι ολας!
Υπάρχουν πολύ λίγα IMAX DOME στην Αμερική, ένα από αυτά είναι στην Charlote και εκεί είδα το Star Wars το τελευταίο σε προβολή Imax film.

Έχει καλά ΚΑΙ κακά η συγκεκριμένη προβολη. Έχεις κλήση προς το ταβάνι και κοιτάς τον θολο, ο οποίος είναι ΤΕΡΆΣΤΙΟΣ, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να νοιώθεις ότι είσαι "μέσα" στο εργο. Παράλληλα όμως, ότι είναι άκρη αριστερά και δεξιά μεταμορφώνεται σε εξωπραγματικό επίπεδο (lightsaber από ευθύ γίνεται καμπυλωτο πχ)
Όμως το προσπερνάς λογο του πόσο immersive είναι.
Πληροφορίες εξτρα:
https://youtu.be/6Py4w7bF7Rw

Εκεί που πηγα:
https://www.google.gr/search?q=imax...droid-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Φίλε Blue08 όντως θα πάω σήμερα, απλά υποψιάζομαι για να αποφασίσω να μην ξαναπαω. Δυστυχώς το 3d με την μεθοδο stereo d που είναι η "κλασικη" παγκοσμιως, είναι GTP.

ΠΑΝΤΟΎ επίσης ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ συνηθως ΔΕΝ ρυθμίζουν τις προβολές για το έξτρα φως που χρειάζεται. Μια προβολή 3d πρέπει να έχει ρυθμισμένο τον προβολεα ΤΟΥΛΆΧΙΣΤΟΝ 30% επάνω το φως γιατί τα γυαλιά είναι tinted, τουτέστιν είναι σαν να φοράς γυαλιά ηλιου.

Έχω λίγη ελπίδα Μήπως είναι όπως λέει ένα review που διάβασα και έχει όντως 2 projectors να παίζουν ΜΑΖΙ, τύπου ο ένας για κάθε μάτι. Μπας και είναι το πρώτο μέρος εν Ελλάδι που θα έχει τόσο όσο πρέπει φως στην 3d προβολή ΚΆΤΙ να βλεπουμε.

Έτσι δουλεύει το IMAX, και με εντελώς διαφορετικό conversion. Αν δεις ταινία σε Imax 3d είναι η μόνη φορά που θα γουστάρεις στα αληθεια.

Αν όμως δεις ντοκιμανταιρ Imax 3d γυρισμένο native 3d με Imax καμερες, εκεί ΑΠΛΆ θα νομίζεις ότι ΕΊΣΑΙ ΕΚΕΙ. Δεν υπερβαλω, είναι απιστευτο.

Ναι είδα κι εγώ ότι κάποια τελευταία marvel ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ τα τελειώνουν σε 4k di. Είναι έγκλημα να γυρίζουν πλέον πχ ΌΛΟ το έργο με ψηφιακές Imax κάμερες (όπως έκαναν στο νέο avengers) και μετά από μια ποιότητα γυρίσματος τύπου 10+k να πηγαίνουν πίσω στα 2!!!

Ένα πολύ καλό "σχεδιάγραμμα" για τις (απιστευτες) διαφορές μεταξύ των format είχε φτιαχτεί για το dunkirk.
Ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης είναι πρώτον άρρωστος με το φιλμ και δεύτερον με της Imax film καμερες.

Γύρισε ΌΛΟ το έργο με αυτες, πράγμα ΣΟΎΠΕΡ δύσκολο μιας και είναι τεραστιες, θορυβώδεις και παίρνουν ΜΌΛΙΣ 3 λεπτα φιλμ (μετά reload!).

Όμως έχουν καλύτερη ποιότητα και από τις ολοκαίνουργιες ψηφιακές που γυρίστηκε πχ το avengers.
Επίσης έχουν ΠΡΙΣΣΟΤΕΡΗ εικονα.

Το Dunkirk έχει γυριστεί με λόγο πλευρών 1.43:1, που είναι το ΚΛΑΣΙΚΌ Imax και είναι απιστευτο.

Οι νέες ψηφιακές Imax (κάμερες ΚΑΙ αίθουσες) έχουν μικρότερο aspect ratio στο 1.9:1. Δείτε το σχεδιάγραμμα του Dunkirk και θα ανοίξουν τα μάτια σας για το τι ΜΠΟΡΟΎΣΑΜΕ να βλέπουμε και τι στην Ελλάδα βλέπουμε τελικα!

Link εδω:
https://www.google.gr/search?q=dunk...Si_HaAhVBnCwKHboWASYQ_AUIESgB&biw=360&bih=560
 
To Ιnterstellar ... προβληθηκε στο Noesis (το κινηματοθεατρο, τυπου IMAX) εδω στην Θεσσαλονικη
λιγο πριν την επισημη πρεμιερα προβολης. Το μαθαν μονο οι γνωστοι του σταθμου που μοιρασε τις
προσκλησεις. Καταλαβαινεις οτι ορισμενοι οργανισμοι (...) θεωρουν οτι θα στιγματισθουν εδω στην Ελλαδα
μονο και μονο επειδη θα προβαλουν blockbuster ταινια εκει που προβαλλονται αυστηρα μονο ντοκυμαντερ.

Απεχουμε πολυ απο την απενοχοποιηση μας (ως τοπικες κοινωνιες και πεποιθησεις).
 
IMAX Dome Theatre..

With a three-story tall dome-shaped screen, 12,000 watts of surround-sound and a projection lamp that can be seen from space..

Χαχα!! :cool:
 
Απάντηση: Re: Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες

Όσο αφορά ένα φίλο που "εκραζε" για την sphera ότι ενώ πχ έχει 4k προβολικα, παίζει 2k dcp:

Δεν θέλω να σας στεναχωρησω αλλά,για τα ΚΑΝΟΝΙΚΆ σινεμά ΌΛΕΣ οι εμπορικές ταινίες "τελειωνουν" και πακεταρονται σε 2k. Όσο πιο πολλά εφε η παραγωγη, τόσο πιο σίγουρο ότι ως 2k μονταριστηκε κι όλας άσχετα αν γυρίστηκε σε 2, 4 η και 6k. Τα εφέ για λόγους χρόνου και κόστους επιβάλουν τελικό μονταζ σε 2k. Για του λόγου το αληθές μπορείτε να μπαίνετε στο imdb οπου, εκτός των φορμάτ που γυρίστηκε η ταινία ή προβαλεται, υπάρχει ένα σημείο που γράφει:
Digital intermediate

Εκεί Δυστυχώς θα διαπιστώσετε ότι ΕΛΆΧΙΣΤΕΣ ακόμα ταινίες είναι ΚΑΝ τελειωμένες σε 4k. Οι ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΕΣ ακόμα σε συντριπτικό ποσοστό θα δείτε ότι "τελείωσαν" ως 2k. Πχ το rampage, προ μηνος ταινία με πολλά εφε, έχει γυριστεί σε φορμάτ arriraw (ψηφιακο) 3.4k & 6k αλλά έχει τελειώσει στα 2k.

Άρα 4k dcp να παίξει στην sphera ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ με την καμμία! Να συμπληρώσω εδώ και για όσους είναι fan του 4k με αντίστοιχα συστήματα σπίτι τους και πρόσβαση σε 4k blue rays, ότι ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ Δυστυχώς είναι upscales από ταινίες τελειωμένες σε 2k intermediates. Για του λόγου το αληθές για οποιαδήποτε ταινία σας ενδιαφέρει να μαθετε, μπορείτε να μπείτε στην κριτική της στο blu-ray.com, εκεί οι κριτικοί πάντα εξηγούν στην τεχνική τους ανάλυση της ποιότητας εικόνας αν το blu-ray προέκυψε από 4k intermediate ή είναι upscaled από 2k. Το πιο κουλό αυτής της υπόθεσης είναι ότι όταν βγαίνουν πχ παλιές ταινίες σε 4k blu-ray (πχ blade runner του 1982 ή ακόμα και Λόρενς της Αραβίας δεκαετίας 60), εκεί σκαναρουν το φιλμ και το επεξεργαζονται για μετατροπή/καθαρισμό κλπ σε 4k intermediate. Δηλαδή ταινίες 35 και 55 χρόνων είναι αληθινά 4k ενώ δεν είναι μια αντίστοιχη του 2018!
Αντιθέτως το Netflix πχ ΑΠΑΙΤΕΊ από τους παραγωγούς ΤΩΝ ΠΆΝΤΩΝ που είναι Netflix original (σειρές ταινίες κλπ) 4k master, και τα περισσότερα από αυτά γι αυτό το λόγο τελειώνουν σε 4k intermediate.

Τέλος όσο αφορά το ερώτημα

Sphera
130 ίντσες jvc
65 oled

Όποιος απάντησε 65 (αντε, έστω 77) oled υποψιάζομαι ότι προβολεα σπίτι του δεν έβαλε ακόμα. Όταν ανάψει το προβόλη και δεις ξαφνικά σινεμά κανονικό να γίνεται ο dedicated χωρος ή το σαλόνι σου εστω, ΔΕΝ ΓΊΝΕΤΑΙ να πεις μετά "εντάξει θα δω στις ΜΙΣΈΣ ιντσες γιατί έχει γαμω τα μαύρα και καλύτερη πιστότητα χρωμάτων". No way. Παράλληλα έχοντας πάει πλέον πάρα πολλές φορές στο bfi Imax του Λονδίνου όπου η οθονη είναι 26x20 (520 τετραγωνικα), μπορώ με σιγουριά να πω ότι το μέγεθος μετράει αφάνταστα!

Αυτά από εμένα, χάρηκα που είδα πολλούς αρρώστους σαν εμένα μαζεμένους και είπα να αφήσω κι εγώ τις σκέψεις μου. Το σινεμά είναι η αρρώστια μου και διαβάζω και για τα business και τεχνικά μέρη του συνεχως.

Καλωσορισες στη παρέα!
Οπως σου απάντησε και ο Blue08, υπάρχουν αρκετές 4Κ ταινίες με 4Κ DI, αλλα το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πως δεν προβάλουν ούτε καν τις 4Κ ταινίες με εστω 2Κ DI που ένα uptick στην εικόνα θα προσφέρουν όχι μονο σε ανάλυση, αλλα και χρώμα και HDR οπου προσφέρεται. Μιας που είσαι έξω, επιδίωξε να δεις ταινία σε Dolby Vision Theater που θεωρητικά είναι ό,τι καλύτερο τεχνικά και προβάλει πάντα "ατόφιο" 4Κ σε HDR σε dual laser projectors.
Οσο για το θέμα oled tv vs Jvc projector συμφωνώ, μιας που έχω και από τα δυο: όσο εκπληκτική και να είναι η εικόνα της LG, οι ίντσες είναι πολύ λίγες σε σύγκριση με τις 110 και πάνω του προβολέα, οπότε ταινίες μονο στο πανί.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Το δοκιμάσαμε με όλους τους τρόπους.. δεν αλλάζει με τίποτα!! :laugh:
 
Υesssss ... :proud:

Ειμαι πανελικος .... :smash:

... μεχρι να γινουν χωμα οι τιμες για 360 VR glasses :rolleys: .... με εγγενη αναλυση 20000 x 10000 pixels ! :flute:
 
Αγαπητέ takisot.

Κατ' αρχην, ΔΕΝ είμαι εξω! Είμαι "μέσα" Αθήνα. Λόγο της δουλειάς μου ταξιδεύω/ταξίδεψα πολύ απλα. Επίσης πάω τουλάχιστον μια φορά το χρόνο Λονδίνο κυριολεκτικά μόνο για "θεαματα" (4dx, Imax, musicals, συναυλίες κλπ).

Σπίτι Εχω 2 plasma,εκ των οποίων η μία 50αρα κορυφαία (αλλα παλια) Panasonic και η άλλη 60 ιντσες πιο απλή αλλά πιο "πρόσφατο" panel lg. Όποιος "παλιός" Έχει ζήσει με plasma Panasonic θα ξέρει ότι δεν την αποχωρίζεσαι ευκολα. Οπότε πρώτα θα μου πεθάνουν οι plasma μάλλον και μετά αλλαγη. Στο σαλόνι πέραν της 60αρας έχω και 2k προβολεα σε πανί 2μιση μέτρα πλατος (νομίζω περίπου 120 ιντσες). Δεν προλαβαίνει ο προβολέας να "ανοίξει" περισσότερο από εκεί που παίζει τέρμα πισω, αλλιώς στα 4-5 μέτρα θεασης που είμαι ΆΝΕΤΑ έβαζα και 3 μέτρα πλάτος πανί χωρίς να με χαλάει καθολου. Καλά την 60αρα δεν την ανάβω σχεδόν ποτέ. Άπαξ και είναι να μπει ταινία κατεβαίνει το πανι, τελος.

Αν μου επιτρέπεις να "διορθώσω" κατι. 4k di δεν έχει "αρκετα". Έχει προς το παρον, μια σταγόνα σε έναν ΩΚΕΑΝΌ 2k di. Όσο αφορά το Dolby vision theater δεν το ξερω, θα μπω να διαβασω όμως και θα το τιμήσω αν το "πετυχω".
Το νέο trend έξω είναι το 4dx και για ταινίες τύπου star wars, avengers κλπ είναι "κουφετο". Αναπτυσεται ταχιστα παγκοσμίως.

Επίσης, μιας και μιλάμε για "k", αν δεις το τσαρτ του Dunkirk που έβαλα λινκ, λέει πχ ότι το 70mm Imax film είναι αντίστοιχο 18k περίπου!!!! Εγκεφαλικο!

ΥΓ μόλις γύρισα από την sphera, εντυπώσεις αργότερα ή αυριο!
 
SR71B είχα διαβάσει ξανά που έγραψες πιο παλιά για το σκηνικό με το noesis. Κρίμα που δεν το αξιοποιουν όντως παραπάνω το (υποθετω) πλανητάριο τους (μάλλον εκεί έπαιξε?). Όπως και να έχει μην ξεχνάμε και το εξης:

Για να παιχτεί στην Ελλάδα με ελληνικούς υπότιτλους μια ταινία 2d/3d δημιουργείται ένα dcp (digital cinema package) ειδικά γι αυτό τον σκοπό από τον Έλληνα διανομέα και αυτό προφανώς έχει και ένα κοστος.

Οπότε και το noesis να επαιζε συχνότερα καμμία ταινια, 99% το ίδιο 2k dcp που πάει και στα village θα έπαιζε και ΌΧΙ κάτι άλλο ουαου ιδιαίτερο. Για να έπαιζε ΟΠΟΙΟΔΉΠΟΤΕ άλλο format θα έπρεπε να φτιαχτεί ΕΙΔΙΚΆ για το noesis πράγμα που δεν νομίζω να γίνει εν ελλαδι. Ας ελπίσουμε ότι θα ανοίξει κανένα Imax (έστω μικρο) εδω, Αλλά με το εισιτήριο να είναι ΤΌΣΟ φθηνό σε σχέση με τον υπόλοιπο δυτικό κοσμο,το κόβω κομματακι δυσκολο.

Έξω το εισιτήριο ακριβαίνει κάθε χρόνο σταθερα. Ελλάδα στα χρόνια της κρίσης έχει ΚΑΙ φθηνηνει (πριν περίπου 10 χρόνια (!) Ήταν 9 ευρω, τώρα είναι 7μιση!!!) ΚΑΙ πολλές προσφορές για ΜΙΣΆ ΛΕΦΤΑ από αυτα.

Καλος Ή κακως, ως έξοδος είναι Ελλάδα πάμφθηνη. εξαιρούνται τα παρελκομενα που διαπλανητικα τα πληρώνεις ο κούκος αηδόνι ποπ κορν κλπ. Και σε αυτά ακόμα που είναι πανάκριβα ήμαστε φθηνότεροι παντως.

Αυτό για εμάς φυσικά είναι καλο. Πάω 4 σινεμά το μήνα περίπου και
Μου κοστίζουν μονο 8ε το καθένα για 2 ατομα, με πολύ καλά προβολικα πλέον σχεδόν παντού Αθήνα village/Odeon starcity (4k sony ΟΛΕΣ οι αιθουσες).

Όμως έχοντας μάθει τον Έλληνα σε kodi / terrarium / popcorn hour και σινεμά με 4ε, Δεν γεμίζεις εύκολα αίθουσα Imax με ξανά 15ευρω μετα.

Εξαίρεση ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΌΝ η sphera που δείχνει να γεμίζει σε εμπορικά πολύ έργα στο 12ευρω. Όμως είναι

1. Καινούργιο φρούτο που πάνε να το "δουνε" ακόμα
2. Βόρεια προάστεια που έχει πιο πολύ άνεση ο κοσμος.
 
Απάντηση: Re: Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες

Οπότε και το noesis να επαιζε συχνότερα καμμία ταινια, 99% το ίδιο 2k dcp που πάει και στα village θα έπαιζε και ΌΧΙ κάτι άλλο ουαου ιδιαίτερο. Για να έπαιζε ΟΠΟΙΟΔΉΠΟΤΕ άλλο format θα έπρεπε να φτιαχτεί ΕΙΔΙΚΆ για το noesis πράγμα που δεν νομίζω να γίνει εν ελλαδι. Ας ελπίσουμε ότι θα ανοίξει κανένα Imax (έστω μικρο) εδω, Αλλά με το εισιτήριο να είναι ΤΌΣΟ φθηνό σε σχέση με τον υπόλοιπο δυτικό κοσμο,το κόβω κομματακι δυσκολο.

Δεν το ξερα αυτο .... και λυπαμαι ιδιαιτερα ! Παντως αναφερθηκα σε διανομες
που αποδεδειγμενα κυκλοφορησαν ΚΑΙ ΕΞΩ σε IMAX format και προδιαγραφες.
Οποτε, υπεθεσα, οτι η ιδια ακριβως IMAX διανομη Interstellar ηρθε και στο Noesis.
Ποτε δεν θα περιμενα μια οποιαδηποτε 2K DCP να γυριστει ειδικα για το Noesis.
Απλως, οτι ΙΜΑΧ κυκλοφορει εξω .... να μπορει να προβληθει και εδω (στο Noesis).
Νομιζα οτι η κοπια που παιχτηκε στο IMAX του Noesis ηταν ειδικη διανομη για IMAX.

Έξω το εισιτήριο ακριβαίνει κάθε χρόνο σταθερα. Ελλάδα στα χρόνια της κρίσης έχει ΚΑΙ φθηνηνει (πριν περίπου 10 χρόνια (!) Ήταν 9 ευρω, τώρα είναι 7μιση!!!) ΚΑΙ πολλές προσφορές για ΜΙΣΆ ΛΕΦΤΑ από αυτα.

Καλος Ή κακως, ως έξοδος είναι Ελλάδα πάμφθηνη. εξαιρούνται τα παρελκομενα που διαπλανητικα τα πληρώνεις ο κούκος αηδόνι ποπ κορν κλπ. Και σε αυτά ακόμα που είναι πανάκριβα ήμαστε φθηνότεροι παντως.

Αυτό για εμάς φυσικά είναι καλο. Πάω 4 σινεμά το μήνα περίπου και
Μου κοστίζουν μονο 8ε το καθένα για 2 ατομα, με πολύ καλά προβολικα πλέον σχεδόν παντού Αθήνα village/Odeon starcity (4k sony ΟΛΕΣ οι αιθουσες).

Όμως έχοντας μάθει τον Έλληνα σε kodi / terrarium / popcorn hour και σινεμά με 4ε, Δεν γεμίζεις εύκολα αίθουσα Imax με ξανά 15ευρω μετα.

Εξαίρεση ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΌΝ η sphera που δείχνει να γεμίζει σε εμπορικά πολύ έργα στο 12ευρω. Όμως είναι

1. Καινούργιο φρούτο που πάνε να το "δουνε" ακόμα
2. Βόρεια προάστεια που έχει πιο πολύ άνεση ο κοσμος.

NAI .... εχεις απολυτο δικιο για την φθηνεια.
Στο Force Awakens, η προβολη 3D ηταν 9μισυ ευρω και η 2D 8μισυ ευρω.
Οι τιμες δεν εχουν πεσει δραματικα ... αλλα ΕΧΟΥΝ πεσει εστω και 1 ευρω.
Περιμενουμε τις εντυπωσεις απο την Sphera (των 12 ευρω :laugh:) -bye-
 
Άντε αφού τα έγραψα όλα ας πω και την γνώμη μου για την "sphera".

ΘΕΣΕΙΣ:

Ναι μεν ψευτοδερματινες τύπου premium με μεγάλο armrest να ακουμπάνε όλοι ΑΛΛΆ λίγο πιο κοντές από κλασσικές village που σημαίνει ότι αν είσαι ψηλος, χωνεσαι για να ακουμπησεις κεφάλι και μετά "πονάει μεση". Προσωπική μου γνωμη, κλασικές village που σηκώνεται και το armrest αν θες: πιο άνετες και δεν παίρνει και φωτιά ο @#$@ σου από το ψευτο-δερμα.

Αιθουσα:

Παντελως αχρηστο το ψευτο-ambilight που "παίζει" με τα trailer.

ΤΡΑΓΙΚΆ τα σήματα εξόδου κινδύνου στις πόρτες εισοδου. Αν κάποιος από εσάς παει, καθίστε ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ από 11η σειρά και ΜΠΡΟΣΤΆ. Πίσω από εκεί θα σας @#$#@ τα σήματα εξοδου. Είναι ΤΕΡΜΑ και όταν σκοτεινιάζει η, Κατά τα άλλα πισα σκοτάδι αιθουσα, την ΦΩΤΙΖΟΥΝ σαν φωτιστικα δωματιου. Αν όμως είσαι πχ σειρά 9 (j) που ήμουν εγώ σε ενοχλούν ΜΌΝΟ όταν κάνει fade to black, Αν κάτσεις στην ευθεία ή πίσω τους θα σε πεθάνουν δεν θα ευχαριστηθείς προβολή ποτέ.
Έχει αλλά 3-4 στις εξόδους δεξιά αριστερά από οθόνη που όμως είναι ΣΑΦΏΣ λιγότερο φωτεινά από αυτά της εισόδου και παλεύονται ανετα.

ΕΙΚΟΝΑ:

ΕΠΕΙΔΉ ο κόσμος δεν πάει σχεδόν καθόλου 3d πλεον, θα έχετε δει ότι στα σινεμά με πολλές αίθουσες συνήθως 3d προβολή έχει πλέον πχ 1 φορά την μέρα και αυτή σε κάποια μικρή αιθουσα.

Οπότε, Αν είστε fan του 3d, και "κυνηγάτε" να το βρειτε, Αυτή η αίθουσα είναι μονοδρομος. Έχει όσο φως χρειάζεται έξτρα (ίσως η πρώτη φορά που το πέτυχα αυτό εδώ και άπειρο καιρο), ΕΛΆΧΙΣΤΟ ΈΩΣ ΚΑΘΌΛΟΥ CROSSTALK (κάντε Google να δείτε τι είναι) που είναι συνήθως αυτό που σε πεθαίνει μαζί με την σκοτεινή εικονα. 3 ώρες έργο και δεν κουράστηκαν τα μάτια μου.

Εδώ να τονίσω ότι μιλάω για την ΑΊΘΟΥΣΑ και όχι το αν ήταν καλό το 3d του έργου. Επίσης, είναι τεράστιο πρόβλημα στο "ελληνικο" 3d οι υποτιτλοι. "Καπου" πρέπει να τους τοποθετήσουν στο βάθος πεδίου και αυτους, όμως μετά τα ματακια μας προσπαθούν ασταματητα να κάνουν focus μεταξύ υποτίτλων (σταθερό σημειο, συνήθως "έξω" από την οθονη) και όποιου σημείου το ΈΡΓΟ σου υποδεικνύει να "νεταρεις". Είναι απλά θάνατος αυτή η συνεχής ενναλαγη, και ΜΌΝΟ όσοι ξέρετε καλά αγγλικά και μπορείτε να "μαθετε" τον εγκέφαλο να ΑΓΝΟΉΣΕΙ τους υπότιτλους και την θέση τους θα ευχαριστηθείτε λίγο βάθος πεδίου του εργου.

Ή εικόνα της αίθουσας σε 3d τολμώ να πω ότι είναι ότι καλύτερο μπορεί το stereo d 3d να παιξει. Άρα είναι καθαρα μετά θέμα ταινίας και πως έγινε το conversion της. Αν το 3d σας φτιαχνει,πανελλαδικώς αυτή είναι η αίθουσα σας.

2d δεν έχω δει εκει, υποθέτω θα είναι πολύ καλό γιατί στο 2d θα σου φανεί και πιο επιβλητικό το μεγάλο (αλλά όχι "απίστευτο" ακόμα και σε σχέση με άλλες μεγάλες αίθουσες αθηνας) μεγεθος. Στο 3d τα πάντα "μαζευονται" στο οπτικό σου πεδίο. Στο 2d έχεις καλύτερη αίσθηση χώρου αίθουσας και μεγεθους.

ΗΧΟΣ:

Dolby atmos κλαϊν μαϊν.
Ελληνικό φρούτο η έξτρα τιμή στο απλά τελευταίο format ήχου της dolby. Με αυτή τη λογικη, όταν περίπου το 1994 πέρασαν κάποια σινεμά από dolby surround αναλογικό (2 κανάλια με άλλα 2 "κρυμμένα" με matrix σε αυτα) σε Dolby digital (6 διακριτά ψηφιακά κανάλια) έπρεπε το εισιτήριο να 10πλασιαστει.
Έχοντας δει Ελλάδα 4-5 atmos πλέον, έχω να πω τα εξης:

1. Τα "κανάλια ταβανιου", καταλαβαίνεις ΠΧ στους αβεντζερς ΚΑΘΑΡΑ ότι σου δίνουν "από το ταβανι" ήχο 1 φορά σε 3 ώρες έργο, όταν πέφτει ένα δέντρο με καθαρή κατεύθυνση από ηχεία ταβανιου προς ηχεία οθονης. Νά'χαμε να λεγαμε. Και η δουλειά μου είναι ηχος/Μουσική,πιστέψτε με ακούω ευλαβικα τα παντα. Η αίθουσα έχει απλά ένα αξιοπρεπές σύστημα και πχ στο μπασο υπάρχουν αθηναϊκές αίθουσες που έχουν καλυτερο/πιο σφιχτό και κυρίως περισσότερο.

Εν κατακλειδι, δεν είναι ούτε 4η αίθουσα Αθήνας στο τοπ με βάση τον ήχο της. Κρίμα, περίμενα κάτι πολύ καλυτερο.

Τέλος να πω ένα μπράβο που δεν έβαλαν και εδώ της ΤΡΑΓΙΚΈΣ επιγραφές "Dolby atmos" δεξιά αριστερα. Ενώ οι αίθουσες σχεδιάζονται με ΜΟΝΑΔΙΚΌ ΓΝΩΜΩΝΑ ηχοαποροφητικοτητα και ΜΗ ανάκλασης φωτός (τελικός σκοπός να βλέπεις την εικόνα σαν ένα "καδρο" που αιωρείται και η αίθουσα να είναι "ανυπαρκτη" στο ματι),κάποιος ΓΕΛΟΊΟΣ σκέφτηκε στις atmos αίθουσες να βάλει ΤΕΡΆΣΤΙΕΣ επιγραφές με ΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΟ ΠΛΑΣΤΙΚΌ.

Ή ταινία παίζει ΞΑΝΆ πάνω τους, Είναι τραγικό εντελως.