Που πάει η Ε.Ε.;;;

Είναι να μην πέφτουν τα χρηματιστήρια? Οι ηγέτες των κρατών προχωρούν πολύ διστακτικά στις μεταρυθμίσεις, κι αυτό οι αγορές το αξιολογούν.

Οι επιχειρήσεις στενάζουν κάτω από τη δυσκαμψία στην αγορά εργασίας, που τις αποτρέπει από το να κάνουν επενδύσεις και να έρθει η αναπτυξη.

Τι λέτε, τον κάνω καλά το Μπάμπη? (τέτοιες γενικολογες μπούρδες άνευ νοήματος ούτε ο Κοέλιο).
Θα το μεταφράσω και στα Γερμανικά και θα το στείλω στον νέο αφεντικό της χώρας. Που ξέρετε, τώρα που θα αρχίσει να μας απολύει η Διαμαντοπούλου - συγγνώμη, εξορθολογίζει έπρεπε να γράψω- μπορεί να βρω νέα απασχόληση.

Καμμιά κουκούλα σας βρίσκεται?
 
Re: Απάντηση: Που πάει η Ε.Ε.;;;

Είναι να μην πέφτουν τα χρηματιστήρια? Οι ηγέτες των κρατών προχωρούν πολύ διστακτικά στις μεταρυθμίσεις, κι αυτό οι αγορές το αξιολογούν.

Οι επιχειρήσεις στενάζουν κάτω από τη δυσκαμψία στην αγορά εργασίας, που τις αποτρέπει από το να κάνουν επενδύσεις και να έρθει η αναπτυξη.

Τι λέτε, τον κάνω καλά το Μπάμπη? (τέτοιες γενικολογες μπούρδες άνευ νοήματος ούτε ο Κοέλιο).
Θα το μεταφράσω και στα Γερμανικά και θα το στείλω στον νέο αφεντικό της χώρας. Που ξέρετε, τώρα που θα αρχίσει να μας απολύει η Διαμαντοπούλου - συγγνώμη, εξορθολογίζει έπρεπε να γράψω- μπορεί να βρω νέα απασχόληση.

Καμμιά κουκούλα σας βρίσκεται?

χαχαχααχ!!! Πέρασε η επέτειος της κουκούλας Κωνσταντίνε, χτες ήταν.....:ernaehrung004:
 
Re: Απάντηση: Που πάει η Ε.Ε.;;;

Είναι να μην πέφτουν τα χρηματιστήρια? Οι ηγέτες των κρατών προχωρούν πολύ διστακτικά στις μεταρυθμίσεις, κι αυτό οι αγορές το αξιολογούν.

Οι επιχειρήσεις στενάζουν κάτω από τη δυσκαμψία στην αγορά εργασίας, που τις αποτρέπει από το να κάνουν επενδύσεις και να έρθει η αναπτυξη.

Τι λέτε, τον κάνω καλά το Μπάμπη? (τέτοιες γενικολογες μπούρδες άνευ νοήματος ούτε ο Κοέλιο).
Θα το μεταφράσω και στα Γερμανικά και θα το στείλω στον νέο αφεντικό της χώρας. Που ξέρετε, τώρα που θα αρχίσει να μας απολύει η Διαμαντοπούλου - συγγνώμη, εξορθολογίζει έπρεπε να γράψω- μπορεί να βρω νέα απασχόληση.

Καμμιά κουκούλα σας βρίσκεται?

:D :SFGSFGSF:
 
The Need for Real Debate. How to Get Europeans to Care about Europe

Πηγή: Spiegel on-line
A Commentary by Roland Nelles

For far too long, the Germans have allowed the Europe debate to be led by a small number of experts, meaning they bear partial responsibility for the current chaos. But there is still a way to achieve a better Europe and get ordinary people to care about the EU -- through direct elections.


http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,781303,00.html#ref=nlint
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

• Κομισιόν: Οι χαμηλοί μισθοί των εκπαιδευτικών, η κοινωνική ανισότητα και η κακή ποιότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων φουντώνουν την παραπαιδεία σε όλη την Ευρώπη.
• Απάντηση σε ερώτηση του Νίκου Χουντή.

«Οι χαμηλοί μισθοί των εκπαιδευτικών», «η κοινωνική ανισότητα και ο κοινωνικός ανταγωνισμός», αλλά και «τα εκπαιδευτικά συστήματα που ευνοούν μια εκπαίδευση στηριζόμενη στις επιδόσεις», είναι οι βασικότερες αιτίες που φουντώνει την παραπαιδεία, όχι μόνο στην Ελλάδα (στην οποία είναι χρόνιο φαινόμενο) αλλά και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτό απαντάει η Κομισιόν σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή.

Ο Νίκος Χουντής στην ερώτηση του ζητούσε να πληροφορηθεί τα αποτελέσματα της έρευνας του δικτύου NESSE που χρηματοδότησε η Κομισιόν για την παραπαιδεία στην Ευρώπη. Στην ερώτηση του ο Νίκος Χουντής τόνιζε ταυτόχρονα ότι «κάθε χρόνο τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά δαπανούν δισεκατομμύρια ευρώ για ιδιωτική φροντιστηριακή βοήθεια, που καλύπτει τις τρείς βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το φαινόμενο βρίσκεται «σε φάση έκρηξης» και είναι σαφές ότι «η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης αυξάνεται» και την καλούσε την Κομισιόν να παραθέσει τα στοιχειά που διαθέτει για την ανάπτυξη της παραπαιδείας στις χώρες μέλη της Ε.Ε. και να λάβει μέτρα για τον περιορισμό της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης.

Στην απάντηση της η αρμόδια Επίτροπος για θέματα εκπαίδευσης και κατάρτισης κα Βασιλείου αφού σημειώνει ότι: «Η Επιτροπή ανέθεσε στο δίκτυο NESSE τη σύνταξη αυτής της ανεξάρτητης έκθεσης επειδή αναγνωρίζει την αυξανόμενη σοβαρότητα αυτού του φαινομένου και αντιλαμβάνεται την ανάγκη να ξεκινήσει, μέσα στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, μια εντονότερη συζήτηση για τις επιπτώσεις του και για άλλα συναφή θέματα, όπως είναι η ισότιμη μεταχείριση και το έργο των σχολείων» τονίζει με έμφαση ότι: «Σύμφωνα με αυτή την ανεξάρτητη έκθεση, αρκετοί παράγοντες συμβάλλουν στην εξάπλωση της παραπαιδείας μέσα στην ΕΕ. Ανάμεσα σε αυτούς τους παράγοντες ξεχωρίζουν τρεις:

α. χαμηλοί μισθοί των εκπαιδευτικών
β. η ποιότητα του κανονικού εκπαιδευτικού συστήματος και η νοοτροπία που ευνοεί μια εκπαίδευση στηριζόμενη στις επιδόσεις
γ. ανισότητα και κοινωνικός ανταγωνισμός

και καταλήγει: «Η μελέτη δείχνει επίσης ότι η παραπαιδεία φαίνεται να είναι πολύ λιγότερο ανεπτυγμένη στα κράτη μέλη όπου υπάρχουν λιγότερες ανισότητες και όπου τα εκπαιδευτικά συστήματα ικανοποιούν σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες των οικογενειών.
Η Επιτροπή πιστεύει ότι η δημοσίευση αυτής της μελέτης θα προβάλει εντονότερα τη σοβαρότητα της παραπαιδείας και των συναφών ζητημάτων, προκαλώντας μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


22.08.2011 Το Γραφείο Τύπου του ΣΥΝ
 
Αυτο που μπορω να πω εγω, που πηγα σε ιδιωτικο σχολειο, ειναι οτι ολη η σειρα μου ιδιαιτερα εκανε. Και οι δασκαλοι εκει καλοπληρωνονταν. Το δε ποσοστο επιτυχιας δεν ηταν ιδιαιτερα καλυτερο απο τα δημοσια σχολεια. Αρα δεν ειναι τοσο θεμα ποιοτητας η μισθου των εκπαιδευτικων.

Το φροντιστηριο ειναι απαραιτητο λογω δυσκολιας της υλης που καποιες φορες ειναι πανεπιστημιακου επιπεδου. Αυτο μπορει να αλλαξει και να μειωσει δραστικα την παραπαιδεια διχως να στερησει απαραιτητες γνωσεις (επιπεδου λυκειου), σε συνδυασμο με αλλαγη τροπου εισαγωγης στις ανωτερες και ανωτατες σχολες.

Επισης, οταν σπουδασα στο εξωτερικο λογω αποτυχιας στις πανελληνιες, το επιπεδο γενικης παιδειας που ειχα παρει απο το Ελληνικο σχολειο ηταν ΚΛΑΣΕΙΣ ανωτερο ΟΛΩΝ των συμφοιτητων μου εξαιρουμενων των Κινεζων. Ειμουν μαθητης του 15-16 σε ολο το λυκειο και τελειωσα με επαινο, με το ιδιο διαβασμα...

Μηπως λοιπον φταιει για την εξαρση παραπαιδειας, αν μπορω να πω οτι φταιει, η ποσοτητα και δυσκολια (για επιπεδο λυκειου) της διδακτικης υλης και ο ανταγωνισμος (τροπος εισαγωγης σε σχολες)?
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Που πάει η Ε.Ε.;;;

Αυτο που μπορω να πω εγω, που πηγα σε ιδιωτικο σχολειο, ειναι οτι ολη η σειρα μου ιδιαιτερα εκανε. Και οι δασκαλοι εκει καλοπληρωνονταν. Το δε ποσοστο επιτυχιας δεν ηταν ιδιαιτερα καλυτερο απο τα δημοσια σχολεια. Αρα δεν ειναι τοσο θεμα ποιοτητας η μισθου των εκπαιδευτικων.

Το φροντιστηριο ειναι απαραιτητο λογω δυσκολιας της υλης που καποιες φορες ειναι πανεπιστημιακου επιπεδου. Αυτο μπορει να αλλαξει και να μειωσει δραστικα την παραπαιδεια διχως να στερησει απαραιτητες γνωσεις (επιπεδου λυκειου), σε συνδυασμο με αλλαγη τροπου εισαγωγης στις ανωτερες και ανωτατες σχολες.

Επισης, οταν σπουδασα στο εξωτερικο λογω αποτυχιας στις πανελληνιες, το επιπεδο γενικης παιδειας που ειχα παρει απο το Ελληνικο σχολειο ηταν ΚΛΑΣΕΙΣ ανωτερο ΟΛΩΝ των συμφοιτητων μου εξαιρουμενων των Κινεζων. Ειμουν μαθητης του 15-16 σε ολο το λυκειο και τελειωσα με επαινο, με το ιδιο διαβασμα...

Μηπως λοιπον φταιει για την εξαρση παραπαιδειας, αν μπορω να πω οτι φταιει, η ποσοτητα και δυσκολια (για επιπεδο λυκειου) της διδακτικης υλης και ο ανταγωνισμος (τροπος εισαγωγης σε σχολες)?

Αποκλειστικά και μόνο το δεύτερο. Οποιος μπορεί να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το κάνει και θα το κάνει.
Τα ευκολότερα θέματα - ύλη κάνουν απλώς δυκολότερη τη διάκριση: το 19,6 μπαίνει ιατρική, το 19,55 μένει έξω (σήμερα, ακόμα και με αυτή την ύλη, είμαστε στο 19 !).

Στις μεσαίες βαθμολογίες (14-17) με μια καλή δουλειά στο σχολείο, ένας - καλός - μαθητής τα καταφέρνει.
Το πρόβλημα είναι ότι ο μαθητής που από μόνος του θα έγραφε π.χ. 17, θα αρχίσει τα φροντιστήρια μπας και το κάνει 18 και μπει σε κανένα πολυτεχνείο, που θεωρείται ότι έχει καλύτερη αποκατάσταση από το μαθματικό π.χ.

Στο εξωτερικό το φαινόμενο ήταν παλιότερα ανύπαρκτο γιατί η προσφορά κάλυπτε τη ζήτηση.

Και για τα ιδιαίτερα έχεις δίκιο: Τα ακριβότερα είναι αυτά που κάνουν οι καθηγητές των ιδιωτικών κύρους στους μαθητές τους (50-60 ευρώ η ώρα π.χ στα μαθηματικά από καθηγητές του κολεγίου).
Και κάνουν και εκεί ΟΛΟΙ, μιας και τα χρήματα δεν έιναι θέμα, υπάρχουν.
 
Το β και γ δεν τα είδατε; Γιατί παραμένετε κολημμένοι στο α;

Και μήπως αυτό που συμβαίνει σήμερα δεν είναι η παγίωση του ταξικού σχολείου; Την ίδια ώρα που καταργήθηκε η υποβοηθητική διδασκαλία (που από το δεύτερο χρόνο απέδωσε καλά) άρχισε η δουλειά με το International Baccarauleat στο οποίο έχουν πρόσβαση ελάχιστοι και μόνο στην Αθήνα.

Και συνεχίζει παρότι ανακαλύφθηκε δυο φορές κλοπή των θεμάτων...

την προώθηση του ατομικού ανταγωνισμού σε βάρος της συνεργασίας;

την απόλυτη προτεραιότητα των επιδόσεων σε βάρος της κοινωνικοποίησης;
 
Re: Απάντηση: Re: Που πάει η Ε.Ε.;;;

Αποκλειστικά και μόνο το δεύτερο. Οποιος μπορεί να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το κάνει και θα το κάνει.
Τα ευκολότερα θέματα - ύλη κάνουν απλώς δυκολότερη τη διάκριση: το 19,6 μπαίνει ιατρική, το 19,55 μένει έξω (σήμερα, ακόμα και με αυτή την ύλη, είμαστε στο 19 !).

Στις μεσαίες βαθμολογίες (14-17) με μια καλή δουλειά στο σχολείο, ένας - καλός - μαθητής τα καταφέρνει.
Το πρόβλημα είναι ότι ο μαθητής που από μόνος του θα έγραφε π.χ. 17, θα αρχίσει τα φροντιστήρια μπας και το κάνει 18 και μπει σε κανένα πολυτεχνείο, που θεωρείται ότι έχει καλύτερη αποκατάσταση από το μαθματικό π.χ.

Στο εξωτερικό το φαινόμενο ήταν παλιότερα ανύπαρκτο γιατί η προσφορά κάλυπτε τη ζήτηση.

Και για τα ιδιαίτερα έχεις δίκιο: Τα ακριβότερα είναι αυτά που κάνουν οι καθηγητές των ιδιωτικών κύρους στους μαθητές τους (50-60 ευρώ η ώρα π.χ στα μαθηματικά από καθηγητές του κολεγίου).
Και κάνουν και εκεί ΟΛΟΙ, μιας και τα χρήματα δεν έιναι θέμα, υπάρχουν.

Νομιζω οτι θα συμφωνησω απολυτα.
Και το θεμα της 'παραπανω' η 'δυσκολοτερης' υλης, τωρα που το ξανασκεφτομαι, μονο καλο μπορει να κανει στη γενικοτερη παιδεια μας.
 
Απάντηση: Re: Που πάει η Ε.Ε.;;;

Το β και γ δεν τα είδατε; Γιατί παραμένετε κολημμένοι στο α;

Και μήπως αυτό που συμβαίνει σήμερα δεν είναι η παγίωση του ταξικού σχολείου; Την ίδια ώρα που καταργήθηκε η υποβοηθητική διδασκαλία (που από το δεύτερο χρόνο απέδωσε καλά) άρχισε η δουλειά με το International Baccarauleat στο οποίο έχουν πρόσβαση ελάχιστοι και μόνο στην Αθήνα.

Και συνεχίζει παρότι ανακαλύφθηκε δυο φορές κλοπή των θεμάτων...

την προώθηση του ατομικού ανταγωνισμού σε βάρος της συνεργασίας;

την απόλυτη προτεραιότητα των επιδόσεων σε βάρος της κοινωνικοποίησης;

Αυτά είναι δυστυχώς λίγο-πολύ δεδομένα. Και δεν το βλέπω να αλλάζει η εκπαίδευση προσανατολισμό τώρα κοντά. Μάλλον προς charter schools πάμε δυστυχώς..
 
Θα ηθελα να μαθω σε ποιες χωρες της ΕΕ υπαρχει παραπαιδεια...
Στο Βελγιο εχω εναν εξαδελφο, του οποιου φαινοταν παραξενο το γεγονος οτι εκανα φροντιστήριο αγγλικα και καποια μαθηματα για την δεσμη...
Σπουδασα στην Ιταλια και φροντιστηρια δεν υπαρχαν ουτε στο σχολειο ουτε στο πανεπιστημιο. Οταν τελειωσα και γυρισα για να δωσω ΔΟΑΤΑΠ σχεδον ολοι εκαναν φροντιστηρια για να δωσουν τις συγκεκριμενες εξετασεις(!!!) επισης εμαθα οτι ηταν δεδομενο οτι οι εγχωριοι φοιτητες εκαναν φροντιστηρια για να παιρνουν τα μαθηματα!!!


Δεν ξερω τι γινεται σημερα στο σχολειο αλλά το 1993 που εκανα δεσμη σχεδον ολοι οι καθηγητες του σχολειου "σηκωναν" μαθητες να κανουν την παραδοση λεγοντας οτι "τα εχετε κανει ηδη στο φροντιστηριο...εδω κανουμε επαναληψη"!!!
 
Όχι δεν γίνεται έτσι... πλέον.

Από την άλλη μπορώ να σου στείλω φωτογραφίες από πινακίδες και μικρές αγγελίες για φροντιστήρια, ακόμη και από το Δουβλίνο.

Φυσικά για Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία, Σερβία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, μιλούμε για παραπαιδεία σημαντικών διαστάσεων, όχι βέβαια στα δικά μας νούμερα (τα οποία είναι συνεχώς μειούμενα).

Ή μήπως έχετε στο μυαλό σας μόνο τα σκανδιναβικά κράτη κι εκείνα του σκληρού πηρύνα της Ευρώπης;
 
Απάντηση: Re: Που πάει η Ε.Ε.;;;

Θα ηθελα να μαθω σε ποιες χωρες της ΕΕ υπαρχει παραπαιδεια...
Στο Βελγιο εχω εναν εξαδελφο, του οποιου φαινοταν παραξενο το γεγονος οτι εκανα φροντιστήριο αγγλικα και καποια μαθηματα για την δεσμη...
Σπουδασα στην Ιταλια και φροντιστηρια δεν υπαρχαν ουτε στο σχολειο ουτε στο πανεπιστημιο. Οταν τελειωσα και γυρισα για να δωσω ΔΟΑΤΑΠ σχεδον ολοι εκαναν φροντιστηρια για να δωσουν τις συγκεκριμενες εξετασεις(!!!) επισης εμαθα οτι ηταν δεδομενο οτι οι εγχωριοι φοιτητες εκαναν φροντιστηρια για να παιρνουν τα μαθηματα!!!


Δεν ξερω τι γινεται σημερα στο σχολειο αλλά το 1993 που εκανα δεσμη σχεδον ολοι οι καθηγητες του σχολειου "σηκωναν" μαθητες να κανουν την παραδοση λεγοντας οτι "τα εχετε κανει ηδη στο φροντιστηριο...εδω κανουμε επαναληψη"!!!

Ειδικά για Ιταλία και Πορτογαλία σήμερα μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι γίνονται πολλά ιδιαίτερα. Έχω διορισμένους συναδέλφους στη Braga και στο Madaloni (κοντά στην Καζέρτα) οι οποίοι κάνουν ιδιαίτερα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Στην Αγγλία 1992-1996 που σπούδαζα εκεί δεν υπήρχαν παρά ελάχιστα. Βέβαια ήταν πολύ εύκολη η πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Σήμερα δεν ξέρω τι γίνεται.
Εδώ έχουν αυξηθεί πολύ τα ιδιαίτερα στο Πανεπιστήμιο και κυρίως το Ανοικτό την τελευταία δεκαετία. Είναι για μένα λυπηρό κάποιος κάποιος που θέλει αύριο να λέγεται επιστήμονας να μη μπορεί να διαβάσει μόνος του.
 
Last edited:
H Σλοβακία επιδοτεί τίς στειρώσεις τσιγγάνων και φτωχών επειδή κάνουν πολλά παιδιά...Τι θάλεγε ένας νεοφιλελεύθερος επ´αυτού?..Μά φυσικά πώς ειναι ένα δίκαιο εξισορροπιστικό μέτρο..:ADFADF1::ADFADF1::ADFADF1:

Κανονικοί Ναζί αλήτες..
 
Last edited:
http://tsak-giorgis.blogspot.com/2011/08/shoplifters-of-world-unite.html

Ζιζεκ σε ένα ''πολυπλοκο'' αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον κείμενο με αφορμή τις εξεγέρσεις τού Λονδίνου,πού ασχολείται μέ την κατάσταση στην Αιγυπτο ,στην Ισπανια και στην Ελλάδα..
 
Re: Απάντηση: Που πάει η Ε.Ε.;;;

H Σλοβακία επιδοτεί τίς στειρώσεις τσιγγάνων και φτωχών επειδή κάνουν πολλά παιδιά...Τι θάλεγε ένας νεοφιλελεύθερος επ´αυτού?..Μά φυσικά πώς ειναι ένα δίκαιο εξισορροπιστικό μέτρο..:ADFADF1::ADFADF1::ADFADF1:

Κανονικοί Ναζί αλήτες..
Δεν γνωριζω τι γινεται στις αλλες χωρες αλλά στην Ελλαδα παιρνουν αρκετα επιδοματα και η πολιτεια προσπαθει με τον Α ή Β τροπο να τους κοινωνικοποιησει αλλά οι ρομ δεν κοινωνικοποιουνται με τιποτα. Φυσικα υπαρχουν και ρομ οπου ειναι εμποροι ενδυματων και αγροτικων προιοντων και μενουν σε σπιτια εχοντας mercedes. Οι υπολοιποι ομως, σπιτι τους δινεις και μενουν σε σκηνη στον κηπο...Πιστευω ειναι θεμα...
 
Re: Απάντηση: Που πάει η Ε.Ε.;;;

Η μεζονέτα και το μερτσεντόνι είναι βασική προϋπόθεση πολιτισμού.

:flipout::flipout:

Τελικά ποιος είναι περισσότερο κοινωνικοποιημένος....Ο αθίγγανος που μένει σε σκηνές με όλη του την φαμίλια,με τα πιτσιρίκια να χορεύουν σε κάθε ευκαιρία με τα παιδιά από τις γειτονικές σκηνές (η τσαντίρια,όπως θέλετε πείτε το),η ''εμείς'' οι υπόλοιποι που είμαστε κλεισμένοι σε ένα σπίτι με μια τηλεόραση σε κάθε δωμάτιο ,ο καθένας για την πάρτη του.....:ADFAD2:
 
Re: Απάντηση: Που πάει η Ε.Ε.;;;

:flipout::flipout:

Τελικά ποιος είναι περισσότερο κοινωνικοποιημένος....Ο αθίγγανος που μένει σε σκηνές με όλη του την φαμίλια,με τα πιτσιρίκια να χορεύουν σε κάθε ευκαιρία με τα παιδιά από τις γειτονικές σκηνές (η τσαντίρια,όπως θέλετε πείτε το),η ''εμείς'' οι υπόλοιποι που είμαστε κλεισμένοι σε ένα σπίτι με μια τηλεόραση σε κάθε δωμάτιο ,ο καθένας για την πάρτη του.....:ADFAD2:
Ωραια ειναι να τα λες και να τα γραφεις αλλά για να σε δω στην πραξη? Εισαι ελευθερος και μπορεις να παρεις την οικογενεια σου (αφου την ρωτησεις) και να μεινεις σε σκηνη και με ολα τα κομφορ που συνοδευουν την ζωη των ρομ σε καταυλισμο. Το θεμα ειναι οτι εχεις παρει ενα "κομματι" του τροπου ζωης των ρομ και οχι ολο το "πακετο" (γαμοι σε μικρη ηλικια, ανθυγιεινές συνθηκες διαβιωσης, παιδικη θνησιμοτητα, εγκληματικοτητα, ιεραρχια, βεντετες, παιδικη εκμεταλευση κλπ).
Ωστοσο το "κομματι" του τροπου ζωης των ρομ που εχεις επιλεξει και εχεις αναφερει μπορεις να το εχεις και σε ενα χωριο ή σε μια μικρη πολη της επαρχιας ....πιστευω σε πολυ καλυτερες συνθηκες πακετου απο αυτο των ρομ.