Πρόβλημα με ηλεκτρικό αλυσοπρίονο

Diabolic

Supreme Member
22 April 2012
8,936
Πράβι
Καλησπέρα μαστόρια!!!

Καλό μήνα καταρχήν και καλά μπάνια!!!

Ας περάσουμε όμως στο ψητό!

Σήμερα το πρωί είπα να κόψω λίγα ξύλα που είχα να τα κάνω προσάναμμα για κανένα barbeque τώρα που τραβάει ο καιρός.
Έτσι λοιπόν, για να μην μπλέκω με βενζίνες κλπ χρησιμοποίησα το αλυσοπρίονο μπαταρίας που έχω.

Αφού έκοψα 2-3 ξύλα (διάμετρος το πολύ 4-5 εκατοστά) το αλυσοπρίονο σταμάτησε! Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν αν η μπαταρία τελείωσε αλλά μέσα σε 5 λεπτά χρήσης και μάλιστα ιδιαίτερα απλής δεν ήταν κάτι τέτοιο δυνατό. Τσέκαρα μετά αν κόλλησε κάτι στην αλυσίδα αλλά όλα ήταν οκ.
Τοποθέτησα την μπαταρία σε άλλο μηχάνημα της ίδιας σειράς και λειτουργούσε άψογα. Μετά ξαναδοκίμασα την μπαταρία στο αλυσοπρίονο και ενώ όταν πατούσα μαλακά τον διακόπτη το αλυσοπρίονο λειτουργούσε (χωρίς λάμα και αλυσίδα) μόλις πατούσα περισσότερο τον διακόπτη για να ανεβάσει στροφές αυτό έσβηνε.
Φυσικά ούτε το μοτέρ εξαρχής είχε ζεσταθεί, ούτε μύρισα τίποτε καμμένο.
Μετά από μερικές δοκιμές που του έκανα, πλέον το μοτέρ δεν λειτουργεί αλλά απ ότι είδα γυρνάει ελεύθερα με το χέρι.

Googlαρα το θέμα μου, και απ ότι είδα αν το μοτέρ γυρνάει ελεύθερα τότε μάλλον παίζει να τα τίναξε κάποιος διακόπτης αλλά για επιβεβαίωση χρειάζεται να τον μετρήσω (και το μοτέρ) με πολύμετρο.

Σας έχει τύχει κάτι ανάλογο ξανά εσάς? Λογικά επειδή εντάσεται στα ηλεκτρικά εργαλεία (όπως ένα δράπανο, ένας τροχός κλπ), παρόμοια συμπρώματα σε άλλα εργαλεία τι υποδηλώνουν συνήθως?

Υ.Γ 1: Εννοείται ότι έλυσα το αλυσοπρίονο και το φύσηξα (δεν ήταν βρώμικο) και τσέκαρα οπτικά το μοτέρ και είναι εντάξει.
Υ.Γ 2: Το μοτέρ είναι ακαρβούνωτο (κοινώς brushless).
 
Δες με ενα πολυμετρο/ομωμετρο αν κλεινει κυκλωμα ομδιακοπτης. Το μοτερ επισης μπορεις να το μετρησεις, βασικα τα τυλιγμστα στο στατη με ενα ομωμετρο επισης. Αλλα για σιγουρια, αν ηταν 230/400v θα σου ελεγα να το δεις και με ενα μονωσομετρο. Αλλα τωρα ατα 18v δεν ξερω αν μπορει να γινει αυτο.
Ryobi?
 
Yes αλλά 40 V.

Επειδή στα ηλεκτρολογικά δεν είμαι τόσο καλός, θα προσπαθήσω για αρχή να μετρήσω τον διακόπτη και μετά το μοτέρ.
Για να μετρήσω τον διακόπτη φαντάζομαι ότι δεν χρειάζεται να τον αποσυνδέσω από τα καλώδια έτσι?
 
Yes αλλά 40 V.

Επειδή στα ηλεκτρολογικά δεν είμαι τόσο καλός, θα προσπαθήσω για αρχή να μετρήσω τον διακόπτη και μετά το μοτέρ.
Για να μετρήσω τον διακόπτη φαντάζομαι ότι δεν χρειάζεται να τον αποσυνδέσω από τα καλώδια έτσι?

Θα αποσυνδέσεις φυσικά τά 2 καλώδια που εχει επανω ο διακοπτης και με το πολυμετρο στην θεση ohm θά βαλεις τους 2 ακροδεκτες στις επαφες του διακοπτη,θα πατησεις τον διακοπτη για να δεις αν κλεινη κυκλωμα.
Η για προβλημα διακοπτη μου ακουγεται, η κακια επαφη καλωδιου διακοπτη η και το καλωδιο που παει απο μπαταρια-διακοπτη-μοτερ μπορει καπου να εχει ψιλοκοπει εσωτερικα και καπου δινει καπου δεν δινει τσεκαρε τα ολα
 
Το καλυτερο ειναι να αποσυνδεθουν. Αλλα αν ξερεις τι κανεις και τι πρεπει να δεις, δεν χρειαζεται για να δεις αν ανοιγει/κλεινει κυκλωμα. Αν και επειδη λογικα δουλευει σταδιακα μπορει να μην ειναιναπλα διακοπτης αλλα καποιοιυ ειδους ποντεσιομετρο.
 
Θα αποσυνδέσεις φυσικά τά 2 καλώδια που εχει επανω ο διακοπτης και με το πολυμετρο στην θεση ohm θά βαλεις τους 2 ακροδεκτες στις επαφες του διακοπτη,θα πατησεις τον διακοπτη για να δεις αν κλεινη κυκλωμα.
Η για προβλημα διακοπτη μου ακουγεται, η κακια επαφη καλωδιου διακοπτη η και το καλωδιο που παει απο μπαταρια-διακοπτη-μοτερ μπορει καπου να εχει ψιλοκοπει εσωτερικα και καπου δινει καπου δεν δινει τσεκαρε τα ολα

Δηλαδή πατώντας τον διακόπτη τέρμα, πρέπει το πολύμετρο να μου βγάζει μηδέν έτσι?

Δεν είναι πιο σπάνιο πάντως το καλώδιο να φταίει, ειδικά σε κάτι που δεν έχει κινούμενα μέρη?
 
Δεν θα το ελεγα. Μου εχει τυχει τουλαχιστον δυο φορες σε ηλεκτρικο εργαλειο ομως, να εχει κοπει το καλωδιο και να μην φαινεται εξωτερικα. Δες εκει τα καλωδια που τσακιζουν καινπερνανε απο στενα. Μπορεις καθε τμημα καλωδιου στα ακρα του να δεις συνεχεια, δηλαδη 0ohm.
 
Για να σας διευκολύνω λίγο, ο διακόπτης έχει αυξομειούμενη ένταση (όπως σε ένα δράπανο παράδειγμα).

Εσύ λες αν εμφανίζει κάποια διαρροή δηλαδή.
Αν είναι πράγματι αυτό που λες, πρέπει να αλλαχθεί το καλώδιο σωστά?
 
Δηλαδή πατώντας τον διακόπτη τέρμα, πρέπει το πολύμετρο να μου βγάζει μηδέν έτσι?

Δεν είναι πιο σπάνιο πάντως το καλώδιο να φταίει, ειδικά σε κάτι που δεν έχει κινούμενα μέρη?

Αν εχεις αναλογικο πολυμετρο μολις πατησεις τον διακοπτη τέρμα πρεπει να σου δειχνη καπου κοντα στο 0 μηδέν στην κλιμακα των Mohm,στην κλιμακα των Κohm δεν θα είναι ακριβώς στό 0 μηδέν λιγο ελαφρώς λιγοτερο
Αν εχεις ψηφιακο πολυμετρο δεν θα ειναι επακριβως στο μηδεν 0 αλλα πολυ κοντα γενικα.
Καλυτερα να το βαλεις στην κλιμακα των Mohm η Kohm και να κανεις την μετρηση

Aν παει κοντα στο 0 μηδεν με πατημενο τερμα διακοπτη τοτε ο διακοπτης ειναι οκ
 
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες, θα πάω για δοκιμή σε λίγο και αργότερα θα φροντίσω να σας ενημερώσω.

Οπότε το πιθανότερο είναι να είναι διακόπτης ή κάποιο καλώδιο εφ όσον τα υπόλοιπα είναι ΟΚ έτσι?
Μία ενδεχόμενη αλλαγή σε καλώδιο (αν είναι διακόπτης θα μιλήσω με την εταιρεία), γίνεται και στο κατάστημα της γειτονιάς σωστά?
 
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες, θα πάω για δοκιμή σε λίγο και αργότερα θα φροντίσω να σας ενημερώσω.

Οπότε το πιθανότερο είναι να είναι διακόπτης ή κάποιο καλώδιο εφ όσον τα υπόλοιπα είναι ΟΚ έτσι?
Μία ενδεχόμενη αλλαγή σε καλώδιο (αν είναι διακόπτης θα μιλήσω με την εταιρεία), γίνεται και στο κατάστημα της γειτονιάς σωστά?

Κοίτα μέ σιγουριά καί από μακρυά απλά εικασίες κάνω,βήμα βήμα θά πάμε και θά δουμε,αν ο διακοπτης ειναι οκ,μετα ελεγχο στα καλωδια μοτερ-διακοπτη-μπαταρια,δεν ξερω αν εχουν καποια ηλεκτρονικη πλακετα αυτα,αν εχουν και τα καλωδια ειναι οκ,μετα η πλακετα η μοτερ ,αν ειναι πλακετα η μοτερ και εχεις εγγυηση πηγαινε το στην εγγυηση γιατι εκει δυσκολευει το πραγμα,αλλα οπως τα περιγραφεις η διακοπτης μου ακουγεται η κακη επαφη καλωδιο με κλιπς διακοπτη (ξυσε στα εκει με ενα μικρο γυαλοχαρτο μπας και εχουν οξειδωθεί δηλαδη τις επαφες του διακοπτη και τα κλιπς ,και μετά ελεγχο στα καλωδια με το πολυμετρο.Ο διακοπτης ναι ειναι ευκολο να αντικατασταθη.
 
Η Εγγύηση είναι στο Αμερικα δυστυχώς, δεν κυκλοφορούν Ελλάδα αυτά τα εργαλεία...

Θα ανεβάσω φωτό με την εγχείρηση για να δεις. Έχει μέσα μία τεράστια πλακέτα με ψύκτρα από πάνω (έχει υποδοχές που γράφει, μοτέρ, φρένο αλυσίδας κλπ).
Θα δω τώρα για τον διακόπτη και αν μπορεσω και τα καλωδια.
Μετά όπως είπες και εσύ βλέπουμε...

Φυσικά έστειλα μνμ και από εκεί που το πήρα για περαιτέρω διευκρινήσεις...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Παιδιά μου ήρθε φλασιά, θυμήθηκα ότι το πρωί που το χρησιμοποίησα, είπα να το γεμίσω με λάδι και έτσι όπως το είχα πλαγιαστό θυμήθηκα ότι λίγο λάδι πέρασε μέσα από τις γρίλιες του μοτέρ γιατί πάνω στην απροσεξία μου, έπεσε λίγο έξω...

Οπότε λογικά δεν είναι θέμα διακόπτη η καλωδίου αν και θα φροντίσω να πάρω τις σχετικές μετρήσεις.

Μπορώ με κάποιο σπρέι να ψεκάσω τα καλώδια με τα οποία ήρθε σε επαφή το λάδι χωρίς να προκαλέσω ζημιά?
Έχω σπρέυ καθαρισμού δισκόφρενων, καρμπυρατέρ κλπ... (νομίζω ότι σπρέυ τύπου WD40 δεν είναι κατάλληλα έτσι?).
 
Αν το μοτέρ έχει καρβουνάκια τότε μπορεί να έχει πάει το λάδι εκεί και να μην έχουν καλή επαφή με τον συλλέκτη.
 
Re: Απάντηση: Πρόβλημα με ηλεκτρικό αλυσοπρίονο

Αν το μοτέρ έχει καρβουνάκια τότε μπορεί να έχει πάει το λάδι εκεί και να μην έχουν καλή επαφή με τον συλλέκτη.

Δεν έτρεξε μεγάλη ποσότητα πάντως, αλλά μιας και που το αναφέρεις, το μοτέρ δεν έχει κάρβουνα...
Για αρχή θα το φυσήξω αλλά μετά μπορώ να το ψεκάσω με κάποιο σπρέυ καθαρισμού (πχ δισκόφρενων ή καρμπυρατέρ)?
 
Δεν κάνει γιατί είναι πολύ ισχυρό. Μπορεί να χαλάσει το βερνίκι από την θωράκιση του μοτέρ.
Υπάρχουν ειδικά σπρέι για τον καθαρισμό ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.
Δες την θήκη του μοτέρ εκεί γύρο αν έχει τίποτα λάδια που πετάχτηκαν από την περιστροφή του.
 
Λοιπόν επειδή χθες γύρισα αργά...

Μέτρησα τον διακόπτη και όταν τον πατάω τέρμα μηδενίζει οπότε κλείνει το κύκλωμα.
Έπειτα μέτρησα και 2 πυκνωτές που είχε πάνω στην πλακέτα αλλά και αυτοί μου έδιναν 2.56 Ω ο καθένας (αν τους μέτρησα σωστά).

Τώρα για να πω την αλήθεια δεν βρήκα ίχνη λαδιού εντός του αλυσοπρίονου, να το ψεκάσω όλο προληπτικά με σπρέυ επαφών?

Επίσης με την μπαταρία πάνω το μοτέρ ξεκινάει να περιστρέφεται με αρκετή ροπή και σβήνει αμέσως.
Καμιά φορά δεν αποκρίνεται καν στην πίεση του διακόπτη αλλά αν το περιστρέψω λίγο με το χέρι και μετά ξαναπατήσω τον διακόπτη ξανακάνει το ίδιο...

Σε λίγο θα ρωτήσω έναν φίλο που ασχολείται αλλά θα ήθελα και καμιά ιδέα από εσάς γιατί δεν είναι σίγουρο ότι θα βρω λύση...

Μου θυμίζει πάντως τα συνήθη συμπτώματα που συμβαίνουν στις μηχανές γκαζόν ρεύματος, όπου αλλάζουν πυκνωτές και όλα είναι κομπλέ...
 
Πυκνωτη θα ελεγα και γω. Αλλα εδω μιλαμε για μηχανημα συνεχοους ρευματος. Οποτε η φιλοσοφια της βλαβης αυτης, δεν στεκει. Κατι σε ηλεκτρονικο ισως. Το ντιμαρισμα πως γινετε του γκαζιου? μηπως φθαρθηκε ο διακοπτης ή οτι τελος παντων προκαλει αυτο?