Προσοχή κάτοχοι FOCAL Spirit One (!)

Gojakla

Supreme Member
20 May 2009
5,856
Όσοι έχετε αγοράσει τα Focalάκια ακουστικά έχετε το νού σας διότι στο changstar.com τέθηκε ένα ζήτημα κατασκευαστικού ελαττώματος στα διαφράγματα...
Τέτοιο, που μηχανικοί της Focal επισκέφθηκαν το μέλος "Tyll Hertsens" που είχε το πρόβλημα -και το ανέφερε-, με σκοπό την έρευνα και επίλυση του προβλήματος.
(Θεωρώ πώς το άνωθεν μέλος δεν ήταν ένα "απλό" μέλος ενός forum ώστε να μπορεί να κατεβάσει μηχανικούς της Focal στο σπιτικό του... :flipout:)


Για να μην σας κουράζω, το πλήρες θέμα στο changstar είναι εδώ: --> http://www.changstar.com/index.php/topic,467.0.html


Το ρεζουμέ είναι το παρακάτω και το παραθέτω όπως ακριβώς εγράφει από τον "Tyll Hertsens":

Tyll Hertsens said:
Ha!

Well, as JJ knows well, the Focal guys were in the house on Thursday. They have fixed the problem, which was due to the factory in China reworking diaphragms during the manufacturing process. These reworked diaphragms would subsequently fail in the field. (They did pass a pretty rigerous QC test before leaving the factory.) Focal found the issue and fixed the problem by demanding that any diaphragm that has a fault anywhere in the manufacturing process is rejected and cannot be reworked.

There was also a problem with the carry case in that it creates a tight seal on the cans when in the case, and if dropped creates a lot of pressure instantaniously on the drivers. This is fixed by changing the case so that it doesn't seal while in the case.

I'll be posting an in-depth article at the end of Jan on the headphones, the problem, the fix, and then a review of the cans. They're decent in the category. Not as good as the Momentum, about as good as the MDR-1R. A fairly good showing for their first product out of the shoot.

All in all, I find Focal took the problem seriously and have acted pretty damned transparently in the comms with me. A serious and well intentioned response to the problems it seems to me.

If you have a Spirit One headphone, put them on and rapidly squeeze them repeatedly against the side of your head. If you can hear the diaphragms crinkling, you can send your headphones in for replacement. If they do not crinkle, you probably don't have the problem, and you will be able to call in to the US distributer and get some replacement standoffs to attach to the case that will space the headphones a littl farther from the bottom of the case so that they don't seal and over-pressure the diaphragms. This service won't be ready until after CES so wait til I publish the article before contacting Audio Plus Services (the US distributor) to have cans replaced or get the case mods.


Το τεστάκι που προτείνει είναι απλό και μάλλον θα πρέπει όσοι κάτοχοι των Spirit One να το δοκιμάσετε άμεσα.
Το ζητούμενο βέβαια είναι, ποιά θα είναι η αντίδραση της Focal, και του αντιπροσώπου, εδώ σε εμάς.
Εκτός και αν το κατασκευαστικό λάθος αφορά μονάδες με προορισμό την άλλη μεριά του Ατλαντικού... δεν ξέρω.

Δοκιμάστε το και ενημερώστε μας εάν θέλετε...

Καλή σας μέρα... :ernaehrung004:
 
Ε, καλά... ! Δεν συγκρατώ ονόματα μωρέ! Η πλάκα είναι που το Inner Fidelity το ανοίγω κάθε μέρα κι' όλα!!!!

ΑΧΑΧ ΑΧΑΧΑΧ ΑΧΧΑΑΧΑΧΧΑ :flipout: :flipout: :flipout: