Προτάσεις αγοράς νέου ή αναβάθμιση φωτογραφικού εξοπλισμού - Διαβάστε το 1ο Post!

Καλησπέρα κι από μένα, θα σου έλεγα για ξεκίνημα να πας σε ένα κατάστημα με την μηχανή σου και τον 50άρη φορεμένο, και να την βάλεις δίπλα σε μια οποιαδήποτε σύγχρονη μηχανή για να έχεις μια πρώτη αντίληψη για το μέγεθος. Τα αναφέρω αυτά αφενός πιθανολογόντας ότι έχεις κάποια αναλογική Pentax με μοντούρα K, άρα πολύ "μαζεμένη", και αφετέρου ενθυμούμενος το σοκ που είχα πάθει όταν έκανα κάτι αντίστοιχο το 2007/8 και αποχώρησα τρομαγμένος από τα "τέρατα". Τώρα βέβαια έχει στρώσει η κατάσταση με τα σώματα αλλά οι φακοί έιναι ένα θέμα. Οπότε δες και κάποιους φακούς που θα συμπληρώσουν το σύστημά σου.

Κατσε ρε συ ποια τερατα ? οτι mirrorless και να διαλεξει με νορμαλ κοστος μικρη θα ειναι .

Οι δε μαμισιοι 50αρηδες ειναι σχεδον pancakes δεν μιλαμε τωρα για τιποτα εξωτικους f1,4

Κανενα θεμα δεν υπαρχει με αυτην την κατηγορια φακων και τα μεγεθη τους.
 
OM5 (1000€) + LEICA 25/1.4 II (400€) ή OM 25/1.8 (250€) , μετά LEICA 15/1.7 (350-400€) και Lumix 42.5/1.7 ή ΟΜ 45/1.8 (200€) , max budjet για σώμα και 3 φακούς 2000 ευρω , ειναι ένα από τα πιο μικρά και ελαφριά πακέτα , το βασικό σώμα φακός είναι και στεγανό και η σταθεροποίηση του σώματος είναι εξαιρετικη.

Βαρος 414 + 205 + 115 + 130 = 864 gr συνολο με τις βαρύτερες επιλογές

Οι φακοί οτι διαβάζεις ως εστιακή το πολ/ζεις Χ2,

αντί του LEICA 15/1.7 υπάρχει και ο φθηνότερος OM 17/1.8 για να εχεις τον κλασσικό 35αρη, απλά σου πρότεινα τους καλύτερους φακούς κατά τη γνώμη μου
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Highpriest
GX9 ή OM5 με έναν μικρό γρήγορο 17άρη ή 25άρη + τον εξαιρετικό 45άρη 1.8 της Olympus.
Με λιγότερο απο 1500-1800 ευρώ (ανάλογα τον συνδυασμό) και μέγεθος που χωράει ακόμη και στο πιο μικρό τσαντάκι και ειναι πανάλαφρο, ένα πολύ ολοκληρωμένο σύνολο για street φωτογραφία.
 
View attachment 216253


Η διαφορά στο βάρος είναι περίπου 70%, και αν προσθέσεις 2-3 primes ανεβαίνει κι άλλο...





Ο καθενας ξερει το συστημα του :D


Οπως βλεπεις σχεδον μια η αλλη ειναι ....


https://pxlmag.com/db/camera-size-c...00b2-f66b5f71_22c28caa-88b3edf5_3177e08b-t100
GX9_Leica-DG-Summilux-25mm-F1.4-II-ASPH-RP_RF-50mm-F1.8-STM-Canon-RF-Z5_Nikkor-Z-50mm-F1.8-S-N...jpg



σε εναν φωτογραφο που προερχεται απο φιλμ ( ο Χαιλαντερ του φιλμ πρεπει ναναι αυτος δεν εξηγειται αλλιως ):ROFLMAO: για εμενα το κυριο θεμα ειναι η σχεση με τους φακους και το τι εχει μαθει.

Δεν σκεφτεσαι τι βολευει εσενα και εμενα και τις αναγκες μας αλλα ποια ειναι η μεγαλη του αλλαγη αν φυγει απο το FF και παει σε μικροτερους αισθητηρες.


Mην βαλω την R8 που ειναι ακομα πιο ελαφρια και πιο συγχρονη :D
 

Attachments

  • GX9_Leica-DG-Summilux-25mm-F1.4-II-ASPH-RP_RF-50mm-F1.8-STM-Canon-RF-Z5_Nikkor-Z-50mm-F1.8-S-N...jpg
    GX9_Leica-DG-Summilux-25mm-F1.4-II-ASPH-RP_RF-50mm-F1.8-STM-Canon-RF-Z5_Nikkor-Z-50mm-F1.8-S-N...jpg
    464.2 KB · Views: 14
Last edited:
Αν προσθέσεις έναν 42,5/f1.7 στην Panasonic και έναν RF 85/f2 στην Canon αλλάζουν τα δεδομένα... Και το βάρος πάει στο +85%.

GX9_Lumix-G-42.5mm-F1.7-ASPH-Power-OIS-RP_RF-85mm-F2-Macro-IS-STM-Z5_Nikkor-Z-85mm-F1.8-S-size...jpg


...Όσο για τους αισθητήρες, ακόμα και την νύχτα θέμα ποιότητας δεν υπάρχει με τόσο φωτιενούς φακούς και το IBIS των m4/3 που λείπει από την RP. Η R8 είναι αλλού σε θέμα τιμής, και γενικά θα φοβόμουν να μπω σε ένα "κλειστό" σύστημα που υποχρεωτικά ψωνίζεις φακούς μόνο από την μαμά canon. Γι αυτό αν μιλάμε για FF, η σκέψη πάει σε sony A7C.
 
Και η Νικον μια χαρα ειναι . Μην πω οτι σε ανθρωπο που τωρα μπαινει σε ψηφιακη κατασταση αυτην θα προτεινα .
 
Η σωστή σύγκριση είναι πάντα με φακούς αντίστοιχους… όχι με ίδιο διάφραγμα.
Πχ όταν βάζεις έναν φακό 25mm 1.4 σε m43 , βάζεις έναν 50mm 2.8 σε ff .
Κι εκεί δεν υπάρχει διαφορά…

Και για βράδυνες με κίνηση δεν υπάρχει σύγκριση…. Τι να κάνει το ibis εκεί;

Άσε που έχεις τριπλάσια ανάλυση πια σε ff που δεν μπορείς να έχεις σε m43 , κι άμα πιάσεις και την δυναμική περιοχή κι ευελιξία των αρχείων των ff , πάλι δεν υπάρχει σύγκριση!

Έχοντας δοκιμάσει όλα τα συστήματα, δεν ξαναπάω σε κάτι λιγότερο από ff πια.

ΥΓ… μόνο Fuji ίσως για τα χρώματα σε jpg ή αν βάλει κάποια raw video !

αν βαλουμε λοιπον τις σωστες αντιστοιχεις φακων (και παλι υπερεχει φυσικα το FF λογω δυναμικης περιοχης και αναλυσης) , εχουμε το εξης παραδοξο!

πιο ελαφρυ πακετο , σωμα και φακος σε ff απ οτι σε m43.
sony a7c + samyang 24mm 2.8 VS panasonic gx8 + panasonic 12mm 1.4

Kαι υπαρχουν πολλα τετοια "αντιστοιχα" παραδειγματα .






1.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Kosh
μονο θυσιαζοντας τον ελεγχο βαθους πεδιου και το διαφραγμα μπορεις να εχεις μικροτερο πακετο, αλλα και παλι βαζοντας κατω τα υπολοιπα, προσωπικα δε βρισκω λογο να παω σε m43 πια.

Φακους βρισκεις αφθονους σε sony ειδικα, και σε τιμες χωμα.
Νikon/canon εχουν πολυ δρομο ακομα , για να καλυψουν τις αναγκες σε οικονομικους ειδικα φακους.
Μονο αν μπουν τριτοι , αλλα σε canon δεν παιζει ... μονο σε nikon κατι γινεται, αλλα κι εκει υπο προυποθεσεις.


Πηρα πακετο μερικους samyang / zeiss/ sony μεταχ/νους σε αριστη κατασταση σε τιμη που θα επαιρνα εναν μονο καινουργιο !


YG... δεν βαζω στην εξισωση εργονομια, κρατημα κλπ... εκει ο καθενας διαλεγει οτι του κανει, οτι του ταιριαζει και του αρεσει/βολευει.
Μιλαω μονο για θεμα ογκου/βαρους σαν συνολο , σαν ποιοτητα εικονας κλπ
 
Last edited:
Παίδες μην το κάνουμε VS το θέμα και να παραμένουμε σωστοί στα βασικά που ζητήθηκαν.

Ο φιλος μας ζητησε αρχικώς το απόλυτο μικρό πακέτο , δευτρευοντως prime φακούς σε συγκεκριμένες εστιακές (όχι διαφραγματα) και τέλος είπε οτι ασχολείται με δρόμο. Και έδωσε και ένα αρχικό budjet στο περίπου. Οι προτάσεις μας αν θελουμε να βοηθήσουμε πραγματικά πρέπει να κινηθούν σε αυτους τους αξίνες και όχι τι αρέσει στον καθένα μας.

Να αποκαλύψω οτι μου είχε στείλει πμ να του πω την γνώμη μου και ευγενικώς αρνήθηκα και τον προέτρεψα να ανεβάσει εδώ την ερώτηση του για να πάρει πιο έγκυρες απαντήσεις από όλους μας και από διαφορετικά συστήματα και να αποφασίσει μόνος του.

Τώρα για να μην γράφονται ανακρίβειες οι ταχύτητες κλείστρου δεν εξαρτώνται από το ποσο ρηχό DOF θέλεις αλλά από την φωτεινότητα του φακού. Με λίγα λόγια οι φωτό που ανέβασες Γιάννη αφορούν καθαρά το DOF και όχι την ικανότητα του κάθε σετ σε εκθεση.

Το τι απόδοση αρχείου θα δώσει ο αισθητήρας είναι μια άλλη ιστορία και εξαρτάται από τις φωτιστικές συνθήκες που χρησιμοποιει την μηχανή , ποσο σύγχρονος είναι αυτός κλπ. Π.χ. η τετραετίας S1R έχει απόδοση ίδια σε θόρυβο σχεδόν με την ΟΜ1 , είδες να του πρότεινα την S1R των 47Mpx που την βρισκει και φθηνά αλλά είναι τέρας σε μέγεθος ? ή την ΟΜ1 των 2000ευρω?

Στο δρομο που θα χρησιμοποιήσει το σετ , DOF τσιγαρόχαρτο για να παει σε FF συνήθως δεν χρειάζεται. Αλλά αυτό θα το κρίνει ο ίδιος, αυτός ξέρει πως και που φωτογραφίζει τα θέματα του . Έχει άλλωστε εμπειρία από 4/3 , αν θυμάμαι καλά έχει ένα παλιό σώμα DSLR 4/3 , από την εποχή των DSLR βέβαια είναι μέρα με τη νύχτα η απόδοση των νέων m43 αισθητήρων σε απόδοση θορύβου, δυναμικου εύρους κλπ. αλλά το DOF δεν άλλαξε .
 
Last edited:
Γι αυτό εξάλλου η αρχική μου πρόταση ήταν δύο συστήματα, ένα σε m4/3 και ένα FF: Μικρά συστήματα για σώμα + 3-4 primes: - om system om5 (πρώην olympus), panasonic GX9, με πολλούς σχετικά φτηνούς φακούς crop X2 (ο 25mm αντιστοιχεί σε 50mm). - sony A7C με μερικούς καλούς και οικονομικούς φακούς από την samyang

...στα οποία ίσως θα προσέθετα ίσως μια Fuji XE3 με 3-4 primes σε f2,8 με την επιφύλαξη της έλλειψης IBIS αλλά το πλεονέκτημα των εξαιρετικών jpeg
 
δεν ειναι θεμα VS συστηματων... απλα διευκρινιζουμε τι εννουμε "αντιστοιχο" συστημα.... υπαρχουν υπερ και κατα σε ολα τα συστηματα και ο καθενας διαλεγει.

Κωστα, ολα παιζουν ρολο... και η ταχυτητα κλειστρου μπορει ν ανεβει και σε ενα συστημα αφου ανεβασεις το ISO και αρα θα εχεις "αντιστοιχο" αποτελεσμα *(θορυβος κλπ).
Μπορει το ISO να μην ειναι πραγματικος παραγοντας εκθεσης, αλλα ειναι στην ουσια και στο τελικο αποτελεσμα.

Απλα με το FF εχεις τη δυνατοτητα να παιξεις και με μικροτερο DOF kai AF φυσικα.
 
Last edited:
Όπου όμως θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το στυλ φωτογραφίας του ενδιαφερόμενου: το m4/3 με ίδια φωτεινότητα, όπως λες κι εσύ Γιάννη, έχει διπλάσιο βάθος πεδίου, με αποτέλεσμα να έχεις περισσότερα πράγματα εστιασμένα. Για τους πολλούς στο street photography - και όχι μόνο - αυτό είναι πλεονέκτημα...
 
Το φως που περνάει και χτυπάει τον σένσορα έχει να κάνει ξεκάθαρα με το διάφραγμα του κάθε φακού.
Όσον αφορά την έκθεση λοιπόν και όχι κάτι άλλο (όπως το βάθος πεδίου) ένας φακόςM4/3 f/1.8, θα αφήσει να περάσει το ίδιο φως με έναν φακό f/1.8 μιας FF κάμερας.
Είναι και ο λόγος που όταν βάζουμε έναν φακό με ανταπτορα απο FF κάμερα με f/2.8 σε μια M4/3, συνεχίζουμε να έχουμε έναν φακό f/2.8. Αυτό δεν μεταβάλλεται. Ο αντίστοιχος φακός μεταξύ συστημάτων είναι πάντα στα ίδια f/ όσον αφορά την έκθεση.
Το πως θα γράψει αυτό το φως πάνω στον σένσορα και το τι ποιότητα εικόνας θα πάρουμε έχει να κάνει με το πόσο σύγχρονη μηχανή έχουμε και σε ποιο σύστημα είναι αυτή.

Απο εκει και πέρα το βάθος πεδίου παίζει τον ρόλο του στον τύπο και το στύλ φωτογραφίας, αλλά όχι στην έκθεση.
Ενας φωτογράφος γάμων ή μόδας ή πορτραίτων, που θέλει το backround να είναι κρέμα, θα πάει σε FF αναγκαστικά. Κάτι που σε έναν φωτογράφο street ή τοπίου ίσως να είναι αδιάφορο.
 
Όπως ξαναείπα αυτά δεν είναι αντικείμενο του νήματος.

Οποιος έχει συγκεκριμένες προτάσεις για τον φίλο μας τις γράφει , τα υπόλοιπα στο νήμα FF VS m43
 
Στο αναλογικο χρησιμοποιω μια pentax mx με 28 35 50 prime φακους και ειμαι αρκετα ευχαριστημενος απο τα αποτελεσματα.

Mιας που εχεις τους φακους παντως θα σου ελεγα να κοιταξεις να παρεις σωμα μονον για αρχη .

Ενα (FF εννοειται για λογους που αναφερθηκαν) που με χρηση ενος φθηνου ανταπτορα θα μπορει να παιξει και τους φακους που ηδη εχεις.

υπαρχουν με μικρο κοστος και θα σου επιτρεψουν να παρεις ενα καλυτερο σωμα για αρχη και αργοτερα να προχωρησεις σε νεους φακους ΑΦΟΥ εχεις βεβαιωθει οτι σου κανει το συστημα αυτο και σε βολευει.
 
Σασευχαριστω ολους σας πολυ για τον χρονι και τις συμβουλες. Θα παω αυριο να δοκιμασω καποιες απο τις προτασεις σας απο κοντα. Ο λογος που φευγω απο το φιλμ ειναι οτι τελευταια η μυωπια μου με κουραζει παρα πολυ στην εστιαση και ενα 30% των φωτο μου δεν ειναι καλα εστιασμενο. Η pentax mx με εναν 50αρη και χαλασμενο φωτομετρο εδω και χρονια ηταν υπεροχη μηχανη αλλα εφτασα 34 με μικρες εμπειριες στο ψηφιακο κομματι που ειτε δεν μου εκατσαν καλα ειτε το μεγεθος με απωθουσε να τα χρησιμοποιω. Μενω στην Γερμανια και υπαρχει μεγαλο μαρκετ μεταχειρισμενων οπως επισης και πολλες επιλογες για φιλμ γι αυτπ ως τωρα δεν ηθελα να αλλαξω αλλα τον τελευταιο χρονο με κουρασε το θεμα της εστιασης πολυ και σκεφτηκα οτι το να εχω 1600 ασα οταν το χρειαζομαι δεν θα με χαλουσε. Ολα τα μοντελα που προτεινατε ειναι παρα πολυ καλα και σιγουρα πανω απο τις δυνατοτητες μου οποτε οτι και να παρω θα πρεπει να ειμαι πανω απο ευχαριστημενος. Σαν φακο χρησιμοποιω 70% 50αρη 20% 28αρη και 10% ολα τα υπολοιπα. Με τις συγρονες καμερες αυτο που με ενοχλει περισσοτερο και μαλλον θα πρεπει να το συνηθισω ειναι το ηλεκτρονικο σκοπευτρο. Το τελευταιο που ειχα δοκιμασει σε δικια μου καμερα ηταν νομιζω της fuji xt-10 για 2-3 μηνες πριν 4-5 χρονια αλλα δεν μου εκατσε καθολου καλα. Νομιζω βασικοτερο κριτηριο ειναι ποια θα μου κατσει καλα στα χερια καθως ολες εχουν μειονεκτηματα και πλεονεκτηματα.