Προτάσεις αγοράς νέου ή αναβάθμιση φωτογραφικού εξοπλισμού - Διαβάστε το 1ο Post!

Μπορείς να βρεις πολλά άρθρα για BIF με m4/3, μια καλή "συλλογή" με διάφορες μηχανές, ρυθμίσεις και δείγματα είναι εδώ. Για τα άλλα είδη, astro, street, τοπίο και ταξίδι δεν θα χάσεις και πολλά, ίσως μάλιστα κερδίσεις - εκτός αν τυπώνεις συχνά σε 50 Χ 70. Η μόνη σχετική αδυναμία του m4/3 είναι τα κινούμενα θέματα με πολύ χαμηλό φωτισμό.
 
Μπορείς να βρεις πολλά άρθρα για BIF με m4/3, μια καλή "συλλογή" με διάφορες μηχανές, ρυθμίσεις και δείγματα είναι εδώ. Για τα άλλα είδη, astro, street, τοπίο και ταξίδι δεν θα χάσεις και πολλά, ίσως μάλιστα κερδίσεις - εκτός αν τυπώνεις συχνά σε 50 Χ 70. Η μόνη σχετική αδυναμία του m4/3 είναι τα κινούμενα θέματα με πολύ χαμηλό φωτισμό.
Ευχαριστώ για την πρόταση, αλλά δεν πιστεύω να πάω σε Μ43 ως κύριο.
Είμαι εξαιρετικά ευχαριστημένος από pentax & fuji στα λοιπά είδη φωτογραφίας.

Μήπως έχεις άποψη για τo AF της E-M1III/1X εν συγκρίσει με την R10;
Ξέρω ότι σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού οι Μ43 χωλαίνουν, αλλά είμαι περίεργος να δω το τι παίζει σε σύγκριση με APS-C.
Η R10 (με τον sigma 150-600) μέχρι τώρα ήταν ικανοποιητική στην ποιότητα/ταχύτητα του AF της σε χαμηλό φωτισμό.
Είχε βέβαια φορές που έπεσε στο 1/3-1/4 της επιφάνειας του αισθητήρα, αλλά ήταν μάλλον corner cases.
 
Σκέφτομαι να κάνω αλλαγή από τον συνδυασμό EOS R10 - sigma EF150-600 conte που χρησιμοποιώ για φωτογραφία πανίδας-πουλιών.
Είμαι ευχαριστημένος, κυρίως από τη R10 που στην τιμή της έχει εξαιρετικό AF και καλό χειρισμό, αλλά το βάρος και ο όγκος των EF/RF superzoom είναι γενικά πολύ (συνήθως παίζει κάποια έως αρκετή πεζοπορία και έχω περιορισμένο χώρο στο σακίδιο). Επίσης το EVF της R10 είναι τραγικά μικρό.
Έτσι κοιτάω για εναλλακτικές, κυρίως M43 για μικρότερο όγκο και κόστος καλών τηλεφακών.

Τέλος, υπάρχει η λύση των σχετικά ελαφριών RF600f11-RF800f11, οι οποίοι είναι μάλλον κακές επιλογές λόγω τεράστιων περιορισμών των φακών αυτών.
Ή ο RF100-400, αν και δεν θέλω να κατέβω κάτω από τα 5-600mm.


1) Σωστα δεν θες να πας για κυριο σωμα φωτογραφικο σε m43 .

Μιλαμε για ενα συστημα που εχει παραδοσει προ πολλου την εξελιξη του σε οτι υπαρχει ακομα στα συρταρια της παραιτημενης Olympus και φωτογραφικα μιλωντας (γιατι στο βιντεο εχει ακομα ψωμι) δεν εχει να δωσει τιποτα εκτος του μικρου του μεγεθους και βαρους.

2) Οι RF zoom εχουν ενα μειονεκτημα . Αν θες να πας σε extender η λυση που προσφερουν ειναι τραγικη για την χρηση του φακου. Περισσοτερα εδω

Οποτε οι επιλογες που εχεις ειναι


* πας οντως στον RF 100-400 ή στον πιο ολοκληρωμενο RF 100-500
* πας σε λυση EF με ανταπτορα οπου εχεις περισσοτερες επιλογες και το κυριοτερο βαζεις extender (για να αποφυγεις κτηνη οπως ο 150-600) χωρις παρομοια προβληματα με τους RF. Με αυτην την λυση μπορεις να διαλεξεις πραγματικα ελαφριους φακους οπως τον εξαιρετικο sigma 100-400mm C (χωρις κολαρο και με συμβιβασμους στην σταθεροποιηση αλλα οπτικα ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ )


Αν σκεφτοσουν αναβαθμιση σε σωμα παρολα αυτα εγω θα προτεινα ειτε να πας στην R7 ως επομενο βημα με πολλαπλα οφελη ειτε να πας σε καμια sony που επισης υπαρχουν αρκετοι φακοι σε καλη τιμη για το ειδος της φωτογραφιας που την θες.
 
  • Like
Reactions: LongTom
Ο Sigma 100-400 που ήδη προτάθηκε ειναι σχεδιαστικά και οπτικά πανομοιοτυπος ο Olympus 100-400 αλλά στα σωματα Olympus δουλεύει έως ένα βαθμό (όχι φουλ συνδιαστικα) η σταθεροποίηση του 3 αξόνών του φακού με βοηθεία από το σώμα στους άλλους 2 αξονες. Στον rebranded Olympus 100-400 υπαρχει και κολλαρο και στεγανότητα. Οπτικά και ο ένας και ο άλλος 100-400 υστερούν κατατι σε σχέση με τους pro τηλεφακούς της Olympus/OM.

MΕ τον Olympus 100-400 εχεις δυνατότητα Procapture και focus stacking στα δυο σωματα που ανέφερες , με τον m43 LEICA 100-400 υπάρχουν περιορισμοί

H EM1X υπερέχει της ΕΜ1.3 για BIF γιατί έχει και AI mode ειδικό για πουλιά , έχει έξτρα και το γκριπ μπαταριοθηκη εννσωματωμενο που με τον τηλεφακό χρειάζεται για καλυτερη ισσοροπια και γενικά είναι πιο στιβαρο σώμα από την ΕΜ1.3 . Σε CAF και οι δυο είναι ισοδύναμες ενω η ΕΜ1.3 έχει πιο συγχρονο Face detection και star focus mode.

Δεν έχω κάνει σύγκριση του AF της R10 με αυτο των σωμάτων της Olympus για να εκφέρω άποψη. Είχα την ΕΜ1.3 και τώρα την ΟΜ1 με τον ΟΜ 100-400. Σε CAF οι διαφορες είναι ελάχιστες αλλά η ΟΜ1 έχει εξελιγμένο σύστημα ΑΙ Mode , πολύ πιο εξελιγμένο και από της ΕΜ1Χ.

Έχω και FF 47 Mpx σώμα , δυσκολεύομαι να βρω διαφορες στην ποιότητα των φωτό μεταξύ των συστημάτων πέραν των γνωστων θεμάτων διαχείρισης του βάθους πεδίου και υψηλών ISO στις m43 (κάτι που με την ΟΜ1 το έχω λυσει σε σημαντικό βαθμό)

Η R10 είναι εισαγωγικό crop μοντέλο , είναι λογικό να μην έχει ολα όσα έχουν τα pro σωματα.
 
1) Σωστα δεν θες να πας για κυριο σωμα φωτογραφικο σε m43 .

Μιλαμε για ενα συστημα που εχει παραδοσει προ πολλου την εξελιξη του σε οτι υπαρχει ακομα στα συρταρια της παραιτημενης Olympus και φωτογραφικα μιλωντας (γιατι στο βιντεο εχει ακομα ψωμι) δεν εχει να δωσει τιποτα εκτος του μικρου του μεγεθους και βαρους.

2) Οι RF zoom εχουν ενα μειονεκτημα . Αν θες να πας σε extender η λυση που προσφερουν ειναι τραγικη για την χρηση του φακου. Περισσοτερα εδω

Οποτε οι επιλογες που εχεις ειναι


* πας οντως στον RF 100-400 ή στον πιο ολοκληρωμενο RF 100-500
* πας σε λυση EF με ανταπτορα οπου εχεις περισσοτερες επιλογες και το κυριοτερο βαζεις extender (για να αποφυγεις κτηνη οπως ο 150-600) χωρις παρομοια προβληματα με τους RF. Με αυτην την λυση μπορεις να διαλεξεις πραγματικα ελαφριους φακους οπως τον εξαιρετικο sigma 100-400mm C (χωρις κολαρο και με συμβιβασμους στην σταθεροποιηση αλλα οπτικα ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ )


Αν σκεφτοσουν αναβαθμιση σε σωμα παρολα αυτα εγω θα προτεινα ειτε να πας στην R7 ως επομενο βημα με πολλαπλα οφελη ειτε να πας σε καμια sony που επισης υπαρχουν αρκετοι φακοι σε καλη τιμη για το ειδος της φωτογραφιας που την θες.
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Δεν ξέρω για το θέμα "παρατημένο" και δεν είναι τρομερό για την περίπτωση μου, επειδή θέλω κάτι πολύ συγκεκριμένο.
Οι extender είναι όντως προβληματικοί, αλλά με 1.4Χ, ίσως γίνει δουλειά.
Για τον RF100-500L δεν υπάρχει περίπτωση, ακόμη και εάν είχα 3.5Κ€ για φακό, επειδή το θεωρώ καθαρή κλεψιά από την canon.
Ο RF100-400 ίσως είναι μια κάποια λύση, αλλά τα 200mm διαφορά με τον sigma 150-600 που έχω είναι μάλλον απογοητευτικά.
Για EF, θα το ψάξω.
Δεν πάω σε R7, εφόσον είναι πολύ μεγαλύτερο σώμα - και ακριβότερο.
Πέρα από το μεγαλύτερο EVF (και ίσως τα περισσότερα mpixel για κροπ) δεν προσφέρει σχεδόν τίποτα για την χρήση που θέλω.
Το IBIS της canon είναι μάλλον αδιάφορο σε superzoom.
Ο Sigma 100-400 που ήδη προτάθηκε ειναι σχεδιαστικά και οπτικά πανομοιοτυπος ο Olympus 100-400 αλλά στα σωματα Olympus δουλεύει έως ένα βαθμό (όχι φουλ συνδιαστικα) η σταθεροποίηση του 3 αξόνών του φακού με βοηθεία από το σώμα στους άλλους 2 αξονες. Στον rebranded Olympus 100-400 υπαρχει και κολλαρο και στεγανότητα. Οπτικά και ο ένας και ο άλλος 100-400 υστερούν κατατι σε σχέση με τους pro τηλεφακούς της Olympus/OM.

MΕ τον Olympus 100-400 εχεις δυνατότητα Procapture και focus stacking στα δυο σωματα που ανέφερες , με τον m43 LEICA 100-400 υπάρχουν περιορισμοί

H EM1X υπερέχει της ΕΜ1.3 για BIF γιατί έχει και AI mode ειδικό για πουλιά , έχει έξτρα και το γκριπ μπαταριοθηκη εννσωματωμενο που με τον τηλεφακό χρειάζεται για καλυτερη ισσοροπια και γενικά είναι πιο στιβαρο σώμα από την ΕΜ1.3 . Σε CAF και οι δυο είναι ισοδύναμες ενω η ΕΜ1.3 έχει πιο συγχρονο Face detection και star focus mode.

Δεν έχω κάνει σύγκριση του AF της R10 με αυτο των σωμάτων της Olympus για να εκφέρω άποψη. Είχα την ΕΜ1.3 και τώρα την ΟΜ1 με τον ΟΜ 100-400. Σε CAF οι διαφορες είναι ελάχιστες αλλά η ΟΜ1 έχει εξελιγμένο σύστημα ΑΙ Mode , πολύ πιο εξελιγμένο και από της ΕΜ1Χ.

Έχω και FF 47 Mpx σώμα , δυσκολεύομαι να βρω διαφορες στην ποιότητα των φωτό μεταξύ των συστημάτων πέραν των γνωστων θεμάτων διαχείρισης του βάθους πεδίου και υψηλών ISO στις m43 (κάτι που με την ΟΜ1 το έχω λυσει σε σημαντικό βαθμό)

Η R10 είναι εισαγωγικό crop μοντέλο , είναι λογικό να μην έχει ολα όσα έχουν τα pro σωματα.
Ευχαριστώ για την απάντηση και τις πληροφορίες.
Πέρα από το birding-πανίδα, δεν θα χρησιμοποιήσω για τίποτα άλλο το σώμα.
Ξέρω για το ΟΜ-1 ΑΙ που είναι τρομερά βελτιωμένο, αλλά είναι και κοντά στο διχίλιαρο μεταχειρισμένη.

Ήθελα να δω τι παίζει με την 1Χ vs R10, εφόσον βρίσκω στα 700€ με κιτ φακό την 1Χ και η R10 αν και entry, έχει απλά εξαιρετικό eye tracking και 13fps burst σε CRAW με μέτρια microSD που την φοράω.
Δεν θέλω να πέσω σε χειρότερο, εφόσον το AF είναι από τα βασικά που πρέπει να έχει μια τέτοια κάμερα για τέτοια χρήση πιστεύω.

Περί FF, όπως έγραψα και στο φίλο πάνω, δεν ψάχνομαι για κάτι άλλο.
Η pentax Κ-1 είναι ότι έψαχνα σε κάμερα και γενικά δεν βλέπω να μην έχω DSLR ως βασική (με την D850 να είναι η δεύτερη αγαπημένη).
Δοκίμασα και καμία ντουζίνα mirrorless και είχα αρκετά σώματα τα οποία πούλησα, αλλά δεν βρήκα κάτι που συγκρίνεται με την αίσθηση της pentax (και της fuji σε street).
Εφόσον είναι χόμπι, δεν είναι θέμα τόσο τεχνικό, όσο γούστου.

Όσο αφορά την R10, ήταν πολύ στοχευμένη αγορά, εφόσον με cashback την βρήκα με 800€ καινούργια.
Την είχα δοκιμάσει σε μαγαζί και είχα δει τι μπορεί να κάνει με το AF και τι περιορισμούς έχει.
Όμως επειδή R10+αντάπτορας+sigma @600mm+hood είναι κυριολεκτικά 50 πόντους μήκος και σχεδόν 3κιλά, είναι δύσκολο στην πεζοπορία και αδύνατο να κουβαλήσεις δεύτερο σώμα.
Έτσι κοιτάω τις εναλλακτικές που μπορούν να προσφέρουν περίπου τα ίδια με την R10+sigma, με μικρότερο όγκο-βάρος.
 
διχιλιαρο η ΟΜ1 εχει καινιουργια, μτχ, πιο λιγο απο 1500-1700 ως νεο εξειδικευμενο μοντελο που ειναι

αν η κυρια ασχολια της μηχανης θα ειναι BIF ασε την ΕΜ1.3 (που δεν εχει ΑΙ mode ) ως επιλογη αφου βρισκεις την ΕΜ1Χ στα 700 ευρω σε καινουργια κατασαση, ειναι τσαμπα (πουλιοταν στα 3000 ευρω οταν βγηκε) , σε ριπες ταχυτητα εστιασης δεν θα απογοητευσει. Με το firmware του Δεκεμβριου 2020 απεκτησε και Bird detection AF στο Intelligent Subject Detection AF (ειχε μηχανες, αυτοκινητα, αεροπλανα, τραινα κλπ.)

βεβαια θα εχεις ενα σωμα βαρυτερο των OM1/EM1.3 γυρω στο κιλό με τις 2 μπαταριες φορεμενες (αλλα με μεγαλη αυτονομια - εξαιρετικο κρατημα portrait/landscape )και ενα φακο με το δαχτυλιδι γυρω στα 1.1κιλο , συνολο γυρω στα 2 κιλα

Σου βαζω 1-2 σχετικά αρθρα για να εχεις μια αποψη για τον συνδιασμο ΕΜ1Χ + 100-400 :


 
Last edited:
  • Like
Reactions: LongTom
διχιλιαρο η ΟΜ1 εχει καινιουργια, μτχ, πιο λιγο απο 1500-1700 ως νεο εξειδικευμενο μοντελο που ειναι

αν η κυρια ασχολια της μηχανης θα ειναι BIF ασε την ΕΜ1.3 (που δεν εχει ΑΙ mode ) ως επιλογη αφου βρισκεις την ΕΜ1Χ στα 700 ευρω σε καινουργια κατασαση, ειναι τσαμπα (πουλιοταν στα 3000 ευρω οταν βγηκε) , σε ριπες ταχυτητα εστιασης δεν θα απογοητευσει. Με το firmware του Δεκεμβριου 2020 απεκτησε και Bird detection AF στο Intelligent Subject Detection AF (ειχε μηχανες, αυτοκινητα, αεροπλανα, τραινα κλπ.)

βεβαια θα εχεις ενα σωμα βαρυτερο των OM1/EM1.3 γυρω στο κιλό με τις 2 μπαταριες φορεμενες (αλλα με μεγαλη αυτονομια - εξαιρετικο κρατημα portrait/landscape )και ενα φακο με το δαχτυλιδι γυρω στα 1.1κιλο , συνολο γυρω στα 2 κιλα

Σου βαζω 1-2 σχετικά αρθρα για να εχεις μια αποψη για τον συνδιασμο ΕΜ1Χ + 100-400 :


Μάλιστα και ευχαριστώ.
Τότε οι επιλογές είναι 1Χ και ΟΜ-1.
Με την δεύτερη να είναι σαφώς καλύτερη, αλλά ακριβότερη.
Η 1Χ στα 700€ είναι πολύ δελεαστική πρόταση και εάν το τελικό βάρος με τηλεφακό είναι 2kgr, τότε μάλλον αξίζει η δοκιμή στο Μ43.
 
  • Like
Reactions: evanfotis
Έχω και FF 47 Mpx σώμα , δυσκολεύομαι να βρω διαφορες στην ποιότητα των φωτό μεταξύ των συστημάτων πέραν των γνωστων θεμάτων διαχείρισης του βάθους πεδίου και υψηλών ISO στις m43 (κάτι που με την ΟΜ1 το έχω λυσει σε σημαντικό βαθμό)
Ομοίως έχω κι εγώ FF και Μ4/3 σώματα (και είχα και άλλα κροπ συστήματα) και επίσης δυσκολεύομαι να βρω διαφορές πέραν των θεμάτων που άπτονται της φύσης των σενσόρων και φακών.

Οι διαφορές που έχω παρατηρήσει έχουν να κάνουν με δύο κυρίως σημεία. Ενα είναι η ποικιλία καλών φακών σε κροπ συστηματα. Διαπίστωσα πως μονο στο M4/3 και στην Fuji υπάρχουν πραγματικά καλοί κρόπ native φακοί που αναδεικνύουν τις μηχανές στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Απο αυτή την άποψη θεωρώ καλύτερο ένα σύστημα Μ4/3 απο ένα πχ σύστημα κροπ σε Νικον Z (Z30,Z50,Zfc κλπ). Τουλάχιστον για την ώρα.

Η άλλη διαφορά (η οποία είναι και πολύ σημαντική) έχει να κάνει με την ελαστικότητα του αρχείου στην επεξεργασία. Δυστυχώς ένα αρχείο απο Μ4/3 κάμερα, ακόμη και σειράς απο το πάνω ράφι, έχει πολύ μικρότερη ελαστικότητα απο μια σύγχρονη αντίστοιχη FF και ας είναι στα ίδια megapixel. To DR είναι αισθητά μικρότερο σε πραγματικές συνθηκες, άσχετα με το τι λένε οι αριθμοί. Πρέπει το exposure να είναι ακριβώς εκεί που πρέπει να είναι, με απόκλιση βαριά ένα στοπ πάνω ή κάτω. Ή φωτογράφιση με bracketing όπου είναι εφικτό.

Εξαίρεση η GH6 που είναι 14bit κι η OΜ-1 με τον stacked αισθητήρα που έρχονται πλέον πολύ κοντά σε μεγαλύτερους αισθητήρες.

Αν εξαιρέσω όμως τα παραπάνω, με φώτο σε καλές συνθήκες, δύσκολα θα μπορέσω να διακρίνω διαφορά μεταξύ αισθητήρων απο μια φωτογραφία.
 
το ibis της R7 εννοεις ?
Ναι.
Είχα κάνει γρήγορο τεστ σε μαγαζί με έναν 100-400 στο demo σώμα. Προσωπικά δεν είδα να έκανε σημαντική διαφορά το IBIS.
Όπως επίσης έχω διαβάσει ότι σε τέτοιους σουπερζουμ, το IS του φακού κάνει την μεγαλύτερη διαφορά.

Μόνο η olympus από ότι διάβασα έχει τόσο καλό IBIS που έχεις σοβαρό αντίκτυπο.
 
Όπως επίσης έχω διαβάσει ότι σε τέτοιους σουπερζουμ, το IS του φακού κάνει την μεγαλύτερη διαφορά.


Iσχυει

Νομιζω ο υψηλοτερος συνδυασμος σταθεροποιησης σε stops γινεται μεσω της canon R5/R6 με τους rf φακους.

για κοιτα το και πες μου αν ειναι ετσι ή αν θυμαμαι λαθος
 
Σκέφτομαι να κάνω αλλαγή από τον συνδυασμό EOS R10 - sigma EF150-600 conte που χρησιμοποιώ για φωτογραφία πανίδας-πουλιών.
Είμαι ευχαριστημένος, κυρίως από τη R10 που στην τιμή της έχει εξαιρετικό AF και καλό χειρισμό, αλλά το βάρος και ο όγκος των EF/RF superzoom είναι γενικά πολύ (συνήθως παίζει κάποια έως αρκετή πεζοπορία και έχω περιορισμένο χώρο στο σακίδιο). Επίσης το EVF της R10 είναι τραγικά μικρό.
Έτσι κοιτάω για εναλλακτικές, κυρίως M43 για μικρότερο όγκο και κόστος καλών τηλεφακών.

Μια επιλογή είναι η εξαιρετική ΟΜ-1 με O. Zuiko 100-400φ5-6.3.
Αλλά το κόστος είναι αρκετό για την περίπτωση μου, που θα έχω ουσιαστικά το κόμπο ως one trick pony body.
Για άλλα είδη φωτογραφίας (τοπίο-άστρο-street-ταξίδι) έχω Pentax K-1 και fujifilm XT-1 full spectrum που δεν βλέπω να αλλάζω.

Έπειτα βλέπω για μεταχειρισμένες E-M1 III/Ε-Μ1Χ με τον ίδιο φακό, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο το AF τους συγκρίνεται με το πολύ καλό της EOS R10.
Από τιμές, βλέπω γενικά καλές στις M1 III/M1X, φαντάζομαι επειδή οι χρήστες πήγαν μαζικά στην ανώτερη/νεότερη ΟΜ-1.
Είδα π.χ. προσφορά σχεδόν αχρησιμοποίητης μεταχειρισμένης OLYMPUS OM-D E-M1X + Olympus Zuiko 40-150mm f4.0-5.6 στα ~700€.

Τέλος, υπάρχει η λύση των σχετικά ελαφριών RF600f11-RF800f11, οι οποίοι είναι μάλλον κακές επιλογές λόγω τεράστιων περιορισμών των φακών αυτών.
Ή ο RF100-400, αν και δεν θέλω να κατέβω κάτω από τα 5-600mm.

Κάθε συμβουλή-άποψη ευπρόσδεκτη.
Ως τέως κάτοχος των Canon R7/100-400 RF, μπορώ να πω ότι είναι ένας καλός φορητός, σχετικά οικονομικός συνδυασμός,

μερικές επισημάνσεις:

1) Για φωτογράφιση πτηνών, προσωπικά με δυσκόλεψε ο 100-400 με την έννοια ότι κρόπαρα αρκετά, βέβαια ο αισθητήρας της R7 βοηθάει καθότι 30+ Mpix.

2) Ελαφρύς και ισορροπημένος συνδυασμός, παράγοντας πολύ σημαντικός στο πεδίο.

3) οι ρυθμίσεις στην αυτόματη εστίαση θέλουν αρκετό ψάξιμο/παραμετροποίηση για να δεις ποιες είναι αυτές που εξυπηρετούν καλύτερα εσένα και πάλι αναλόγως τη συνθήκη.

4) Σε μένα το ηλεκτρονικό κλείστρο μου έδινε καθαρότερες λήψεις σχεδόν πάντα.- Rolling shutter effect σε κινούμενο στόχο ναι θα δεις, αν είναι ανεκτό εξαρτάται απο σένα.

5) Συμφωνώ με τους παραπάνω η σταθεροποίηση εντός του φακού ειδικά σε superzoom, είναι αυτή που έχει σημασία.

6) Η R8 που έχω τώρα, για μένα έχει αισθητά καλύτερο AF σε σχέση πάντα με την R7, και ανεπαίσθητο rolling shutter.

7) Αν κυρίως τα θέματα σου είναι, birds/wildlife, σκέψου το καλά πριν φύγεις απ την Canon και κυρίως αν μπορείς δοκίσε πριν αποφασίσεις.
 
  • Like
Reactions: LongTom and Kosh
Ως τέως κάτοχος των Canon R7/100-400 RF, μπορώ να πω ότι είναι ένας καλός φορητός, σχετικά οικονομικός συνδυασμός,

μερικές επισημάνσεις:

1) Για φωτογράφιση πτηνών, προσωπικά με δυσκόλεψε ο 100-400 με την έννοια ότι κρόπαρα αρκετά, βέβαια ο αισθητήρας της R7 βοηθάει καθότι 30+ Mpix.

2) Ελαφρύς και ισορροπημένος συνδυασμός, παράγοντας πολύ σημαντικός στο πεδίο.

3) οι ρυθμίσεις στην αυτόματη εστίαση θέλουν αρκετό ψάξιμο/παραμετροποίηση για να δεις ποιες είναι αυτές που εξυπηρετούν καλύτερα εσένα και πάλι αναλόγως τη συνθήκη.

4) Σε μένα το ηλεκτρονικό κλείστρο μου έδινε καθαρότερες λήψεις σχεδόν πάντα.- Rolling shutter effect σε κινούμενο στόχο ναι θα δεις, αν είναι ανεκτό εξαρτάται απο σένα.

5) Συμφωνώ με τους παραπάνω η σταθεροποίηση εντός του φακού ειδικά σε superzoom, είναι αυτή που έχει σημασία.

6) Η R8 που έχω τώρα, για μένα έχει αισθητά καλύτερο AF σε σχέση πάντα με την R7, και ανεπαίσθητο rolling shutter.

7) Αν κυρίως τα θέματα σου είναι, birds/wildlife, σκέψου το καλά πριν φύγεις απ την Canon και κυρίως αν μπορείς δοκίσε πριν αποφασίσεις.


1) Γιατι δεν ειχες την εμπειρια τοσο μεγαλου ευρους ? Παντως οταν η καμερα σου εχει 32mp που εχει η R7 ειναι πολυ καλυτερα μονο και μονο απο αποψη δυνατοτητας crop απο τα 20+ mp των m43.

Nομιζω αυτο και μονο τελειωνει το οποιοδηποτε διλλημα για επιλογη wild life / sport φωτογραφησης......και δη απο μεγαλυτερο ετσι κι αλλιως αισθητηρα ( apsc >> m43)



Εγω απο την αλλη μερια του προβληματος ειχα σοβαρο προβλημα να "βρω" το στοχο μου ευκολα στα 500mm και για αυτο και οδηγηθηκα στο πειραματικο tactical σκοπευτρο της Tokina .

8) Nikon , Sony ειναι εξισου καλες επιλογες με ερωτημα παντα τι φακοι μπορουν να κουμπωσουν πανω τους.
 
1) Γιατι δεν ειχες την εμπειρια τοσο μεγαλου ευρους ? Παντως οταν η καμερα σου εχει 32mp που εχει η R7 ειναι πολυ καλυτερα μονο και μονο απο αποψη δυνατοτητας crop απο τα 20+ mp των m43.

Nομιζω αυτο και μονο τελειωνει το οποιοδηποτε διλλημα για επιλογη wild life / sport φωτογραφησης......και δη απο μεγαλυτερο ετσι κι αλλιως αισθητηρα ( apsc >> m43)

Δεν είναι ακριβώς έτσι, όταν μιλάμε για cropping και συγκρίνουμε αισθητήρες διαφορετικών μεγεθών πρέπει να λάβουμε υπόψη και το crop factor

πχ ο aps-c αισθητήρας της R7 έχει crop factor 1,6 και στο εστιακό μήκος ενός φακού FF 400mm μας δίνει περίπου την εικόνα ενός φακού FF 640mm (400x1,6), σωστά;

ένας αισθητήρας MFT έχει crop factor 2, δηλαδή στον ίδιο φακό μας δίνει περίπου την εικόνα ενός φακού FF με εστιακό μήκος 800mm.

Τώρα αν ο αισθητήρας της R7 έχει 32 Mpix με λόγο πλευρών 3/2=1,5 τότε έχει οριζόντια ανάλυση την τετραγωνική ρίζα του 32x1,5 δηλαδή περίπου 7mpix

αντίστοιχα ο αισθητήρας της Olympus έχει 20Mpix με λόγο πλευρών 4/3=1,33 τότε έχει οριζόντια ανάλυση την τετραγωνική ρίζα του 20x1,33 δηλαδή περίπου 5,2 mpix

Για να έχεις όμως και στις 2 περιπτώσεις εικόνα εστιακού μήκους 800mm θα πρέπει να "επιβάλεις" στην εικόνα της R7 crop factor +0,5, για την οριζόντια ανάλυση της εικόνας της αυτό συνεπάγεται 7/1,5 δηλαδή περίπου 4,66 mpix, δηλαδή χάνεις σε οριζόντια ανάλυση σε σχέση με την Olympus.

Αντίστοιχοι υπολογισμοί μπορούν να γίνουν και για την κάθετη ανάλυση αντιστρέφοντας τον λόγο πλευρών.

Όταν μας ενδιαφέρει να έχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εστιακό μήκος, δηλαδή μεγέθυνση, θεωρητικά συμφέρουν οι αισθητήρες MFT λόγω των μικρότερων φυσικών διαστάσεων και του μεγαλύτερου crop factor.

Υπάρχει βέβαια το ερώτημα πόσα mpix μπορούν να "χωρέσουν" σε έναν αισθητήρα.
 
  • Like
Reactions: takisot
Καλησπέρα σας, θα ήθελα λίγο την βοήθεια σας. Είμαι κάτοχος της Panasonic gh5s noobie, χρήση αποκλειστικά για βιντεοσκοπηση συναυλιών. Έχω 2 φακούς τον Panasonic 14-140mm f3.5-5.6 I & πρόσφατα αγόρασα και τον m.zuiko 12-100 f4 pro is. Το θέμα μου είναι ότι σε μεγάλα κλαμπ το ζουμ δεν λου αρκεί για κοντινά. Όταν λέω μεγάλα κλαμπ εγώ είμαι στο κέντρο της σκηνής περίπου στα 40 με 60 μέτρα Μαξ ας πούμε. Ποιος φακός θα με καλύπτει για τα κοντινά? Ο Panasonic 100-300 f4-5.6? Υπάρχει κάποιος τρόπος βάσει του εστιακού μήκους να μπορώ να υπολογίσω στα πόσα μέτρα φτάνει το μάξιμουμ ζουμ? Μέχρι πρότινος στα μεγάλα venue τα βίντεο τα τράβαγα με την Panasonic vx1 που είχε 24 οπτικό. Ευχαριστώ προκαταβολικά.
O lumix 100-300mm f/4-5.6 θα σε καλύψει. Αν και όσον αφορά το βίντεο, θεωρώ πως φακοί ζουμ σταθερού διαφράγματος είναι προτιμότεροι, για να έχεις σταθερή φωτεινότητα χωρίς να πειράζεις iso και βάθος πεδίου όταν ζουμάρεις/ξεζουμάρεις
Ίσως ένας olympus 40-150mm f/2,8 σε συνδυασμό με τελεκονβέρτερ Χ1,4 ή και X2 σου έδινε την λύση στο πρόβλημά σου.
Βέβαια εκεί αρχίζει και ακριβαίνει το πράγμα.
 
H GH5 S αν δεν κάνω λάθος δεν έχει σταθεροποίηση οπότε αν θες φακό με σταθεροποίηση σε μεγάλο ζουμ ο 100-300 ΙΙ έχει. Αν την εχεις σε καλό τρίποδο δεν είναι απαραίτητη η σταθεροποίηση

Αν δεν σε καλύπτει ο 14-140 δυσκολα θα σε καλύψει και ο 14-150/2.8 σκέτος αλλ ακόμα και με το 1.4Χ για να αποδώσει καλά θέλει και ένα στοπ ακόμα κλείσιμο δηλ. θα πας στο 5.6 και δεν θα εχεις και σταθεροποίηση. Μονόδρομος και παλι ο 100-300 ΙΙ αν είναι να βάλεις το TC γιατί θα δώσεις τζάμπα και διπλά λ7.

Αν θες ακόμα πιο μεγάλο ζουμ ο LEICA 100-400, πιο ποιοτικός στο τελε , καλύτερη ακόμα σταθεροποίηση.
 
Ευχαριστώ παιδιά, με τριποδο θα γίνει η βιντεοσκοπηση απλά δεν ξέρω αν θα καλύψει την απόσταση ο 100-300. Ο 100-400 είναι τρομερός αλλά και πολύ ακριβώς.

Επειδή είμαι νέος και δεν τα γνωρίζω όλα ο τηλεκονβερτερ?

Όπως και με τον 14-140 έτσι θα κάνω και με τον 100-300 έχω πάντα το διάφραγμα στο 5.6 σταθερό.

Επίσης ψάχνω να αγοράσω τον 14-140 ΙΙ αλλά δυστυχώς δεν τον βρίσκω πουθενά καινούργιο αν γνωρίζει κανείς τπτ ακόμα και μεταχειρισμένο ας μου πει. Εγώ έχω τον πρώτο και τον πήρα μεταχειρισμένο αλλά το ζουμ δεν γυρίζει ομαλά στην αρχη ζορίζεται λιγάκι με αποτέλεσμα να κουνιέται και το σώμα κατά την βιντεοσκοπηση.
 
Ευχαριστώ παιδιά, με τριποδο θα γίνει η βιντεοσκοπηση απλά δεν ξέρω αν θα καλύψει την απόσταση ο 100-300. Ο 100-400 είναι τρομερός αλλά και πολύ ακριβώς.

Επειδή είμαι νέος και δεν τα γνωρίζω όλα ο τηλεκονβερτερ?

Όπως και με τον 14-140 έτσι θα κάνω και με τον 100-300 έχω πάντα το διάφραγμα στο 5.6 σταθερό.

Επίσης ψάχνω να αγοράσω τον 14-140 ΙΙ αλλά δυστυχώς δεν τον βρίσκω πουθενά καινούργιο αν γνωρίζει κανείς τπτ ακόμα και μεταχειρισμένο ας μου πει. Εγώ έχω τον πρώτο και τον πήρα μεταχειρισμένο αλλά το ζουμ δεν γυρίζει ομαλά στην αρχη ζορίζεται λιγάκι με αποτέλεσμα να κουνιέται και το σώμα κατά την βιντεοσκοπηση.
Αν το δουλεύεις σταθερά f/5.6 μια χαρά είναι ο 100-300
Βασικά είναι και η μονη λογική λύση. ο 100-400 έχει τετραπλάσια σχεδόν τιμή εκτός και αν τον πάρεις απο έξω που έχει τριπλάσια.
Για mόλις 100mm διαφορά θεωρώ πως είναι υπερτιμημένος

Teleconverter άφησε τα. Κακώς τα πρότεινα εξ αρχής.

Τώρα αν δεν σου φτάνει ο 100-300, απλά βρες καλύτερο και κοντινότερο σημείο στην σκηνή. Ή κρόπαρε στο editing.
 
Ευχαριστώ πολύ. Κάτι ακόμα υπάρχει σώμα olympus ή panasonic με pdaf που να τραβάει βίντεο 4κ50fps χωρίς περιορισμούς στον χρόνο του βίντεο?